Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego to nie ma znaczenia jakiego typu kluczyk masz.. ten sam model samochodu złodziej jest w stanie Ci zakosić bez względu czy jest na zwykły kluczyk czy tez inteligentny itp bo to rożnie ludzie mówią. I to mówią zarówno Ci ludzie z branży którzy otwierają awaryjnie drzwi jak i firmy specjalistyczne zajmujące się tą tematyką.. Dla złodzieja nie ma to żadnego znaczenia, a właścicielowi samochodu pomaga w wielu wypadkach ale trzeba uważać, a moja ignorancja w tym temacie, że mi się to nie zdarzy zaowocowała wydaniem ponad 300 zł.. i to jest moja wina i nauczyłem się.. całe szczęście że to było na miejscu, a nie w szczerym polu jak to podawałem przykład gościa z A8.. A patrząc że od pewnego pułapu w pewnych markach wyłącznie takie systemy się sprzedają to widać że ludzie lubią takie rozwiązania.. i jest to tak samo "bezpieczne" jak i zwykłe kluczyki.. Plus to jest wygoda idziesz do samochodu i chcesz włożyć kurtkę do bagażnika - pokładasz nogę pod zderzak klapa się otwiera - cały samochód jest w tej chwili zamknięty, naciskasz przycisk w klapie i ona opada , auto wydaje dźwięk informujący o tym że auto się uzbroiło - nic człowieka nie interesuje o niczym nie musi pamiętać.. Dodatkowo mercedes ma kilka ustawień przed złodziejami ale to nie będę pisał żeby nie zdradzać, a jak kiedyś sobie zakupisz gwiazdę to będziesz wiedział o co chodzi.. choć złodzieje zapewne o tym i tak wiedzą ale .... jak to mówią szczerzonego Pan Bóg szczerze.. I ostatni aspekt - Kolego pamiętasz jak kiedyś - chyba Tobie pisałem w mailu o ubezpieczeniu auta ile płacę ... i przy aucie o prawie 100% droższym w chwili obecnej.. to teraz sobie dodaj odpowiednio do tego co wtedy pisałem i wyjdzie Ci, że po to się płaci maksa w ubezpieczeniu żeby nie mieć problemów przy kradzieży, stłuczkach - wymiana części na nowe oryginalne nie jakieś zamienniki itp dziadostwa.. a że to kosztuje bo można by było za to kupić co roku fajniutki z górnej półki amplituner nie wspominając o kasie ze sprzedaży starego - tego jednorocznego :- ) to już inna bajka.. ale dzięki temu stawiając auto na parkingu nie myślę o nim czy jak przyjdę to będzie ono stało czy też nie.. na pewne rzeczy kupując coś musi być człowieka stać... to tak jak z elektroniką jak ktoś ma potężne monobloki itp to czy taka osoba myśli ile będzie płacić miesięcznie za prąd.. nie - musi go być stać na to.. :- ) życie..;
 
Ostatnia edycja:

enocyl

Banned
@up
Coś w tym jest. Koledze ostatnio ukradli Fake RS3 zrobionego na 750KM. Nie mogli odpalić to wzięli go na hol co zmieliło skrzynie o wartości 15k zł na rynku wtórnym. Ogólnie samochód odzyskał ba drugi dzień, ale w opłakanym stanie. Ból o tyle większy, że ubezpieczony był jako A3 o wartości 30 k zł, a wartość po modach to 150k zł.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jak ktoś chce ukraść konkretne auto to nie ma bata żeby tego nie zrobił.. a jak kradnie się auta premium to złodziej nie idzie sobie ulicą i mówi o stoi fajny merc to go gwizdnę .. :) taki złodziej o danym modelu wszystko wie o zabezpieczaniach fabrycznych o elektronice w tym aucie itp..i decydując się na taki myk nie ma niespodzianek, chyba że właściciel dodatkowo coś ma zamontowane przez zew. firmę...wtedy zostają drastyczne sposoby.. A najlepiej mieć takie ubezpieczenie (tylko to kosztuje) żeby o tym nie myśleć bo w przeciwnym wypadku człowiek by zgłupiał.. A auto ma sprawiać radość, a nie ból głowy czy mi go ukradną czy też nie.. A dodatkowe "gadżety" które są dostępne za dopłatą w danej marce auta jedne dają komfort a inne bezpieczeństwo i bierze się to co człowiekowi jest potrzebne nie zastanawiając się czy to coś to pomaga złodziejowi żeby zakosić auto czy też nie.. bo jak ktoś będzie miał zamówienie na konkretny model to i tak odjedzie tylko z innym właścicielem..
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wystarczy zabierać ze sobą akumulator i po sprawie, po za lawetą samochód nie do ruszenia ;)
Nie ma śmiechu, znam takich co zabierali na noc.

A mówiąc poważnie, żadne dodatkowe fabryczne, czy "salonowe" rozwiązania.
Są firmy które specjalizują się w zabezpieczeniach i są to rozwiązania indywidualne, a nie taśmowe który każdy złodziej zna.
Zabezpieczenia tzw. analogowe, do tego po kradzieży (jak już) lokalizatory. Wówczas szanse na zawinięcie drastycznie się kurczą.

Natomiast gdyby ode mnie zależało, to paralizator na siedzeniu + gwoźdź na desce rozdzielczej, ale ponoć takie rozwiązania są nie humanitarne, bo przecież złodziej też "człowiek"...
 
Ostatnia edycja:

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Armanig, nie zawsze jest to takie proste - patrz Tesla :D
A tak na poważnie, to znam przypadek Mercedesa,który po odpięciu aku już nie odpalił i trzeba było wzywać serwis, żeby go pod kompa podpinali...
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
https://www.lexus-polska.pl/lexus-today/the-new-ls/#Introduction

8 sierpień w Poznaniu pokaz przedpremierowy nowej limuzyny Lexa :)

Ciekawostka:
"W hybrydowym układzie napędowym LS 500h, obejmującym 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz dwa silniki elektryczne, wprowadzona została dodatkowo czterostopniowa przekładnia. Efektem jest bardziej bezpośrednia reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszania, szczególnie odczuwalna przy ruszaniu z miejsca.

Choć zastosowana w układzie przekładnia jest czterostopniowa, swoim działaniem odzwierciedla odczucia towarzyszące jeździe z 10-stopniową skrzynią biegów, jak ta zastosowana w LS 500 z 3,5-litrową V6 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniając równomierne przyspieszanie i wysmakowane doznania z jazdy."
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
No tak. Reklamuja glownie hybryde a jak wejdziesz w dane techniczne to sa od benzyny :)

Dziwny zabieg z ta przekladnia 4 biegowa.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ciekawe tylko czy te podobne odczucia do 10cio biegowej przekładni to tylko marketingowy bełkot czy rzeczywiście coś jest na rzeczy.

Jeżeli chodzi o "brak czucia" zmiany biegów, to święcie wierze że tak. Bo jeździłem 8 biegowym lexusem ls600h i nie ma możliwości wyczucia zmiany biegu. Więc nie wiem jak te biegi w ogóle mają sie zmieniać. Na filmikach youtube jak sie przyjrzysz to przy prędkościach około 120- 140kmh widać że obrotomierz leciutko się cofnie. Ale to może się dziać tylko i wyłącznie jak przyśpieszasz od zera do tych 140. Bo jak już jedziesz np. 60km/h i wyprzedzasz do 140 - 160km/h to takiego uskoku nie ma na obrotomierzu.


Co ciekawsze ta niby cztero to CVT :)

Myślę że mają jakiś system "przełączania" napędów z elektrycznego na spalinowy. W takim sensie że gdy skrzynia ma zmienić bieg, cały moment przejmują silniki elektryczne, silniki elektryczne rozpędzają skrzynie do tego stopnia aż przełożenie będzie miało Moment zbliżony do optymalnego silnika i wtedy przełącza na napęd na mechaniczny lub mechaniczny z dalszym wspomaganiem elektrycznego.

W taki sposób nikt by nie wyczuł kiedy następuje zmiana biegu, a teoretycznie można sobie pozwolić na redukcje ilości biegów a nie ich zwiększanie.

Bo jak inaczej wytłumaczyć, że w benzynie wstawili skrzynie 10 biegową a w hybrydzie tylko 4 biegową?


PS.
Bo rozumiem że wariator wariatorem - CVT ale te 4 biegi będzą przełączane normalnie - klasycznie za pomocą zębatek.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo sprawdzałem dzisiaj fotele (wiesz o czym pisze) byłem w krótkich spodenkach temp. dobre 30 stopni i nic się nie klei.. :)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Obejrzyj "pogromcy mitów" ;)

udowodnili, że biały, srebrny i czarny samochód nagrzewa się tak samo ;)

W sensie ze nie ma znaczenia, jakiego koloru jest w srodku tapicerka? Nie chce mi sie w to wierzyc.

Lubilem pogromcow mitow ale w tym przypadku cos chyba jest nie tak, albo cos nie doczytales albo oni co innego mierzyli.

Prosty przyklad:
Rolety w oknach, odbijajace promienie jakiego koloru maja warstwe od dworu?

Kolejny przyklad w salce mam prawie czarne panele i na srodku bialy dywan. Zgadnij co bardziej piecze w stopy jak zapomne rolety zaslonic?

Cos jest nie tak, ale z checia poszukam testu...

A zeby bylo dalej o motoryzacji i skoro jestesmy przy pogromcach mitow, to najlepszy odcinek jaki ogladalem.

Crash testy.
Samochod jadacy 50kmh walacy w sciane
Samochod jadacy 100kmh walacy w sciane
Dwa samochody jadace na czolowke z prodkosciami po 50khh

Obejzyjcie ponizszy film, niektorych moze to zaskoczyc. Jak myslicie jak wypadnie Crash test na czolowki?

[youtube]r8E5dUnLmh4[/youtube]
 

sul76

New member
PS.
Bo rozumiem że wariator wariatorem - CVT ale te 4 biegi będzą przełączane normalnie - klasycznie za pomocą zębatek.[/QUOTE]

Witam,
CVt\ to skrzynie stosowane m.in. w toyocie - bezstopniowe przenoszące moment za pomocą łańcucha lub pasa.
W lexusie/lexusach są przekładnie E-CVT - planetarne, przenoszące momenty a pomocą zębatkowej przekładni planetarnej.
Są to skrzynie niezawodne i praktycznie niezniszczalne, w przeciwieństwie do innych bezstopniowych.
Pzdr
 
Do góry