Samsung PS50B850 - TEST OTWARTY (prawie najcieńsza obecnie plazma na świecie)

daruddg

New member
Żle a morze dobrze

Na wstępie, obraz mi nie migota po podłączeniu kompa. Tylko bzyczy.
A teraz na temat, lipa z wymianą i mialem takie przeczucie, po zakupie wieszaka z samsunga z możliwościa odginania go i podłączania kabli stalo sie najgorsze, odchylasz dół a góra przylega do ściany, niejednokrotnie sie TV przechyli lekko a że mam chropowarą ściane to powstały zadrapania, a takiego TV mi nie przyjmą :(, z tym że w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle bo nie chce wymieniac na inny TV, wzywam serwis, pomęcze sie troche bez TV niech naprawiają :), a potem tylko radość :)
Na szczęście to bzyczenie nie jest aż takie głośne, slyszalne i denerwujące tylko w nocy jak ogladam TV, w dzien nie przeszkadza mi to, a najlepsze jest to ze jak gram na x-boxie to nie slysze bzyczenia ani w dzien ani w nocy, bo wiatraczki w x-boxie umarłego by obudziły :).
Ale serwis wzywam, tylko jeszcze nie wiem kiedy, i nawet nie jestem zły a raczej zadowolony, aż dziw :). Pozdro dla wszystkich.
 

skruf

New member
W sprawie bzyczenia zadzwoniłem wczoraj na infolinie Samsunga. Pan mnie poinformował, że problem jest im znany, tylko oni mają jakieś normy i normą dla nich jest to, że ten TV może generować hałas o natężeniu nie większym niż 30 dB, i jeśli wezwę serwis a serwisant po przyjeździe stwierdzi za pomocą swojego sprzętu pomiarowego (sonometr), że to bzyczenie ma mniej niż 30 dB to nie dość, że nic nie będą starali się z tym zrobić, ale też naliczą mnie za wezwanie serwisu.

Nie jestem jakimś profesjonalistą i specem od dźwięku, ale co mnie tylko dziwi to fakt, że 30dB to naprawdę BARDZO BARDZO mała wartość. Większość sonometrów, które można spotkać na rynku działa w zakresie 35 - 130dB, lub 30 - 130dB, więc te 30dB to dolna granica działania większości urządzeń.

Zastanawiam się teraz, czy oddawać go do serwisu... na miejscu na 100% tego nie naprawią, wieć naprawa to zapewne minimum 2 tygodnie bez TV. Czekam najpierw na opinie osób, które oddały swoje TV do naprawy i mają "naprawiony już" TV w domu.
 
Dopuszczalny maksymalny poziom dźwięku w pomieszczeniach mieszkalnych w dzień powinien wynosić 40 dB a w nocy 30 dB ( wg PN - 87/B-02151/02 ).
Nie wydaje mi się więc,a by 30 dB to było mało,ale nie mam jak sprawdzić,ponieważ nie mam sonometru, jaki to jest hałas o natężeniu 30/40dB.
Fajni są ludzie z Samsunga, mogliby sobie ustalić hałas na poziomie 60 dB jako normalny, więc jest całkiem nieźle i tak -tv mieści się,można powiedzieć,zbieg okoliczności;)
 

Dżon Bondżoe

New member
a takiego TV mi nie przyjmą
daj spokoj.... ja bym nie popuscil - te barany z euro to zlodzieje - tyle na nas pzycinaja i jeszcze laske robia!

Ale serwis wzywam
zebys potem nie odliczal kazdego dnia bez tele tak jak ja i zona...... jeszcze do poniedzialku.....

Ale serwis wzywam

Pan mnie poinformował, że problem jest im znany
WOW!!! to walnął tekstem - ciekawe czy znaja rozwiązanie

tylko oni mają jakieś normy i normą dla nich jest to, że ten TV może generować hałas o natężeniu nie większym niż 30 dB, i jeśli wezwę serwis a serwisant po przyjeździe stwierdzi za pomocą swojego sprzętu pomiarowego (sonometr), że to bzyczenie ma mniej niż 30 dB to nie dość, że nic nie będą starali się z tym zrobić, ale też naliczą mnie za wezwanie serwisu.

1. teraz to się hyba ciesze ze oddałem - bo widze że się samsundżek wycwanił!!!!
powoli zaczyna mnie to irytować!!!

ludzie dzwońcie tam i róbcie im koło d***! - a czy ta norma jest w gwarancji!!!????????

NIE SADZĘ!!!! i niech nie straszą teraz jakimś SERWISANTEM - bo mnie oczy mydlili ze przyjedzie i naprawi na miejscu a teraz widze zmieniaja taktykę i straszą...
pogięło ich juz do końca chyba!
Jeśli tak się dba o klienta to ja dziekuję za taki interes

Wiecie co - weolałym zapłacić za ten tele 15tys ale wiedzieć, że robiony jest w Niemczech czy USA albo Japonii a nie w Chinach czy Malezji !!!

Czekam najpierw na opinie osób, które oddały swoje TV do naprawy i mają "naprawiony już" TV w domu.

to jeszcze poczekasz - bo jak znam swiat - zamiast mieć tele w pon to milusiński pan zadzwoni i powie, że tym razme ściągaja ta płytę z Jowisza, bo w Holandii jest święto narodowe, albo samoloty nie latają.
tak swoja droga to i tak nie wierzę, że coś jest robione w Holandii - chyba że to kraina jakas w Chinach - kraj to duz to i człek ze Środkowej Ewropy nie wie czy i jest jakaś Holandia w Chinach :)


Dopuszczalny maksymalny poziom dźwięku w pomieszczeniach mieszkalnych w dzień powinien wynosić 40 dB a w nocy 30 dB ( wg PN - 87/B-02151/02 ).

dzięki za NORMĘ - nie mam pretencji do Ciebie ale w takim bądź razie - 99.9 komputerów nie spełnai tych norm :)

dla mnie te normy są niczym - bo moj komp musi być neisłyszalny a dźganie głowic doprowadza mnie do szału :)

tzw ambient noise to około 20dbA - w nocy - ale to jest subiektywne

jak pisałem wcześniej - dla jednego mega cichy wentylator fander (Wrocławska firma robiaca te dobre wentyle w Chinach) będzie cichy - dla innych mega droga i bezkonkurencyjna Noctua będzie za głośńa. A dlaczego??? nie liczy się tak na prawdę ilosć hałasu w dBa a RODZAJ i CHARAKTERYSTYKA!

szum przepływajacego powietrza przez fandery i noctue jest przyjenmny dla mojego ucha - mimo, że głośniejszy od bzyczenia tego samsunga - ale bzyczenie samsunga jest WYSOKIE - tony a dla mnie x razy bardziej nieznośne niż spokojne mozolne szumienie wentylatorów w komputerze..... - jesli ktoś z Was zna najcichszą obudowę (Antec z serii p180/p190) to zna wentylatory tricool - które są dla 99% klientów neisłyszalne na ustawieniu low - dla mnie wtedy są słyszalne....

Dlatego niektórzy z nas tutaj narzekają na bzyczenie a inni nie

Normy są dla ogółu - tak aby biurkracja miała podstawę do opiniowania ( tak u Zdzisa jest zagłośno bo przekrczono normę xcv) - w życiu jednak trafi się taki Karolek, dla którego norme powinno się zaniżyć i Kasia - dla której powinno się zrobić odwrotnie :)

nie mam jak sprawdzić
uchem sprawdż :p

przeszkadza - reklamacja - nei przeszkadza - wszystko OK jest i tyle :)

pozdrawiam
 
Dżon - kup sobie laptop. Będzie cicho.
U mnie po pozbyciu się blaszaka rachunki za prąd spadły o 50%. Po zakupie plazmy wzrosły o 1 zł/ mies.
Ja nie mam tego modelu Samsunga, mam 50PSA756. Ten model jest cichy. Nie zmienia to faktu, że tak jak kiedyś obiecałem sobie jak zobaczyłem tv z wersji slim Samsunga, że żadne tv tej firmy u mnie w domu nie stanie - i niestety byłem niekonsekwentny. Na przyszłość jednak już w sprawie Samsunga konsekwentny pozostanę.
 

Jorik69

New member
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich!

Niestety, kupiłem PS50B850 już dwa miesiące temu, a więc zanim miałem okazję dowiedzieć się, jakie stwarza problemy. Wybrałem się pooglądać nowości do Saturna, zobaczyłem PS50B850 i wiedziałem - to jest to! Od dawna czekałem aż plazmy uporają się ze swoimi problemami i po dwóch miesiącach byłbym gotów zaakceptować PS50B850 jaki jest pod każdym względem z wyjątkiem owego feralnego bzyczenia.

Najwyraźniej trafił mi się raczej gorszy egzemplarz, bo bzyczy jak diabli. Psuje mi to całą przyjemność oglądania, więc nie mogę odpuścić. Zgłosiłem problem do serwisu, przyszedł serwisant, zdjął tylną ściankę i orzekł, że "wszystkie plazmy tak mają, to normalne odgłosy". A te "normalne odgłosy" są takie, że nie tylko zagłuszają komp (czytaj jego trzy wiatraki i dwa twarde dyski) ale wręcz utrudniają słuchanie w cichych partiach filmu!

Dzięki temu, że mogłem zaglądnąć do odbiornika po zdjęciu tylkej ścianki wiem tyle, że ma wiatraczek (którego przy tym jazgocie w ogóle nie słychać), że problem nie wynika z "rezonansów obudowy" - bo po jej zdjęciu bzyczy głośniej a nie ciszej oraz że źródłem bzyczenia są płyty sterowania matrycą.

Teraz zastanawiam się co dalej. Póki co zażądałem od serwisu opinii na piśmie, że ich zdaniem bzyczenie to rzecz normalna i że wszystkie odbiorniki tak mają. Oczywiście wystarczy wybrać się do pierwszego z brzegu sklepu, by stwierdzić, że to nieprawda, ale od czegoś trzeba zacząć.

Jeżeli rzeczywiście norma dopuszcza do 30dB, to ok, bo mój wyciąga z pewnością znacznie więcej - 30dB to typowy hałas twardego dysku w stanie spoczynku, a to badziewie zagłusza cały komp w akcji...

Być może - jeżeli Samsung będzie próbował się wymigać - trzeba będzie się zorganizować i stworzyć grupę nacisku?
 

nbaraka

New member
Witam szanownych formumowiczów,

Opiszę swoją już długą przygodę z PS50B850 i jego 'bzyczeniem'. Tv kupiłem ok. miesiąc temu w jednym z tańszych sklepów internetowych. Czytając wcześniej wszystkie możliwe fora w necie nt. różnych dolegliwości tego telewizora byłem gotowy na najgorsze. I niestety nie zostałem mile rozczarowany – telewizor wyraźnie i dotkliwie bzyczał. Potwierdziła to moja żona. Stwierdziła ona nawet po jakiejś godzinie, że boli ją już głowa od tego i mam coś z tym zrobić. Szczęśliwie i zapobiegliwie TV stał cały czas w kartonie w stanie nietkniętym, więc dwutorowo skontaktowałem się z infolinią Samsunga (w celu naprawy) i sklepem, w którym kupowałem (w celu wymiany).

Na infolinii podano mi numer do lokalnego serwisu i stwierdzono, że jestem pierwszą(!) osobą, która w tej sprawie dzwoni. Pierwszy telefon do lokalnego serwisu był ok - pan chciał się umówić i stwierdził, że na miejscu w serwisie naprawiają tą znaną im(!!) usterkę. Drugi telefon już nie był miły - inny pan stwierdził, że wszystkie plazmy tak mają, ale jak bardzo nalegam to mogą moją sprawdzić.

Spróbowałem więc w sklepie wymienić telewizor i o dziwo poszło łatwo :) Telewizor został wymieniony na inny i od kilku dni mam już drugi egzemplarz.
Czy ten drugi nie bzyczy? Bzyczy! W zasadzie podobnie jak poprzedni… :(

Co się zmieniło? Stary TV był wyprodukowany w sierpniu, ten drugi we wrześniu. Drugi, poza kilkoma szczegółami (brak nalepek, instrukcja drukowana, …), ma jedną istotną zmianę konstrukcyjną – prawa część obudowy (patrząc od przodu telewizora) ma włożoną szarą gąbkę między płytę główną a obudowę. Wynik tej operacji (czytałem na zagranicznym forum, że to jest jedno z rozwiązań serwisowych) jest taki, że ta część telewizora bzyczy znacznie ciszej niż to było w tv numer 1, powiedziałbym w sposób akceptowalny. Natomiast lewa część bzyczy proporcjonalnie głośniej (tutaj nie ma żadnej gąbki widocznej przez otwory wentylacyjne). Ten uciążliwy dźwięk z telewizora rozchodzi się też teraz inaczej, tzn. najbardziej jest słyszalny prostopadle do ekranu, czyli dokładnie tak jak się codziennie go ogląda. Odchylenie się o jakieś 30-40stopni (lub więcej) w którąś stronę powoduje że te bzyczenie cichnie i staje się akceptowalne (aczkolwiek cały czas słyszalne). Ten pierwszy egzemplarz było słychać w całym pokoju, a nawet na korytarzu…

Teraz nie pozostaje mi nic innego jak czekać na opis rezultatów pracy serwisu Samsunga do którego pooddawaliście swoje telewizory, wtedy zadecyduję co dalej.

PS.
Moje podsumowanie całej sytuacji jest takie - wszystkie egzemplarze serii 800 są dotknięte tą wadą i tylko jedni są wrażliwi na wysokie dźwięki, a inny mniej lub w ogóle. Samsung nic lub prawie nic nie robi żeby wadę naprawić w procesie produkcyjnym, kalkulując zwroty i pracę serwisantów w cenie telewizora. Nie wiedzą tylko, że jest coś takiego jak opinia klientów…
 

Prof1906

New member
dzieki

Dzięki Ci panie że ja i moja rodzina oraz znajomi nie mają wyczulonego ucha na bzyczneie ;];] a wam rzycze aby serwis uporał się z tą dolegliwością
 

Dżon Bondżoe

New member
kup sobie laptop. Będzie cicho.
jeszcze mi sie taki nie trafił
wszystkie plazmy tak mają
oczywiście kłamał

że źródłem bzyczenia są płyty sterowania matrycą

czyli jak mnie to wymienią - a uona z owej Holandii leci lotem szybkim i krótkim (jak widac) do Wrocławia :) - to jest szansa że krzykne tu w poniedzialek - albo po spodziewanych opóźnieniach :) : EUREKA - nie bzyczy :)!!!

trzeba będzie się zorganizować i stworzyć grupę nacisku

mylę, że telefoniczny atak DoS na infolinię samsunga byłby niezły

Czytając wcześniej wszystkie możliwe fora w necie nt. różnych dolegliwości tego telewizora byłem gotowy na najgorsze. I niestety nie zostałem mile rozczarowany

widzisz - to tak jak ja :)

a kolega Prof1906 miał szczęście :)
że jestem pierwszą(!) osobą, która w tej sprawie dzwoni

no i mówiłem, że ktoś był przede mną ...

zobaczymy w ten poniedziałek czy krzykne tu Hurra - czy tez nie zobaczycie mojego posta - to znaczy że wysadziłem sięw serwisie samsunga i jż mnie t nie biędzie :p
 

Kowal2k

New member
Mam małego dola- wyczytalem w prawach konsumenta ze zwrot towaru kupionego w sklepie "stacjonarnym" nie internetowym zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy!!!!!!!!! MASAKRA!!!! Z tego wynika ze w sumie nie mamy żadnych praw!!
 

daruddg

New member
Zacofanie Polski

I w tym temacie właśnie różnimy sie od zachodu, W SATURNIE w Holandi po 10 minutowej rzmowie i odparciu zarzutów że każda plazma bzyczy, (zgodzilem sie z nimi, ale tylko że bzyczy jak sie ucho przystawi i to z tyłu) sami zaproponowali mi zwrot kasy a ja sobie wybiore inny model, a ja tylko chcialem wymienic TV i najwyzej doplacić do Panasa V, no ale juz nie oddam TV bo mi sie troszke zarysowal z tyłu, pisalem o tym pare postow wczesniej.
Czekam na opinie poserwisowe kolegów :), i wzywam sam serwis w Holandi, ciekawe jak tutaj wyglada serwis :), aż nie to ciekawi, czy też próbują zbyć klienta. Ale ja sie tak łatwo nie dam:), jest jeden plus, ze jak gram na X-boxie to nie slysze bzyczenia :), a to najważniejsze :).

I taka prośba, TV juz mi sie wygrzal 100h, do 300 nie bede ciągnął, bo i po co, i teraz taka prośba, potrzebuje ustawień kalibracyjnych jakiś fajnych, dajcie linka moze gdzies ktos znalazl. Powoli trza go kalibrować, próbowalem sam , ale mi to nie wychodzi:( .
 

buchcik4

New member
Witam, chce kupic ten tv, widzialem u kolegi,ogolnie jest ok, ALE
troche bzyczy i jak oglada sie mecze pilkarske to jak kamera jest z dalsza to postaci sa troche rozmazane,"to mnie martwi":( .
Mozna sie tego "efektu jakos pozbyc??
I jeszcze jedna bardzo ciekawa sprawa, mianowicie: jaka jest roznica "oprocz cenowej" miedzy
1-Samsung PS-50B850 cena-1250€ polska
2-Samsung PS-50B859 cena-1500€ niemcy
porownujac produkty nie znalazlem czym sie roznia, oprocz ceny.
dzieki za info, pozdrawiam
 

nbaraka

New member
daruddg napisał:
potrzebuje ustawień kalibracyjnych jakiś fajnych, dajcie linka moze gdzies ktos znalazl. Powoli trza go kalibrować, próbowalem sam , ale mi to nie wychodzi:( .
Już to było na forum:

Kod:
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AvhnPnCj6snFdFV3Sy1LT0tVZUtMeklkUGdjczVBMGc&hl=en
Kod:
https://docs.google.com/Doc?docid=0AWvTQkVW8tkqZGR0dDk4bnBfNDZndGNuZ3RndA&hl=pl
 
Ostatnia edycja:

vbodzio

New member
Ja ustawiłem według tego co jest tutaj:

www flatpanelshd com/review.php?subaction=showfull&id=1245336433

Pomiędzy www i com trzeba kropkę dodać ;)


 

Kowal2k

New member
Panowie czekamy na Wasza opinie odnosnie powrotu TV z serwisu!! Jest jakas poprawa czy niestety nie??
Troche to smieszne ze taka firma jak SAMSUNG nie potrafi sie uporac z takim badziewiem w tak fajowym telewizorku ( a zeby bylo smieszniej to TV z najwyzszej polki plazm a nie najnizszej lub sredniej - bo w tych tanich modelach to jeszcze dalo by sie to zrozumiec ale w tym modelu B850 to juz NIE)
 

Dżon Bondżoe

New member
no i znow mnie wyrolowali ci z serwisu - nawet nie raczyli odebrac telefonu...
PAN KIEROWCA wylączył tele -

zadwonilem na infolinie i zglosiłem moje niezadowolenie.

serwis samsunga leci sobie w kulki

P.S> jestem spokojny bo ostro pije melisę (z browarkiem ) :)
 
Do góry