Nowe kamery od Sony !!!

jackpe

New member
No super. Gratuluję nowego zakupu:) Shinzon masz teraz jako jeden z nielicznych porównanie obydwu konwerterów. Napisz coś więcej o wykonaniu swoich odczuciach itp. Gdybyś miał chwilkę czasu jeszcze np. jutro / chociaż masz go chyba już duużo mniej / to zrób małą panoramę tym Raynoxem. Filmik wygląda naprawdę dobrze. Myślałem że zniekształcenia perspektywy będą o dużo większe a tu wcale nie jest tak źle. Rozdzielczość też ma bardzo przyzwoitą. I jeszcze jedno. Chyba żaden z tych konwerterów nie zasłania Ci światła z lampy, tzn nie masz od dołu żadnej winiety przez to że światło z lampy odbija się od górnej części konwertera?
 

Shinzon

New member
Raynox HD-3032 Pro (0.3x) imponująco się sprawdza w małych pomieszczeniach. Muszę powiedzieć, że zamawiając ten konwerter to myślałem, że będzie on raczej jako ciekawostka do "efektów specjalnych" typu wyginanie obrazu jak w krzywych zwierciadłach. Jednak jak ustawiłem kamerę w pokoju na statywie i założyłem ten konwerter to zdumiewające jest jak wielki obszar pokoju potrafi objąć przy zniekształceniach, z którymi można wytrzymać. Muszę przyznać, że przy dobrym ustawieniu kamery efekt zniekształcenia jest do zaakceptowania, a sam konwerter jest bardzo użyteczny. Wspaniale się nadaje do filmowania moich zabaw z dziećmi w pokoju. Już nie będzie problemu z "obciętą głową" w nagraniu. Jeżeli chodzi o rozdzielczość to również jest moim zdaniem bardzo dobra biorąc pod uwagę, że jest to obraz HD.

Załączam film nakręcony w pomieszczeniu: XR500 bez i z konwerterem Raynox HD-3032 Pro.

http://www.speedyshare.com/165254244.html

Jedno na co warto zwrócić uwagę to fakt, iż ten konwerter gwarantuje zoom maksymalnie do 6x. Dalej obraz staje się rozmyty. Jest to oczywiście podkreślone na opakowaniu. Jednak nie po to kupiłem konwerter 0.3x, aby nim robić nie wiem jaki zoom. Zoom oczywiście ładnie wychodzi do 6x. A więc robiąc zbliżenie w XR500 trzeba starać się nie przekraczać połowy wskaźnika zoom'u.

Konwerter ten również nie ma jakiejś strasznej ceny. Biorąc pod uwagę, że spełnia wymogi HD to cena 399 zł za ten konwerter jest moim zdaniem do zaakceptowania.

http://www.e-cyfrowe.pl/raynox-konwerter-szerokokatny-hd-3032-pro-p-8354.html

Sklep e-cyfrowe ma punkt odbioru osobistego w Warszawie i jeszcze w paru innych miastach. A więc sprzęt można odebrać osobiście bez kosztów. Stosują przy tym zasadę jak przy dostawie w sklepie internetowym. Można przez 10 dni zwrócić towar.

raynox03.jpg


raynoxvssony.jpg
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
jackpe napisał:
Chyba żaden z tych konwerterów nie zasłania Ci światła z lampy, tzn nie masz od dołu żadnej winiety przez to że światło z lampy odbija się od górnej części konwertera?

Jackpe rozumiem, że chodzi Ci o lampę na kamerę (SONY HVL-HL1). A więc konwerter SONY VCL-HGA07 łapie blokowanie światła lampy w minimalnym stopniu. Normalnie tego nie widać trzymając kamerę prosto. Dopiero jak skieruje się kamerę w dół na podłogę to pojawia się drobna smużka na samym dole ekranu. Jest to tak minimalnie, że nie sposób tego stwierdzić trzymając kamerę poziomo. Musi być zupełnie ciemno, żeby to zobaczyć. Natomiast przy konwerterze Raynox HD-3032 efekt ten jest dużo bardziej widoczny. Sam konwerter Raynox HD-3032 jest trochę większy od SONY VCL-HGA07 i trochę bardziej blokuje światło. Dodatkowo ze względu na to, że HD-3032 ma dużo większe pole widzenia w kadrze łapie się znacznie więcej tego przysłonienia. Znowu efekt ten widać na HD-3032 jak się skieruje kamerę w podłogę. Przy poziomym trzymaniu kamery efekt ten jest mniej widoczny (przy VCL-HGA07 w ogóle tego nie widać). Podsumowując konwerter SONY VCL-HGA07 jest wzorowo zoptymalizowany do pracy z XR500.

EDIT

Zrobiłem fotki, aby zobrazować ten efekt:

SONY VCL-HGA07
vclhga07.jpg


Raynox HD-3032 Pro
hd3032.jpg
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
Dzięki Shinzon. Właśnie o to mi chodziło z lampą. Nie jest tak źle w porównaniu z konwerterem który mam. Mój daje o wiele więcej cienia. W ciasnym pomieszczeniu z Raynoxa jest super zasięg:) Podoba mi się i na pewno będzie to mój nowy zakup w najbliższym czasie. A co do zoomy x6 to mi wcale nie przeszkadza. Właśnie nie po to jest szeroki kąt aby bawić się zoomem na maxa:)
Widzę,że pomału stajesz się testerem dodatkowego osprzętu do XR500 :) I dobrze bo następni przynajmniej będą wiedzieli co mogą dołożyć do kamerki.Gdyby nie Slimak i Ty to bym się wpakował, nie czytając wcześniej w szerokokątnego Raynoxa.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
tylko ze za swoje bledny bedzie placil, a inni nie to jest roznica, dobrze ze jest taka osoba i dzieli sie z nami, jak widac inni nie chca
dobrze ze nie wymaga od nas dotacji :)
ja nie mam tej kamery, ale sledze i czytam Shinzona bo to co robi to nazywam "swietna robota" i warto wspomagac takie osoby, ktore sie dziela a nie tylko biora.
Ja tylko sie przypomne jak kto cos by mial do zooma (przyblizenie szczytu w gorach) to chetnie przeczytam i zobacze material.
Tak jak pisalem poswiecam czas teraz muzyce (dzisiaj przyjechaly glosniki z UK)
 

Shinzon

New member
Dzięki Seba za słowa uznania. W sumie kamery to moja pasja i miło mi jest dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. Ja również ze wspólnej dyskusji na forum wynoszę coś dla siebie.

Dziś wybrałem się na rower bo ładna pogoda jest i kręciłem trochę nowym konwerterem. Zrobiłem dwa klipy obrazujące ruch kamery.

XR500 bez konwertera
http://www.speedyshare.com/980830537.html

XR500 + Raynox HD3032 Pro
http://www.speedyshare.com/433182627.html

Trudno mi trochę było znaleźć w swojej okolicy dobrą panoramę, ale coś mam i właśnie będę ładował na speedyshare.
 

jackpe

New member
Shinzon napisał:
No to trochę panoramy ...
No i bardzo ładnie. Muszę przyznać, że kiedyś myślałem iż przy panoramie będzie bardzo widoczne zniekształcenie perspektywy. A to jest całkiem przyjemne. Oczywiście architektura, tak jak na stronie Raynoxa, może wyglądać różnie lecz tego prawie nie filmuję tak dużo. W/g mnie szkło jest warte wydanych przez Ciebie pieniędzy. Tak jak pisałem w przyszłym miesiącu na pewno je sobie też kupię i można je polecić każdemu jako jedno z fajnych akcesoriów do XR500 i nie tylko.
Może inni też by się pokusili o jakieś testy albo opisy dodatkowego osprzętu. Piszę to już chyba z trzeci raz i całkowity brak odzewu:) Pewnie jeszcze reszta użytkowników nie wróciła z wczasów :)

Zaproponuję sam temat do opisu:) Czy używacie dodatkowych ładowarek do akku XR500VE, czy ładujecie akku w kamerze. Jak wiadomo oryginalne ładowarki Sony są w/g mnie okropnie drogie i nie za bardzo warte swojej ceny. Natomiast mam obawy przed jakimiś chińskimi ładowarkami za 20 zł.Jak sobie w tym wypadku radzicie i co możecie polecić?
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
to swietnie ze lubisz kamery jak ja, wiec mam szczescie i bede czytal dalej oraz sciagal te pliki ktore udostepniasz (kurcze znowu takie krotkie)
jutro pewnie je obejrze, bo dzisiaj bede sie jaral glosnikami :)
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
nie wiele moge doradzic, laduje przez kamere i nie potrzebuje dodatkowej ladowarki, za to mialem zamiennik akumulatora i jest to dziadostwo jak dla mnie

najlepiej taka ladowarke kupic zaladowac i sprawdzic ile czasu trzyma i porownac z tym co naladuje kamera

uzywam tylko cos takiego do aparatu i jest OK
 

Shinzon

New member
No ja też ładuję baterie przez kamerę. Mam dwie baterie, jedna dołączona do kamery, a drugą kupiłem już dawno jeszcze do kamery SONY CX-6 (model NP-FH70). Generalnie więcej nie nagrywam za jednym razem niż pozwalają na to dwie baterie. Muszę powiedzieć, że nie ma to jak oryginalny akumulator SONY. Trzyma jak nowy już przez 2 lata. Nie warto oszczędzać i kupować zamienników. Może parę razy przez te kilka lat zabrakło mi baterii, ale jakoś sobie poradziłem.

Najtańsza ładowarka zewnętrzna do SONY jest za jakieś 250 zł (model SONY BC-TRP)
http://www.ceneo.pl/78459

Idąc za pomysłem Jackpe i zgłaszaniem zapytań odnośnie akcesoriów do kamer SONY to zastanawiam się nad zewnętrznym mikrofonem. Generalnie denerwuje mnie szum jaki powstaje na mikrofonie wbudowanym w kamere, gdy wieje wiatr. Czy zewnętrzne mikrofony lepiej z tym sobie radzą. SONY ma kilka modeli:

SONY ECM-HGZ1
3359

Od 318 zł http://www.ceneo.pl/993481

SONY ECM-HST1
1418

Od 437 zł http://www.ceneo.pl/397416

SONY ECM-HW2
47201

Od 598 zł http://www.ceneo.pl/2503612
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
Jeszcze z poprzednią kamerą Sony VX200E używałem zewnętrznego mikrofonu Sony, nie pamiętam już jaki to był model. Był to mikrofon o zmiennej charakterystyce z dookólnego na kierunkowy. Rożnica na duży plus w porównaniu z wbudowanym mikrofonem. Super sprawa w plenerze kiedy jesteś np. w lesie o nagrywasz ptaki. Ściągał bardzo dobrze i bez szumów. Gdyby nie to nietypowe gniazdo akcesoriów w nowych kamerach Sony to wolałbym chyba jakiś zewn.mikrofon niezależnej firmy np. Audio Technica. A tak żeby nie robić sobie dodatkowych kłopotów z uchwytami jesteśmy skazani na Sony :) No i jeszcze jedna rzecz. Dodatkowy to będzie tylko stereo:) Ale lepsze dobra stereo jak zaszumione 5.1. Dla mikrofonów na BT jakoś nie widzę zastosowania poza reporterką.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Shinzon a jak nagrywasz nie lepiej wziac mikrofon na low, z tych nagran za duzo rzeczy zbiera mikrofon

z innej bedzie, ale podobnie, czy w nagraniach w ciszy, nagrywaja wam sie jakies dzwieki typu dysk twardy (dzialanie) nacisniecie w pilocie stop start (dzwiek w kamerze odpalony bip) i inne
 

Shinzon

New member
He he ... odnośnie stereo to Jackpe akurat byłoby na rękę do naszych telewizorów Samsung ... pliki poszłyby nam wtedy z dźwiękiem pewnie :)

Jeśli chodzi o ładowarkę to w sumie sprawdza sią ona jak właśnie są dwie baterie (tak jak ja mam). Wtedy można cały czas nagrywać jedną baterią, a ładować niezależnie drugą. Takie rozwiązanie jest wygodne, gdy się długo kręci jakąś uroczystość (np. wesele do białego rana). W sumie to nie rozumiem dlaczego SONY nie dało takiej zewnętrznej ładowarki w komplecie do kamery. Jak zwykle zdzierają z ludzi na akcesoriach. Pamiętam jak miałem kamerę VHS Panasonic M5. Mogłem baterie ładować w kamerze, albo po podłączeniu do zewnętrznego zasilacza ... ach co to były za czasy wtedy ... sama bateria ważyła wtedy tyle co dziś cała kamera :)

7_1_Videocamera%201.jpg


a_panasonic_vw-vbm10e.jpg


Seba, muszę to jeszcze potestować, ale wydaje mi się, że nawet na low mikrofon zbierał mi szum wiatru. Myślałem również nad jakimś rozwiązaniem żeby jakąś może gąbeczkę przykleić na mikrofon, żeby ten wiatr się tak nie ślizgał po kamerze, ale to znowu może blokować dźwięk w domu.

Jeżeli chodzi o nagrywanie w ciszy to XR500 pięknie jest wyciszona. Dysku twardego nie słychać zupełnie, a dźwięki wydawane przez kamere są tak ustawione w stosunku do rozpoczęcia się lub zakończenia nagrywania, że nigdy nie są na filmie.
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
Shinzon tak wygląda najnowszy zestaw mikrofonowy Sony ECM-AW3.
Ale to też tylko reporterka. Chyba, że wrzucimy ptakowi to gniazda i będziemy czekali aż sie zacznie drzeć:)
71454


W czasach M5, MS4 miałem jeszcze mikser wizji Arizona podłączony do Amigi 1200 co dawało montaż i efekty w czasie rzeczywistym:) To były czasy. Mikser jeszcze gdzieś leży spakowany.
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
jackpe napisał:
Oczywiście architektura, tak jak na stronie Raynoxa, może wyglądać różnie lecz tego prawie nie filmuję tak dużo.

Jackpe, specjalnie dla Ciebie ujęcie budynków z konwertera Raynox HD-3032 Pro ... myślę, że teraz będziesz miał pełny przegląd możliwości tego konwertera.

XR500 bez konwertera
http://www.speedyshare.com/949253827.html

XR500 + Raynox HD-3032 Pro
http://www.speedyshare.com/784595939.html

Moim zdaniem nie jest tak źle nawet w przypadku budynków. Wszystko zależy od ustawienia kamery. Można tak dobrać pozycję, że nagranie z szerokim kątem może wyjść bardzo ładnie.

Odnośnie mikrofonu do kamery SONY XR500 to chyba jeszcze jest opcja podłączenia go przez wejście na mikrofon z boku kamery (niekoniecznie przez tą ich wyszukaną stopkę). W sumie to tych mikrofonów jest więcej. No i chyba można poszukać czegość nie tylko SONY.

http://www.kupujemy.pl/mikrofony--sony--sixD-porownanie-cen.html

A co do modelu Sony ECM-AW3 to dzięki za informację, bo o nim nie wiedziałem.

P.S.
Seba wybacz, że pliki z filmami znowu takie krótkie, ale mam kiepskie łącze internetowe z TP-sy i uploading trwa u mnie całe wieki :(
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
Shinzon napisał:
Jackpe, specjalnie dla Ciebie ujęcie budynków z konwertera Raynox HD-3032 Pro ... myślę, że teraz będziesz miał pełny przegląd możliwości tego konwertera.
Dzięki. Teraz już wiem wszystko :) Nie wymagałem wcale aby konwerter nie łamał perspektywy bo to niemożliwe. Ciekawiło mnie tylko jak bardzo ją zniekształca. W/g mnie jest to całkiem przyjemne i spokojnie do zaakceptowania. Wreszcie po to taki konwerter montujemy na kamerę:) Gdyby nie mały remont który robię to już bym go zamówił.
Wracając do mikrofonu to pisałem dlatego o gorącej stopce, że w tym gnieździe się nie da nic prócz akcesoriów Sony upchnąć. Po prostu nie włożymy niefirmowego mikrofonu z plastikową standardową stopką bo nie wlezie. Do każdej innej wlezie a do Sony nie :) Więc pozostaje nam zamocowanie mikrofonu na dodatkowej szynie - wysięgniku, lub trzymanie go w ręce. A wtedy w zależności od potrzeb i dostępności kasy:) to sobie bym kupił ten:
http://allegro.pl/item736922666_rode_stereo_videomic_mikrofon_do_kamery_10lat_wawa.html
lub jakiś typowo kierunkowy.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Shinzon ja mam ustawione na low i jest znacznie lepiej sprawdz, problem tylko mam nad morzem, ale tam zawsze jest problem

niestety nigdy sie nie spotkalem z wyciszeniem mikrofonu wbudowanego, sa jakies specjalne materialy do mikrofonow wyciszenia, ale raczej stosuje sie je na zew. mikrofonach, tak wiec problem raczej pozostanie

co do nagran, no szkoda ze takie krotkie ale co zrobic, ale dodam tylko cos malego od siebie, ze jak kreciles ta rzeke i jechales kamera w lewa to dla mnie wygladalo jak szklo mi sie szczegolnie nie podobalo, po prawej jakis luk sie zrobil jak denko od butelki, ale moze tak mi sie widzialo, bylem pochloniety gapieniem sie na glosniki swoje.

Z drugiej strony stosowanie mikrofonu zewnetrznego czy to ma duzy sens, bo ja nie wiem, no chyba ze prowadzone sa dalej jakies rozmowy w wietrze, bo przy normalnej pogodzie jak ustawimy na LOW bardzo ladnie sie nagrywaja rozmowy nawet te dalsze, ja osobiscie nie nagrywam gadania, a jak musze wychodzi bardzo dobrze.
 
Do góry