Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Audi do tej trójki nawet nie dodawałam, bo i cena jest inna... bardziej chodziło mi właśnie o te konkretne 3 marki i czy są między nimi jakieś spektakularne różnice gdzie np właśnie VW przodował by pod każdym względem w stosunku do Seata czy Skody.. Ale z tego co napisałeś to wychodzi, że pi razy drzwi są to porównywalne autka.. kwestia który z nich komu najbardziej się podoba.. A masz doświadczenie z ich silnikami benzynowymi ? Czy są z nimi jakieś większe problemy ? Skrzynie (automaty) to ludzie są z reguły zadowoleni z tego co zauważyłem, chociaż nie wszyscy, ale większość jest na tak..

Tylko w Audi była benzyna 2.0 TFSI 230KM, w Skodzie 2.0 TDI 190KM, Leon 2.0 TDI 184KM i Arteon 2.0 TDI 240KM BiTurbo.

Najmocniejszy motor to 2.0 TFSI 272KM. Świetna jednostka z której za grosze wyciągasz 360KM. Wykres ma płaski jak z jakiegoś V6 czy V8 :)
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Do nich nawet dozucilbym Audi.
Nie wydaje mi sie aby audi a1 - a6 bylo jakosciowo wyzej od passata. Superb chyba od lat nic nie udoskonalal.

Najwyzsza jakosc to Lexus, Meras, BMW. Ostatnio Toyota w ravce stara sie ciut lepiej niz standard.

Z tą jakością BMW bym nie szalał. Różnie to teraz bywa. Mam info z pierwszej ręki ;) Ogólnie zarówno Audi, Mercedes jak i BMW zalicza fuck upy. Lexusa nie znam, to się nie wypowiadam.

Superb ostatnio przeszedł lifting i chyba rysował go ten sam gość co A6 :E (Where's Wally poniżej) Dostał wszystkie nowinki łącznie z LEDami ala Matrix bieda edyszyn. Ogólnie uważam, że jak chcesz mieć przestrzenny (miejsca z tyłu w Skodzie tyle co w S klasie + potężny bagażnik), świetnie prowadzący się samochód z dużą mocą to bierzesz Passata/Superba z DCC wkładasz zawieszenie KW za 8-10k, hamulce WRK za 6-8k i robisz soft na 360KM za 2-4k. Osiągi lepsze od Audi S6, hamulce i prowadzenie też, miejsca więcej, a cena zakupu połowę niższa i serwis czy ogólna eksploatacja śmiesznie tania, bo to ciągle tylko Skoda/VW.
71b897899b5d0cfcd5b7c32d63474095.jpg
 
Ostatnia edycja:

g_felek

Member
Z tą jakością BMW bym nie szalał. Różnie to teraz bywa. Mam info z pierwszej ręki ;) Ogólnie zarówno Audi, Mercedes jak i BMW zalicza fuck upy. Lexusa nie znam, to się nie wypowiadam.

Superb ostatnio przeszedł lifting i chyba rysował go ten sam gość co A6 :E (Where's Wally poniżej) Dostał wszystkie nowinki łącznie z LEDami ala Matrix bieda edyszyn. Ogólnie uważam, że jak chcesz mieć przestrzenny (miejsca z tyłu w Skodzie tyle co w S klasie + potężny bagażnik), świetnie prowadzący się samochód z dużą mocą to bierzesz Passata/Superba z DCC wkładasz zawieszenie KW za 8-10k, hamulce WRK za 6-8k i robisz soft na 360KM za 2-4k. Osiągi lepsze od Audi S6, hamulce i prowadzenie też, miejsca więcej, a cena zakupu połowę niższa i serwis czy ogólna eksploatacja śmiesznie tania, bo to ciągle tylko Skoda/VW.
71b897899b5d0cfcd5b7c32d63474095.jpg

Nie wiem czy na tej wersji tak łatwo zrobisz te 360 kuni, fabrycznie stracił na mocy bo wsadzili mu gpf-a a to już pogarsza możliwość chipa :shock:. Wracaliśmy ostatnio kurczakiem z dwa tygodnie temu z północy na południe i spalanie osiągnęliśmy 19,7L/ 100 km silnik 2.0 TSI.
 

g_felek

Member
A nawiązując do waszych wszystkich wypowiedzi:
Przepracowałem część życia w ASO, w sumie styczność miałem z 11 markami na serwisie. Różne są serwisy różni mechanicy, różni klienci...
Z mojego doświadczenia dłuższe gwarancjie są różne producenta, firm ubezpieczneiowych oferowanych przez producenta itp. Ważne aby przeczytać co jest nią objęte i na jakich zasadach bo najczęściej jak w przypadku AC sumy napraw nie mogą przekorczyc jakieś kwoty....
Co odróżnia ASO od innych, są zobligowani do wielu rzeczy przez importera np. Posiadania odpowiednich narzędzi, szkoleń personelu, a najważniejsze ubezpieczenia które w przypadku wyrządzenia jakieś szkody, błędu ludzkiego itp pokrywa szkody. Serwisy nie zależne raczej o to nie dbają bo to sporo kosztuje. Jest wiele takich niuansów dlatego też ASO jest w teorii droższe. Hehe choć jak ktoś pisał nie raz spotykałem się z tym że u tego nie zależnego koszt naprawy przekraczał ASO.
A obecnie nowe pojazdy mają już tak że wymiany oleju ktoś bez odpowiedniej wiedzy i oprogramowania z połączonym serwerem w świecie nie zrobi.
Generalnie moda ciśnie nas w pojazdy elektryczne, które są i jeszcze długo będą bardziej nie ekologiczne niż jaka kolwiek spalinówka. To że pojemności silników tak spadają to nie jest wina producentów tylko wymogi jakie oni muszą spełnić. Obecnie diesel jest tak czysty że bardziej się już nie da oczyszczać spalin przynajmniej teoretycznie i laboratoryjne:D
Te małe benzyny są stosunkowo bardzo przyjemne do jeżdżenia tylko mają mała wadę z punktu widzenia polskiego konsumenta bardzo krótka żywotność.
I tak dochodzimy do punktu takiego że pojazdy dziś obliczają komputery, a nie kalkulator i zapas jest w tysięcznej po przecinku nie w procentach, a nikogo nie obrażając samochody projektują księgowi bo zysk dla koncernów jest najwazniejszy.
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Nie wiem czy na tej wersji tak łatwo zrobisz te 360 kuni, fabrycznie stracił na mocy bo wsadzili mu gpf-a a to już pogarsza możliwość chipa :shock:. Wracaliśmy ostatnio kurczakiem z dwa tygodnie temu z północy na południe i spalanie osiągnęliśmy 19,7L/ 100 km silnik 2.0 TSI.
Zrobisz bez problemu. Już wcześniej trzeba było odmulać środkowy tłumik, a nie tylko sam program. GPF to nie problem, a koszt dalej śmieszny w porównaniu do korzyści.

Co do spalania to ładnie musieliście pomykać :D
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Uroki benzyny :) Nawet dwu litrowym silnikiem spalanie rzedu 20l/100km. Masakra.

Taki jeden wyjazd warszawa i spowrotem to koszt paliwa wiekszy o 600zl niz przejechanie tej trasy dizlem. 4 wyjazdy i rata splacona.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Z tą jakością BMW bym nie szalał. Różnie to teraz bywa. Mam info z pierwszej ręki ;) Ogólnie zarówno Audi, Mercedes jak i BMW zalicza fuck upy. Lexusa nie znam, to się nie wypowiadam.

]



Audik jeszcze stosuje za duzo plastikow. Kto by pomyslal aby oslonki dvd w A8 robic z tak tandetnych plastikow.

Lexusem jezdzilem od 2008 roku i juz wtedy wszystko bylo obszyte skora, wszystkie deski, dodatkowo wykonczenia drewnem wisniowym baja. Na tamte czasy to auto wyprzedzalo cala konkurencje o 5 lat.

Kiedys chorowalem aby kupic sobie ISa lexusa ale niestety byl taki maly i ciasny ze po dwoch dniach mialem go dosyc.

Dzisiejsze wykonczenie lexusa
0006G4VR7LEA61M4-C125-F4.jpg
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Audik jeszcze stosuje za duzo plastikow. Kto by pomyslal aby oslonki dvd w A8 robic z tak tandetnych plastikow.

Lexusem jezdzilem od 2008 roku i juz wtedy wszystko bylo obszyte skora, wszystkie deski, dodatkowo wykonczenia drewnem wisniowym baja. Na tamte czasy to auto wyprzedzalo cala konkurencje o 5 lat.

Kiedys chorowalem aby kupic sobie ISa lexusa ale niestety byl taki maly i ciasny ze po dwoch dniach mialem go dosyc.

Dzisiejsze wykonczenie lexusa

Świetnie wygląda. LS pewnie nie brałeś pod uwagę, bo (chyba) nie ma diesli?
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Świetnie wygląda. LS pewnie nie brałeś pod uwagę, bo (chyba) nie ma diesli?

Ja nie bralem pod uwage bo mnie nie stac xD

Ale
Jakby byl normalny silnik benzynowy to dzisiaj prezes jezdzilby dalej lexusem.

Niestety nawet silniki benzynowe z 5litrow zeszli na 3. 5 litra. W dodatku nie ma juz wersji long. A ich krotka wersja jest szyta na azjate, but rozmiar 46 nie miesci sie prosto za siedzeniem kierowcy. (idiotyzm w limuzynach)
trulion trybow: sport, sport +, sport turbo, sport do przodu, sport do tylu..... <zart> Czym wiecej wlaczycz tym bardziej masz szlifierke katowa.

Ogolnie nowy lexus ls500 to juz nie jest limuzyna a zwykly sedan. Dali dupy na maksa.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tylko w Audi była benzyna 2.0 TFSI 230KM, w Skodzie 2.0 TDI 190KM, Leon 2.0 TDI 184KM i Arteon 2.0 TDI 240KM BiTurbo.

Najmocniejszy motor to 2.0 TFSI 272KM. Świetna jednostka z której za grosze wyciągasz 360KM. Wykres ma płaski jak z jakiegoś V6 czy V8 :)

I dlatego ludzie też lubią coś kupić w benzynie od tych Producentów, bo mają duży wybór w silnikach, a nie tylko dwa na krzyż i to 1,5l. w trzech cylindrach jak to jest w przypadku Forda. Dobrze, że mają jeszcze fajne dizelki. Ale tak jak pisałem nie każdy chce auto z takim silnikiem, co nie zmienia faktu, że jak np taka kuga się spodoba to wybór jest jeden.. 2.0 TDCI 190 KM 4x4 z automatem.. Tylko na razie nawet jednej sztuki chyba nie ma w 38 mil. kraju do jazdy testowej.. :), a na pewno nie ma takiego auta w Stolicy.
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
I dlatego ludzie też lubią coś kupić w benzynie od tych Producentów, bo mają duży wybór w silnikach, a nie tylko dwa na krzyż i to 1,5l. w trzech cylindrach jak to jest w przypadku Forda. Dobrze, że mają jeszcze fajne dizelki. Ale tak jak pisałem nie każdy chce auto z takim silnikiem, co nie zmienia faktu, że jak np taka kuga się spodoba to wybór jest jeden.. 2.0 TDCI 190 KM 4x4 z automatem.. Tylko na razie nawet jednej sztuki chyba nie ma w 38 mil. kraju do jazdy testowej.. :), a na pewno nie ma takiego auta w Stolicy.
Gama silników w VAG jest o wiele większa, ale te powyżej 2 litrów sa przeznaczone tylko dla Audi z kilkoma wyjątkami jak Touareg. Dochodzą do tego hybrydy, które nawet Skoda dostaje.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Słyszeliście o tym? Głośna sprawa od 2 dni.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/pols...miast-samochodu-czyscila-na-myjni-psa/tlxbv4p

https://tvn24.pl/pomorze/szczecin-myla-psa-karcherem-na-samoobslugowej-myjni-samochodowej-4590929

https://wszczecinie.pl/aktualnosci,...zczegoly_wstrzasajacej_historii,id-34731.html

Kobita, a raczej (nie)ludzki śmieć postanowił umyć psa na myjni samochodowej myjką wysokociśnieniową. Ponoć psiak wył z bólu, zresztą chyba każdy wie o jakim ciśnieniu mówimy.

Ja rozumiem prymitywa z zabitej dechami wiochy, można to wytłumaczyć brakiem piątek klepki, dla takich już nie ma ratunku, ale w dużym cywilizowanym mieście, wydawać by się mogło świadomy człowiek?

Pomyśleć, że takie g... nas otacza. Niektórzy ludzie, to jednak bezmyślne k...y.
Tutaj przynajmniej widać z czym mamy do czynienia, a ile jest takich którzy się nie afiszują?
Strach się bać, gdyby ktoś taki piastował któreś stanowisko z urzędu, urzędnik skarbowy, komornik, lekarz bez empatii? A my się dziwimy się potem, jak dwóch dorosłych rzekomo doświadczonych kierowców zatrzymuje tiry na środku autostrady...

Sorry, za słownictwo, ale czasami wymiękam.

z25968203IH,Kobieta-myla-psa-myjka-Karcher-na-myjni-samochodow.jpg
 
Ostatnia edycja:
Do góry