Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Zmiany w mandatach to pikuś. Kto jest na liniowce w JDG to dopiero ma rozkmine na przyszły rok. Przydałaby się druga kolizja z brzozą, bo inaczej nie widzę szans, żeby było lepiej.

Ano mamy u nas taki problem, ale szefostwo starej daty i nie chce przerabiac sie na ZOO.
Narazie planuja wziasc lizing zwrotny na cala firme, przer rok lub dwa firma bedzie ciagle na minusie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lepsze mają i sz7bsze i muszą dostosować się do przepisów, a zawsze można szybciej, tylko trzeba ponosić tego konsekwencje. Tak jak z innymi sprawami, które robimy w życiu. Polecam Litwę zobaczysz jakie bryki ścigają i jak tam się śmiga. Holandia, Skandynawia....
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Po wpisaniu w google znalazłem..***

"Rząd w trybie obiegowym przyjął w środę projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, który przewiduje m.in. m.in. zaostrzenie kar dla sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych , nawet do 30 tys. zł, a także wsparcie osób najbliższych ofiar przestępstw ze skutkiem śmiertelnym. Nowością jest także powiązanie wysokości stawek ubezpieczeń komunikacyjnych z liczbą punktów karnych i rodzajem popełnianych wykroczeń.

Zgodnie z policyjnymi danymi w 2020 roku zgłoszono 23 540 wypadków drogowych, w wyniku których 2 491 osób poniosło śmierć, a ranne zostały 26 463 osoby, w tym 8 805 ciężko. Co istotne, niemalże 90 proc. z nich wydarzyło się z winy kierujących. W 2020 roku z winy pijanych kierowców doszło do 1 656 wypadków, w których zginęło 216 osób, a rannych zostało 1 847 osób. W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków spowodowanych przez kierujących,***sprawcy pod działaniem alkoholu stanowili 7,9 proc.

Z badań postaw i opinii społeczeństwa względem bezpieczeństwa ruchu drogowego, przeprowadzonych na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2018 r. wynika, że aż 82 proc. badanych opowiada się za stosowaniem surowszych kar za przekraczanie prędkości. Z kolei aż 89 proc. osób opowiada się za stosowaniem surowszych kar za nieprawidłowe zachowania kierowców wobec pieszych.
Straty dla budżetu państwa z tytułu zdarzeń drogowych są szacowane na ponad 56 mld zł rocznie – podkreślił w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Piraci drogowi zapłacą dużo więcej

Jakie rozwiązania zostały zaproponowane w tej pilnej nowelizacji przepisów, które mogą zainteresować przeciętnego kierowcę? Pomysł zaostrzenia kar pojawił się w połowie lipca po głośnym wypadku w Stalowej Woli spowodowanego przez pijanego kierowcę i zdjęcia uratowanego płaczącego trzylatka na rękach strażaka. Pierwotnie, rząd proponował wiele radykalnych kar, w tym ukaranie kierowcy mandatem 5 tysięcznym za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h.***Będzie w minimalnej wysokości 1,5 tys. zł, niezależnie od faktu, czy naruszenie zostało stwierdzone w obszarze zabudowanym czy też poza tym obszarem.***Jeśli sprawca ponownie popełni takie wykroczenie w ciągu 2 lat, to zostanie ukarany grzywną nie niższą niż 3 tys. zł.

Ponadto w zmienionym kodeksie karnym przewiduje się konfiskatę samochodu i czasowe niedopuszczenie pojazdu do ruchu jeśli kierowała nim osoba nie posiadająca wymaganego uprawnienia.

Grzywna może wynieść nawet 30 tys. zł

Projekt przewiduje zmianę w kodeksie wykroczeń, zakładającą w przypadku wykroczeń drogowych podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny z 5 tys. zł do 30 tys. zł. Zwiększona zostanie ponadto wysokość grzywny, którą nałożyć można w postępowaniu mandatowym - do 5 tys. zł, a w przypadku zbiegu wykroczeń - do 6 tys. zł.

Jeśli kierowca opłaci mandat podczas kontroli, to wtedy jego wysokość zostanie pomniejszona o 10 proc.

Nowym rozwiązaniem jest kara grzywny w wysokości nie mniejszej niż 1,5 tys. zł w przypadku uszkodzenia mienia przez sprawcę wykroczenia lub spowodowania naruszenia ciała poszkodowanego lub rozstroju zdrowia, których leczenie trwa nie dłużej niż 7 dni.

Zmianie ulegną także mandaty określone w taryfikatorze ujętym w rozporządzeniu w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń.

Niższe stawki OC dla jeżdżących bezpiecznie

Standardem działań firm ubezpieczeniowych w takich krajach, jak USA, Wielka Brytania czy Irlandia jest włączanie do taryfy ubezpieczeń komunikacyjnych informacji o wykroczeniach popełnianych przez kierowcę. Dzięki temu firmy ubezpieczeniowe mogą zaoferować niższe składki kierowcom, którzy jeżdżą bezpiecznie. Projekt ustawy umożliwi udostępnienie podmiotom ubezpieczeniowym danych z CEPiK i dostosowanie stawek ubezpieczeń komunikacyjnych do historii wykroczeń kierowcy oraz otrzymanych przez niego punktów karnych. Po zakończeniu oceny ryzyka zakład ubezpieczeń będzie miał obowiązek niezwłocznie usunąć dane o punktach karnych kierowcy.

Punkty karne zerują się dopiero po 2 latach

Wprowadzony zostanie mechanizm uzależniający usunięcie punktów karnych za naruszenie przepisów ruchu drogowego od uregulowania mandatu. Dodatkowo punkty będą kasowane dopiero po upływie 2 lat od dnia zapłaty grzywny. Powinno to zapewnić szybkie i skuteczne doprowadzenie do wykonania kary.
Po zmianach za naruszenie przepisów ruchu drogowego kierowca będzie mógł dostać nawet 15 punktów karnych, obecnie maksymalna liczba punktów za niektóre wykroczenia to 10. Limit punktów karnych nie ulegnie zmianie.

Renta dla najbliższych ofiary wypadku drogowego

Projekt ma na celu usprawnienie i udrożnienie postępowania w sprawie renty, przyznawanej osobom najbliższym gdy ofiara przestępstwa poniosła śmierć w wyniku przestępstwa umyślnego. Dotychczasowe przepisy nie zapewniały żadnej koordynacji pomiędzy postępowaniem karnym i cywilnym ws. renty po zmarłym, co stawiało w szczególnie niekorzystnej sytuacji osoby małoletnie albo z niepełnosprawnością, które straciły opiekuna. W projekcie zakłada się ścisłe powiązanie postępowania karnego i cywilnego, co ułatwi i usprawni otrzymanie renty za zmarłego.

Zwiększenie ochrony pieszych

Minimalna grzywna za nieprawidłowe zachowanie względem pieszego (np. wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, omijanie pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu) wyniesie nie mniej niż 1,5 tys. zł. Jeśli w ciągu 2 lat sprawca ponownie popełni takie naruszenie, to kara grzywny wyniesie nie mniej niż 3 tys. zł. W przypadku realnego zagrożenia bezpieczeństwa dla życia i zdrowia pieszego, sąd będzie mógł dodatkowo orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

Wyższe kary dla prowadzących po alkoholu

Prowadzenie pojazdu mechanicznego po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka będzie podlegało karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 2,5 tys. zł.
W przypadku prowadzenia pojazdu innego niż mechaniczny sprawca będzie podlegał karze aresztu albo karze grzywny nie niższej niż 1 tys. zł.

Łatwiejsze ściąganie należności z mandatów

Urząd Skarbowy będzie mógł zaliczyć zwrot podatku na poczet nieopłaconego mandatu karnego. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie nieuchronności kary i egzekucji grzywien nakładanych za popełnione wykroczenia drogowe.

Bezpieczniej na przejazdach kolejowych

Objeżdżanie, omijanie opuszczonych zapór lub półzapór, wjeżdżanie lub wchodzenie na przejazd kolejowy, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone oraz wjeżdżanie na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy to najczęstsze przyczyny tragicznych wypadków z udziałem pojazdów szynowych. Za takie wykroczenia będzie grozić minimalna grzywna w wysokości 2 tys. zł.

Większa kara za jazdę bez prawa jazdy

Prowadzenie pojazdu bez wymaganego uprawnienia będzie skutkowało karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny od 1 tys. zł. Jeśli sprawca ww. wykroczenia w ciągu 2 lat popełni takie wykroczenie ponownie, to kara grzywny wyniesie nie mniej niż 2 tys. zł.

Pieniądze z mandatów trafią na budowę dróg

Nowym rozwiązaniem jest kierowanie środków pochodzących z grzywien na finansowanie zadań inwestycyjnych związanych z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych oraz budowy lub przebudowy dróg krajowych co ma przyczynić się do dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym."
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Ja w Zakopcu byłem kiedyś swiadkiem podobnego zajścia. Jem sobie w restauracji na zewnątrz, a tuż obok, moze 3 metry, dwóch dresów w golfie potrąciło w podobny sposób gościa i wjechali w znak. Przejeżdżała policja i natychmiast w pościg. Pech głupków był taki, ale po wjechaniu w słup od znaku oderwała się im tablica rejestracyjna i zderzak. Coś jeszcze też poszło, bo z trudem wycofali i uciekali samochodem. Jeszcze kilka razy przejeżdżali obok uszkodzonym, cały czas w pościgu. Pewnie ich w końcu dopadli.
Gościowi potrąconemu nic się nie stało.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Widzę, że w Katowicach po staremu. Normalnie nóż się otwiera w kieszeni.
Śmieszne, bo jeszcze nie dawno wszyscy lamentowaliśmy, ale szczerze, jestem zdziwiony jak to się zmieniło w Krk. Tutaj, jak się domyślam dużą robotę zrobił popularny program regionalny (chociaż na YT ogólnodostępny) "Jezdz bezpiecznie" i chyba najlepszy w Polsce dot. bezpiecznej jazdy.
Polecam oglądać i wrzucic suba, wpadają odcinki co pare dni, a sam program ma już naście lat.
https://youtube.com/c/TVPjb

Generalnie wszystko już lata na zamek, bynajmniej tam gdzie się głównie kręcę, nikt nie robi łaski, ludzie dojeżdżają do końca, można być rzec, że "zachod" zawitał do ciemnogrodu, a tu dalej takie kwiatki w Katowicach? Taki problem postawić patrole na wylotówkach i uświadamiać mandatami przez miesiąc? Inna sprawa, że jak ktoś odstawia cyrk, to niemal zawsze jest to jakiś kmiot z wiejskich rewirów i to zazwyczaj w jakimś starym Audi czy Bmw, to już jest tak przewidywalne, że aż śmieszne.

Podobnie jest już z przejściami, nikt nie wchodzi z buta pod auto, jest dokładnie jak od dekad za granicą. Ktoś się zbliża do przejścia, wszyscy stają. No i git.
Jeszcze żeby zrobili porządek z kmiotami co siedzą na zderzaku, tu dalej tragedia, ale to już na autostradach w całej Polandi.

[Youtube]YkTyTkvniFk[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Znam ten wylot. Niemal co dzień tam kręcę. Tu często tak. Już nawet dochodziło do rękoczynów... ;)
Z burakami na zderzakach to prawda. Mam z tyłu rejestrator i mam ochotę nakleić na tylnej szybie taki napis: "Ta kamerka natychmiast przesyła filmik na YT i do odpowiednich służb. Jesli chcesz być gwiazdą YT, podjedź jeszcze bliżej".
Z resztą, mógłbyś coś takiego zrobić na ploterze i mi podesłać ;)
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Zgadza się, za każdym razem jak widzę kogoś za sobą na zderzaku, aż się prosi o jakiś komunikat, ja tu bardziej myślałem o jakimś wyświetlaczu led z napisami na tylnej szybie ; )

Tutaj już pierwsze mandaty się sypią, ale dlaczego bez punktów, z ustawy powinno być 10pkt?
Pierwsze parę minut filmu:

[youtube]pjYaOWqPkTU[/youtube]

Co najgorsze, człowiek wyprzedzając lewym i jadąc w kolumnie zachowuje specjalnie bezpieczny odstęp, a ktoś z tyłu popędza siedząc na zderzaku, tylko po to, żeby się wcisnąć w ten bezpieczny odstęp i następnemu siąść na zderzak, a nam przed samą maskę. Potem przy nagłym hamowaniu tragedie, czarne worki i zblokowane autostrady na wiele godzin.

Zresztą bez znaczenia czy jedziemy w kolumnie czy sami lewym pasem wyprzedzając z dozwoloną prędkością, a ktoś (zawsze się trafi jakiś cymbał) z tyłu próbuje nas zmusić do zjechania, widząc, że po prawej jedzie o wiele wolniej cała kawalkada tirów. To jest dokładnie to samo.

Czyli ktoś ma nagle wyhamować z maksymalnej dopuszczalnej prędkości wykonując manewr wyprzedzania, zjechać na prawy pas i dostosować prędkość do tirów, mimo, że jedzie max dopuszczalną lewym pasem, tylko po to, żeby ktoś (jak ten z Audi na filmie np.) pocisnął sobie nagle do 160km/h, myśląc, że jest uprzywilejowaną karetką.

Ja uważam, że jak ktoś chce sobie pocisnąć 180-200km/h po autostradzie z ograniczeniami, to niech się dostosuje do tych którzy jadą bezpieczniej, a jak wszyscy skończą manewry, to niech sobie spełnia fantazje na pustej drodze, lub jedzie do Rajchu, a nie popędza innych.

(nie mylić z zawalidrogami na lewych pasach, bo to zupełnie co innego).

Tutaj jest wszystko, polecam cały film. Bardzo dobrze wyjaśnione:

[youtube]7OJ1iNEGB4s[/youtube]
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Nic dodać. Ty, ja i wielu innych to rozumiemy. Co z tego, skoro nadal jesteśmy w mniejszości i nawet tu na forum na bank znajdą się buraki z inną racją. Edukacja nic nie da, skoro nie będzie przepisów i drakońskich kar z góry. Dla mnie KAŻDY kto świadomie łamie przepisy jest potencjalnym mordercą i powinien liczyć się z poważnymi konsekwencjami.

Nawiązując do 75 metrów odległości. Debilne tłumaczenie kierowcy, ktory udaje, że nie wie jak długi jest samochód? Od dawna jednak wiadomo, że lepszą miarą bezpiecznej odległości lepszy jest czas, czyli 3 sekundy.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie, ale żeby podtrzymać ciśnienie... :

Komentarz chyba zbędny

]

Nie bylo tego calego internetu, kamerek rejestratorow to bylo zdecydowanie bezpieczniej... Dzisiaj baka puscisz i juz cie maja nagrane :)

Filmu nie komentuje bo komentarz zbedny. Jakbym mial nagrywac wszystkie swoje wpadki z dzieciakami to juz dawno dostalbym dozywocie....
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To Sejm przegłosował, jeśli w ciągu dwóch lat przekroczymy 2 razy prędkość o ponad 30km/h to mandacik za drugim razem w kwocie 3 tysi :) i 15 pkt karnych, które się likwidują od momentu wpłaty mandatu za przekroczenie prędkości.

Lolo dalej Ci potrzeba 300 koni ? :)
 
Do góry