Telewizory 4K firmy Sony serii X8509C-pierwszy ogląd

Mrc81

New member
Witam
Niestety z zeszłym tyg. po prawie 2 latach "padł" mój tv X8509c, TV jest do wymiany, wciąż czekam na propozycje od Sony i tu jest moje pytanie: jaki jest obecnie odpowiednik mojego tv?
Dwa, jak wygląda sytuacja jeżeli nie zgodzę się na proponowany model? Jest szansa odzyskać pieniądze?
Mam standardową 2 letnią gwarancję.
 

Mrc81

New member
Kupowałem w rtv euro agd, ale reklamowalem bezpośrednio w Sony bo jest taka możliwość.
Tv nie włącza się i miga czerwona dioda, ale jeśli nawet zacznie się uruchamiać android to po kilku sekundach gaśnie i znów miga czerwona dioda.
W każdym bądź razie stwierdzono że tv nie nadaje się do naprawy i należy się wymiana a że nie mają już tego modelu zaproponują mi inny w przyszłym tygodniu.
 

4motion

New member
U mnie po połtora roku padła płyta zasilajaca (czy coś pd zasilania) naprawili. Mam też juz prawie 2 lata ale mam gwarancje na 5lat mogłby w sumie za jakiś czas też tak paść. :)
 

Mrc81

New member
Nie ma znaczenia gdzie reklamuje? Tj. W sklepie czy bezpośrednio w Sony?
W gwarancji Sony jest mowa o wymianie z tego co pamiętam (nie mogę znaleźć gwarancji teraz).
Gdybym reklamowal w sklepie i domagał się od nich tego samego tv (którego nie mają) bo inny mnie nie interesuje a jeśli nie mogą naprawić to zwrot pieniędzy.
Bo nie ukrywam na zwrocie najlepiej bym wyszedł.
Czy porostu sklepy operują gwarancją producenta i nie ponoszą w kwestii gwarancji / zwrotu żadnej dodatkowej odpowiedzialności?
 

jk_seeker

New member
U mnie płyta główna padła podczas aktualizacji softu ponad rok temu, wymienili i działa, ale ciekawe, co by było teraz, gdyby taka sytuacja się powtórzyła, a ewidentnie Sonemu przytrafiaja się takie problemy. W mojej gwarancji Extra jest info, że Sony dokona naprawy lub wymiany na "podobny", który pod względem funkcjonalnym jest co najmniej równorzędny. Nie ma wzmianki o kasie, ale powyższy zapis daje duże pole do interpretacji i zastanawiam się, co Sony robi w przypadkach, kiedy naprawić nie może a Klientowi zwyczajnie nie odpowiada proponowany zamiennik. Ktoś przerabiał taki wariant?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kasy nie oddadzą, ja znam tylko jeden taki przypadek i to było bardzo dawno temu. Teraz nie ma szans. Ale raz na x czasu ktoś wygrywa w Lotto... 😃 choć w tym wypadku marne szanse.
 

jk_seeker

New member
Obecnie odpowiednikiem jest XF85. Wystarczy 5 sekund, by zauważyć, że nie ma on technologii 3D. Nasz XC85 ma. W ogóle 3D juz wyszlo z obiegu, a zatem - w jaki sposob Sony ma mozliwosc zaoferowac produkt o co najmniej takiej samej funkcjonalnosci? Nie jest. I co wtedy? Klient oglada film 3D i nadal je chce ogladac.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kiedyś prosiłem pewną osobę z innego forum, żeby zadała takie pytanie pewnemu Panu, niestety odpowiedzi nie doczekałem się, bo to za duży problem, a po co się komuś narazić. Prawda pewnie Kolego jest taka jak rozwali się tv z 3d dostaniesz bez 3d i po zawodach.. Przykre ale prawdziwe, bo przecież Z-tki nie dadzą na wymianę, a jest to jedyny tv Sony, który jeszcze ma 3d. Ale o klasę lepsze od wspomnianego modelu, więc im nie pasi taka wymiana. Zresztą egz tego modelu pewnie już na palcach można liczyć, chyba że jest dalej w produkcji, ale mi nic nie wiadomo o tym.
 

jk_seeker

New member
No dobrze, Kolego, ale co na to mówi nam zapis umowy? On gwarantuje co najmniej tę samą funkcjonalność, tym samym brak 3D nie spełnia warunków umowy. Z trzeciej strony brak zapisu o możliwości zwrotu kasy, ale - w takim razie niech naprawiają ten, który mam. A skoro nie mogą? No to jednak chyba kasa. Bo idąc tą drogą, że mogą dać bez 3D (które Klient może lubić i po prostu chcieć nadal mieć), to czemu nie mogliby dać modelu z 2005 roku? Taka sama niezgodność z umową by była. Ciekawy przypadek.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja jak dobrze pamiętam w obu tv mam napisane w gwarancji o porównywalnych parametrach, a to temat rzeka.. Osobiście powiem Ci, że ja się pogodziłem z tym i teraz już koniec z kupowaniem topowych tv, bo na nich najbardziej po tyłku się dostaje. A użerać się z nimi nie mam ani czasu jak i zdrowia. W tym roku starszy tv będzie miał 5 lat jak na razie jest ok, jeszcze z rok jak wytrzyma to zaczne się zastanawiać nad wymianą, ale właśnie szkoda 3d, a tym bardziej jak mam trochę filmów w tym formacie i kupa kasy poleciała. Jedno jest pewne jak nie spróbujesz to nie dowiesz się.
 

jk_seeker

New member
Wolałbym nie sprawdzać - niech działa :) ale zapis (przynajmniej u mnie) "Sony dokona naprawy lub wymiany na "podobny", który pod względem funkcjonalnym jest co najmniej równorzędny" nie pozostawia złudzeń. Tutaj nawet można zakwestionować rozmiar podstawy, jeśli by był większy i Klient nie miałby możliwości postawienia nowego TV. Mógł przecież wybierać TV również pod takim kątem - to także funkcjonalność. Do tego 3D. I może jeszcze coś.
 

accu

New member
Bez reklam
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Oby tylko nic nie skręcili przy okazji aktualizacji.. :)

Witam uprzejmie,

A co mieliby skręcić ? :neutral:

Przecież tak długo nad tą nową wersją oprogramowania układowego pracowali inżynierowie(programiści) firmy Sony . :neutral:
Zawsze można "chwilę" poczekać na pierwsze opinie użytkowników , którzy już zaktualizowali
system operacyjny Android 6 do systemu operacyjnego Android 7 w swoich telewizorach firmy
Sony KD-55X8509C w dniu 14 marca 2018 r . :neutral:

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Mrc81

New member
Nastąpił duży zwrot w mojej sprawie(gwarancja-wymiana tv) tj. Wczoraj dostałem tel. i okazało się że znaleźli mój model tv, został zamówiony, czekają na dostawę i wysyłają do mnie.
Tv będzie z nową 2 letnią gwarancją liczną od daty dostawy do mnie.
Tak że koniec końców jestem zadowolony bo z tv jestem zadowolony.
Ps. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale w serwisie powiedzieli że wymieniana będzie tylko sama jednostka (sam tv, bez pilota itd.). Myślałem że będzie to cały zestaw w pudełku. To normalna praktyka przy takiej wymianie?
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Trochę mam obawę , aby telewizor nie był po refreshing'u . (odświeżeniu) :neutral:

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Podobne mam odczucie.. chociaż jak wymieniali mi np dekoder to faktycznie też tak miałem, że pilot został mi stary, a nowy dali tylko dekoder. Ale w przypadku tv to zupełnie inna bajka, bo rozmawiamy o innych cenach.
Będą przy Tobie go rozpakowywać, dobrze się przyjrzyj czy wygląda to wszystko na nówkę sztukę.
 
Do góry