To w takim razie ja uzasadnić fakt, że większość samochodów które mijamy na drogach, ma przedni napęd?
A dlaczego większość aut klasy premium i wyżej ma tył? Merce, beemki, dalej idąc sportowe od porshe, ferrari nie licząc amerykańskich potworów. Nie umiem ci odp na to pytanie bo to nie ma sensu. Jeden woli przód, drugi tył,inny awd, inny 4x4.
Nie ma sensu sie spierać. Ja bym chciać 6x6
A bardzo proste wytlumaczenie.
Poniewaz przedni naped jest dobry do okolo 200 - 250km, powyzej zaczynaja sie problemy (na dzien dzisiejszy konstruktorzy ogarniaja troche wiecej).
To jest glowny powod dlaczego auta z wiekszym silnikiem, czyli auta klasy premium i sportowe maja naped na tyl lub 4x4.
Na przednim napedzie podczas przyspieszania przod unosi sie do gory i nie masz sterownosci. Mi audica potrafi wyskoczyc na drugi pas, jak sztywno nie trzymam kierownicy a mam 4x4 naped. Potem problemy na zakretach przy duzysz predkosciach itp....
Bylo o tym nawet dosyc glosno ze producenci musza ograniczac moc silnikow bo przedni naped sobie nie radzi, najwiecej o tym bylo chyba z seatem Leonem RS, gdzie do przednionapedowca wsadzili za mocny silnik.
Ostatnia edycja: