Skończyłem temat wymiany gwarancyjnej.
Dostałem "nowy" tv ( prawie 200 właczeń), nową gwarancję 2 letnią, piloty zostały stare,czyli sama wymiana tv. Sam tv nie jest nigdzie porysowany itp. jak nowy. Gwarant mógł zrobić taką wymianę (na nie fabrycznie nowy) i tak zrobił, jest na prawie.
Teraz może fakt który pomoże innym w takich sytuacjach, tj.prawo rękojmi.
Za późno zacząłem się tym interesować ale wygląda na to że jest to dużo lepsza opcja niż gwarancja, bo wtedy można np. żądać zwrotu pieniędzy czy większości rzeczy o których pisał kolega jk_seeker. Za rekojmię odpowiada sprzedawca a nie gwarant, czyli od sklepu domagamy się praw na zasadach rękojmi właśnie a nie praw z gwarancji.
W skrócie :jeżeli jest to drobna wada np. przepalony jakiś kabelek, może sprzedawca wyznaczyć naprawę. Jeżeli jest to np. Brak jakiejś funkcji (np. Telegazety) a była opisana można obniżyć cenę produktu. Więc jeśli są to jakieś mniejsze sprawy to jeszcze można wybrnąć bez wymiany/zwrotu pieniędzy. Jednak jeżeli jest to już druga reklamacja, nawet jakiejś drobnostki to wtedy można żądać już zwrot pieniędzy. Jeżeli duża awaria od razu można żądać zwrotu.
Również jeżeli nie dostaniemy odpowiedzi w ciągu 14 dni nasza reklamacja automatycznie zostaje uznana na naszych warunkach /żądaniach, co ciekawe nawet jeżeli będzie to wada nie kwalifikująca do wymiany /zwrotu ( np. Wbita siekiera w ekran
)
Tak że warto zgłębić ten temat bo może przydać się i może być lepsza alternatywą niż gwarancja.