Gran Turismo 5

Masta_J

Active member
Bez reklam
Zniszczenia to tylko przykład tutaj robienia w balona ludzi czekających na ten tytuł i jeszcze płacących za to i do tego cały czas z tego wszystkiego zadowolonych :hmm:

Pozdrawiam,
 

dienekes' shade

New member
Ziomuś, chcącemu krzywda się nie dzieje :mrgreen: Co prawda, pozbyłem się GT5:p z uwagi na skandaliczne odwzorowanie (o ile w ogóle o tym może być w tej grze mowa...) dźwięków silników, ale nie powiem bym żałował tych paru złotych wydanych na produkt, który nie zależnie od tego, jak go nazwiesz i tak oferuje więcej, niż przeciętny, pełny racer (np GRID).

To że cała procedura przeciąga się koszmarnie, mierzi i mnie, ale nie da się ukryć, że ww. sytuacja jest pożywką dla osób tytułowi nie przychylnych. ;)

Ps. Pamiętam fotki tego Audi A3, bodaj jeszcze z pierwszych lat studiów. Nie powiem, winno dać to do myślenia rodzimym kaskaderom...
 

mietek099

New member
Ja osobiście mam gdzieś datę wydania GT 5, ale wolę aby ten tytuł dopracowali i wydali później, niż żeby wydawali jakąś lipę. Nie chodzi o to, że nie lubię ścigałek, tylko w chwili obecnej są inne świetne tytuły w tej kategorii. Natomiast jeżeli nie grałbym w żadne inne wyścigi i czekał TYLKO na GT 5 to faktycznie byłoby to trochę przegięciem (GT 5: Prologue nie liczę). Swoją drogą zniszczenia mają pojawić się w serii po raz pierwszy, więc nie liczyłbym na jakieś "ochy" i "achy" (vide genialny Burnout Paradise). Zapewne wyjdą "tak sobie" a developerzy będą obiecywali poprawę w następnej części ;]
 

dienekes' shade

New member
Jeszcze jedna rzecz w przedmiocie zniszczeń. To, że w serii GT nigdy nie występowały może (bo pewność mają wyłącznie sami twórcy ;)) wynikać nie tyle z lenistwa developerów, co z woli producentów samych aut.

Wiadomym jest, że nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwoli demolować doszczętnie w grze samochodów , których odpowiednik sprzedaje żywym, prawdziwym kierowcom. Naturalnie, chodzi o aspekt bezpieczeństwa i antyreklamę, jaka mogłaby płynąć ze zmiażdżonego aura marki X bądź Y. Stąd, zniszczenia, o ile w ogóle dostają zielone światło, muszą zostać konkretnie opłacone.

O ile w multiplatformowych (znaczna liczba sprzedanych egzemplarzy) dużo łatwiej o taką inwestycję, to w przypadku exów jest już trudniej (słabsza sprzedaż).

Dodajcie do tego nie marne 40 licencjonowanych aut, a np 400 czy 600, a wydatki poniesione na wszelkie licencje mogą okazać się tak astronomiczne, że nikt nie pomyśli nawet, by implementować coś, co cieszy głównie (nie obraźcie się) gównażerię.

To, co sprawdza się w grze polegającej na demolowaniu aut, nie będzie miało znaczenia w tytule, który opiera się na bezbłędnej, czyt. min. bezwypadkowej jeździe "na okrągło". Priorytety, heh? :mrgreen:

Pamiętajmy, że GT to nie GRID, gdzie wszystkie auta, bez wyjątku, przedstawiane są w wyścigowej specyfikacji, a nie cywilnej. Stąd, z uwagi na kwestię wizerunku marki i bezpieczeństwa poszczególnych aut znacznie łatwiej jest osiągnąć zgodę na cyfrowe kasacje wyczynowych modeli, nie przeznaczonych przezcież do otwartej sprzedaży.

Pozdrawiam i zadowolenia z gier życzę :)
 

mietek099

New member
Taką informację podano już dawno. Nie pamiętam przy okazji której części, ale między innymi to jest właśnie główną poprzeczką do przeskoczenia jeżeli chodzi o zniszczenia w Gran Turismo. Zapewne też i z tego względu uszkodzenia w grze (o ile będą) będą pewnie bardziej powierzchowne (podobne do tych z NFS'ów).
 

Bambolo82

Banned
Sprzedaż Gran Turismo 5 Prologue (stan na grudzień 2008 r.):

1) Ameryka Północna: 730.000 sztuk (premiera 15 kwietnia 2008 r.)
2) Europa: 1.870.000 sztuk (premiera 28 marca 2008 r.)
3) Azja 90.000 sztuk (premiera 15 luty 2008 r.)
4) Japonia 620.000 sztuk (premiera 13 grudzień 2007 r.)

Razem: 3.310.000 sztuk

Zródło: http://www.polyphony.co.jp/english/list.html

Gra jest świetna. Grafika to mistrzostwo świata. Świetnie się gra zwłaszcza na wysokim poziomie umiejętności na dedykowanej do tego - jak to niektórzy niesłusznie sądzą - "dema" kierownicy G25 z aktywnym sprzęgłem. Dobry kierowca i fan sportu motorowego jedzie zawsze od startu do mety by wygrać, a na nie po to by zaliczyć wypadek, dlatego kompeltnie mi nie zależy na jakiejś dziadowskiej symulacji wgniecień karoserii auta. W wyścigach auto ktore pukneło w szykanę kończy wyścig i tyle... Śmiać mi sie też chce jak co po niektóre osoby zapewne dojeżdzjące codziennie do szkoły autobusem, oceniają dzwięki aut w Gran Turismo. Bardzo poodba mi się za to, że autorzy obiecali wprowadzenie zmiennych warunków atmosferycznych, które mają przecież kolosalny wpłym na sporty motorowe.

Pozdrawiam fanów Real Driving Simulator :)
 

mataman

New member
Bez reklam
dienekes' shade zobacz reaktywowany bambo do ciebie pije :D

Zniszczenia oczywizda miło by było zobaczyć. Jak pokazuje forza, mozna. Generalnie w GT5 MUSZĄ poprawić kolizje które są jak z psx'a i pierwszego GT.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Nie bambo tylko beamer i nie obrażaj go :mrgreen: :mrgreen:

Brak zniszczeń (symulacji zniszczeń) i Real Driving Symulator - nie można między nimi postawić znaku równości.
Zobaczymy jak im to wyjdzie.

Pozdrawiam,
 

dienekes' shade

New member
@ mataman Jesteś równie zaskoczony jak ja? :mrgreen:

@ Bambi: Rozumiem, że znasz mnie i wiesz czym jeździłem (nie posiadałem) w życiu. :eek:k: Tyle że... ja Ciebie jakoś przypomnieć sobie nie mogę.

Skoro o śmieszności mowa - mnie śmieszą ludzie, którzy wystawiają opinie nt osób, których nie znają i o których nie mają zielonego pojęcia.

I od kiedy dojeżdżanie gdziekolwiek czymś innym niż np. F430 wyklucza znajomość brzmienia jego jednostki napędowej? Na to i inne równie zawiłe pytania odpowiedzi nie znajdziemy w Fanboyowie, ale w realnym świecie, owszem.

Na marginesie, by dostrzec przepaść jaka dzieli dźwięk w GT5:p i realne samochody wystarczy posłuchać ich pracy w grze i na ulicy, YT czy TG też są pomocne, ale naturalnie, siedząc w kabinie zazna się jej najlepiej. A to tym akurat, co nie co wiem :cool:

@ mietku, wiem, nawet bardzo dawno temu. Czy mówiłem, że to nowość?
 
Ostatnia edycja:

Liptonosz

New member
Bez reklam
Dienekes' ma racje i tu znowu przybijamy sobie piatke:) Brzmienie aut w GT5P jest... umowmy sie nie ma go:) W starej dobrej forzie 2 jest fajnie- S4 2001 po zmianie samego wydechu brzmi niemal identycznie jak na zywo czyli odlot, civic standardowo-szlifiera, supra...-:D , ferrari jak to ferrari, itd itd. Oby w GT5 bylo podobnie ze nawet zmiana wydechu zmiania brzmienie auta. Chociaz nie... modlmy sie zeby chociaz w standardzie auta brzmialy tak jak powinny. Gdzie ta M3, gdzie corvetta, gdzie aston...?

Co do zniszczen to jestem za aby byly, choc pewnie i tak ich nie bedzie:/
Mimo wszystko i tak nie moge sie doczekac na GT5
 

Bambolo82

Banned
Jaaaasne. Jutro środa, dzień roboczy dla jednych lub nauki dla drugich. Wszyscy wstaniemy i zasiądziemy za swoimi Ferrari, BMW M3, Civic'ami, Subaru Impreza, Jaguarami lub Ford GT...Dianeke's odpali Corvette...a reszta wyjdzie na polskie ulice i posłucha ryku silnika kilkuset takich cacek. Potem, wieczorem zasiądziemy przed telewizorem, włączymy PS3 i GT5 Prologue....a nastepnię bedziemy się krzywić w niesmaku, bo auta w GT5 nie brzmią jak to z czym osłuchaliśmy się w "realu" (czyt. polskich ulicach, parkinagach osiedlowych) :rolleyes:

Śmiech...
 

-AS-

New member
Nie nakrecajcie sie tak na te zniszczenia, bo juz od jakiegos czasu chodza informacje po sieci, ze zniszczenia maja byc tylko w samochodach wyscigowych, wiec mozecie juz smialo ominac ta gre szeroka droga, bo przeciez nie ma zniszczen = GT5 do d***.

Co do dzwiekow, to jestem pewien, ze pelne GT5 bedzie mialo porzadny dzwiek. Nie chce mi sie wierzyc, ze w PD dopieszczja grafike kazdego szczegoliku kazdego samochodu, a omineli by cos tak waznego, jak dzwiek. Ale Wy i tak go nie uslyszycie, bo nie bedzie zniszczen :roll: Lepiej juz odkladajcie na GRID 2 lub cos w tym stylu.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Śmiech Beamer...Tylko z czego lub z kogo? Z Ciebie? Jak najbardziej ale ja nie o tym chciałem pisać. Chłopaki zwyczajnie po demku gt5 (mimo wszystko nie nazwę tego grą) martwią się czy pełna wersja nie będzie przez te wady trochę (lekko mówiąc) archaiczna. Umówmy się - mamy 21 wiek, przed chwilą oglądałem film z którego przez ekran prawie wyskoczył na mnie Hulk a polyphony nadal tkwi z pewnymi rzeczami w erze psx1. Dzwięk silników w grze o samochodach to jedna z ważniejszych kwestii zwłaszcza że ma być to "symulator" a żadne twoje przekonywanie nas o tym że jest inaczej tego nie zmieni. Podobnie się sprawa ma ze zniszczeniami które są standardem już od dawna a to że gra będzie oferować 700+ aut nie jest dla mnie tłumaczeniem. Nie dało się zrobić 7set z uszkodzeniami? To dawać 250 i uszkodzenia bo możliwość jeżdżenia np. Fordem Transitem za bardzi mnie nie rajcuje. I jeszcze raz Beamer, proszę Cię-przestań się w końcu wydurniać z tym ślepym bronieniem swej ukochanej ps3 i firm z nią związanymi bo to czasem zakrawa na tytuł MISTER FANBOY OF THE UNIVERSE AND THE OKOLICE...

p.s ja i tak czekam na tą grę ale nie muszę piać z zachwytu jak jakieś dziecko że wyjdzie gra ideał bo taka to ona nie będzie.
 

Liptonosz

New member
Bez reklam
Bambolo : w czym masz problem? Nie zmienisz faktu ze dzwiek aut w gt5p jest marny, wiec nie rozumiem do czego sie rzucasz.
 

dienekes' shade

New member
Wiesz, Liptonosz' u, fanboj, jak przysłowiowa wesz na grzebieniu, rzuca się nieustannie, a że ten konkretny guzik wie nt samochodów i mierzy wszystkich swoją miarą, tylko owo rzucanie się mu pozostało. Żal i żenada, ale cóż się dziwić - żyjemy w Polsce. Na marginesie, piątka :)

@ Bambi: Rozumiem, że ulice Gdyni zasłane są Polonezami i innymi "rakietami". Cóż, zapraszam do stolicy, choćby na Nowogorodzką , czy Kruczą :krol:. W parę minut zweryfikujesz swoje podejście do "prawdziwości" dźwięku w grach z serii GT :mrgreen: I nie przemawia przeze mnie bufonada, o którą zapewne gotów mnie będziesz posądzić (cóż innego możesz zrobić?). Te auta na prawdę tu jeżdżą. To fakt.

Nie trzeba posiadać danego samochodu, by wiedzieć jak brzmi, wystarczy się nim przejechać lub poprostu odpalić stosowny klip na YT. Ale Ty i tak tego nie pojmiesz. Twoja strata... Po namyśle - nasza w sumie też, bo przez to czytamy Twoje brednie :rolleyes: Wiem, wiem, nie musimy, wolny kraj itp, ale jednak po coś tę swoją agitkę uprawiasz.

Rozmawiamy o dźwiękach w grze, a Ty spamujesz dane ze sprzdaży? A co ma piernik do wiatrka i kogo one obchodzą?:hmm: Powiem Ci, nikogo z nas.

@ -AS- między innymi dla GT kupiłem tę konsolę. Jestem pasjonatem motoryzacji, a życie było dla mnie na tyle łaskawe, że przez pewien okres znalazłem się w położeniu, które pozwalało mi na zapoznanie się z wieloma dość egzotycznymi, jak na polskie warunki, autami. Stąd, wiem jak brzmią i jak brzmieć powinny min. w grach. Ślepa zawiść fanboya tego nie zmieni, a rzucanie markami i modelami, którymi dane mi było jeździć jest bezcelowe.

Dla mnie odwzorowanie dźwięku silników jest w samochodówkach najważniejszą rzeczą. Ryku R6 z M3 CSL mogę słuchać cały dzień, to dla mnie muzyka i chciałbym, by gra pretendująca do miana "Real Driving Simulator" oferowała prawdziwe samochody, które brzmią jak te z rzeczywistości, a nie kosiarka spalinowa lub blender. Wygląd to nie wszystko...

EDIT: Edycja szaleje :(
 
Ostatnia edycja:

-AS-

New member
dienekes' shade napisał:
@ -AS- między innymi dla GT kupiłem tę konsolę. Jestem pasjonatem motoryzacji, a życie było dla mnie na tyle łaskawe, że przez pewien okres znalazłem się w położeniu, które pozwalało mi na zapoznanie się z wieloma dość egzotycznymi, jak na polskie warunki, autami. Stąd, wiem jak brzmią i jak brzmieć powinny min. w grach. Ślepa zawiść fanboya tego nie zmieni, a rzucanie markami i modelami, którymi dane mi było jeździć jest bezcelowe.

Dla mnie odwzorowanie dźwięku silników jest w samochodówkach najważniejszą rzeczą. Ryku R6 z M3 CSL mogę słuchać cały dzień, to dla mnie muzyka i chciałbym, by gra pretendująca do miana "Real Driving Simulator" oferowała prawdziwe samochody, które brzmią jak te z rzeczywistości, a nie kosiarka spalinowa lub blender. Wygląd to nie wszystko...

EDIT: Edycja szaleje :(

@ dienekes' shade - A czy ja gdziekolwiek napisalem, ze dzwiek jest malo wazny? Nie wiem, czy to co napisales odnosi sie do mnie, czy do kogos innego, ale przeczytaj sobie uwaznie moj poprzedni post i to, co w nim napisalem na temat dzwieku.



@ all - Zapominacie jednak o jednym, GT5P to tylko prolog, a nie skonczona wersja gry. Skad wiecie co bedzie w pelnej wersji? Dlaczego juz oceniacie, wyciagacie wnioski? Jestem pewien, ze dzwieki beda lepsze. Jak bedzie naprawde zobaczymy za rok... lub za dwa, gdy wypuszcza GT5. Poczekamy, zobaczymy. Nie ma co sie tu przepychac o cos, o czym nikt z nas nie ma pojecia (czyli jakie beda dzwieki silnikow w pelnej wersji).

Pozdrawiam
 

dienekes' shade

New member
ASie, piłem do tego:

"Co do dzwiekow, to jestem pewien, ze pelne GT5 bedzie mialo porzadny dzwiek. Nie chce mi sie wierzyc, ze w PD dopieszczja grafike kazdego szczegoliku kazdego samochodu, a omineli by cos tak waznego, jak dzwiek. Ale Wy i tak go nie uslyszycie, bo nie bedzie zniszczen :roll: Lepiej juz odkladajcie na GRID 2 lub cos w tym stylu."

I tak, napisałem do Ciebie, bo wśród sceptyków obecnych na tym forum, naprawdę liczę na GT5:p.

Nigdy nie powiedziałem też, że w pełnej wersji dźwięk będzie słaby. Jednakże, po tym, co słyszałem do tej pory w GT5:p, obawiam się, że będzie słabiutko i jednocześnie mam nadzieję, że wszystko będzie tak, jak powinno. 1:1 z rzeczywistością. I o tym piszę.
 

Carbon_

New member
Bez reklam
Panowie, proponuję ignorować internetowe trolle, które zawsze wiedzą lepiej z jakimi samochodami mieliśmy do czynienia, jakie konsole mamy w domach i na kogo głosowaliśmy w wyborach.. :rolleyes:

Polemika z nimi prawie nigdy nie ma sensu.
 
Do góry