Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Ale jest jeden myk Kolego z gwarancją i z obowiązkiem serwisowania w ASO.. Jak kupujesz auto z podstawową gwarancją, wiadomo robisz naprawy gdzie Ci się podoba.. ale zupełnie inaczej już to wygląda jak kupujesz np 3-4-5 letnią gwarancję. Wtedy ta gwarancja obowiązuje , jeśli robisz serwisy w ASO.. Mało tego w przypadku np hybrydy w Toyocie i gwarancji na akumulatory tam jeszcze są właśnie obostrzenia na przeglądy w ASO jak chce się mieć na nie gwarancje, kosztuje to mało bodajże 100 złoty na rok, ale trzeba serwisować w ASO.
Pewnie jest jak mówisz. Nie brałem nigdy dodatkowej rozszerzonej gwarancji. Kwestia oszacowania korzyści do ceny i ryzyka. Kolega robił jakiś czas temu Superba na ponad 360KM. Zatarła się turbina, podobno znany problem w 2.0 TFSI 280KM (pewnie Werf coś więcej byłby w stanie napisać). Samochód był wtedy na gwarancji, tylko wiadomo, że ta nie obowiązuje przy takich modyfikacjach, ale gość robił tuning z pełną świadomością ryzyka. Potem dokoksował jeszcze bardziej moc i też się go pytali czy nie boi się, że motor "je*nie" to mówił tylko, że jak "je*nie" to też weźmie to na klatę i kupi nowy. Kwestia podejścia :D
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Jak ktoś ma 200 tys to mówisz o używanej E klasie ok może sobie kupić, tyle, że nie każdy chce używane auto..
Bo zupełnie inne jest to 200 tys jak idziesz tam i chcesz kupić coś nowego.. gdzie za te pieniądze , nawet mniej masz na wypasie nową np. kugę z 5 letnią gwarancją w dizelku z autoamtem i 4x4, podobnie jest z ravką w hybrydzie, CX5 w dizelku to samo... i masz wybór co wolisz na wypasie coś mniej "prestiżowego" czy niemalże w podstawie np GLB, XC40, Q3, X1... co kto woli..

Mialem na mysli raczej nowe samochody.


A co do mocy wklejałeś chyba ostatnio bodajże A8 przecenioną z 240 KM i myślisz , że tym byś poszalał.. W mercedesie Pan wmawiał mi , ze GLE z najmniejszym silnikiem właśnie 240 konnym to na spokojnie miałbym w co depnąć :) Pod warunkiem, przepraszam za wyrażenie, jakbym miał w bagażniku że trzech murzynków, którzy by pracowali jako silnik elektryczny, i dodawaliby mocy w tej kolubrynie, ważącej ponad dobre 2 tony..

Chyba chodzilo ci o a6 przeceniona na 140 000zl :)
186km. Mysle ze bralbym to w ciemno zamiast mondziaka, pasata itp.

Co do mocy no nie stety nie poszalejesz ale cos za cos. 3 litrowego auta do 200k raczej nie kupisz.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Pewnie jest jak mówisz. Nie brałem nigdy dodatkowej rozszerzonej gwarancji. Kwestia oszacowania korzyści do ceny i ryzyka. Kolega robił jakiś czas temu Superba na ponad 360KM. Zatarła się turbina, podobno znany problem w 2.0 TFSI 280KM (pewnie Werf coś więcej byłby w stanie napisać). Samochód był wtedy na gwarancji, tylko wiadomo, że ta nie obowiązuje przy takich modyfikacjach, ale gość robił tuning z pełną świadomością ryzyka. Potem dokoksował jeszcze bardziej moc i też się go pytali czy nie boi się, że motor "je*nie" to mówił tylko, że jak "je*nie" to też weźmie to na klatę i kupi nowy. Kwestia podejścia :D

Wiesz nie wiem czy dobrze zrozumiałem Gościa w salonie, ale jak dobrze to w rozszerzonej gwarancji Forda podobno jest również wymiana turbiny... ale to trzeba by było sprawdzić, bo coś wierzyć mi się nie chce..

Mialem na mysli raczej nowe samochody.

Chyba chodzilo ci o a6 przeceniona na 140 000zl :)
186km. Mysle ze bralbym to w ciemno zamiast mondziaka, pasata itp.

Co do mocy no nie stety nie poszalejesz ale cos za cos. 3 litrowego auta do 200k raczej nie kupisz.


To np. za 200 tys mówię możesz kupić prawie w podstawie nowiutkiego GLB 250 tkę z automatem i w 4x4... 184 tyś wyjściowo z tymi elementami.... + 16 tyś na dodatkowe wyposażenie zostanie.. nie dużo, ale zawsze coś..

Wspomniana limuzyna E klasa z silnikiem E 200 (drugi od dołu) 211 KM z automatem i z 4x4 w podstawie to koszt ponad 220 tyś.

Tak jak napisałeś szaleństwa nie będzie pod względem mocy w tej E klasie, ale limuzyna klasowa jest jak ktoś chce w podstawie..
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Wiesz nie wiem czy dobrze zrozumiałem Gościa w salonie, ale jak dobrze to w rozszerzonej gwarancji Forda podobno jest również wymiana turbiny... ale to trzeba by było sprawdzić, bo coś wierzyć mi się nie chce..
Wszystko możliwe, ale pewnie nie obowiązuje jak wybebesza się tłumik środkowy i podnosi moc z 280KM na 360KM. Gdyby to była seria to pewnie by skorzystał z wymiany gwarancyjnej.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wszystko możliwe, ale pewnie nie obowiązuje jak wybebesza się tłumik środkowy i podnosi moc z 280KM na 360KM. Gdyby to była seria to pewnie by skorzystał z wymiany gwarancyjnej.

Oczywiście bez żadnych ingerencji w podnoszenie mocy.. to na 10000% :) ale ręki nie dam obciąć, że tak jest na 100%..
 

werf

Active member
Bez reklam
Znam dużo mniejszy od Lelka, lokalny gdzie jest salon VW i serwis Audi...
Heniu są to partnerzy serwisowi,którzy kiedyś byli delerami a teraz nie spełniają warunków. Z tego co wiem takie umowy są wygaszane.

Ok, niech dzieli je nawet 100 metrów, nooo dooobra dajmy 200 metrów. Co to zmienia w sensie mojej pierwotnej wypowiedzi?
Wiem, że tak musi być, ale jest to śmieszne, szczególnie gdy chodzi tylko o markę. Wymiana oleju w A6, A8 czy Octavi kosztuje u mojego kolegi tyle samo o ile zajmuje mu taką samą ilość czasu ;)

1 Większe koszta franczyzy.2 audi miało być odcięte od vw i nie być z nim utożsamiane,ma być marką premium.Pewnie zauważyłeś rozróżnienie MLB MQB poza kilkoma małymi wyjątkami,co za tym idzie zupełnie inny czas który kosztuje.
Kolega na pewno odstawiając auto po tej przysłowiowej wymianie oleju jest pewny że fotel jest dokładnie w tym samym miejscu,radio tam gdzie było ustawione ,panel klimatyzacji w tych samych nastawach..............

Spory, sam teren też. Otworzyli tam największy salon Audi w Polsce. Chodzi o Lellek Gliwice. Będę tam w poniedziałek na ostatnim darmowym przeglądzie. Przyjżę się dokładnie czy Audi i VW mają osobne serwisy. Byłem tam wielokrotnie i miałem wrażenie, że wjeżdżają wszystkimi samochodami do jednego budynku, ale widzę, że siedzisz w temacie VAG to ręki sobie uciąć nie dam, że tak było :D

Nie masz co sprawdzać,budynek standardu Audi Terminal.
 
Ostatnia edycja:

werf

Active member
Bez reklam
Bo tak to powinno działać, jeśli tyle samo czasu to zajmuje to dlaczego miałby ktoś płacić więcej za wymianę oleju w Audi niż np w Skodzie.. to może ludzie powinni się zebrać i w tyłku mieć te Audi , kupić skody i niech zrozumieją barany, że takich ludzie trzeba jeszcze bardziej cenić , bo kupili droższe auto, a u nas to działa tak, że kupując droższe auto to serwis chce jeszcze więcej wyciągnąć od właściciela, bo przecież Ciebie stać..

A druga prawda jest też taka, że to co dla jednego zakup auta za 200-300 tys jest takim samym zakupem jak dla tego drugiego co kupił za powiedzmy 100-130 tys.. i dlaczego ten z tańszym autem miałby być gorzej traktowany w serwisie..

Lolek czemu godzina pracy w smarcie jest tańsza niż maybachu ? Przecież to jest to samo.

Ale jest jeden myk Kolego z gwarancją i z obowiązkiem serwisowania w ASO.. Jak kupujesz auto z podstawową gwarancją, wiadomo robisz naprawy gdzie Ci się podoba.. ale zupełnie inaczej już to wygląda jak kupujesz np 3-4-5 letnią gwarancję. Wtedy ta gwarancja obowiązuje , jeśli robisz serwisy w ASO.. Mało tego w przypadku np hybrydy w Toyocie i gwarancji na akumulatory tam jeszcze są właśnie obostrzenia na przeglądy w ASO jak chce się mieć na nie gwarancje, kosztuje to mało bodajże 100 złoty na rok, ale trzeba serwisować w ASO.

Trochę Lolek nie masz racji ,przeczytaj sobie umowy przedłużonej gwarancji wykupionej w bmw pl.
Z tego co kojarzę toyota sprzedaje ubezpieczenie a nie gwarancje.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolek czemu godzina pracy w smarcie jest tańsza niż maybachu ? Przecież to jest to samo.

Można by było dyskutować ... :)

Trochę Lolek nie masz racji ,przeczytaj sobie umowy przedłużonej gwarancji wykupionej w bmw pl.
Z tego co kojarzę toyota sprzedaje ubezpieczenie a nie gwarancje.

W BMW nie wiem jak jest, żona nie ma przedłużonej gwarancji.. w mercedesie jest to gwarancja, w ostatnią sobotę byłem jak oglądałem GLB, tak przynajmniej sprzedawca mówił.. W Fordzie również sprzedawca mówił o gwarancji, i wyraźnie to podkreślił.. W Toyocie również mówią wyraźnie o gwarancji zarówno na auto jak i na akumulatory.. Akurat moi znajomi nie wykupili gwarancji, wierzą, że Toyoty się nie psują .. :) Mojej żony toytka jak miała, brat jak miał toyotkę naprawdę ciężko było, aby coś się w nich psuło..

Ps. jak miałem wykupioną przedłużoną gwarancję w Cytrynie to również była to gwarancja.. oczywiście to jakoś było nazwane, ale była to typowa gwarancja realizowana w serwisach Citroena.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Heniu są to partnerzy serwisowi,którzy kiedyś byli delerami a teraz nie spełniają warunków. Z tego co wiem takie umowy są wygaszane.
Nie wnikałem w szczegóły, bo nie potrzebuję ;)
Po prostu zauważyłem, że od jakiegoś czasu widnieje logo serwisu Audi, a od zawsze był to dealer tylko VW
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Kolega na pewno odstawiając auto po tej przysłowiowej wymianie oleju jest pewny że fotel jest dokładnie w tym samym miejscu,radio tam gdzie było ustawione ,panel klimatyzacji w tych samych nastawach..............
U mnie tak, bo mam personalizację tych rzeczy przypisaną do użytkownika :D

Tak poważnie to rozumiem co masz na myśli. Kolega nie ma też poczekalni do której odprowadza Cię ładna recepcjonistka i nie zrobi Ci kawy. Fachowością i doświadczeniem może jednak śmiało konkurować z każdym ASO do tego ceny ma niższe ;) Coś za coś.

Nie masz co sprawdzać,budynek standardu Audi Terminal.

Ok, wszystko jasne. My bad.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kaminskakl z tego co pisałeś to Ty miałeś skodę, VW, seata , nie wiem czy prywatnie czy też służbowo, ale to nie istotne. Być może to były różne auta, ale tak generalnie czy jeżdżąc VW odczułeś , że jest to lepsza jakość jazdy, wykonania, użytych materiałów itp. w stosunku do tych dwóch innych Producentów z tego samego koncernu? Czy to jednak wszystko jest porównywalne.. ?
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Kaminskakl z tego co pisałeś to Ty miałeś skodę, VW, seata , nie wiem czy prywatnie czy też służbowo, ale to nie istotne. Być może to były różne auta, ale tak generalnie czy jeżdżąc VW odczułeś , że jest to lepsza jakość jazdy, wykonania, użytych materiałów itp. w stosunku do tych dwóch innych Producentów z tego samego koncernu? Czy to jednak wszystko jest porównywalne.. ?

Miałem też Audi.

Powiem Ci, że ciężko to porównać bo była też między nimi różnica klas. Ogólnie Seat miał najgorszą jakość wykonania, ale dla mnie ciągle była ok. Nie jestem jakimś maniakiem macania plastików i sprawdzania czy są miękkie. W każdym razie sprawiał mi też największą frajdę w jeździe. Chodzi o Leona FR z DCC i progresywnym układem kierowniczym. Prowadził się świetnie. Zrobiłem nim 130k km i za każdym razem cieszyła mi się gęba jak do niego wsiadałem.

Pod względem jakości wykonania wygrywa Audi A5, ale nie było tam przepaści pomiędzy Passatem B7, Arteonem czy Superbem. Te trzy ostatnie stawiałbym na jednym miejscu. Dodam, że każde z nich było fajnie wyposażone, a to też robi różnicę pod względem odbioru nawet w obrębie jednego modelu.

Odpowiadając krótko na pytanie to uważam, że pomiędzy Passatem, Arteonem i Superbem nie widzę różnic w jakości wykonania. Pomiędzy powyższą trójką a Leonem taka występowała. Uważam też, że jakość tej trójki jest dla mnie wystarczająca, nie oczekuje niczego więcej pod tym względem. Audi było może o 1 oczko lepiej wykonanie, ale nie ma mowy o żadnej przepaści (poza cenową za to co oferowała).

W razie czego mógłbym szczegółowo opisać każdy z tych samochodów i wymienić ich plusy i minusy, bo zrobiłem nimi sporo kilometrów.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Audi do tej trójki nawet nie dodawałam, bo i cena jest inna... bardziej chodziło mi właśnie o te konkretne 3 marki i czy są między nimi jakieś spektakularne różnice gdzie np właśnie VW przodował by pod każdym względem w stosunku do Seata czy Skody.. Ale z tego co napisałeś to wychodzi, że pi razy drzwi są to porównywalne autka.. kwestia który z nich komu najbardziej się podoba.. A masz doświadczenie z ich silnikami benzynowymi ? Czy są z nimi jakieś większe problemy ? Skrzynie (automaty) to ludzie są z reguły zadowoleni z tego co zauważyłem, chociaż nie wszyscy, ale większość jest na tak..
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Do nich nawet dozucilbym Audi.
Nie wydaje mi sie aby audi a1 - a6 bylo jakosciowo wyzej od passata. Superb chyba od lat nic nie udoskonalal.

Najwyzsza jakosc to Lexus, Meras, BMW. Ostatnio Toyota w ravce stara sie ciut lepiej niz standard.

Czy tez porownywalem KIA jest ok w swojej cenie a potem poszedlem ogladac Tucana i koles zachwalal ze silnik, skrzynia jest od KIA tylko reszta jest o wiele lepiej wykonana / ala premium. Wybuchlem smiechem...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Gościu z tym premium to przesadza, bo bez względu czy wchodzi się do Kia czy do Hyundaia to ja od razu wiem, że jestem w koreańczyku.. nawet zapach nowości w ich autach jest dosyć taki specyficzny, nie wiem czy to jest od plastików czy cos innego, ale ja czuje i nie jestem jedynym... Ale to co pisałem kiedyś, tak i dzisiaj również napiszę, że przeskok zrobili bardzo duży.. Natomiast skrzynia biegów to nie jest ich tylko bodajże Japończycy im robią, trzeba by było sprawdzić, kiedyś nawet tutaj pisałem Produceneta ich skrzyń.. ale są dobre..
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Gościu z tym premium to przesadza, bo bez względu czy wchodzi się do Kia czy do Hyundaia to ja od razu wiem, że jestem w koreańczyku.. pomimo, że przeskok zrobili bardzo duży.. Natomiast skrzynia biegów to nie jest ich tylko bodajże Japończycy im robią, trzeba by było sprawdzić, kiedyś nawet tutaj pisałem Producneta ich skrzyń.. ale są dobre..

Moja siostra ma Kianke sportage i kierownik w pracy. Mysle ze to super auta i praktycznie bezawaryjne.
Szwagier teraz kupil Renault Koleosa dali dobre rabaty chyba 130k z jakimis pakietami indywidualnymi czy cos. Tez zadowolony.

Ogolnie KIA bardzo lubie, jak dla mnie super auta w swojej cenie.

Ps.
BMW tez nie robi skrzyn dla siebie tylko ZF im robi.
A mercedes nie robi silnikow 2 litrowych i nizszych tylko kupuje od renault. Wiec tym bym sie nie przejmowal ze ktos od kogos kupuje.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiscie, że tym nie ma co się przejmować.. ja nawet jestem za tym, aby pewne firmy ze sobą współpracowały, dlatego np. Ford moim zdaniem dla mnie powinien brać silniki benzynowe od kogoś , a nie ładować te swoje 1,5 trzycylindrowe ... jedna wielka bzdura.. bo rozumiem, że są ludzie, którzy kupują, ale powinien być wybór dla tych, którzy chcą 2 litrowe benzyny czterocylindrowe..
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
ja ogolnie nie rozumiem 3 cylindrowego silnika. W sensie ze raz pracuja 2 tloki a raz jeden? Kto to i na co wymyslil.
Nie szlo zrobic wiekszego 2 cylindrowego lub mniejszego 4 cylindrowego?
 
Do góry