Widzisz ma i to dużo , w momencie procesu homologacji trzeba wiedzieć ile przez jego założony żywot wyprodukuje się odpadu trudnego do recyklingu . Wybiegając dalej serwisy ASO często wręcz odmawiają wymiany oleju w skrzyniach hydrokinetycznych , w wolnym tłumaczeniu ZF 6HP 8HP.
Witam,
coraz częściej aso chcą zmieniać olej/płyn w skrzyni, bo to dodatkowa kasa.
ZF jako producent skrzyń m.in. do większości BMW (8HP) zaleca wymianę co około 80000-120000km w zależności od warunków użytkowania.
Można to zrobić w serwisach ZF na zachodzie i na pewno warto to zrobić.
Są zresztą dostępne całe zestawy (płyn+plastikowa miska olejowa) do wymiany.
Mercedes również utrzymywał, że w modelu np. W211 płyn w skrzyni jest niewymienialny (zlikwidował nawet korek w konwerterze), ale z wprowadzeniem nowych 7gtronic (a teraz 9) już zaleca wymianę płynu.
Jednak jak ktoś ma auto np. w leasingu bez wykupu, bądź chce użytkować do 100000km to ma to gdzieś i nie robi tego.
Problem będzie miał drugi właściciel, o którego będzie coraz trudniej.
A kiedyś w turbodieslach była wymiana oleju w silniku co 5000km...
Pzdr
Ostatnia edycja: