Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Przyszły Nokiany zimowe jeszcze przed świętami do mojego wulkanizatora, pierwszy raz mam do czynienia z tym producentem, wyglądają spoko, patrząc jakość - cena. Zobaczymy zimą, opinie mają dobre np. w oponeo

 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Przyszły Nokiany zimowe jeszcze przed świętami do mojego wulkanizatora, pierwszy raz mam do czynienia z tym producentem, wyglądają spoko, patrząc jakość - cena. Zobaczymy zimą, opinie mają dobre np. w oponeo

Spoko opony.

Jako zimówki to praktycznie cały czas używam Nokian lub Hankook.

Letnie różnie. Hankook / dunlop. Aczkolwiek nokianami bym nie pogardził.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Baterie 🔋 nie wytwarzające energii ⚡ ale przechowują energię elektryczną gdziekolwiek, przede wszystkim przez węgiel, urany, naturalny zasilacz czy generator.
Czyli twierdzenie, że elektryczny 🚗 do pojazdu zeroemisyjnego nie jest prawdą, że wytwarzany prąd pochodzi z elektrowni i wielu z nich spalarnia węgla lub gaz.
Czyli dzisiaj 40%? Niektóre samochody elektryczne na drodze są na węglowym.
Ale nie wszystko.
Ci, którzy wystąpią do samochodów elektrycznych i zielonej rewolucji, powinni być bateriom, ale też turbinom wiatrowym i panelom słonecznym.
Typowy akumulator waży 450 kg, mniej więcej tak duży jak walizka. Zawiera 11 kg litu, 27 kg niklu, 20 kg manganu, 14 kg kobaltu, 90 kg miedzi i 180 kg aluminium, stali i plastiku. W środku znajduje się ponad 6000 komórek litowo-jonowych.
Wykonaj każdą baterię BEV trzeba przetworzyć 11 000 kg soli do litu, 15 000 kg minerału kobaltu, 2270 kg żywicy do niklu i 11 000 kg minerału miedzi.
Łącznie trzeba wydobyć 225 000 kilogramów ziemi na jeden jednorazowy.
Największym zagrożeniem z systemem słonecznym są chemikalia, które są usuwane przez krzemianu w odpadach do paneli.
Aby wytworzyć ilość czystego krzemu, należy zastosować obróbkę chlorkiem, kwasem siarkowym, fluorem, trichloroetanem i aceto
Rozszerzone jest galium, arszenik, diselenurek miedzi-indian-galu oraz telurek kadmu, które są również obowiązkowe toksyczne.
Pył silikonowy stanowi zabezpieczenie dla pracowników, a baterie nie mogą być recyklingowe.
Turbiny wiatrowe nie są plus-ultra pod względem kosztów i niszczenia środowiska.
Każdy wiatrak o wadze 1688 ton (odpowiednik 23 domów) zawiera 1300 ton uderzenia, 295 ton stali, 48 ton żelaza, 24 tony generatora szklanego i rzadkie tereny, które trudno uzyskać neodym, praseodym i dyprozum.
zakres z trzech łopat waży 40 000 kg i ma zastosowanie od 15 do 20 lat, po czym należy je wymienić. Nie można recyklingować zużytych ostrzy wirników.
Z możliwością wykorzystania tych technologii można mieć swoje miejsce, ale należy je usunąć poza wolnością emisji. Going Green może wydać się utopijnym ideałem, ale widoczny jest na ukryty i o potencjalnych kosztach w sposób realistyczny i bezstronny, przekonanysz się, że „Ging Green” wyskakuje już więcej uwagi w środowisku Ziemi niż się wydaje.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Niektórzy stawiali na kobietę co by się przyczyniła do tego co widać na zdjęciu. Ale ukręcenie śruby jest prawdopodobne, ale np jakby złapał gumę, bo wtedy jest zrozumiałe, aby wymienić koło to by nie dojechał do serwisu. Chyba, że z innego powodu chciał zmienić koło.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Tylko jeżeli ktos ukręcił śrubę ,to dlaczego nie odkręcił pozostałych i nie ściągnął koła ?!
Jedno jest pewne- jeżeli jest to efekt świadomego działania , to kompletnego idioty.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
No jprd, następny zabił i uciekł? Jeden wymordował całą rodzinę i uciekł do Dubaju - to są dopiero jaja, drugi poszedł w jego ślady.
Co to w ogóle za zje...e pokolenie, bo już trudno to inaczej nazwać, dragi, alko i jeszcze się chwali tym w sieci.

Jak go złapią (o ile, bo w tym kraju już nic mnie nie zdziwi), to ile dostanie, "nawet" jak to już mówią, 12 lat?
Przecież tu z ustawy powinno być dożywocie za morderstwo drogowe.

 
Do góry