Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Żonka pooglądała kilka filmików i nie wiem, czy już KIa Sportige 2022 nie przebiła Ravki i Tuarega na które była nastawiona :) i coraz bardziej mi się podoba, nawet chyba bardziej niż nowy Tuscon. Tuareg może wyjdzie jakiś nowy, jeszcze jest deko ponad półtora roku na zastanowienie się nad samochodem dla zony. Trzeba będzie się przejechać.



https://www.youtube.com/watch?v=F0Ht7wODa8E
Chyba mówisz o Tiguanue. Touareg to nie ta liga :)
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Ja właśnie kupuje KIA sorento, w sumie juz odebrałem.

Wk&$#@&wia mnie oprogramowanie KIA... Nie zapamiętuje profili, nie da się jeździć tylko na elektryku, nawet na postoju co 24 sekundy zapali spalinowy silnik na kilkanaście sekund. Takie drobne rzeczy a wpieniają.
No i reakcja auta na gaz.... tak powolnej reakcji to jeszcze nigdy nie miałem, gdzie elektryk to powinien od razu ruszyć.

No ale nic innego 7 osobowego nie ma dostępne. Zresztą KIA chyba ma najwięcej miejsca.

Corolle kupiłem za 115 i po dwóch latach i 2 katalizatorach sprzedałem za 100 xD
Sorento wygląda super. Przypomina mi takie hamerykańskie fury :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Pisałem przy poprzednim modelu, że Kia furorę robi i zrobiła, masa aut sprzedanych, a to co się dzieje z nową odsłoną Sportage to chyba nawet ich przerosło, świetnie się autko sprzedaje i fajnie się nią jeździ byłem na jeździe testowej w hybrydzie, bo pod koniec przyszłego roku żonie będę BMKę zmieniał na coś... i Kia też wchodzi w grę.. naprawdę wykonanie i materiały w środku zrobili skok niesamowity, a rabaty dzisiaj nie są już wyższe, niż np Toyota, Nissan itp, do czego to doszło :) Ale tak to jest jak zrobi się przyzwoite autko to i cena idzie w górę i rabaty mniejsze, a pomimo tego i tak ludzie kupią. Tylko w tym artyk. przegięli z dostępnością, nie wiem jak w manualu, ale w hybrydzie nie ma szans, aby dostać wcześniej, niż 6 miecy od zamówienia, podaż jest bardzo duża i stąd się biorą terminy.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosc...rtage-czy-to-najlepszy-kompaktowy-suv/y2hc0n9
 
Ostatnia edycja:

bumtarara

Member
Ogólnie rzecz biorąc co do nowych aut a znam je bardzo dobrze jest to najgorsze "G" nic nie mogę powiedzieć pozytywnego poza tym że mają dużo bajerów, ale bajery to nie wszystko, jestem indywidualistą lubie auta nietuzinkowe żądne auta popularne produkowane na masową skale mnie nie interesują, miałem Volvo 850 w kombi świetny samochód mega wygodny i mega prosty w naprawie, silniki 2.3 i 2,4 są bezawaryjne silniki wolnossące 2,0 i 2,5 tak samo żadnych problemów pół miliona dla nich to żaden problem, mam teraz Volvo c70 z 1999 roku silnik 2,0 turbo z mocą nie powalającą 163KM te auta są dość rzadkie produkowane w zaledwie 74 tys sztuk w wersjach coupe i cabrio, silniki 2,0 jak i 2,3 litra są nie do zajechania pod warunkiem wymiany oleju na czas, szukałem do niedawna auta na zmiane i na prawdę do 25 tyś ciężko coś znaleźć wymiana zawieszenia np. wahacz15 minut z kawką w ręku, robiłem w nowych autach po gwarancyjnych tak cokolwiek wymienić w zawieszeniu jest problemem a zawieszenie zajmuje jeden dzień nawet dwa dni, szczerze ktoś woli nowe ok jego wybór, co do KIA kiedyś to były kopie przeważnie Hondy i Mitsubishi raczej nie są tak komfortowe jak marki bynajmniej VW choć pewnie cenowo dzieli ich przepaść, nowe auta są w porządku jak jest na nie gwarancja po gwarancji nadają się na złom bo naprawa jest trudna a mechanik nie naprawia tak żeby właściciel nie wracał
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Uwielbiam ten kraj za takie wpisy.. :bober: jaki człowiek durny, że kupuje nowe , drogie auta, zamiast "super dziadki" kilkunastoletnie, które biją na głowę te wszystkie nowości.. stare powiedzenie ciągle w "bogatej" Polsce funkcjonuje - Niemiec płakał jak sprzedawał.. :D
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Cisza i spokój to coś wrzucę ..:p

A ja dzisiaj miło spędziłem prawie 3 godziny z GLB w 250*** z 4 Matic, fajnie się śmigało, pobawiłem się "tabletem" , duzo prościej i bardziej intuicyjny, niż np w NXie, co prawda nie było tutaj HDapa i tempomatu adaptacyjnego, ale to co było, szybko roztrzaskałem i powiem, że zdecydowanie jest pod tym względem nowy system bardziej przyswajalny, niż wspomniany Nx, czy system w Volvo, ale XC40 jeszcze raz tez pójdzie na ruszt..******a reszta to kwestia gustu co komu bardziej się podoba..***KIA w najnowszej sporatge pod tym względem też bardzo prosto/intuicyjnie zostało w niej to rozwiązane i bardzo płynnie działa.




a tak się prezentuje w brązie skóra


 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Meraś to meraś zawsze ładny. Tylko te ich serwisy i traktowanie klienta w Polsce...

Coś w tym jest, sam mam kiepskie doświadczenia, a co podsłuchałem kiedyś przypadkowo jakie wały potrafią odchodzić, to wypisz wymaluj to co mówią na kanale YT z tą nieszczęsną S-klasą w coupe za "bańkę".

Co nie zmienia faktu, że mi te tablety bardzo się podobają, w ogóle design jest fajny od lat.
Chociaż te nowe S klasy, czy nawet C to już temat na osobny dyskusje.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ja akurat wolę design BMW, ale tych starszych, bo te nowe są paskudne.

Sam posiadam pewien egzemplarz, który jest BMW, ale nie do końca ;)

https://youtu.be/4dUf0SdYlNw

Trzeba być fascynatem aby lubić te stare trupy od BMW.

Sam przez to przechodziłem. E38 v8 4.4l w benzynie....
Kupiona kiedyś za 26000zl, wpakowane w nią 30 000zl i zrobiłem nią 5000km i sprzedałem za 5000zl.

Dosłownie wszystko się w tym trupie psuło.

Zresztą ja mam pecha do aut, nawet nowe z salonu mi się psują. Kupiłem Corolle i w ciągu roku 2 razy katalizatory wymieniałem.
Sprzedałem corolle kupiłem Kia to mi myszy węże od chłodnicy zjadły.....
Audi też już check engine, pompa adblue padła, matrixy nie działają i automatyczna zmiana świateł. (możliwe że też gryzonie coś uszkodziły)


Coś w tym jest, sam mam kiepskie doświadczenia, a co podsłuchałem kiedyś przypadkowo jakie wały potrafią odchodzić, to wypisz wymaluj to co mówią na kanale YT z tą nieszczęsną S-klasą w coupe za "bańkę".
.

Skoro w salonie potrafią sprzedać ci auto testowe powypadkowe nie wspominając o tym.
A w ciężarówkach wymianiaja wadliwe części po kilka razy niby te same. Daj spokój.
Żeby w AMG silnik był zarzygany po 20k km.

No już nie wspominając o tej wojnie na YouTube z Mercedesem. Jaja sobie robią.
Zresztą taka samą wojnę toczy mój znajomy Marek. (też jest na YouTube) z Kia Sorento i systemem zawieszenia nivomatem czy jakoś tak.
Też Kia leci sobie w kulki.


Zresztą ja już jestem za stary na "jaranie" się autami. Dla mnie auto to już tylko narzędzie jak młotek. Ma być wygodne, dobry silnik i wentylowane fotele. Na resztę mam praktycznie wylane. Może być nawet chińczyk.
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Trzeba być fascynatem aby lubić te stare trupy od BMW.

Zresztą ja już jestem za stary na "jaranie" się autami. Dla mnie auto to już tylko narzędzie jak młotek. Ma być wygodne, dobry silnik i wentylowane fotele. Na resztę mam praktycznie wylane. Może być nawet chińczyk.

Trzeba być fascynatem, aby lubić BMW :D

Wymagania niby proste, ale sama wentylacja foteli wyklucza sporo samochodów. Do tego dobry silnik to dla Ciebie +4.0 pewnie.

Ręka do góry kto ma wentylację na forum? ;D
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Trzeba być fascynatem, aby lubić BMW :D

Wymagania niby proste, ale sama wentylacja foteli wyklucza sporo samochodów.
? ;D




A co do silników,
Mam teraz 1.6 w hybrydzie i powiem szczerze daje rade. Mandaty się pozmieniały, człowiek wydoroslał. Szczerze powiem że już nie jeżdżę szybko na autostradach. Te 160kmh w sumie mi wystarcza a i tak przy tej prędkości zaledwie 3 auta mnie wyprzedziły na trasie do Szczecina.

Elektryka, hybrydy, turba elektryczne, bezstopniowe skrzynie, jednak daje to wiele i można przyjemnie się rozpędzać i wyprzedzać z mniejszymi silnikami.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Meraś to meraś zawsze ładny. Tylko te ich serwisy i traktowanie klienta w Polsce...
Widzisz jak to jest, ja akurat jestem bardzo zadowolony z obsługi mesia, a przecież to już drugi, mało tego dali mi możliwość pojeżdzenia gle jak i glsem, wiedząc, że nie kupię tych aut, a dwa dni śmigałem. Serwis Bmw w sumie też nie mam z nimi kłopotów, natomiast ja bardziej mam złe doświadczenie wśród znajomych odnośnie audi, także widzisz jak to jest, bywa różnie.
A propo wentylacji, kup nowego Mesia i wentylacja nie będzie taka konieczna, climatronic działa świetnie, kolega z LR jak przesiadł się do mnie to nie mógł uwierzyć, że tak szybko schładza się kabina z 30 kilku stopni, stojącym kilka godzin na słońcu. A za LR 80 tyś więcej zapłacił. Dla mniw dużo ważniejsze są systemy bezpieczeństwa i światła fajne i teraz musi być super adaptacyjny tempomat, po tym co doznałem w gle i gls jak i w nx musi to być jak żonie się będxie wymieniać autko. Ale na razie sobie testuje i zobaczymy, kia sportage mnie zadziwiła pod każdym względem, to co robią przez ostatnich 10 lat, naprawdę budzi szacun i w tej chwili najlepiej się suv w swojej klasie.
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Widzisz jak to jest, ja akurat jestem bardzo zadowolony z obsługi mesia, a przecież to już drugi, mało tego dali mi możliwość pojeżdzenia gle jak i glsem, wiedząc, że nie kupię tych aut, a dwa dni śmigałem. Serwis Bmw w sumie też nie mam z nimi kłopotów, natomiast ja bardziej mam złe doświadczenie wśród znajomych odnośnie audi, także widzisz jak to jest, bywa różnie.

A propo wentylacju, kup Mesia i wentylacja nie będzie taka konieczna, climatronic działa świetnie, kolega z LR jak przesiadł się do mbie to jie mógł uwierzyć, że tak szybko schładza się kabina z 30 kilku stopni, stojącym kilka godzin na słońcu. A LR 80 tyś więcej zapłacił.
Klimatyzacja nie jest alternatywa do wentylowanych foteli... Jakby tak było to mercedes by w ogóle takiej opcji nie oferował, bo po co jak mają taką super klimę ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście, że tak, zgadzam się, mi chodzi o to, że np ja wolę za te pieniądze inne rzeczy wsadzić do auta, a przy nowych autach wszystko kosztuje i wszystkiego mieć nie można, a szczególnie w premium. Ale każdy lubi co innego, Ty lubisz skody, octavia najnowsza mi się podoba, bardzo podobna do 3ki poliftingowej, która również mi podchodzi, jeśli chodzi o sedany. Ale octavia najładniejsza skoda dla mnie w chwili obecnej...i w końcu środek zupełnie inny, niż do tej pory.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam

Wszedzie wszystko pięknie jak się nie pierdzieli. Wtedy każdy jeden serwis ma wyrąbane. Znam serwisy nawet co oleju nie wymienia na wymianie. Gruba akcja poszła.

A propo wentylacju, kup Mesia i wentylacja nie będzie taka konieczna

Lolek ty masz w swoich autach skórę i wentylowane fotele? Bo wydaje mi się jakbyś nie wiedział o czym piszesz xD
Wentylacja dla mnie Must Have xD
Nawet w Kiance mam.


Audi ma jeszcze jedna banalną ale mega genialna rzecz, na jaką inni nie wpadli. Panele fotowoltaiczne w szyberdachu.
Dosłownie ktoś kto na to wpadł był geniuszem :) Gdy słońce mocniej świeci na szyberdach to wentylacja mocniej wentyluje wnętrze auta. Oczywiscie działa to gdy auto zamknięte i zostawione na parkingu.

Ostatnio idę na parking że znajomym. Każdy wsiada do swojego auta - on mesia e klasę. On cofa i otwiera szyby. Myślę sobie pewnie coś chce.... Opuszczam szybę i się pytam o co chodzi, a on że musi szyby otworzyć bo wnętrze się nagrzało :) :). Człowiek tak nauczył się wygodnego ze nie pamięta jak to jest mieć nagrzane auto hehhe.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
U siebie wolałem inne rzeczy kupić, niż wentylację, a u ży w Bmce ona była kupiona w takiej wersji jaka była do sprzedania, więc też tam nie ma.... Ale kiedyś kto wie, wszystko zależy ile to będzie kosztować jak również ile będą kosztować dodatki te które dla nas są istotne, a które są to pisałem wyżej. A jak sam wiesz doatki w premium to zupełnie innw ceny, niż np w kia, toyocie itp. Tak dla przykładu na pełnym wypasie kia sportage i to w hybydzie to około 191 tyś., ravka w hybrydzie ful wypas to około 202 tys Mesik glb w silniku 250ka , automat 4matic, w hybrydzie miękkiej podstawa to 201 tyś, a do takiej jazdy jaką my widzimy to około 265 tyś. Nx najnowszy w hybrydzie konwencjonalnej to około 280-290 tyś. Cx40 z 220 końmi w miękkiej hybrydxie to też około 250-260 tyś. Tak to wygląda...
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Lolek, ale tu nie o tym mowa ile co kosztuje. Problem w tym, że na siłę sobie usprawiedliwiasz brak wentylacji ;) Najpierw przez to, że klima Ci super działa co jest śmiesznym tłumaczeniem, a potem przez cenę. Pewnie nigdy trasy większej nie zrobiłeś z wentylacją i nawet nie wiesz jak bardzo jest potrzebna, do tego z pełną skórą.
Wybieranie golasa, bo ma gwiazdę na masce już pomijam, ale co kto lubi :D
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Robiłem trasy z wentylacją i jakoś nie latałem po suficie, ale nie twierdzę, że to jest zbędny "gadżet" po prostu uważam, ze za te pieniądze wolę co innego kupić do auta, bo te same pieniądze wydajesz na dodatki. Ale najlepiej jest to sprawdzić samemu kupując nowe auto wyjściowo za powiedzmy 180-200 tyś i do tego dodatki za 50-70 tyś i wtedy się podejmuje decyzje co jest człowiekowi potrzebne. Tylko tu nie ma mowy o golasach, bo np w przypadku glb tak jak napisałem z tym silnikiem to jest kwota wyjściowo 201 tyś i jak dla mnie, aby to auto jeździło trzeba wpierdzielić 60 tyś dodatków i o jakim golasie mówimy. To weź kup takiego golasa.. a w glc za dodatki ponad 80 tys dałem za dodatki i to kilka lat temu, gdzie to zupełnie inna kwota była niż obecnie.. 3/4 Polaków takimi autami nie jeździ ile dałem za dodatki.. mowa o prywatnych autach i to, że ktoś wydaje np 60 tys na dodatki, a nie ma w nim wentylacji to sprawa indywidualna i nie ma to nic wspólnego ze znaczkiem na masce.. Za to kupując auta premium, niestety jest poziomowanie produktu i pewnych rzeczy nie kupi się w Mercu w klasie A-B, czy w BMW w klasie 1-2 takie jest życie, dla mnie są ważniejsze inne rzeczy na które wydaje się grube pieniądze w dodatkach. Każdy jest Panem swoich decyzji. Bo zaraz wyjdzie, ze np. ravka z wentylacją , którą lubię w jakimś znaczeniu tego słowa jest lepszym autem całościowo od najnowszego NXa, jak ktoś wybierze sobie to auto bez wentylacji, ale za to wpierdzieli 60 tys w inne dodatki..bo tak ta osoba będzie uważała za stosowne.
 
Do góry