Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Bo ty stary juz jestes :)
Elektryczne auta bee, szalenstwo autem blee, umcyk umcyk blee.... Ty juz gadasz jak niemiec co kupil na starosc e-klase.


Audi wypuszcza elektryka E-trona - - czuje po nogawkach ze to auto bedzie super.
https://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/tron/audi-e-tron-sportback-concept.html

Mozna sie juz zapisywac na zakup, przy wplaceniu zaliczki 10k gwarantuja wyjazd na premiere do Genewy z calym zakwaterowaniem. :)

Lolo ja tam jeszcze stary nie jestem ale E-klasę chętnie bym przytulił a szczególnie w Suvie.. :) i w pakiecie AMG...


A o tym słyszeli ... ???

https://www.money.pl/gospodarka/wia...ver-bah-british-automotive,145,0,2412689.html

Miał ktoś akcje.. ? :)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Slyszeli, slyszeli co tu sie dziwic. Jaguar byl glupi ze tyle czasu nie rozdawal nikomu dealerstwa, tylko jedna firma zadzila na polske ich marka.

Nie znam dokładnie szczegółów, ale chyba zazwyczaj tak jest, że jednak firma (importer) rozdaje karty na danym rynku i buduje dystrybucje. BAH był (jeszcze jest) importerem i mieli chyba ze 4-5 własnych salonów. Z ich własnych salonów sprzedaż była coś koło połowy w Polsce. To coś jak Horn jest w Polsce importerem/dystrybutorem Denona i mają wyłączność. Budują sami sieć sprzedaży ugadując się z dealeramii/salonami i jednocześnie mają własne salony D&M. Trochę to jest konflikt interesów. Jednocześnie dystrybutor/importer i własne salony.

Wracając do BAH. Coś mi się obiło się o uszy , że sztucznie zawyżali sprzedaż. Nie wiem czy to prawda. Może za bardzo rozpychali się ze swoimi salonami (to myślę był spory problem) ... a może JLR planuje bezpośrednio wejść na nasz rynek bez pośrednictwa polskiej firmy... Tak jak Kulczyk był kiedyś importerem VW i rozbujał rynek, a teraz sam VW chyba już u nas działa?
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Byla firma BAH i tylko ona mogla sprzedac nowego Jaguara w polsce. Mogli robic co chcieli. Tak jak u nas kupisz marantza za 7000zl a w angli za 4500zl bo dilerzy mniej zachlanni.

Wkoncu Jaguar powiedzial stop, cos tu jest nie halo, za mala sprzedasz, za wysokie marze itp itd.... wiec chca sami sprzedawac. Logiczne, co tu wiecej dumac.
Jakis powod musialbyc, ze rezygnuja.


Moja firma ma podobny styl biznesu na Balkanach i Rosji. Bardzo kiepskie rozwiazanie.


Ciekawie to rozwiazuje Tesla. Nie daje nikomu dilerstwa, nawet ladowarek nie sprzeda nikomu. Tylko jest mozliwosc wydzierzawienia terenu.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
A Karlik w Poznaniu ?



a cholipcia wie, o co tam chodzi:

W jednych wiadomosciach czytasz:
"Zgodnie z treścią wypowiedzenia umowa, na mocy której British Automotive Polska (spółka z grupy BAH) pełni rolę generalnego importera marek Jaguar i Land Rover w Polsce, przestanie obowiązywać 1 sierpnia 2020 roku, podał BAH."

a gdzie indziej:

"Grupa BAH odpowiada dziś za niemal połowę sprzedaży dilerskiej Jaguar Land Rover w Polsce. Naszą intencją jest nie tylko kontynuowanie, po 1 sierpnia 2020 r., działalności dilerskiej Jaguar Land Rover, ale i dalsze umacnianie pozycji BAH w tym obszarze biznesu. Jestem przekonany o dalszej owocnej i zyskownej dla obu stron współpracy z JLR w tym obszarze - wskazuje Arkadiusz Rutkowski."



Oni moze sa generalnym dilerem, ktory trzyma piecze nad wszystkim a Karlik jest dilerem ktory uzyskal zgode od BAH i Jaguara?
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
BAP - to importer. Coś jak Horn a audio. BAH to salony którym właścicielem jest BAP. Coś jak salony Denona które należą do Horna. Generalnie BAP i BAH to ta sama firma.

Taki Karlik był niezależnym salonem, ale oczywiście brał auta od importera czyli od BAP.

Jak kiedyś Kulczyk kupował wszystkie auta od VW z Niemiec i sprzedawał je dalej polskim salonom/dilerom. Potem sprzedał firmę centrali VW i teraz oni sami do nas importują.

Trzeba rozróżniać pojęcie importera i dilera. Importer to dystrybutor, diler to salon samochodowy. Importer jest jeden, salonów kilka/wiele.

https://www.jaguar.pl/dealer-locator

tu można sprawdzić które salony należały do BAH. Te ich salony Jaguara i LR robiły 50% sprzedaży. Resztę niezależne salony.
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
:)

gaz.jpg
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Mądrzy ludzie z mądrymi głowami postanowili i efekty mamy jakie widzimy na drogach.. skoda świętuje, dacia w sumie też może się cieszyć, a my jak zwykle w dup... kopnięci..

To nie madrzy ludzie...

To ogolnie nasza Polska mentalnosc, nasza kultura, nasz harakter, nasza historia. Polak umie rozpieprzyc wszystko. Teraz tylko panicznie slucham dzien w dzien, jak to nasze polskie firmy maja dosc podatkow i takiego traktowania i beda tlumic produkcje.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Bardzo fajny dokument na Netflixie, polecam.
"Fastest Car"

Głównym wątkiem są wyścigi na ćwierć mili, za każdym razem zestawiane są ze sobą zupełnie różne od siebie bryki. Czyli tzw. sleepery jak Honda Odyssey (wozi się tym dzieci do szkoły ; ) ) z Lambo dla przykładu.

O ile zestawienia są bardzo ciekawe (czeka się do końca na finał), to równie interesujące są wypowiedzi twórców, ich historia, dramaty, przemyślenia itp.
Dokument przepełniony pasją do motoryzacji, polecam bo warto:

[youtube]FHgg-NTFX3U&[/youtube]
 
Do góry