Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolo2

Well-known member
Bez reklam
To w takim razie ja uzasadnić fakt, że większość samochodów które mijamy na drogach, ma przedni napęd?


A dlaczego większość aut klasy premium i wyżej ma tył? Merce, beemki, dalej idąc sportowe od porshe, ferrari nie licząc amerykańskich potworów. Nie umiem ci odp na to pytanie bo to nie ma sensu. Jeden woli przód, drugi tył,inny awd, inny 4x4.
Nie ma sensu sie spierać. Ja bym chciać 6x6 :D

A bardzo proste wytlumaczenie.

Poniewaz przedni naped jest dobry do okolo 200 - 250km, powyzej zaczynaja sie problemy (na dzien dzisiejszy konstruktorzy ogarniaja troche wiecej).
To jest glowny powod dlaczego auta z wiekszym silnikiem, czyli auta klasy premium i sportowe maja naped na tyl lub 4x4.

Na przednim napedzie podczas przyspieszania przod unosi sie do gory i nie masz sterownosci. Mi audica potrafi wyskoczyc na drugi pas, jak sztywno nie trzymam kierownicy a mam 4x4 naped. Potem problemy na zakretach przy duzysz predkosciach itp....


Bylo o tym nawet dosyc glosno ze producenci musza ograniczac moc silnikow bo przedni naped sobie nie radzi, najwiecej o tym bylo chyba z seatem Leonem RS, gdzie do przednionapedowca wsadzili za mocny silnik.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Z seatem to oni sami się o to prosili skoro silnik duzo za mocny włożyli w stosunku do masy auta jak i do jego konstrukcji czy też do technicznych rozwiązań ... w końcu to nie jest Audi..
A to zjeżdżanie na drugi pas to chyba wtedy masz jak gonisz powyżej 200 km/h i nagle naciśniesz...
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Przedni napęd (silnik też z przodu) jest tańszy w produkcji. Jest też bardziej ekonomiczny w eksploatacji.


Dokładnie, przedni napęd to taka jak by budżetówka.


Skoro jest "tani" i tylko o cenę chodzi to dlaczego nie ma autek z 300km i więcej z przednim napędem? Tu nie chodzi tylko o cenę tylko o rozwiązania konstrukcyjne nadsterowność i podsterowność.
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Lolo z mocą masz rację. Napęd przedni do dużej mocy się średnio nadaje. Kolega pytał czemu jeździ tyle aut z przednim napędem to jest oczywiste (nie ma u nas tak dużo mocnych aut 300km) , że chodzi o cenę produkcji bo odpada wał, most, przekładnie kątowe itd. Do tego auta z tylnym napędem palą ciut więcej, często jest mniejszy bagażnik, większa masa, bardziej skomplikowana budowa co przy awariach jest kosztowne. Nie ma sensu robić np. Fiata Punto, Golfa itp. z napędem na tył bo tu liczy się cena zakupu oraz koszty utrzymania auta i te auta nie mają takiej mocy. W klasie premium już większość aut ma tylni napęd lub 4x4 bo te auta są droższe, mocniejsze i nie tylko cena się liczy. Dla wprawnego kierowcy jednak trakcja auta z napędem na tył jest lepsza niż na przód. Dla niewprawnego napęd na tył będzie bardziej niebezpieczny.

Pierwszy z brzegu artykuł. Mniej więcej się z nim zgadzam.

http://magazynauto.interia.pl/porady/technika/news-jaki-naped-jest-lepszy,nId,1411225
 
Ostatnia edycja:

bokciu

Banned
Zgadza się. Dlatego biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw, kwestie techniczne i ekonomiczne oraz fakt, że zdecydowana większość użytkowników dróg jest przeciętnymi kierowcami - napęd przedni okazuje się być lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.
 

Caparzo

New member
Bez reklam
Co ma napęd na tył do bagażnika?? Nic.

To że jeździ więcj aut z napędem na przód nie znaczy że jest lepszy i bezpieczniejszy. Łatwiej w zime wyjść z poślizgu z tylnym niż z przednim. Tył kontrolujesz jak chcesz. Ale trzeba umieć jeździć.
Auta z napęem na nie mają litra pojemności tylko min 2 litry więc logiczne jest że więcej pali. Dla mnie to żaden negatyw że mniej ekologiczne.

Powiedzcie wprost że nie umiecie jeździć tyłem a nie gadanie że lepszy przód bo ekonomia bo to bo tamto :bober:
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Co ma napęd na tył do bagażnika?? Nic.

Ja zrobisz w hatchbacku tylny napęd to most z tyłu najmie miejsce i bagażnik będzie sporo płytszy (w dużych sedanach jest trochę inaczej). Do tego musisz poprowadzić wał i masz tunel w środku co wpływa na miejsce w tyłu.

Co ma napęd na tył do bagażnika?? Nic.

Powiedzcie wprost że nie umiecie jeździć tyłem a nie gadanie że lepszy przód bo ekonomia bo to bo tamto :bober:

Nie twierdzę, że napęd na tył jest gorszy (wręcz przeciwnie). Po prostu w niektórych autach nie widzę sensu jego stosowania.

Podam prosty przykład : Do firmy w której pracuje kupowałem auto dla siebie 3-4 lata temu.

Golf VI 1.2 105km- cena coś koło 55k. Gdyby zrobili napęd na tył pewnie cena około 5-10k więcej, auto cięższe 50-80kg, płytszy bagażnik lub brak kola zapasowego, auto praktycznie 4 osobowe, osiągi gorsze o 1s spalanie większe o 1l (przy tym samym silniku) . Dane podaje na oko. W tym przypadku przedni napęd jest ok.

W klasie premium to inna bajka.
 
Ostatnia edycja:

bokciu

Banned
Łatwiej w zime wyjść z poślizgu z tylnym niż z przednim. Tył kontrolujesz jak chcesz. Ale trzeba umieć jeździć.

Bardzo ciekawa teoria...Patrząc przez pryzmat mało wytrawnego kierowcy (a takich jest większość), z pewnością przedni da im większe poczucie bezpieczeństwa i kontroli zimową porą... I nie mówimy tu teraz o żadnych systemach wspomagających trakcję, bo to inna bajka.
 

Caparzo

New member
Bez reklam
J.

Podam prosty przykład : Do firmy w której pracuje kupowałem auto dla siebie 3-4 lata temu.

Golf VI 1.2 105km- cena coś koło 55k. Gdyby zrobili napęd na tył pewnie cena około 5-10k więcej, auto cięższe 50-80kg, płytszy bagażnik lub brak kola zapasowego, auto praktycznie 4 osobowe, osiągi gorsze o 1s spalanie większe o 1l (przy tym samym silniku) . Dane podaje na oko. W tym przypadku przedni napęd jest ok.

W klasie premium to inna bajka.

Kolego ja cie rozumiem. I sie zgadzam. Nie ma sensu montowana rwd na auta typu hatchback. Ja takich aut nie cierpie. Mówie o sedanach i limuzynach a nie golfach, skodach itd.

Bardzo ciekawa teoria...Patrząc przez pryzmat mało wytrawnego kierowcy (a takich jest większość), z pewnością przedni da im większe poczucie bezpieczeństwa i kontroli zimową porą... I nie mówimy tu teraz o żadnych systemach wspomagających trakcję, bo to inna bajka.

Większe poczucie bezpieczeństwa daje nawet kondom. A nie jest bezpieczny:blagam:
Uważać możesz wszystko, ale.realia są inne.
Nie ma sensu dalej dyskusja:blagam: bo do niczego nie prowadzi :D
 
Ostatnia edycja:

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Minęło kilka dni i nikt nie wspomniał o evencie na którym Tesla zaprezentowała swoje nowe samochody.
Pewnie nie kręcą Was elektryczne ciężarówki przyspieszajace w 5 sek do setki (bez naczepy, 20sek przy 40 tonach) nie smrodzace, naladowane systemami bezpieczeństwa . Mnie też niespecjalnie. Jednak poczulem powiew lata kiedy pod koniec prezentacji pokazano nowy model Roadstera. Nie jest to może stylistyczny szczyt swiata, zwłaszcza wewnatrz ale w odróżnieniu od poprzedniej wersji prezentuje sexapeal pod niemal kazdym kątem.
Wiadomo że będzie to najszybszy samochód produkowany seryjnie. O ile nalezy należy się spodziewać blokady maksymalnej predkosci, o tyle na światłach zostawi Lambo czy Bugatti w tyle. Podstawowy model przyspiesza bowiem 0-100 w 1.9 sek i 0-160 km/h w 4.2 sek. Co ciekawe ten samochód ma miec zasięg 1000 km.
Planowana jest jeazcze podrasowana wersją modelu o nazwie Thunder (szczegóły w przyszłym roku) Pierwsze dostawy zapowiedziano na rok 2020. Cena 200k USD, czyli ułamek tego co Chiron (3 mln USD)
Można sie śmiać z rachitycznego spojlera ale z "buźki" IMHO wygląda bardzo atrakcyjnie.

[youtube]sgliNnCmQL0[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Wlasnie dzisiaj czytalem o tym... 1.9sek do setki masakra... teraz dopiero zacznie sie trolowanie wyscigow na 1/4mili (znacie ten filmik?). Elektryka to przyszlosc :) Nieograniczona moc. Jak bylem na szkoleniach VW to tlumaczyli ze w aucie elektrycznym moc moze byc jaka chcemy, moga tak zrobic ze auto nie ruszy z miejsca (w miejscu spali opony). Tylko dziwne ze VW nie ruszyl z kopyta z autami elektrycznymi, planowali budowac specjalne CPNy z wymiana baterii itp A tu tesla robi ladowarki - w 40min 80% baterii. Z 10 lat minelo od tych szkolen a VW jak siedzi cicho tak siedzi nadal.

Na Ursusa nie ma co liczyc...

Niech tesla popracuje jeszcze nad wykonczeniem tych aut, bo w aucie za pol miliona zeby maski nie szlo zamknac (tak sie wygina)? Albo zeby wszystkie zgrzewy bylo widac na wierzchu - nie przeszlifowane. Zal. No i jeszcze nie poradzili sobie z wersjami 700konnymi - zawieszenia siadaja podobno jak muchy, nawet na polske dilerzy tych aut nie chce sprzedawac bo problemy. A tu wersja Roadster..
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
:)) nowy wynalazek od audi. Bardzo ciekawy. Do obejzenia juz w salonach. W gdansku niby jest ale za 2 tygodnie zarejestruja dopiero i bedzie mozna sie przejechac.

[youtube]ifoFOXRBiHM[/youtube]

[youtube]_z65LuA8H0E[/youtube]


Ciekawe systemy bezpieczenstwa w "seryjnnym" aucie. Pod koniec najciekawsze.

[youtube]IE_hDViSJXs[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

bokciu

Banned
Wlasnie dzisiaj czytalem o tym... 1.9sek do setki masakra... teraz dopiero zacznie sie trolowanie wyscigow na 1/4mili (znacie ten filmik?). Elektryka to przyszlosc :) Nieograniczona moc. Jak bylem na szkoleniach VW to tlumaczyli ze w aucie elektrycznym moc moze byc jaka chcemy, moga tak zrobic ze auto nie ruszy z miejsca (w miejscu spali opony). Tylko dziwne ze VW nie ruszyl z kopyta z autami elektrycznymi, planowali budowac specjalne CPNy z wymiana baterii itp A tu tesla robi ladowarki - w 40min 80% baterii. Z 10 lat minelo od tych szkolen a VW jak siedzi cicho tak siedzi nadal.

Na Ursusa nie ma co liczyc...

Niech tesla popracuje jeszcze nad wykonczeniem tych aut, bo w aucie za pol miliona zeby maski nie szlo zamknac (tak sie wygina)? Albo zeby wszystkie zgrzewy bylo widac na wierzchu - nie przeszlifowane. Zal. No i jeszcze nie poradzili sobie z wersjami 700konnymi - zawieszenia siadaja podobno jak muchy, nawet na polske dilerzy tych aut nie chce sprzedawac bo problemy. A tu wersja Roadster..

Mam tu godnego kandydata do rywalizacji, czyli Golfa drugiej generacji :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=Fuj7x4Px6zQ
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ten z filmiku da ;)

Tak, tylko z ta roznica ze takiego golfa czy jakiekolwiek inne auto tuningowane musisz bardzo bardzo mocno przerabiac. Kupe kasy wlozyc, kupe wiedzy posiadac, malo kto podejmuje sie takiego wyzwania aby tak auta przerabic to raz a po drugie napewno ciezko jest przerobic auto aby bylo szybsze od tesli. A za rogiem czai sie Tesla Roadster i przescignac to spalinowka moze byc nieosiagalne.

A tesla? Wystarczy kupic auto i juz mozesz sie scigac na 1/4 mili. Wystarczy nadziany tatus i majac 16 - 18lat (zalezy od ilu mozna miec prawko) mozesz byc "mistrzem prostej".

Masz tu linka jak sie Trolluje wysci na 1/4 mili. Bys sie nie zdenerwowal? Hehe..

[youtube]ARzujfRiQ3c[/youtube]


Tylko czekac jak Roadstery wyjada na ulice i 1/4 mili zostanie przez nie zdominowana.
 

bokciu

Banned
Pozostaje tylko jeden problem. Dla prawdziwego miłośnika motoryzacji, zapachu paliwa i ryku silnika, jazda Teslą to jak jazda tramwajem.
 
Do góry