Nowe kamery od Sony !!!

Shinzon

New member
d3ka napisał:
Z tego co piszesz to ten canon odpada, chyba ze nowy model, sony mi sie podoba bo jest maly (chyba nawet mniejszy od canona HFS11)

SONY CX-505VE oraz Canon HFs10 (HFs11) - porównanie wielkości

sonyvscanon.jpg
 

Shinzon

New member
LCC napisał:
Z tego co widzę, to ten filtr to pała totalna. A najlepiej ręcznie jest ustawiać WB na słonko.

LCC odnośnie filtra SONY VF-R37NK to zobacz sobie poniższe porównanie. Udało mi się złapać dziś ładnie mocne słońce.

XR500 bez filtra - parametry: 150 oraz F4
http://img24.imageshack.us/img24/479/xr500bezfiltra.jpg

XR500 z filtrem VF-R37NK - parametry: 50 oraz F2.8
http://img42.imageshack.us/img42/3278/xr500zfiltrem.jpg

bardzo mi to przypomina poniższe porównanie ...

... jeżeli chodzi o ostrość to w sumie sam mogę sobie już odpowiedzieć porównując klatkę z filmu nagranego SONY XR500 oraz zeszłorocznym Canon HF100:

SONY XR500
http://img42.imageshack.us/img42/7029/sonyxr500.jpg

Canon HF100
http://img197.imageshack.us/img197/3444/canonhf100.jpg

Tak się zastanawiam, czy ten nowy sensor w SONY XR500/XR520 Exmor-R, który się tak dobrze sprawdza w słabym świetle poprzez przepuszczanie większej ilości światła to nie jest kij, który ma dwa końce. To znaczy w sytuacji kiedy jest bardzo dużo światła czy nie powoduje coś w rodzaju prześwietlenia i rozmazania (tak jak na fotce powyżej). Być może rozwiązaniem byłby filtr dla XR500/XR520, który poprawiłby kontrast i ostrość w silnym nasłonecznieniu.
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
BelYaal możesz wrzucić jakieś porównanie tak jak Shinzon ? Ciekawy jestem dlaczego przy polarze również jest widoczny lepszy kontrast i mniejsze przepalenia bieli? Polar zawsze trochę tańszy od dobrego szarego :)
 

Shinzon

New member
Wrzucam do tematu SONY porównanie XR520 i Canon HF s11, które pojawiło się na camcorder.info

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-Vixia-HF-S11-Camcorder-Review-37150/Sony-HDR-XR520V-Comparison.htm

Jak widać eksperci z camcorder.info dość chłodno przyjęli nowy model Canon'a. Co ciekawe piszą, iż SONY XR520 posiada stabilizację, która jest dużo lepsza niż w nowej kamerze Canon.

Canon HFs11
http://www.youtube.com/watch?v=zkRNLlh6yXQ&fmt=22

SONY XR520
http://www.youtube.com/watch?v=i0CokylNE_s&feature=channel
 
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Co trzęsący :) to inny wynik.

Na camcorder.info wstrząsy są zawsze identyczne.
Na av.watch.impress.co.jp wstrząsy są bardziej “naturalne”.

------------------------------------


Canon HF 21 dynamiczna stabilizacja off/ Canon s11 dynamiczna stabilizacja on.
http://av.watch.impress.co.jp/video/avw/docs/307/002/stab.mpg

oraz reklamówka ;-)
opticsdynamic.jpg


------------------------------------------------------

Na camcorder.info JVC Everio GZ-HM400 ma lepszą stabilizację od Canon s11.
http://www.youtube.com/watch?v=bJ3lViJa0wk&feature=channel
A na av.watch.impress.co.jp obraz się trzęsie bardziej na JVC niż Canonie.
http://av.watch.impress.co.jp/video/avw/docs/309/151/stab.mpg
 

BelYaal

New member
jackpe napisał:
BelYaal możesz wrzucić jakieś porównanie tak jak Shinzon ? Ciekawy jestem dlaczego przy polarze również jest widoczny lepszy kontrast i mniejsze przepalenia bieli? Polar zawsze trochę tańszy od dobrego szarego :)
Polar likwiduje wszelakie odbicia, najlepiej poczytac o tym.
Co do ceny polara to sie mylisz, dobry polar bedzie znacznie drozszy id dobrego szarego (tak jakos 2x), tak samo trudniej go uzywac, bo zmieniac kat do slonca nalezy tez zmienic jego ustawienie... czyli znow warto poczytac o polarze
Co do testow... nie obiecuje... natomiast jesli chodzi o canona, to jak widac bylo ma o wiele lepszy AF... tylko z drugiej strony... u SONY wygladalo to jakby naturalniej i delikatniej przejscie z jednego obiektu, tutaj to jest przeskok... ale faktem jest, ze AF o wiele lepszy co czasem wnerwia w SONY
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
BelYaal napisał:
Polar likwiduje wszelakie odbicia, najlepiej poczytac o tym.
BalYaal zajmuję się fotografią od naprawdę bardzo dawna i wiem do czego służy polar i ile kosztuje:) Natomiast wcale nie jest tak, że te super markowe, które kiedyś sam kupowałem są najlepsze o czym świadczyć może ten test i porównanie :
http://www.optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtrów_polaryzacyjnych.html
Zresztą już wklejałem kiedyś ten link. Nie było moim zamiarem krytykowanie Twojej wypowiedzi dot. polara i XR500 tylko zwykła ciekawość jak to razem współgra. Nie mam żadnego polara na 37mm przy sobie żeby sprawdzić natomiast jak będę kiedyś w domu to na pewno poszukam.
Testy i porównania mogą się przydać nie tyko mnie ale każdemu zainteresowanemu tym jak sobie radzić z prześwietlaniem w XR500. Tu chylę czoła przed Shinzonem za to że wśród ostatniego nawału obowiązków znajduje czas na testy i ich opisywanie:) Pozdrówka Shinzon dla wszystkich :)
A patrząc na Canona HFs11to dla mnie autofokus jest zarąbisty. Idealnie by było gdyby Sony miała taki i takie możliwości grzebania w ustawieniach jak Canon. Jego menu jest dla mnie super ale to może dlatego, że od kilkunastu lat używam foto Canona.
 

BelYaal

New member
jackpe napisał:
BalYaal zajmuję się fotografią od naprawdę bardzo dawna i wiem do czego służy polar i ile kosztuje

Zrozumialem inaczej, bo tak bylo pytanie zadane, no ale to niedoskonalosc slowa pisanego...
Co do polara, to wczoraj podpialem aby cos zrobic i co prawda zrobilem fotki, ale widac i tak znaczna roznice... nie mialem tylko kiedy tego wrzucic, moze dzis.
Idac dalej jak wspominalem nie sa to zdjecia i jesli robisz obrot z kamera, to musisz pamietac aby tez jednoczenie krecic polarem odpowiednio do kata w jakim jest slonce, bo zwyczajnie w pewnym momencie przestaje dzialac jego efekt.
Przy konwerterach tez bolal mnie fakt, ze nie mozna na takiego nic nakrecic, ale zrobilem jak shizon i przykrecilem polara a na niego konwerter i ... dziala... wciaz widac efekt polaryzacji.... tak czy inaczej po poludniu dam dwie pogladowe fotki
 

jackpe

New member
BelYaal napisał:
i jesli robisz obrot z kamera, to musisz pamietac aby tez jednoczenie krecic polarem odpowiednio do kata w jakim jest slonce, bo zwyczajnie w pewnym momencie przestaje dzialac jego efekt.
Ok.Właśnie o to mi chodziło, ponieważ tak myślałem że używanie polara może być lekko uciążliwe :)
I faktycznie moje poprzednie pytanie do Ciebie o polara tak jakoś głupio sformułowane jest. Tyle razy sobie obiecuję, że nie będę już pisał z iPhona:)
Natomiast zawsze jest to jakieś wyjście. Nie ukrywam,że te prześwietlenia XR500 coraz bardziej mnie denerwują. Byłem po południu w parku z małą i niestety większość materiału jest do niczego. W miarę poprawny obraz jest tylko w momentach kiedy filmuję z bardzo bliska. Jeżeli się oddalę, lub używam zoomu to twarz dziecka jest bardzo przepalona. Ubranie jasny róż które miała na sobie to wielka biała plama. Jeszcze gorzej to wygląda kiedy ja trzymam ją na rękach ponieważ jestem w czarnej koszulce. Nie wiem dlaczego nikomu innemu prócz Shinzona wcześniej to nie przeszkadzało. Może prócz nas już nikt nie filmuje tak często dzieci? :)
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
Efekt polara przestaje dzialac, ale zawsze zostaje przyciemnienie jak z filtra szarego... tez cos zawsze.
Przepalenia tez zobaczylem, stad zakup polara, choc teoretycznie kamera sama powinna dostosowac obraz wlasnie do twarzy, gdy zlapie ja w kwadracik... przynajmniej tak jest w instrukcji... no ale jak widac nie dziala to ok, drugie wyjscie to juz zabawa i klikanie po ekranie punktowo z lapaniem pomairu na twarzy, ale to juz jak wspomnialem trzeba klikac za dzieckiem co staje sie bardzo utrudnione.
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
Jeszcze odnośnie przepaleń w XR500. Porównywałem materiał z SR12 i nie ma za dużej różnicy. SR12 również prześwietlała tylko może aż nie tak bardzo jak XR500. Część użytkowników tych kamer może nawet nie zwróci na to uwagi, ponieważ jest to najbardziej widoczne przy filmowaniu twarzy z odległości powyżej 2-ch metrów. / No znów nie bierzcie tych danych tak bardzo do siebie :) /. Z bliższej odległości, czyli kiedy mamy ujecie typu portret wszystko jest w porządku. Porównując automat z ręcznymi nastawami to w/g mnie jest to prześwietlenie o ok. jedną działkę. Niestety z powodu braku zebry trudno mi jest to dokładnie określić. Kiedy filmowana osoba jest w ciemnym ubraniu lub na ciemniejszym tle to już test całkowita klapa i w miejscu twarzy mam wypaloną białą plamę.Filtr mogę kupić dopiero w październiku i wtedy coś więcej napiszę, ale patrząc na testy Shinzona na pewno będzie poprawa na plus. Tylko czy to o to chodzi aby do wcale nie taniej kamery dokupować filtr aby skorygować,poprawić to co spaprał producent. Zresztą spokojnie można było wbudować filtr szary w kamerę i umożliwiać jego włączanie w miarę potrzeb. Zebrę to chyba specjalnie wycięli, żeby nie było widać jak kamera prześwietla :)
 

BelYaal

New member
jackpe napisał:
Tylko czy to o to chodzi aby do wcale nie taniej kamery dokupować filtr aby skorygować,poprawić to co spaprał producent.

Troche przesadzasz, mowiles , ze miales do czynienia z foto, to sam dobrze wiesz, ze jest tez zasada aby nie focic w ostrym swietle, bo wtedy nawet aparat za pierdylion zloty tez przeswietli Ci fotke w niektorych miejscach, kamerka widac ma pomiar matrycowy i dostosowywuje sie do calosci obrazu i idzie jej to calkiem niezle moim zdaniem, a pozatym do aparatu tez musisz dokupowac filtry, szare, polowkowe, czy polar wlasnie.
A dodatkowo masz mozliwosc wlasnie regulacji... podstawowa, ale jest i mozna zjechac nagrywanie wlasnie o ta jedna kreske, badz nastawic punktowo, badz tez dokupic filtr.

A wczoraj jak widac, nie udalo mi sie wstawic fotek testowych, moze dzis nadrobie
 

jackpe

New member
Wiem, że jest pomiar matrycowy ale:
Mamy wbudowane wykrywanie twarzy,które ma dostosowywać automatykę właśnie do twarzy i to reklamują i za to płacisz a to nie działa. Przynajmniej nie działa tak jak powinno.
Wbudowanie filtra szarego nie jest jakimś strasznym kosztem. Dodatkowo odblokowanie zebry daje nam jakąś kontrolę nad ekspozycją.
Zakładanie filtra na obiektyw i zdejmowanie go w zależności od warunków w jakich filmujemy wcale nie jest tak proste,szybkie i komfortowe.
Nie mówię o filmowaniu w ostrym słońcu, w południe itp, bo tu się żaden sprzęt nie wyrobi. Ostatnio robiłem próby w popołudniowym łagodnym oświetleniu i jest to samo.
To nie jest aparat gdzie wykonujemy ujecie statyczne i możemy sobie jechać na ręcznym. Z kamerą się przemieszczamy w różnych warunkach oświetleniowych.
To samo dotyczy się nastaw punktowych. Zresztą samo sterowanie ręczne z tym pokrętłem pod obiektywem nie jest wcale za wygodne.

To nie jest krytyka XR500, bo jak pisałem w SR12 miałem podobnie./ Tam choć zebra była./
To jest ogólna krytyka firmy która w/g mnie jest w stanie i może to zmienić, tak aby był większy wpływ na filmowaną ekspozycję,ale tego nie robi.
Natomiast masz racje, że filtr dokupić trzeba.
A tak z ciekawości zobacz kiedyś menu nowego Canona,jakie daje możliwości. Gdyby choć część tego upchnęli w Sony to byłaby naprawdę bardzo dobra kamera.
 

verooko

New member
To że do tej i innych kamer musisz dokupić filtry szare i połówkowe nie powinno podlegać dyskusji, są niezbędne. W jaki sposób je instalować i z nich korzystać to odrębna sprawa warsztatu.
CANON i jego menu są ciągle niedościgłym wzorem dla innych........:wink:
Menu SONY trzeba się poprostu nauczyć .
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
a update oprogramowania cos nie robia, podobnie w TV sony, w innych jest, to mnie ciekawi czemu. W nastepnym modelu powinno byc lepiej, czy CX ma ten sam problem?
 

BelYaal

New member
Tak jak obiecalem wstawiam linki, to sa fotki zrobione w czasie krecenia, wiec jakosc ich nie powali, zmniejszylem je dodatkowo, ale widac roznice ...
Bez filtra:
dsc00038y.jpg


I z polarem:
dsc00037x.jpg
 
Do góry