Uncharted 2

brx

New member
Tak jak napisali w tym artykule. Czy udało się wycisnąć 100%, okaże się gdy zostanie zaprezentowana trzecia 8) część UDF'a. Pozostaje nam cierpliwie poczekać...
 

Bambolo82

Banned
Dokładnie.

100% możliwości PS3 pokaże za jakieś 3-4 lata (Uncharted 3 lub inne gry które są dopiero projektowane w bunkrze SONY w Tokio).

Podobnie było z PSX (PS1), która pokazała pełnię możliwości po 5 latach (Metal Gear Solid) oraz Playstation 2 (100% możliwości po 7 latach - God of War 2).

darok napisał:
Oby ta gra tak wyglądała bo ile to już razy pobudzano nas fotkami itd a jak pszyszło co do czego to było zawsze gorzej dużo gorzej więc ja sceptycznie podchodze do takich rzeczy zawsze to będzie mniejsze rozczarowanie bo nie raz się już zawiodłem :(
Na 101% ostateczna gra będzie wyglądała co najmniej tak dobrze jak na obrazkach które Wam wynalazłem, a przypuszczam, że przez te 6 miesięcy nawet trochę poprawią. Spokojnie, bo to Sony Computer Entertainment (pod przykrywką Naughty Dog, jak ja to nazywam - "przybudówka" SONY).

Uncharted 2 będzie OLŚNIEWAJĄCĄ grą, obok Killzone 2 otworzy tzw. II generację gier na Playstation 3.
 
Ostatnia edycja:

mietek099

New member
Też nie martwię się o wygląd Uncharted 2. Po tym co zobaczyłem w "jedynce", jestem właśnie w 101% pewien, że Naughty Dog nie markuje tych screenów. Już jedynka zwalała z nóg. IMO robi to po dziś dzień, jak już to pisałem, deklasując większośc dzisiejszych pozycji na platformach konkurencyjnych.
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Sorry guys, wszystko fajnie ale jak tak czasem czytam te dyskusje o procentach wycisknych z ps3 czy x360 to mi się słabo robi. W obu sprzętach aliasing jest okropny, brak v-synca w większości gier też (w uncharted na przykład) a rozdzielczość w jakich renderowane są gry (rzadko która w 1280x720- reszta niżej) to napewno nie full hd czym tak chwaliło się sony. I czym się tu tak zachwycać. Owszem, wiele gier wygląda super ale nawet taki uncharted czy gow2 szczytem grafiki nie są i nie sądzę by utd2 miało coś w tym temacie zmienić. Prawdziwe hd i next gen to wg. mnie pokaże następna generacja. Proszę nie bić za korzystanie z wolności słowa:p. Pozdrawiam.
 

Bambolo82

Banned
SierzantHarris napisał:
Sorry guys, wszystko fajnie ale jak tak czasem czytam te dyskusje o procentach wycisknych z ps3 czy x360 to mi się słabo robi. W obu sprzętach aliasing jest okropny, brak v-synca w większości gier też (w uncharted na przykład) a rozdzielczość w jakich renderowane są gry (rzadko która w 1280x720- reszta niżej) to napewno nie full hd czym tak chwaliło się sony. I czym się tu tak zachwycać. Owszem, wiele gier wygląda super ale nawet taki uncharted czy gow2 szczytem grafiki nie są i nie sądzę by utd2 miało coś w tym temacie zmienić. Prawdziwe hd i next gen to wg. mnie pokaże następna generacja. Proszę nie bić za korzystanie z wolności słowa:p. Pozdrawiam.
Wiele czołowych gier na PS3 korzysta z pełnej ramki Full HD 1080p, np. MGS4, GT5:prologue, Wipeout HD, God of War 3.

Dobrze to widać w menu mojego projektora, którego menu Reon VX na żywo śledzi rozdzielczość ekranu i dobrze widać gdyby był przeplot/uspacaling w takim np. MGS4. W MGS4 oraz w GT5 nie ma przeplotu ani upscalingu. W GT5 mamy stałe 60 fps w Full HD 1080p, a w MGS4 30 fps w Full HD 1080p i wszystkie cutscenki są liczone w Full HD 1080p w czasie rzeczywistym! Są to flagowe gry I generacji na PS3, które dały tylko malutki przedsmak tego co można zrobić w kwestii wizualnej na Playstation 3 (kolejne generacje, w lutym 2009 Killzone 2 zaczyna II generację; podczas pokazów w 2006 wszyscy powątpiewali oglądając trailer Killzone 2, że tak może wyglądać gra komputerowa wydana na ta generację konsol, a tu proszę...wygląda dziś lepiej!).

Z pełnej ramki full hd w zasadzie nie korzystają gry multiplatformowe, m in. te przeniesione z Xbox360.

Playstation 3 korzysta też z unikalnej technologii Nvidia tzw. dynamic frame buffer, która potrafi w czasie rzeczywistym, na pojedynczą klatkę animacji, niedostrzegalną dla oka ludzkiego obniżyć rozdzielczość, gdyby zdarzyło się spowolnienie animacji. Korzysta z tego m.in. WipeOut HD, dzięki czemu dostrzegalnie mamy Full HD 1080p (za wyjątkiem 2-3 klatek z pełnych 60 na sekundę) oraz stałe 60 fps. Czegoś takiego nie potrafi konkurencyjny sprzęt, bo był projektowany z prawie 2 letnim wyprzedzeniem, co w świecie A/V jest czasem przepaścią.

To co widać na tych wyżej umieszczonych screen'ach z Uncharted 2 trudno porównać do Gears of War 2. Jest znacznie lepiej. Już jedynka Uncharted zjadła graficznie wszystkie gry obecne i przyszłe na Xbox'a.

capture2yo2.jpg
 
Ostatnia edycja:

Mefju

New member
ND nie kombinuję z tymi fotkami , Uncharted 1 wyglądał świetnie chociaż wykorzystywał 30% mocy konsoli , dwójka ma wykorzystać 100 % , prawie 3 razy więcej , więc grafika to będzie masakra ;);) z resztą widać na fotkach , no ale co będziemy tutaj mówić o grafice gry patrząc na fotki , jak wyjdzie to będziemy się jarać :D
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Zaraz kończę ot tylko coś dodam do wypowiedzi Bambola: Mgs4 w Full hd? To pierwsze słyszę a z tego co piszą na forach to jest to zaledwie 1024x768... a to do 1080p trochę daleko "Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal)" http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
Z kilkudziesięciu wymienionych tam pozycji niewiele gier jest renderowanych powyżej 1280x720 a w prawdziwym full hd chyba z pięć. Na dodatwek gdy porównać obie listy to gry na x360 mają wyższe rozdziałki ale co tam, Ty wiesz najlepiej. I cały twój wywód Bambolo z użyciem specjalistyczno-technicznej terminologii pachnie mi jakimś kultem który prawdopodobnie wyznajesz, a zwie się on SONY`s FANBOYISM, czy jakoś tam.
 
Ostatnia edycja:

Carty

New member
SierzantHarris dobrze gada, wódki mu dać :twisted:

Te gadki o procentach to psu na bude. Mnie też nie interesuje, czy gra "wyciska" 50, 90 czy 100% mocy konsoli. Ważne, by się podobała.
Taki Heavenly Sword czy pierwszy Uncharted pewnie za bardzo chlebaka nie męczą, a moim zdaniem są chyba najpiękniejszymi grami jakie na PS3 ukazały się do tej pory.

A wracając do Unachrted 2, to mam nadzieję że gra nie zawędruje w kierunku bezmyślnej strzelaniny. A patrząc na screeny jakie dziś widziałem mam takie obawy - co ujęcie to jakaś jatka w zgliszczach miasta jak po nalocie, a to śmigłowiec bojowy się pojawi, a gdzie eksploracja i zagadki ja się pytam??
Już w jedynce były przegięte momenty moim zdaniem, gdzie czułem się jak na polu bitwy (autorzy za dużo grają w Call od Duty po godzinach czy co??) plus na koniec kompletnie nie pasujące do historii potwory i szlag trafił cały klimacik :evil:

Ja Uncharted2 widziałbym tak:
- mniej bezsensownego strzelania
- więcej eksploracji i zagadek
- żadnych potworów, mutantów czy innych wynalazków (to nie Resistance czy Gears of War, do cholewci)
- skoro wstawki filmowe są liczone na silniku gry, to niech w końcu Nathan dzierży w łapach broń jakiej akurat używa, a nie domyślny pistolet

A koniec końców będzie pewnie tak:
- dużo strzelania, całe sekcje strzelania, bo FPP najlepiej się sprzedaje
- garstka zagadek na poziomie przedszkolnym, bo "każualom" też coś od życia się należy
- będą potworki, bo co to za gra, gdzie w końcu nie mordujesz potworków
- może skoro engine poprawią, to chociaż wstawki będą uwzględniać aktualną broń

Uff, pożyjemy zobaczymy
 

Bambolo82

Banned
Pisza nieprawdę. Każdy projektor Full HD, do którego podłączono PS3 z MGS4 wyświetla natywny obraz FULL HD.

MGS4 chodzi w FULL HD 1080p, i taką rozdzielczość źródła raportuje mój projektor.

Jeżeligra chodzi w 720p, to menu projektora pokazuje przełączenie trybu na 720p.

Nie ma mowy też o przeplocie, bo na projektorze widać by to było gołym okiem. MGS4 wyświetla obraz progresywny i bez jakiegokolwiek przeplotu/upscalingu.

Podobnie Wipeout HD oraz GT5:prologue.
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Twój projektor Bambolo jak mój tv pokazuje 1080p bo tak mamy ustawione w menu ps3 ale z full hd w grach to nie ma to absolutnie nic wspólnego. Zresztą ja się mylę, goście z forum beyond3d też się mylą a Ty jak zwykle masz informacje wprost od CIA. Koniec OT z mojej strony.
 

Bambolo82

Banned
SierzantHarris napisał:
Twój projektor Bambolo jak mój tv pokazuje 1080p bo tak mamy ustawione w menu ps3 ale z full hd w grach to nie ma to absolutnie nic wspólnego. Zresztą ja się mylę, goście z forum beyond3d też się mylą a Ty jak zwykle masz informacje wprost od CIA. Koniec OT z mojej strony.
Nieprawda. Już napisałem Ci przecież że nawet jeśli w menu PS3 mam ustawione na video output 1080p, a gra jest w 720p (jakakolwiek, np. PES2009) to elektronika panelu projekcyjnego sygnalizuje iż natywne źródło (nie przetworzone) ma 720p a nie 1080p. Na odwrót jest analogicznie.

MGS4, Wipeout HD oraz GT5 : Prologue chodzą na żywo w pełnej Full HD 1080p i panel to pokazuje.
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
No dobra, to może tak: miałem tą grę, grałem i jak ta gra ma rozdziałkę 1080p to ja ważę 18548kg. Zresztą po co ja z Tobą dyskutuję wiedząc że Ty często piszesz informacje wzięte z kosmosu. Stary - ja wiem że projektor daje rewelacyjne efekty i że na nim wydaje Ci się, że widzisz cuda ale zapewniam Cię że to zasługa tylko i wyłącznie projektora i wymiarów jego obrazu. Dlatego rozumiem (mniej więcej) czemu jak większość pisze że dana gra ma dobrą grafę to Ty nazywasz ją fantastyczną grafą nowej generacji i rozpływasz się w zachwytach nad grafą mgs4 której ja daję 8=.
 

Bambolo82

Banned
No w takim razie ważysz te 18548 kg :p, bo ta flagowa gra na PS3 chodzi akurat w Full HD 1080p.

Ja też nie dałbym jej 10/10 za grafikę, ale podziwiam twórców za ich kunszt i wybitną jakość na tle innych gier wydanych w 2008 r. na jakąkolwiek platformę. Tej klasy i tak dopieszczone gry to unikaty.

3 flagowe gry na PS3 (MGS4, GT5 oraz Wipeout HD) oraz wiele, wiele innych pomniejszych tytułów (np. Ridge Racer 7, Bioshock, NBA09: The Inside, Virtua Tennis 3, Ninja Gaiden Sigma, College Hoops, Street Home Court, Tekken Resurection, The Darkness, Marvel Ultimate Alliance) chodzą bez problemu w pełnym Full HD 1080p, co trochę kłóci się z bajką-śpiewką pocieszenia grupowej terapii kompleksów nuconej na forach fanów Xbox360 w stylu "na pewno nie full hd czym tak chwaliło się Sony". God of War 3 podobno będzie się ruszać w Full HD 1080p.

Na pocieszenie podam Ci, że Uncharted 1 na 100% hula "tylko" w 720p. Uncharted 2 jeszcze nie wiadomo :D.
 
Ostatnia edycja:

ps_user

New member
Bez reklam
Moja teoria

A nie jest to tak jak z filmami w Dixv? Można postawić koło siebie kilka "releasów" danego filmu w takiej samej rozdzielczości, ale najlepszą jakość ma ten zripowany z DVD a nie jakaś kinówka ;)
I tu tak widzę MGS jako taką "kinówkę". Pomimo prawdopodobnego wyświetlania grafiki w 1080p. jakość, czyli teksturki, trochę słabiutkie.
A np. WHD to już jest jak film z BluRay a nie DVD :D

To taki mój łopatologiczny tok myślenia :)

A co do całej dyskusji z wykorzystywaniem mocy przez konsole, to myślę że żadna z P.Station, Niny czy Xklocków nigdy nie wykorzystała do końca swojego potencjału czyli 100% mocy. 5-6 letni cykl rynku to za szybko żeby poznać dany sprzęt. Gdyby na rynku była tylko np. PS3 :D to po 10 latach zobaczyli byśmy cuda w grafice, fizyce itd. Pamiętam co potrafili zrobić koderzy ze zwykłym C64 gdzie robili z grafiką teoretycznie rzeczy niemożliwe i pokonywali nawet ograniczenia systemowe.

A nawiązując do tematu, UDF2 to już raczej trzecia generacja gier. Gry startowe to I gen. Gry t.jak GT5P II, M.Storm 2, UDF, Resistance 2, to II gen.
 

Bambolo82

Banned
Liczenie generacji to kwestia umowna. Ja osobiście uważam że znacznikami generacji są flagowe tytuły ekskluzywne dla Playstation 3. No, ale jakby być drobiazgowym to masz rację i wyglądałoby to następująco:

I generacja PS3 (2006 r., tzw. PS3 launch tittles): Motorstorm, Resistance, Lair, Warhawk, Folklore, Ratchet'n'Clank, Singstar, Formula One, Ridge Racer 7, Genji

II generacja (2007-2008 ): Buzz Quiz, Uncharted 1, MGS4, GT5:prologue, Africa, Eye Toy Judgment, Motorstorm Pacific Rift, Wipeout HD, Little Big Planet, Siren Blood Curse, Valkyria Chronicles, SOCOM U.S. Navy Seals

III generacja (2009-2010): Resistance 2, Killzone 2, Uncharted 2, God of War III, GT5 Final Release, Eye Toy PET, Yakuza 3, DC Universe MMORG, Heavy Rain, Flower, Infamous, FFXIII Versus, M.A.G., Flower, White Knight

IV generacja (2011-???): ??? nowa ekskluzywna gra od Team ICO ??? ??? Metal Gear Solid 5 + kompletnie nowy tytuł z universum MGS ??? GT6 Prologue ??? Uncharted 3 ??? ekskluzywne gry na PS3 od Level 5 i SEGA ???

Czy ktoś nadal twierdzi, że na PS3 nie ma gier 100% ekskluzywnych i unikalnych?
 
Ostatnia edycja:

darok

New member
Miałem kupować mgs4 ale dobrze że ściągnąłem demo wszyscy zachwalali że to full hd itd dla mnie to graficznie żenada bo jak tak mają wyglądać gry niby w full hd to ja dziękuje,jedziemy dalej gta4 jakby nie grywalność tej gry którą zakupiłem to bym wstydził się ja komukolwiek pokazać wiem na pc jest jeszcze gorzej i zgadzam się kilkoma przedmówcami dopiero ps4 pokaże pełne full hd bo na razie mój pc z kartą graficzną za tyśiąc złotych bije na łeb graficznie każdą gre na ps3 jak na razie,tylko mnie nie bijcie nie jestem fanem ani pc ani konsol po prostu pisze co o tym sądze pozdrawiam:)
 

Bambolo82

Banned
Spoko, Darok ;) Widocznie nie czujesz konsolowego feeling'u ja My.

Tyle, że na PC nie ma tylu dobrych, innowacyjnych gier, a GTA nie jest typową grą konsolową, a już na pewno typową, flagową grą na Playstation 3.

W MGS4 oczywiście są słabsze i lepsze momenty (graficznie). Kilka scen i efektów graficznych jednak powala np. wstęp do 2 aktu (Ameryka Południowa) i najazd kamery na czołgającego się w trawie Snake'a tuż przed wschodem słońca. Mało która gra, nawet na PC z bardzo droga kartą graficzną oferuje sceny o takiej jakości i estetyce renderingu.

Po drugie, MGS4 jest typową grą nad którą trzeba przysiąść na wiele godzin i zagłębić się w ogólnej jej estetyce. Po zakończeniu przygody w MGS4, ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne.
 
Ostatnia edycja:
Do góry