HD w UPC

juzeg76

Member
Witam,

Do tej pory tylko śledziłem forum jednak ostatnie działania UPC skłoniłu mnie do zamieszczenia postu...

Jestem oczywiście wieloletnim abonentem UPC. Od zakupu drugiego telewizora LCD rozglądałem się za możliwością podłączenia drugiego dekodera HD. Na początku ich oferta w tej kwestii była tragiczna: "musi Pan płacić pełny drugi abonament za drugi dekoder". Czekałem więc aż będzie po ludzku 8).

Pojawił się multiroom więc wkroczyłem do boju. Okażało się, iż "instalacja" to koszt 200zł. Ponieważ mam mieszkanie już okablowane bo do tej pory na drugim telewizorze był sygnał analogowy, "instalacja" to tak naprawdę podłączenie dekodera do prądu i sieci. Za to 200zł - TROCHĘ SPORO.

Niestety wtedy jak dzwoniłem nic z tą kwotą nie dało się zrobić. Po kilku telefonach udało mi się dowiedzieć, od sympatycznego Pana na infolinii (jeśli to czyta to pozdrawiam), że jak wyczekam do momentu, aż skończy mi się umowa na którąś z usług to zamawiając ją ponownie wraz z multiroomem będzie możliwość zredukowania opłaty instalacyjnej do 50zł - czekałem :roll: (za półtora miesiąca kończył się C+).

W zeszłym tygodniu rozpocząłem zamawianie C+ i co najważniejsze multiroom. Tym razem wersję HD bez nagrywarki (pierwszy to HD z nagrywarką). Oczywiście poprzez BOK nie udało mi się uzyskać obniżenia "instalacyjnego". Ta sztuka udała się dopiero na poziomie Działu Utrzymania Klienta. Podpisując umowę na 2 lata udało się zdobyć multiroom za 50zł instalacyjnego i miesięcznie 21zł z groszami (po jakichś minimalnych rabatach).

Wszędzie po kolei oczywiście byłem informowany, że dekoder multiroom będzie posiadał to samo co dekoder bazowy.

Pakiet na pierwszym dekoderze to Max HD + Canal+ + HBO/Cinemax oraz ze względu na fakt, iż byłem klientem usługi cyfrowej wcześniej zanim w UPC zrobiono "rewolucję HD" posiadam National Geograhic HD, History HD i Polsat Sport HD, które obecnie wchodzą w skład pakietu Super HD (który mnie nie skusił).

Przedwczoraj pojawił się umówiony serwisant i "zainstalował" dekoder.....no i co się okazało...

Otrzymałem dekoder jedynie z pakietem Select :shock:. Ok - błąd kogoś kto konfigurował zlecenie. Złapałem więc za telefon i jeszcze tego samego wieczora uadło mi się wywalczyć dołączenie C+ i HBO. Generalnie spędziłem 2 dni kilkukrotnie dzwoniąc i będąc przełączanym po różnych działach.

Na chwilę obecną stan jest taki że mam Max HD C+ i HBO/Cinemax ale bez wspomnianych trzech kanałów HD oraz bez HBO OD, który swego czasu był standardem prz pakiecie HBO (oczywiście na bazowym dekoderze mam go za free). Podobno UPC nie może tego podłączyć ze względu na ograniczenia natury technicznej. Podobno ponieważ te kanały weszły w pakiet Super HD mają jedynie możliwość włączenia mi całego pakietu (którego nie mam wykupionego więc tego nie zrobią) a nie poszczególnych kanałów. Trochę dziwne bo na bazowym mogą.

Jak by nie było niesmak pozostał - wszędzie informują, że będzie to samo a jak przychodzi co do czego to już nie ma tego samego. Najlepiej jak bym sobie brakujące kanały na drugim dokupił :twisted:. Ciekawe czy gdybym ja podpisując z nimi umowę za prawię 200zł miesięcznie płacił im później tylko 150zł ze względu na moje ograniczenia techniczne byli by zadowoleni?

O HBO OD jeszcze będę walczył bo to jeden kanał więc na pewno jest techniczna możliwość by mi go włączyć za darmo a nie za dodatkowe 10zł.

W kontaktach z UPC zawsze czuję, że próbują nabić klienta w butelkę - szkoda (ale pewnie gdzie indziej nie jest lepiej).

Pozdrawiam - może ktoś przechodził podobne walki z nimi i coś podpowie...

mialem dokladnie to samo dopiero po telefonie do dzialu utrzymania okazalo sie ze instalacja moze kosztowac 50zl co do tej pory bylo niemozliwe , umowe podpisalem na 24 miesiace , oplata 20zł , poniewaz mam wykupiony pakiest Super HD i C+ mam wszystkie kanaly na drugim dekoderze , Technik podzas montazu aktywowal tylko pakiet Max HD o C+ i SHd musialem wydzwaniac 3 razy ale w koncu traafilem na mila pania ktora od reki aktywowala co potrzeba , natomiast jej poprzednicy tylko obiecali , ze za godz a to za 3 a jeden nawet ze 48 godz , Proponuje nie wypusczczac montera z domu dopoki na dodatkowym dekoderze nie pojawi sie to samo co na dekoderze glownym

pozdro
 

gmerk

New member
Monter był bardzo sympatyczny a po rozmowie z nim dowiedziałem się, iż jest z firmy podwykonawczej a nie pracownikiem UPC i generalnie nie od niego zależy co mi włączą a co nie. On jedynie przynosi i podpina co też uczynił.

Przy okazji posprawdzął jakość sygnału na kablach, powymieniał stare na nowe itp. więc do nie go nie mam zastrzeżeń. Podejrzewam, że jak bym nie podpisał to by zabrał sprzęt i sobie poszedł :-?.
 
Ostatnia edycja:

juzeg76

Member
Monter był bardzo sympatyczny a po rozmowie z nim dowiedziałem się, iż jest z firmy podwykonawczej a nie pracownikiem UPC i generalnie nie od niego zależy co mi włączą a co nie. On jedynie przynosi i podpina co też uczynił.

Przy okazji posprawdzął jakość sygnału na kablach, powymieniał stare na nowe itp. więc do nie go nie mam zastrzeżeń. Podejrzewam, że jak bym nie podpisał to by zabrał sprzęt i sobie poszedł :-?.

do montera rowniez z firmy zewnetrznej tez nie mam zastrzezen , wykonal robote profesjonalnie , balagan zaczal sie w momencie kontaktu z UPC ,
 

kt-86

New member
Witam.Mam problem z nagrywaniem TVN-HD w dekoderze Cisso,nagrane programy poklatkują, co uniemożliwia ich oglądanie.Czy ktoś spotkał się z tym problemem.
 

Mateo97

New member
Witam, bardzo proszę o pomoc - od pewnego czasu po zrobieniu pauzy w ogladaniu programu i pozniejszym powrocie do ogladania nie startuje od momentu zatrzymania - pauzy tylko od momentu bieżacego i trzeba za każdym razem cofać...
dekoder Philips z nagrywarką HD
Bardzo proszę informacje czy taka sytuacja ma również u Was miejsce... dziękuję
 

Szekspir

New member
Witam, bardzo proszę o pomoc - od pewnego czasu po zrobieniu pauzy w ogladaniu programu i pozniejszym powrocie do ogladania nie startuje od momentu zatrzymania - pauzy tylko od momentu bieżacego i trzeba za każdym razem cofać...
dekoder Philips z nagrywarką HD
Bardzo proszę informacje czy taka sytuacja ma również u Was miejsce... dziękuję

Mam to samo. Dodatkowo gdy film jest zapauzowany to co jakiś czas przerywa głos, przyklatkuje i spowalnia.

[edit] ktoś wczytał się w nowy regulamin ? Dostałem maila o zmianie umowy abonenckiej.
 
Ostatnia edycja:

jokerDM

New member
Witam, bardzo proszę o pomoc - od pewnego czasu po zrobieniu pauzy w ogladaniu programu i pozniejszym powrocie do ogladania nie startuje od momentu zatrzymania - pauzy tylko od momentu bieżacego i trzeba za każdym razem cofać...
dekoder Philips z nagrywarką HD
Bardzo proszę informacje czy taka sytuacja ma również u Was miejsce... dziękuję

Miałem podobną sytuację przy dekoderze nr 2. Ale od początku. Klientem UPC jestem od czerwca zeszłego roku. Załapałem się wtedy na końcówkę promocji - net + tv za 123 zł. Potem doszedł Pakiet Super HD, Canal+ i HBO a na końcu Multiroom (jak szaleć to szaleć ;)).
I wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że po paru miesiącach dekoder (Cisco) zaczął żyć własnym życiem. Przełączanie kanałów to była makabra - strasznie wolno to szło, muliło. Czasami sama z siebie włączała się plansza pomocy i trzeba było ją ręcznie wyłączać. Przy przeglądaniu nagranych programów potrafił usunąć wybraną pozycję zamiast zareagować na wduszony klawisz play.
Podejrzewałem słabe baterie ale oczywiście moje przypuszczenia okazały się niesłuszne. Króliki od duracella nie miały takiego doładowania jak mój pilot.
Żeby było śmieszniej, te przypadłości pojawiały się nieregularnie, czasami przez kilka dni był spokój, potem kilka dni problemów, znowu spokój, znowu problemy.
Nie wytrzymałem i zadzwoniłem do BOK. Sprawę przyjęto i decyzja zapadła - wymiana dekodera.
Na umówiony termin (było to w marcu) przyjechał specjalista, zapakował stare pudełko, podłączył nowe i wszystko ok. Przez kilka dni. Potem nowy dekoder zaczął pokazywać rogi. Przypadłość o której pisał mój Szanowny Poprzednik to tylko wierzchołek góry lodowej. Średnio raz na 30 minut krzyczał swoim niebieskim komunikatem - błąd karty, skontaktuj się z ... Więc po tygodniu takiego wstawania, wyjmowania karty, wkładania ponownie miałem już dosyć. Oczywiście kwestie aktualizacji softu, resetów itp. nie opisuje, bo to nic nie pomagało.
W biurze obsługi przyjęto moją reklamację i ponownie umówiono wizytę na wymianę dekodera. Pudełko nr 3 działało od samego początku również dziwacznie - jego przypadłość to ginąca fonia - oglądam, oglądam a tutaj sruuu - cisza. Raz się przestraszyłem, że mi kowadełko i ślimaczek odmówiły posłuszeństwa - ale nie, to dekoder. Nagrywane programy oczywiście tez traciły fonię. Wystarczyło jednak przełączyć na inny kanał a dźwięk wracał. I nie było zależności jaki kanał się oglądało. W takim razie ja ponownie łapię za telefon - numer wiadomy - spotkanie umówione. Ciach - zjawia się magicznie w ustalony dzień specjalista, dokonuje wymiany dekodera (nawet nie sprawdzając co było ze starym), żegnamy się i ucieszony siadam do oglądania. A było to w zeszły czwartek przed 12.00. Po 2 h dekoder nr 4 zaczyna wpasowywać się w klimaty swoich poprzedników. Kwadrans i spacer do pudełka, żeby wyciągnąć i włożyć ponownie kartę, raz na 20 minut reset sprzętu (sam z siebie się wyłączał). Wytrzymałem cierpliwie do 17.00, łapię za telefon, znajomy numerek, kawa herbata - i pech - mechanik może zjawić się dopiero w poniedziałek. Tłumaczę, że żona, że dziecko, że weekend, że japończycy- nic nie da rady zmienić, dopiero poniedziałek wolny termin. Więc proszę o połączenie bezpośrednio z działem technicznym, może coś jednak się uda - a tutaj Specjalista z tego działu radzi mi głosem znudzonym: wyjmij pan antenę z dekodera i włóż Pan do Tv - będziesz miał Pan analog przez weekend. Podziękowałem mu za to rozwiązanie godne co najmniej nagrody Nobla.
Jest więc poniedziałek, ma zjawić się specjalista a ja pełne nadziei liczę, że ten tydzień będzie dla mnie łaskawy.

ps. przepraszam za taki długi wywód
 
Ostatnia edycja:

kisiek987

New member
Witam,
w sobote dostałem maila od UPC, że zostaje zmieniony regulamin i przysługuje mi możliwość wypowiedzenia umowy: "... Ze względu na zmiany w Regulaminie i Umowie Abonenckiej, przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy, nie później niż do 31 maja br. W przypadku skorzystania z tego uprawnienia, UPC nie będzie przysługiwać żadne roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi. Brak pisemnego oświadczenia w wymaganym terminie będzie oznaczał akceptację zmian Regulaminu oraz Umowy Abonenckiej..." . Jestem stałym klientem UPC, posiadam pakiet maxHD+24mb+telefon rozmowy non stop europa i świat. Za cały pakiet płace 172zł, umowe mam do końca wrzesnia. I mam pytanie czy UPC zaoferuje mi na dzien dzisiejszy jakies lepsze warunki czy warto poczekac do konca umowy i sie wtedy bawic w telefonowanie do UPC?
 

lukamar

New member
Witam.Mam problem z nagrywaniem TVN-HD w dekoderze Cisso,nagrane programy poklatkują, co uniemożliwia ich oglądanie.Czy ktoś spotkał się z tym problemem.
Ja się spotkałem. W piątek nagrywałem 300 i przy odtwarzaniu film się przycina (to masz na myśli pisząc o poklatkowaniu?). Czasami występuje to co chwila, czasami co kilka minut. Programy nagrane na żadnym innym kanale nie mają takich objawów. Pytałem znajomych i obserwują podobne zjawisko na nagraniach z TVN-HD, więc to chyba kwestia tylko tego kanału, ale z czego wynika nie mam pojęcia.
Pozdrawiam,
Łukasz
 

kt-86

New member
Witam. Tak, chodzi mi o te nieszczęsne poklatkowanie przy nagrywaniu TVN-HD. Jest to strasznie denerwujące, na starym Philipsie nie miałem tego, Cisso chodzi o wiele szybciej, jest cichy, ale jak widzę nie jest bez wad. UPC zawsze ma jakieś wpadki, nic do końca nie jest dobrze przetestowane i zrobione. Dekodery z UPC nigdy nie były bez wad, tylko, że my musimy się z tym borykać. Dzwonię do serwisu.
 

gmerk

New member
Do kisiek987: Sprawdzałem jak by wyglądało rozwiązanie umowy w moim przypadku i wyszło to mało korzystnie. Jestem klientem UPC od dawna (zanim wyodrębnili pakiet SUPER HD).

Generalnie po rozmowie z działem sprzedaży wyglądało to kusząco ale w dziale utrzymania klienta miła Pani uświadomiła mnie że i owszem jest to oferta dla nowych klientów a mi jako obecnemu zaproponowała gorszą niż mam obecnie.

Odparłem więc, że jeśli wypowiem im umowę do czego mam prawo po ostatnich zmianach to będę "nowym klientem". Jednak podobno po wypowiedzeniu umowy ma się 3-miesięczną karencję i nie można w tym czasie podpisać umowy jako "nowy" na promocyjnych warunkach poza tym podłączając się na nowo płaci się im również na nowo wszystkie opłaty podłączeniowe.

Dodać też należy, że po ostatnich zmianach tak poszatkowali ofertę programową, że teraz praktycznie płaci się za wszystko extra. Pakiet MAX HD, SUPER HD, HBO (ale w standardzie jest tylko SD - za HD extra), za HBO OD extra, Canal+ sytuacja podobna itd. itd.

Suma sumarum wyszło mi drożej :-?
 

kisiek987

New member
Do kisiek987: Sprawdzałem jak by wyglądało rozwiązanie umowy w moim przypadku i wyszło to mało korzystnie. Jestem klientem UPC od dawna (zanim wyodrębnili pakiet SUPER HD).

Generalnie po rozmowie z działem sprzedaży wyglądało to kusząco ale w dziale utrzymania klienta miła Pani uświadomiła mnie że i owszem jest to oferta dla nowych klientów a mi jako obecnemu zaproponowała gorszą niż mam obecnie.

Odparłem więc, że jeśli wypowiem im umowę do czego mam prawo po ostatnich zmianach to będę "nowym klientem". Jednak podobno po wypowiedzeniu umowy ma się 3-miesięczną karencję i nie można w tym czasie podpisać umowy jako "nowy" na promocyjnych warunkach poza tym podłączając się na nowo płaci się im również na nowo wszystkie opłaty podłączeniowe.

Dodać też należy, że po ostatnich zmianach tak poszatkowali ofertę programową, że teraz praktycznie płaci się za wszystko extra. Pakiet MAX HD, SUPER HD, HBO (ale w standardzie jest tylko SD - za HD extra), za HBO OD extra, Canal+ sytuacja podobna itd. itd.

Suma sumarum wyszło mi drożej :-?

dzięki za informacje
 

tobinek

Member
Gmerk - tylko, że UPC nie pozwoli Ci ot tak odejść. :) W momencie otrzymania wypowiedzenia umowy UPC uruchamia Dział Utrzymania Klienta, który nagle magicznie potrafi przedstawić indywidualną ofertę klientowi, nagle możliwe są inne konfiguracje niż w cenniku, w innych cenach i nawet na 12 miesięcy, zamiast 24. Wszystko zależy od zdolności negocjacyjnych.
 

bzyq

Member
Czy mieliście też dzisiaj problem z wyborem ścieżki dźwiękowej na kanale ale kino podczas "Lśnienia" ??? Bo u mnie chociaż wyboru lektora to film był dostępny tylko po angielsku i z napisami.
 

and2000

New member
Nie sprawdzałem ścieżki dźwiękowej- ale wydaje mi się, że na żądanie reżysera filmu- rozpowszechniany jest wyłącznie z oryginalną ścieżką językową i ewentualnie z napisami
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Od poniedziałku można zamawiać Super HD do Maxa za 10 zł ! Oczywiście mając paczkę 3-ch usług i przechodząc na nowe warunki, o których niebawem.
 
Do góry