Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Powiedz to wszystkim ciezarowka ktore wymieniaja oleje co 100 - 150k km.
Powiedz to wszystkim sprzeta budowlanym itp.

Masz jakas wiedze na ten temat, czy tylko wydaje ci sie ze tak trzeba? Bo madrosci z internetu nie chce, wolalbym opinie kogos doswiadczonego w tym temacie

Nie, nie z internetu. Znam ludzi którym silniki padały po interwałach Long life. Obejrzyj sobie swój olej kiedyś po 36.000 to zobaczysz, albo kup tester do badania jakości tego oleju. To że producent zaleca wymiany co 30.000 km nie oznacza, ze tak powinno sie robić. Tu chodzi o leasingi i pozycje w przetargach dotyczącą kosztu serwisowania. Im rzadsze interwały olejowe tym koszt jest niższy, dlatego producenci wskazują 30.000. A potem po gwarancji albo i jeszcze na gwarancji silniki padają.
 

werf

Active member
Bez reklam
Jesteś Zochu w poważnym błędzie. Długie interwały powstały po to aby dane auto spełniało emisje spalin.Zasada jest prosta częsta wymiana =dużo odpadu do recyklingu*zakładany żywot produktu-znaczny wzrost emisji spalin.
Temat jest bardzo rozległy,w autach miejskich przydały by się do tego liczniki motogodzin a nie km.Generalnie 15-20 lub 1 rok w miejskim.
Oleje też się zmieniają,VW przechodzi na 508.00 i 509.00,Bmw też cofneło normę LL04 większości producentów,którzy teraz muszą certyfikować i zmieniać produkty np.EDGE 5W-30 M.
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Powiedz to wszystkim ciezarowka ktore wymieniaja oleje co 100 - 150k km.

Powiedz to wszystkim sprzeta budowlanym itp.



Masz jakas wiedze na ten temat, czy tylko wydaje ci sie ze tak trzeba? Bo madrosci z internetu nie chce, wolalbym opinie kogos doswiadczonego w tym temacie
Ciężko to porównać. Tam leje się sporo więcej oleju, a filtry są wielkości wiadra :D

Sam wymieniam olej w osobówkach co 15k km, w większych co 30k km. Te drugie robią mi około 1 - 1,3 mln kilometrów na jednym motorze, potem sprzedaję. Osobowych nie trzymałem nigdy dłużej niż 4 - 4,5 roku i pewnie jakbym robił wymianę co 50k km to i tak by ten czas każdy motor wytrzymał, a jednak robię regularne wymiany. Nie mógłbym inaczej.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Czy ja wiem czy ciezko porownac ciezarowke do duzego dizla.
Oba silniki duzych mocy, praca na niskich obrotach.

Podejzewam czysto teoretycznie.
Jakbysmy porownali 4.0l silnik dizla do 4.0l silnika benzyny to wyszloby ze silnik benzynowy wykonal 2 razy wieksza prace. Tzn, 2 razy wiecej cykli aby przejechac dany odcinek.

Stad moje zalozenie ze w takich czolgach jak 4.2tdi mozna wymienic olej rzadziej niz analogicznej benzynie.


Ale masz racje. Bez sensu trzymac osobowke dluzej niz kilka lat, w szczegolnosci gdy ktos ma firme i eksploatuje ten samochod. Mysle ze audika ktorego uzywam trzeba dobic do 179 000km, potrzymac jeszcze dwa lata az pojawia sie nowe A8 po wynajmie dlugoterminowym i wymienic auto.

Mamy w firmie inne auto trzymane bylo za dlugo, jak juz silnik sie zatarl, byla oferta aby sprzedac to za 30 000zl. Smiech, dalismy do naprawy. Teraz wtryski poszly, za chwile uklad kierowniczy. W sumie auto nie przejechalo nawet 5000km a juz jego wartosc rynkowa jest mniejsza niz koszty remontu.
Wiec jak sie go sprzeda to nie uzyskasz wkladu. A jakby czlowiek sprzedal z zatartym silnikiem za 30 000zl to by 30k bylo w kieszeni :)
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Taki rabat to nic szczególnego w Audi. Bez problemu taki dostałem parę lat temu.

Widzę, że spodobała Ci się ta A8, że masz zamiar wymienić obecną na nową A8. W sumie nic dziwnego :D
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Taki rabat to nic szczególnego w Audi. Bez problemu taki dostałem parę lat temu.

Widzę, że spodobała Ci się ta A8, że masz zamiar wymienić obecną na nową A8. W sumie nic dziwnego :D

Bedzie trzeba namawiac w firmie na wymiane. Ale napewno przez najblizsze 2 lata nie ma na to szans...
 

rabit

Active member
Bez reklam
Ostatnio miałem okazję siedzieć w nowym A8. Rozśmieszyło mnie otwieranie drzwi od środka. Klamkę otwiera się od dołu, tak jak by człowiek prosił o jałmużnę. :) Za to fajne są te dotykowe ekrany. Ustawiając np. temperaturę, jest to takie bardzo przyjemne w dotyku. Niestety ja mogę sobie tylko pomarzyć o takim autku...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Bedzie trzeba namawiac w firmie na wymiane. Ale napewno przez najblizsze 2 lata nie ma na to szans...

Jak człowiek coś spróbuje dobrego to potem nie chce się jeść czegoś gorszego :) W sobotę byłem w salonie gwiazdy i oglądałem nowe GLB i powiem, że dużo mniejsze od mojego GLC to nie jest to auto..wykombinowali duzo w nim miejsca co na pewno ucieszy nabywców. Sprzedawca mówił, że komfort jazdy jest inny niż GLC, materiały troszkę gorsze co sam również zauważyłem., ale całościowo mi auto się spodobało.. te nowe zegary w formie duże tabletu idzie się do tego przyzwyczaić, a wyglądało to na żywo całkiem spoko, podobnie jest w GLE, ale tam to już kosmos.. :)Choć pewne zastosowania mają takie same jak np "ambilght" U mnie cztery kolory podświetlenia i wszędzie to jest ten sam kolor, w GLB czy GLE tych rodzai kolorów jest kilkadziesiąt, można je ze sobą nawet pomieszać i różne ustawić podświetlenie dla pewnych części kabiny, tak przynajmniej zrozumiałem.

Ale i kuga nowa mnie zaskoczyła pozytywnie, bardzo ładne autko, ładniejsze z wyglądu jak ravka oczywiście dla mnie. Materiały w środku użyte porównywalne, ale w ravce jest większy wybór dodatków, lepiej ktoś nad tym pomyślał.. Ale najgorsze w Fordzie jest to, że brak jest silników benzynowych wszystko jest 1.5 trzycylindrowe i bez 4x4 jak i bez automatu.Jak chce się to mieć trzeba wybrać dizelka 190 konnego, ewentualnie ich hybrydę "na gniazdko" , ale to nie moja bajka. Za rok coś słyszałem, że ma być typowa hybryda jak jest np w ravce. Teraz jest jeszcze w 150 konnym dieslu miękka hybryda.
Ale niewątpliwie dla mnie dzisiaj jakbym kupował np Kugę byłby to diesel , kupując również Mazdę CX5 wybór byłby taki sam.. ale ta pewnie jeszcze troszkę i wyjdzie nowa...
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Wyniki prawie ecodrivingu .Wskaźnik jak zaczarowany : )po 60 km spadł do 16.

free image hosting services

No i wystarczy spojzec na obrotosciomierz.
Na zdjeciu wyzej masz do 6000obr gdzie u mnie w dizlu konczy sie na 4000obr/min. I wtedy jak porownac np. sama glosnosc.


Ale benzyna jeszcze ok, czlowiek moze godzic sie na spalanie ponad 20litrow i tankowanie co 250km na autobanie :) Bo wie co kupuje.

Ale jakie rozczarowanie jest gdy doplacasz kupe kasy do hybrydy a to na przejazdach autostradowych pali tyle samo lub wiecej bo waga auta o kilkaset kg wieksza xD To dopiero zonk i bezuzytecznosc hybrydy.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
No i wystarczy spojzec na obrotosciomierz.
Na zdjeciu wyzej masz do 6000obr gdzie u mnie w dizlu konczy sie na 4000obr/min. I wtedy jak porownac np. sama glosnosc.


Ale benzyna jeszcze ok, czlowiek moze godzic sie na spalanie ponad 20litrow i tankowanie co 250km na autobanie :) Bo wie co kupuje.

Ale jakie rozczarowanie jest gdy doplacasz kupe kasy do hybrydy a to na przejazdach autostradowych pali tyle samo lub wiecej bo waga auta o kilkaset kg wieksza xD To dopiero zonk i bezuzytecznosc hybrydy.

Zgadza się, tylko, że hybrydy w większości przypadków kupują ludzie, którzy powiedzmy w 80% śmigają po mieście (z reguły tych dużych), a do tego definitywnie nie chcą diesla kupić.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Zgadza się, tylko, że hybrydy w większości przypadków kupują ludzie, którzy powiedzmy w 80% śmigają po mieście (z reguły tych dużych) i definitywnie nie chcą diesla kupić.

Tak, jezeli mowimy o miejskich autach.

Taka limuzyna jak audi a8l, maybach, lexus LS, krazowniki szos grubo ponad 5 metrowe. Mysle ze malo kto kupuje je z mysla aby smigac tylko po miescie.
Tzn moze kupuja ale ich przeznaczenie raczej jest na trasy dlugo dystansowe.
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Tak, jezeli mowimy o miejskich autach.



Taka limuzyna jak audi a8l, maybach, lexus LS, krazowniki szos grubo ponad 5 metrowe. Mysle ze malo kto kupuje je z mysla aby smigac tylko po miescie.

Tzn moze kupuja ale ich przeznaczenie raczej jest na trasy dlugo dystansowe.
Eee tam, Piramida jeździ takim po mieście i nie narzeka. Na trasy ma coś lepszego, Armani wkleił jak ktoś go nagrał podczas tankowania ;D
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak, jezeli mowimy o miejskich autach.

Taka limuzyna jak audi a8l, maybach, lexus LS, krazowniki szos grubo ponad 5 metrowe. Mysle ze malo kto kupuje je z mysla aby smigac tylko po miescie.
Tzn moze kupuja ale ich przeznaczenie raczej jest na trasy dlugo dystansowe.

Oczywiście, przynajmniej w większości przypadków, takie auta śmigają również po trasach.. ja miałem na myśli autka miejskie w hybrydzie, gdzie ludzie większość czasu spędzają na drogach jeżdżąc po swoim zatłoczonym mieście.
 
Do góry