Telewizory 4K firmy Sony serii X8509C-pierwszy ogląd

yellowmen

New member
Pendrive różnej maści i firm A nawet z USB 3.0, a także dyski talerzowe i ssd. Za każdym razem to samo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

jk_seeker

New member
I znowu mam problem ze swoim TV.. I znowu problem ze startem. Po wybraniu "Przywracania ustawień fabrycznych" telewizor uruchomił się ponownie, wyświetlił napis SONY, po czym pojawił się czarny ekran i nic się nie dzieje. Nie pomaga próba odłączenia/podłączenia do sieci, próba wciśnięcia z tyłu tv przycisku POWER + vol (-) powoduje pojawienie się diody na zielono (czyli jakaś reakcja jest), ale tv uruchamia się ponownie i jest to samo. Czyli napis SONY, znika i czarny ekran, dioda świeci się na jasno. I tak sobie wisi. Nie mam siły :///// Dobrze, że mam jeszcze gwarancję, ale przecież jak się skończy, a skończy się za kilka miesięcy, to to jest jak tykająca bomba :/
 

jk_seeker

New member
Nic. Świeci się biała dioda, jak podczas użytkowania. Nie ma żadnych kropeczek kolorowych, nie ma napisu "android". Próbowałem go restartować (odłaczać od prądu i podłączać) kilka razy. Co ciekawe, czasem widać, że dioda reaguje na komendy pilota (tzn wciskam coś i ona reaguje) a czasem nie. Próbowałem zgrać na USB sterowniki i podłączyć, żeby może ruszył z aktualizacją, ale bez efektu.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Nic. Świeci się biała dioda, jak podczas użytkowania. Nie ma żadnych kropeczek kolorowych, nie ma napisu "android". Próbowałem go restartować (odłaczać od prądu i podłączać) kilka razy. Co ciekawe, czasem widać, że dioda reaguje na komendy pilota (tzn wciskam coś i ona reaguje) a czasem nie. Próbowałem zgrać na USB sterowniki i podłączyć, żeby może ruszył z aktualizacją, ale bez efektu.

Napiszę ci coś ze swojego praktycznego doświadczenia , i ten sam model 55 calowy x8509c , Masz na 99% uszkodzone diody led , i tutaj ciekawostka : miałem dwa zasilacze do tego modelu z czym na jednym zasilaczu sygnalizował uszkodzone podświetlenie ( 6 x czerwona dioda ) a na drugim zasilaczu nic nie sygnalizował . tak samo było jak u ciebie , logo sony i pach czarny ekran ... I to fakt dlaczego na jednym sygnalizował a na drugim nie ?

Jedyne wyjście to sprawdzenie : testerem napięcia diody led

Jak będziesz zainteresowany kupnem list led to mam nowy komplet bo jak kupowałem do zamówiłem 2 komplety . Jeszcze jeden mi został - nowe do modelu 55 x8509c
 
Ostatnia edycja:

jk_seeker

New member
Mam model 65 calowy. Nie wiem, czy to diody led, czy coś innego - być może coś znowu z układem pamięci, skoro to się stało przy procesie przywracania do ustawień fabrycznych. Tak, czy inaczej, czeka mnie serwis... Tylko że to bez sensu. Przecież znowu za chwilę może mu się coś stać. To już któryś raz, kiedy serwis wymienia mu płytę.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Chyba, że poza trzymaniem z tyłu tv przycisków "Power" + Vol (-) istnieją jeszcze jakieś kombinacje, które mogą go zresetować?

Myślałem że 55 calowy ? a tutaj 65 calowy ,
Spróbuj jeszcze : pobierz najnowsze oprogramowanie , na pena tylko z tym że nazwę pliku zmień na :

upgrade_uploader , pena w tv i Power + vol - i na nowo się wgra oprogramowanie
 

jk_seeker

New member
Co ciekawe, odezwała sie do mnie osoba z serwisu Sony, mimo, że jest niedziela. Oczywiscie standardowa formułka + 10 punktow, co zrobic, glownie chodzilo wlasnie o podgranie nowego softu, ale bez skutku.

No nic, bardzo dziękuję za porady :) Jeśli na coś jeszcze wpadniecie, napiszcie proszę, nie chciałbym się pozbywać swojego TV. Albo ew. pozbyć się go już na zawsze, bo serio - to tykająca bomba. Konczy mi sie gwarancja pod koniec lutego, a później strach, bo to sie powtarza.
 

jk_seeker

New member
W poniedziałek człowiek od Sony'ego zabierze TV do serwisu. Przez telefon człowiek potwierdził, że to najpewniej awaria płyty głównej (albo pamięć, albo procesor). Powiedział też, że jeśli to samo zdarzyło się po raz kolejny, to oni to zgłaszają do Sony, a oni podejmują decyzję, czy naprawiać, czy wymieniać na inny TV. Tylko jeśli dojdzie do wymiany (bo nie widzę innego skutecznego rozwiązania), to ciekawe, co mi za niego zaoferują. Czy macie doświadczenie w takich sytuacjach? Można z nimi np negocjować model albo po prostu się nie zgodzić, jeśli się zauważy, że w porównaniu z X85C nie posiada jakichś ważnych funkcji lub ma słabsze parametry? Albo można zamiast wymiany modelu chcieć zwrotu gotówki?
 

jk_seeker

New member
Jasne. Ale załóżmy, że jest orzeczenie, że chcą wymienić mi na inny model. Naczytałem się i nasłuchałem, że często próbują wcisnąć nie nowe modele, tylko "odświeżane", co więcej - model, który zostanie zaoferowany, może zwyczajnie mi nie odpowiadać. W innym wątku przeczytałem, że zgodnie z prawami konsumenta, mam prawo zażądać zwrotu gotówki (też nie wiem, czy mogą jakoś obniżyć ze względu na amortyzację i jeśli tak, to jak liczoną?), ale przyznam, że takiego zapisu nie znalazłem. Sony (wsparcie) twierdzi, że gwarancja nie przewiduje zwrotu kasy. Podpowiedzcie proszę, na które przepisy dokładnie można się powołać. Czy macie doświadczenie w tych sprawach, jak się zachować, na jaki dokładnie artykuł się powołać i jak z nimi rozmawiać?
 
Ostatnia edycja:

mpDante

Member
Bez reklam
Gwarancja jest dobrowolna i sam producent określa jej zakres, jeżeli chcesz zwrot kasy lub wymianę towaru, trzeba reklamować z rękojmi u sprzedawcy. Przy pierwszej reklamacji jest możliwa naprawa, przy drugiej decyzja należy do ciebie. Reszta do doczytania w internetach.
 

jk_seeker

New member
Dzięki :) ale TV jest na 5 letniej gwarancji, więc jeszcze ponad pół roku nie chcę nic w nim grzebać, bo ją stracę.
 

jk_seeker

New member
Zadzwonili wlasnie do mnie z serwisu, że... wymienili płytę główną i TV jedzie do mnie. Odmówiłem i powiedziałem, że TV nie przyjmę. Skontaktowałem się telefonicznie z Sony a ich pracownik powiedział, żebym im napisał raz jeszcze, co się stalo. Zapytałem, kiedy dostanę odpowiedź, usłyszałem "nie wiem, nie ma czasu na odpowiedź"... tzn co teraz? Mogę się nie doczekać odpowiedzi? Jaja jakies..
 
Do góry