Samsung seria B650 (32b650, 37b650, 40b650, 46b650) test, opinie, wszystko o serii...

triv

New member
internet@tv

Witam,

Mam problem z Samsung Internet@TV w telewizorze LE40B650. Po updacie z nieszczęsnego T-CHL7DEUC-3000.2 do T-CHL7DEUC-3001.1 przestała działać wspomniana usługa. Telewizor łączy się z samą siecią, można go pingować z innego urządzenia, firewalle w routerze są wyłączone, DLNA działa. Po włączeniu klawisza internet tv na pilocie lub po wyborze w menu całość się ładowała, ładowała i załadować w końcu nie mogła. Najczęściej po prostu albo po kilku minutach bez żadnej informacji przestało się ładować i nic się nie działo albo wyskakiwała informacja, że jest błąd w połączeniu z internetem i pojawiało się okienko konfiguracji. W okienku można było sprawdzić jakość połączenia - i wszystko ok, połączenie jest, ale widgety nie są dostępne. Za radą na innym forum zresetowałem telewizor przytrzymując exit na pilocie. Zrobiło się ciekawie bo teraz przy próbie włączenia internet tv wyskakuje informacja "usługa jest niedostępna". Spróbowałem jeszcze jednej opcji - reset samych ustawień internet tv - na pilocie wybieram sekwencję Mute, 9, 4, 8, Exit po czym włącza się menu widgetów, uwaga ciekawostka z logo Yahoo, coś tam ładuje, niby pobiera nowe wersje widgetow, prosi o wybór kraju (na liście nie ma Polski, jest tylko kilka krajów, więc wybieram UK), potwierdzenie umowy licencyjnej itd, samouczek i okazuje się, że wszystkie widgety są właśnie związane z Yahoo (prawdopodobnie przez wybór UK). Samo menu internet TV wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej plus są zupełnie inne, nowe widgety związane z Yahoo właśnie. Jest Youtube, nawet działa ale też wygląda inaczej (wcześniej np w wyszukiwaniu pisało się za pomocą klawiszy na pilocie tak jak smsa w standardowym telefonie a teraz jest wyświetlana na TV cało ekranowa klawiatura po której można nawigować). Ok, niby są różnice ale całość działa... do czasu wyłączenia internet tv. Przy próbie ponownego włączenia jest znów komunikat, że "usługa jest niedostępna".
Moje pytanie to czy ktoś ma też problemy z i@TV na modelach LExxB65x na sofcie 3001.1? Czy podobne problemy pojawiają się też na innym sofcie bo np na 3000.2 żadnych problemów nie miałem, ale z drugiej strony dawno z opcji i@TV nie korzystałem więc nie wiem czy problem leży po stronie nowego softu, mojego TV, problemów technicznych dostawcy usługi i@TV na Polskę/Europę/Świat, czy też może samsung wypiął się na użytkowników modeli serii B i zaprzestał 'supportu' usługi?
 

misiakrp

New member
Witam,

Mam problem z Samsung Internet@TV w telewizorze LE40B650. Po updacie z nieszczęsnego T-CHL7DEUC-3000.2 do T-CHL7DEUC-3001.1 przestała działać wspomniana usługa. Telewizor łączy się z samą siecią, można go pingować z innego urządzenia, firewalle w routerze są wyłączone, DLNA działa. Po włączeniu klawisza internet tv na pilocie lub po wyborze w menu całość się ładowała, ładowała i załadować w końcu nie mogła. Najczęściej po prostu albo po kilku minutach bez żadnej informacji przestało się ładować i nic się nie działo albo wyskakiwała informacja, że jest błąd w połączeniu z internetem i pojawiało się okienko konfiguracji. W okienku można było sprawdzić jakość połączenia - i wszystko ok, połączenie jest, ale widgety nie są dostępne. Za radą na innym forum zresetowałem telewizor przytrzymując exit na pilocie. Zrobiło się ciekawie bo teraz przy próbie włączenia internet tv wyskakuje informacja "usługa jest niedostępna". Spróbowałem jeszcze jednej opcji - reset samych ustawień internet tv - na pilocie wybieram sekwencję Mute, 9, 4, 8, Exit po czym włącza się menu widgetów, uwaga ciekawostka z logo Yahoo, coś tam ładuje, niby pobiera nowe wersje widgetow, prosi o wybór kraju (na liście nie ma Polski, jest tylko kilka krajów, więc wybieram UK), potwierdzenie umowy licencyjnej itd, samouczek i okazuje się, że wszystkie widgety są właśnie związane z Yahoo (prawdopodobnie przez wybór UK). Samo menu internet TV wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej plus są zupełnie inne, nowe widgety związane z Yahoo właśnie. Jest Youtube, nawet działa ale też wygląda inaczej (wcześniej np w wyszukiwaniu pisało się za pomocą klawiszy na pilocie tak jak smsa w standardowym telefonie a teraz jest wyświetlana na TV cało ekranowa klawiatura po której można nawigować). Ok, niby są różnice ale całość działa... do czasu wyłączenia internet tv. Przy próbie ponownego włączenia jest znów komunikat, że "usługa jest niedostępna".
Moje pytanie to czy ktoś ma też problemy z i@TV na modelach LExxB65x na sofcie 3001.1? Czy podobne problemy pojawiają się też na innym sofcie bo np na 3000.2 żadnych problemów nie miałem, ale z drugiej strony dawno z opcji i@TV nie korzystałem więc nie wiem czy problem leży po stronie nowego softu, mojego TV, problemów technicznych dostawcy usługi i@TV na Polskę/Europę/Świat, czy też może samsung wypiął się na użytkowników modeli serii B i zaprzestał 'supportu' usługi?

chyba więcej czasu zajęło napisanie tego posta niż cofnięcie sie 2 zakładki wcześniej na których był już poruszany temat !!!

problem dotyczy wszystkich bez różnicy na soft ! po update internet tv do 1066 działa to jak ........ :x

koledzy miał ktoś taki problem z wgrywaniem paru widgetów na raz
łączy sie pokazuje 1/4 widgety laduje pierwszy wskakuje drugi i juz wisi po chwili wychodzi z I@TV
jak wejde ponownie to juz zawiśnie na pierwszym zaraz na początku
myślałem ze którys widget jest zj..... wiec zamieniłem kolejność i to samo (wcześniej wyłączyłem TVi włączyłem ) pierwszy idzie i jest zainstalowany drugi polowa i juz wyje....ka :(
 

triv

New member
chyba więcej czasu zajęło napisanie tego posta niż cofnięcie sie 2 zakładki wcześniej na których był już poruszany temat !!!

problem dotyczy wszystkich bez różnicy na soft ! po update internet tv do 1066 działa to jak ........ :x

Przejrzałem więcej niż dwie ostatnie strony tego tematu jak i innych tematów na tym forum i nie znalazłem informacji która jasno by odpowiadała na moje pytanie.
Nie jestem pewien czy jest to wina updateu samego i@TV do wersji 1066 bo przecież podczas resetu TV wszystkie ustawienia łącznie z i@TV powinny wrócić do ustawień fabrycznych (no chyba że 1066 jest standardowo zaszyta w nowym firmware jako fabryczna), z drugiej strony sam reset i@tv działa, tylko nie odnajduje tej usługi dla Polski.
Dziś napisałem maila z pytaniem do Samsunga czy internet@TV w serii B w ogóle będzie znów działać. Zobaczymy czy i co odpowiedzą. Dodatkowo na stronie samsunga znalazłem informację że i@TV działa tylko na modelach z serii C, więc być może zaprzestali suportu dla starszych modeli...
Oczywiście to gdybanie.
W każdym razie gdyby usługa nadal nie działała to moim zdaniem była by to podstawa do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową i zwrotu kasy.
 

misiakrp

New member
Przejrzałem więcej niż dwie ostatnie strony tego tematu jak i innych tematów na tym forum i nie znalazłem informacji która jasno by odpowiadała na moje pytanie.
Nie jestem pewien czy jest to wina updateu samego i@TV do wersji 1066 bo przecież podczas resetu TV wszystkie ustawienia łącznie z i@TV powinny wrócić do ustawień fabrycznych (no chyba że 1066 jest standardowo zaszyta w nowym firmware jako fabryczna), z drugiej strony sam reset i@tv działa, tylko nie odnajduje tej usługi dla Polski.
Dziś napisałem maila z pytaniem do Samsunga czy internet@TV w serii B w ogóle będzie znów działać. Zobaczymy czy i co odpowiedzą. Dodatkowo na stronie samsunga znalazłem informację że i@TV działa tylko na modelach z serii C, więc być może zaprzestali suportu dla starszych modeli...
Oczywiście to gdybanie.
W każdym razie gdyby usługa nadal nie działała to moim zdaniem była by to podstawa do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową i zwrotu kasy.

no może trochę więcej niż 2 ;)
http://www.hdtv.com.pl/forum/samsun...-46b650-test-opinie-wszystko-o-serii-610.html

wychodzi na to że wszystkim tak działa ja mam soft jeszcze 2004;)
Internet@TV samo sie zaktualizowało przez neta :(

tego można było sie spodziewać ze seria B to pilotażowa/ testowa ser i juz ją olali tak jak to zrobią za rok z serią C ;)
ja już sie pogodziłem z tym faktem nadzieje w kolegach z samygo !
niech tylko odpalą skype i będę miał czad tV żadne 3D mni nie jest potrzebne!
 

moras86

New member
DTS Experience - obsługa DTS w Samsung B650

Obsługa DTS dostępna będzie jako aplikacja uruchamiana z menu Content Library. Od admina SamyGO wiem, że nie radzi sobie z obsługą 7. kanałów dźwięku oraz czasami dźwięk jest zaszumiony.

Nie pozostaje nic innego jak czekać - Samsung NetSurf | Lista aplikacji.
 

misiakrp

New member
Tylko skąd on niby ma wiedzieć? Jakby coś wiedział to raczej by napisał.
Aplikacji jeszcze nie ma, premiera 20 XI.
Poza tym, to chyba nie problem kliknąć w linka i samemu przeczytać co pisze autor aplikacji?

bo może ma np. inny jeszcze kontakt z osobami z forum samygo :p
to pod tym linkiem też czytałem SamyGO • View topic - Adding DTS support for B-series DTV

teraz widzę nowy link VideoLAN - VideoLAN developers - libdca

dzięki moras86 za odpowiedz
czekamy wiec do 20 ;)
te drobne niedoskonałości poprawią ważne ze temat rozgryźli :)
nie znalazłem nigdzie jeszcze info czy pracowali nad przepuszczeniem przez optyka coś wiecej niż tylko stereo ?

jakby ktoś był zainteresowany to ponoć nowe twonky media w wer. 6 juz sobie radzi z MKV
ja oczekuje tylko paczki QPKG (potrzebne do wgrania w NAS) i będzie git ;)
 

pedro_78

New member
Bez reklam
Przeglądanie 617 stron tematu nieco mija się z celem. Czy istnieje jakiś poradnik jak wgrać alternatywny soft do 37B650?
Nikt raczej nie udostępnia alternatywnego softu, ze względów prawnych. Jeżeli masz pojęcie o linuksie to tu SourceForge.net: SamyGO Firmware Patcher - samygo jest sposób na przerobienie oryginalnego fw. Forum śledzę od czasu jak było tylko 200 stron i szczerze, to nie przypominam sobie żeby ktoś to łopatologicznie wyłożył.
 

szmeli

New member
właśnie testuję le40b651 , kilka uwag to migotanie obrazu pomimo ustawienia mootion plus 100hz, kilka razy obraz strzelał z karabinu maszynowego ,ale się uspokoił, źródło turbodekoder n-ka, mam pytanie gdzie dokładnie w menu serwisowym jest podane ile godzin chodził , chyba coś spieprzyłem w menu serwisowym bo panel time pokazuje 0h, jaki waszym zdaniem jest najlepszy soft do tv,
 
Ostatnia edycja:

maxis69

New member
Mam taki problem. Podłączyłem komputer pod LEB650 za pomocom kabla DVI-HDMI i nie mam dźwięku. Karta graficzna to Radeon HD4800. Bardzo proszę o pomoc.
 

pedro_78

New member
Bez reklam
Witam - czy film nagrany w HD mkv odtwarzany z USB (dysk przenosny 2,5) daje taką samą jakosc obrazu jak łącze HDMI?
Dzieki
To zależy co jest źródłem obrazu, jeżeli bluray, to na pewno gorszy. Ten sam film natomiast puszczony z kompa, lub przez usb w TV moim zdaniem będzie lepiej wyglądał przez usb.

Mam taki problem. Podłączyłem komputer pod LEB650 za pomocom kabla DVI-HDMI i nie mam dźwięku. Karta graficzna to Radeon HD4800. Bardzo proszę o pomoc.
Jeżeli nie masz podłączonego dźwięku w kompie do karty graficznej, to musisz podłączyć osobny kabel do TV do złącza DVI IN(audio).
 

maly1981

New member
zlacze DVI z tego co pamietam nie przesyla dzwieku wiec nic nie pomoze podloczenie karty muzycznej do graficznej jedyne wyjscie to osobny kabel audio
 

tatra1111

New member
Gówno prawda, jaki Hd4800 jest seria HD4800, a nie karta. Sam miałem HD4850 i normalnie jest dźwięk, coś masz źle ustawione albo niezainstalowane sterowniki.
 

tatra1111

New member
Pierwsze HD 4850 nie miały hdmi były przejściówki dołączone dvi-hdmi i jak oryginalną przejściówką był podpięty pod hdmi tv to dźwięk był.
 

maly1981

New member
z ta wlasnie roznica ze byla orginalna przejsciowka dvi-hdmi a kabel byl hdmi-hdmi jesli dobrze rozumie z kartami ati roznie bywalo kiedys mialem radeona 9500 z kabel kompozytowy dzialal tylko z orginalna przejsciowka z s-video kazda inna przejsciowka z s-video na kompozyt nie dawala zadnych efektow wiec moze tu jest ta sama sytuacja
 
Do góry