Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Lolo, a co jest takiego niesamowitego w silnikach Diesla? Porównując diesla V8 do benzyny v8 kultura pracy ta sama, spalanie niewiele wyższe w benzynie, mniej elementów psujących się w benzynie. Ponadto benzyna jest mimo wszystko cichsza, tańsza w zakupie itd ;)
 

werf

Active member
Bez reklam
Czemu zgon w tesli?

Mysle ze zawsze w USA beda sie sprzedawac. W Azji chinole ich wkoncu przegonia (za kilka lat)
A Europa bedzie misz masz.

Tesla fajna jest na swoj sposob, osiagi, inne spojzenie na wnetrze, futurystyczna wizja. Jak ktos pojezdzi troche to wyrobi sobie calkiem przyjemne zdanie.

Słyszałeś kiedyś dawno takie powiedzenie, że nie ma dwóch takich samych fordów ? Przecież to kupa gruzu, usterkowość na poziomie Rumuńskiego Aro, brak wsparcia serwisu, procedury naprawcze są dziełem przypadku itd...... Nie czepiam się absolutnie tego o czym, wspomina Armani, to jest jasne, nie jesteśmy jeszcze gotowi na masowe przejście na tą technologię.

Lolo, a co jest takiego niesamowitego w silnikach Diesla? Porównując diesla V8 do benzyny v8 kultura pracy ta sama, spalanie niewiele wyższe w benzynie, mniej elementów psujących się w benzynie. Ponadto benzyna jest mimo wszystko cichsza, tańsza w zakupie itd ;)

Moment obrotowy i cisza : ) Hm to spalanie mnie trochę nurtuje, jakoś nie sięgam pamięcią, abym jeździł benzynowym v8, które zamyka się cały czas w 20 litrach.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Moment obrotowy i cisza : ) Hm to spalanie mnie trochę nurtuje, jakoś nie sięgam pamięcią, abym jeździł benzynowym v8, które zamyka się cały czas w 20 litrach.

To znaczy że nie miałeś okazji jeździć nowoczesną V8. Ja od kilku lat jeżdżę tylko V ósemkami i nigdy nie udało mi się przekroczyć spalania w Wawie nawet w korkach 20L. Obecnie ok 15-16L. W trasie 8-12L (przy czym 12L przy szybkich przelotach autostradowych 170+).
Mam bezpośrednie porównanie z Audi A8 D3 4.2 TDI i spalanie w mieście wynosiło średnio 11.5/12 L. W trasie 9-10. Nie uważam żeby to były jakieś wybitne wyniki. A czy momentu masz pod nogą 900Nm (diesel) czy 700 Nm (benzyna) to i tak jest to w zupełności wystarczające :)

P.S. Aby nie być gołosłownym wrzucam przejazd z nart w tym roku (trasa prawie 1200km):

 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo, a co jest takiego niesamowitego w silnikach Diesla? Porównując diesla V8 do benzyny v8 kultura pracy ta sama, spalanie niewiele wyższe w benzynie, mniej elementów psujących się w benzynie. Ponadto benzyna jest mimo wszystko cichsza, tańsza w zakupie itd ;)

Mam zdanie zupelnie inne.

1. Dizlem jezdzisz na niskich obrotach, calkiem inna kultura jazdy. Benzyna dla mnie to jak szlifierka katowa.
2. Spalanie ponad 20 litrow w benzynie na autostradzie, nie schodze nizej. Dizel dochodzi maks do 12l/h.
3. Mialem benzyne v8 bmw e38 - - - lepiej nie pytaj ile to naprawialem maaaasakra. Nigdy w zyciu nie kupie bmw. Tylko fakt, kilolometrow mialo to setki tysiecy.

4. Benzyna w ZADNYM wypadku nie jest cichsza. Wrecz odwrotnie. I dla mnie to najwiekszy minus tych aut. Wciskasz gaz a to dopiero zaczyna jechac od 3000 - 4000obr/min, Kreci sie o wiele wyzej od dizla. Halas jest duzo duzo wiekszy.
Nie da sie benzyna jechac ponad 200km/h, w srodku nawet nie porozmawiasz.

5. Moment, moment i jeszcze raz moment obrotowy.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Słyszałeś kiedyś dawno takie powiedzenie, że nie ma dwóch takich samych fordów ? Przecież to kupa gruzu, usterkowość na poziomie Rumuńskiego Aro, brak wsparcia serwisu, procedury naprawcze są dziełem przypadku itd...... Nie czepiam się absolutnie tego o czym, wspomina Armani, to jest jasne, nie jesteśmy jeszcze gotowi na masowe przejście na tą technologię.


.

Powiem tak. 90 000km przejechane w dwa lata.
W naprawie dwa razy lewa lampa - pasek led zaczal swieci na zolto
Lewy fotel kierowcy przestal dzialac, zapewne od ciaglego swirowania Launch Control a kierowca ma swoja wage wie cos sie uszkodzilo w oparciu i nie dalo sie pochylac. Wymienili fotel.
No i w zeszlym tygodniu klima przestala dzialac, myszy lub szczury, zasmakowaly im przewody.

Czasem jest fun, jak wgraja ci aktualizacje. Zamykasz dzwi a one same sie otworza po 3 sekundach hehheh :) Ale nastepnego dnia juz bylo git xD
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Lolo, dzisiejsze V8 mają wtrysk bezpiśredni i turbiny. To nie silniki wolnossące z lat 90 tylko nowoczesne konstrukcje:) Poza tym to że miałeś zajechane auto to nie znaczy że każda V8 się psuje ;)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo, dzisiejsze V8 mają wtrysk bezpiśredni i turbiny. To nie silniki wolnossące z lat 90 tylko nowoczesne konstrukcje:) Poza tym to że miałeś zajechane auto to nie znaczy że każda V8 się psuje ;)

Napisze to tak
Z mojego doswiadczenia i okazji jakimi autami przypada mi jezdzic ze wzgledu na harakter mojej pracy.

4 litrowy Dizel jest najbardziej zachwalany.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Lolo, ja nie neguję diesla, bo sam miałem okazję jeździć A8 D3 przedliftową z silnikiem 4.2 tdi, którą miał mój wujek i to rewelacyjne auto, wygodne, dynamiczne itd. Nie mniej jednak nie wiem w czym diesel w dzisiejszych czasach miałby być lepszy od porównywalnej benzyny. Na papierze parametry może i lepiej wyglądają, ale nie papier jeździ ;) Dla przykładu-nowe Bmw 550d z 4 turbinami i mocą 400koni na papierze przyspiesza do 100km/h tak jak Bmw F10 M5. A jednak w rzeczywistości M5 w każdym zakresie prędkości jest szybsze od nowego 550d
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo, ja nie neguję diesla, bo sam miałem okazję jeździć A8 D3 przedliftową z silnikiem 4.2 tdi, którą miał mój wujek i to rewelacyjne auto, wygodne, dynamiczne itd. Nie mniej jednak nie wiem w czym diesel w dzisiejszych czasach miałby być lepszy od porównywalnej benzyny. Na papierze parametry może i lepiej wyglądają, ale nie papier jeździ ;) Dla przykładu-nowe Bmw 550d z 4 turbinami i mocą 400koni na papierze przyspiesza do 100km/h tak jak Bmw F10 M5. A jednak w rzeczywistości M5 w każdym zakresie prędkości jest szybsze od nowego 550d

550d z 4 turbami? przeciez to jest v6 z 3 litrowym silnikiem.

Takie gowno ze nawet samo BMW doszlo do wniosku ze tego badziewia juz wiecej nie beda produkowac :) Bylem, jezdzilem, daj se spokoj. Nawet nie porownuj to do dizli o jakich piszemy powyzej

Napisalem ci w 5 punktach w czym jest lepszy 4 litrowy dizel.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie V6 a R6 diesel z 4 turbinami. Bmw nie produkuje silników V6. Gówno? Jeździłeś tym autem? To mega zaawansowany silnik, który ma niesamowitą kulturę pracy i mówię to ja-antyfan diesli.
Bmw się z niego nie wycofało, wręcz przeciwnie, montują go do serii 5, 7, X5, X6 i X7 i jest jednym z najczęściej wybieranych
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
To znaczy że nie miałeś okazji jeździć nowoczesną V8. Ja od kilku lat jeżdżę tylko V ósemkami i nigdy nie udało mi się przekroczyć spalania w Wawie nawet w korkach 20L. Obecnie ok 15-16L. W trasie 8-12L (przy czym 12L przy szybkich przelotach autostradowych 170+).
Mam bezpośrednie porównanie z Audi A8 D3 4.2 TDI i spalanie w mieście wynosiło średnio 11.5/12 L. W trasie 9-10. Nie uważam żeby to były jakieś wybitne wyniki. A czy momentu masz pod nogą 900Nm (diesel) czy 700 Nm (benzyna) to i tak jest to w zupełności wystarczające :)

P.S. Aby nie być gołosłownym wrzucam przejazd z nart w tym roku (trasa prawie 1200km):

Z którego roku jest ta nowoczesna V8?
 

werf

Active member
Bez reklam
Zochu przecie ta twoja nowoczesna jednostka sądząc po wyświetlaczu to N63B44 i to jeszcze pierwszej gen. Toż to więcej oleju przepala niż benzyny : )
 
Ostatnia edycja:

werf

Active member
Bez reklam
Dizle nie biorą: ) Powiem ci jeszcze że żadnych silników w takiej ilości na gwarancji się nie wymieniało jak n63. Nawet z głowy mogę ci powiedzieć nr tłoka nad wymiarowego.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wymiany longlife robią swoje. Inne silniki też padają, jak sie jeździ 30.000 km na oleju 5W30, w VW słynne już 1.8tsi, 1.4 tsi, 2.0 tdi-wszystkie chlały olej i niedojeżdzały zwykle do 100.000 km Po 15 latach dopiero coś im się udało poprawić, ale nadal dla grupy VW spalanie oleju 1L/1000km to norma ;)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ja wymianialem olej bodajze co 36 000km tyle bylo na wskazaniu w kompie.

Teraz pokazuje ze trzeba wymieniac co 10 000km, mam przejechane chyba z 12 000km.

Werf, uwazasz ze wypadaloby juz wymieniac olej co 10k km? Czy se darowac tak czesta wymiane?
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Lolo, niezależnie od silnika, nie wymieniaj oleju co 30.000 bo to zabija silnik. Olej powinno się wymieniac co maksymalnie 15.000. Przy 30.000 one już nie trzymają parametrów o powoli dobijają tylko Ci silnik. Koszt wymiany kilkaset złotych z filtrem a masz święty spokój
 

werf

Active member
Bez reklam
Nie ma to LL nic do rzeczy,interwały zmieniane na 15 tyś.Problem leżał w powierzchni cylindra i natarciu tłoka.
Bywało że puszczało się auto z zaplombowanym silnikiem i świeżym olejem i za trzy godziny laweta jechała 300 km aby to zwieść z powrotem,ubytki rzędu 1,5l.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo, niezależnie od silnika, nie wymieniaj oleju co 30.000 bo to zabija silnik. Olej powinno się wymieniac co maksymalnie 15.000. Przy 30.000 one już nie trzymają parametrów o powoli dobijają tylko Ci silnik. Koszt wymiany kilkaset złotych z filtrem a masz święty spokój

Powiedz to wszystkim ciezarowka ktore wymieniaja oleje co 100 - 150k km.
Powiedz to wszystkim sprzeta budowlanym itp.

Masz jakas wiedze na ten temat, czy tylko wydaje ci sie ze tak trzeba? Bo madrosci z internetu nie chce, wolalbym opinie kogos doswiadczonego w tym temacie
 
Do góry