Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

sul76

New member
Widzisz ma i to dużo , w momencie procesu homologacji trzeba wiedzieć ile przez jego założony żywot wyprodukuje się odpadu trudnego do recyklingu . Wybiegając dalej serwisy ASO często wręcz odmawiają wymiany oleju w skrzyniach hydrokinetycznych , w wolnym tłumaczeniu ZF 6HP 8HP.

Witam,
coraz częściej aso chcą zmieniać olej/płyn w skrzyni, bo to dodatkowa kasa.
ZF jako producent skrzyń m.in. do większości BMW (8HP) zaleca wymianę co około 80000-120000km w zależności od warunków użytkowania.
Można to zrobić w serwisach ZF na zachodzie i na pewno warto to zrobić.
Są zresztą dostępne całe zestawy (płyn+plastikowa miska olejowa) do wymiany.
Mercedes również utrzymywał, że w modelu np. W211 płyn w skrzyni jest niewymienialny (zlikwidował nawet korek w konwerterze), ale z wprowadzeniem nowych 7gtronic (a teraz 9) już zaleca wymianę płynu.
Jednak jak ktoś ma auto np. w leasingu bez wykupu, bądź chce użytkować do 100000km to ma to gdzieś i nie robi tego.
Problem będzie miał drugi właściciel, o którego będzie coraz trudniej.
A kiedyś w turbodieslach była wymiana oleju w silniku co 5000km...
Pzdr
 
Ostatnia edycja:

kuba378

Active member
Z tym Castrolem coś chyba jednak jest nie tak, BMW zrezygnowało z niego i przeszło na Shella.

Co do skrzyni biegów w BMW E39 była tabliczka lifetime oil, nawet serwis BMW nie chciał wymieniać oleju.

Mam w rodzinie taką e39 530d w automacie (od nowości) z przebiegiem prawie 450 tyś km, olej w skrzyni nigdy nie był wymieniony, a skrzynia w dalszym ciągu działa bez zarzutu :)

Za to olej w silniku wymieniany co 15 tyś km, silnik po dziś dzień w całkiem dobrej kondycji.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To jak padnie skrzynia, przynajmniej będzie wiadomo, że swoje już zasłużenie przeszła. W takiej sytuacji już bym nic nie tykał i nie zmieniał.
Ja już któreś z kolei auto z automatem i generalnie wymieniam, ale raz wymieniłem profilaktycznie i się zaraz skiepściła. Płułem w brode, bo mogłem nie tykać. Taki psikus.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ja mam bmw e38, i co kiedys sie interesowalem tym tematem to:
Bmw niby nie zaleca wymiany, albo szacuje ze to "auto" jest juz zezlomowane po tym przebiegu.
Natomiast ZF zaleca wymiane po jakims tam okresie.

Ale najciekawsze jest to ze na forum 7er.pl jest masa przeciwnych opinii. W stylu jak ruszyli olej w skrzyni to ja szlag trafil.

Ciekawe jest jeszcze to.... w samochodach osobowych kazdy sie spuszcza na temat oleju. Tiry wymieniaja co 100 000km olej. W ciagniku wogole nie wymieniam oleju do skrzyni a nawet olej w skrzyni mam ten sam co idzie do ukladu hydrauliki, niekiedy sasiad pozycza sasiadowi stary sprzet w ktorym jest bardzo stary olej ktory miesza sie z moim olejem. I jakos nie ma z tym problemow, dodajmy ze tam uzywa sie oleju HV46 czyli prawie najgorsze gowno. Biegi sa przelaczane na hama w bardzo duzych obciazeniach. I ten sprzet dziala latami i pracuje dziesiatki tysiecy godzin....

A biedne samochody osobowe jak im nie wymienisz raz do roku oleju to sie zepsuja.... paranoja albo papka marketingowcow.

Warto dodac ze mosty i skrzynie mam tego samego producenta w sprzecie budowlanym mowa o ZF co np w BMW. W BMW trzeba wymienic a w sprzecie budowlanym zapomnij aby ktos wymienil, jedynie dolewki.
 
Ostatnia edycja:

kuba378

Active member
Ogólnie z automatami to jest tak, że jak się wymienia regularnie olej co te 60 tyś km, to jak najbardziej można wymieniać i nic nie powinno się stać.

W przypadku kiedy olej nie był wymieniany przez długi okres czasu, lub wogóle od nowości, wtedy lepiej nie wymieniać, bo skrzynia może paść.

Dzieje się to przez to, że długo nie wymianiany olej tworzy osady i wymiana na nowy wypłukuje te osady i może zatkać np jakiś elektrozawór i jest wtedy problem.

W regularnie wymienianym oleju te osady nie zdążą się utworzyć.

W e39 BMW nie zalecało wymiany oleju, natomiast w e60, f10 jak najbardziej tak.
 
Ostatnia edycja:

sul76

New member
Ogólnie z automatami to jest tak, że jak się wymienia regularnie olej co te 60 tyś km, to jak najbardziej można wymieniać i nic nie powinno się stać.

W przypadku kiedy olej nie był wymieniany przez długi okres czasu, lub wogóle od nowości, wtedy lepiej nie wymieniać, bo skrzynia może paść.

Dzieje się to przez to, że długo nie wymianiany olej tworzy osady i wymiana na nowy wypłukuje te osady i może zatkać np jakiś elektrozawór i jest wtedy problem.

W regularnie wymienianym oleju te osady nie zdążą się utworzyć.

W e39 BMW nie zalecało wymiany oleju, natomiast w e60, f10 jak najbardziej tak.

Witam,
i o to właśnie chodzi.
Czasami po większym przebiegu oleju np. z tylnego mostu nie da się wylać - bo jest taki bełt.
Przy regularnych wymianach jest wszystko ok.
Najgorzej jak ktoś kupi auto z kręconym licznikiem i zamiast np. 100tyś ma 250-400tyś.
Jak tam wymieni wszystkie płyny, to zazwyczaj jest kaplica - jak Kolego napisał pada wszystko.
Co do olejów i płynów ja uważam, że w każdych urządzeniach/mechanizmach się zużywają i wymagają wymiany.
Na przykład w silnikach z turbo olej powinien być wymieniany odpowiednio częściej niż w wolnossących.
Ale każdy robi tak jak chce.
Pzdr
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wydaje mi się, że producenci samochodów traktują skrzynie biegów aut. jako część zamienną. Określają jej żywotność na 200 czy 300tyś i tyle. Ciekawe czy producenci tych skrzyń też uważają , że są bezobsługowe. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Teraz to się trochę zmienia. Czytałem artykuł, że mercedes teraz też zaczął zalecać wymianę oleju w skrzyni w nowych modelach. Ciekawe jakby w silniku nie zmieniać oleju przez 200tyś tylko ewentualnie dolewać. Pewnie dalej by jeździł :)

Ja miałem niedawno inną sytuację. Miałem luz na jednej tulei z przodu i z ciekawości podjechałem do aso. Pan spojrzał na rozpiskę części i procedur serwisowych i stwierdził , że wymiana się tylko całe wahacze. Oczywiście nie problemu żeby kupić oryginalne tuleje, a o zamiennikach nie mówiąc bo aso to nie interesuje.
 
Ostatnia edycja:

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ogólnie z automatami to jest tak, że jak się wymienia regularnie olej co te 60 tyś km, to jak najbardziej można wymieniać i nic nie powinno się stać.

W przypadku kiedy olej nie był wymieniany przez długi okres czasu, lub wogóle od nowości, wtedy lepiej nie wymieniać, bo skrzynia może paść.

Dzieje się to przez to, że długo nie wymianiany olej tworzy osady i wymiana na nowy wypłukuje te osady i może zatkać np jakiś elektrozawór i jest wtedy problem.

W regularnie wymienianym oleju te osady nie zdążą się utworzyć.

W e39 BMW nie zalecało wymiany oleju, natomiast w e60, f10 jak najbardziej tak.

W E60 producent również nie przewidywał wymiany oleju.

Armani, co do wymiany oleju w skrzyni powodującej jej uszkodzenie... też wielokrotnie o tym słyszałem, aczkolwiek dla mnie to mit... Jeśli uległa uszkodzeniu to znaczy, że bez wymiany oleju też by padła (mechatronika, hydrozawory, sprzęgła, dociski itp. w zależności od konstrukcji skrzyni: DSG/Hydrokinetyk/DCT itd.).
Co może się popsuć po wymianie oleju na dokładnie taki sam?
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że jakiś czas temu wymienialiśmy olej w Mini cooper S R56, przebieg 65.000 km i po wymianie skrzynia znacznie lepiej zaczęła pracować. Wymiana w ASO.
 

werf

Active member
Bez reklam
Widzisz ma i to dużo , w momencie procesu homologacji trzeba wiedzieć ile przez jego założony żywot wyprodukuje się odpadu trudnego do recyklingu . Wybiegając dalej serwisy ASO często wręcz odmawiają wymiany oleju w skrzyniach hydrokinetycznych , w wolnym tłumaczeniu ZF 6HP 8HP.

Witam,
coraz częściej aso chcą zmieniać olej/płyn w skrzyni, bo to dodatkowa kasa.
ZF jako producent skrzyń m.in. do większości BMW (8HP) zaleca wymianę co około 80000-120000km w zależności od warunków użytkowania.
Można to zrobić w serwisach ZF na zachodzie i na pewno warto to zrobić.
Są zresztą dostępne całe zestawy (płyn+plastikowa miska olejowa) do wymiany.
Mercedes również utrzymywał, że w modelu np. W211 płyn w skrzyni jest niewymienialny (zlikwidował nawet korek w konwerterze), ale z wprowadzeniem nowych 7gtronic (a teraz 9) już zaleca wymianę płynu.
Jednak jak ktoś ma auto np. w leasingu bez wykupu, bądź chce użytkować do 100000km to ma to gdzieś i nie robi tego.
Problem będzie miał drugi właściciel, o którego będzie coraz trudniej.
A kiedyś w turbodieslach była wymiana oleju w silniku co 5000km...
Pzdr

Ja to wszystko wiem żyje z tego : ) Przyznasz chyba że 8HP do przebiegu 250-300 uszkodzenie skrzyni jest dość marginalną usterką .6HP owszem rozjeżdżała się adaptacja sypały konwertery tu faktycznie wymiana oleju i nastawy na zero dawały jej drugie życie ... Ale to już przeszłość i ogólnie ratowanie trupa nie ma o czym mówić



Z tym Castrolem coś chyba jednak jest nie tak, BMW zrezygnowało z niego i przeszło na Shella.

Co do skrzyni biegów w BMW E39 była tabliczka lifetime oil, nawet serwis BMW nie chciał wymieniać oleju.

Mam w rodzinie taką e39 530d w automacie (od nowości) z przebiegiem prawie 450 tyś km, olej w skrzyni nigdy nie był wymieniony, a skrzynia w dalszym ciągu działa bez zarzutu :)

Za to olej w silniku wymieniany co 15 tyś km, silnik po dziś dzień w całkiem dobrej kondycji.

Jakoś do dziś na korku jest Castrol : ) zresztą nie taki diabeł straszny 280 tyś



W tym E39 to masz GM-a a nie ZF-a a tam faktycznie mało co jest do zepsucia : )
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Werf, czy w 6HP26 warto olej wymieniać? przebieg mam obecnie 170 K i generalnie skrzynia chodzi bez zarzutów, alleeeee... :)
 

werf

Active member
Bez reklam
Werf, czy w 6HP26 warto olej wymieniać? przebieg mam obecnie 170 K i generalnie skrzynia chodzi bez zarzutów, alleeeee... :)


Warto warto tylko adaptacje wywal od razu bo tak progresu nie będzie.


Lolo a ile masz km nakręcone u siebie, nie zaczyna ci napier..... nic z przodu ? Jak zacznie to 13 koła masz do wydania : )

 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo a ile masz km nakręcone u siebie, nie zaczyna ci napier..... nic z przodu ? Jak zacznie to 13 koła masz do wydania : )


Ty juz nie czaruj bo zara wyczarujesz :)

60 000km mi pyknelo. Narazie nic a nic, prawie wszystko ok.
Wlasnie co bylem w salonie na przegladzie, jak kupowalem w salonie audi w niemczech to zarzekali sie ze dostane rok gwarancji lub 20 000km a teraz na przegladzie jak zglosilem usterke to mi powiedzieli ze zadnej gwarancji nie mam.... od tak zostalem **** bez mydla. :)

A co do usterki to denerwuje mnie ekran, ktory chowa sie, jak wjade w jakas dziure, uskok lub prog zwalniajacy. Niby zbyt czule silniczki sa czy cos. 2000zl wymiana, ale nie dalem wymieniac.

No i denerwujace sa te "czujniki" na klamkach do zamykania samochodu. Troche deszczu lub mrozu i nie dzialaja. Toyota/lex jakos nigdy nie mialem z tym problemu, tam chyba guzik jest.


Dochodza mnie sluchy od Stop VW, ze nowa aktualizacja antysmogowa do mojej audi strasznie zamula auto. Prawda to? Wiesz cos na ten temat?

Ps. Ja juz chyba nie pojade do ASO, tyle powymieniam olej u znajomego a za dwa lata auto na sell i kupie takie samo z rocznika 2017'


Ps. 2
13 000 zl za sztuke czy za 2 sztuki - przod.
 
Ostatnia edycja:

werf

Active member
Bez reklam
Cena za parę z wymianą ,co do wszelakich ekologicznych softów to się nie zgadzaj w Audi nie z tym problem sterownik silnika da się wyłączyć z upgrade gorzej w Bmw tam tylko media da się pominąć przy programowaniu oficjalnie.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Za pare z wymiana to nie tak zle, bywalo gozej :)
Z ciekawosci po ilu km siada przod?

Wlasnie nie mam zamiaru na jakąkolwiek zgode, co do zmiany softu.
 

Dingo

Member
Dochodza mnie sluchy od Stop VW, ze nowa aktualizacja antysmogowa do mojej audi strasznie zamula auto. Prawda to? Wiesz cos na ten temat?

Ja jestem już po aktualizacji softu u siebie i nie zauważyłem niczego niepokojącego. podczas normalnego, codziennego użytkowania nie odczułem spadku mocy ani nie zauważyłem podwyższonego spalania czy głośności pracy silnika.

Słyszałem o ludziach raportujących obniżenie mocy przy niskich obrotach itp ale ja osobiście nie zauważyłem takich objawów. Efekt placebo?
 

werf

Active member
Bez reklam
Za pare z wymiana to nie tak zle, bywalo gozej :)
Z ciekawosci po ilu km siada przod?

Wlasnie nie mam zamiaru na jakąkolwiek zgode, co do zmiany softu.

Wiesz jak dołożysz tarcze klocki olej parę filterków osłonkę i parę plastików zaraz 20 pęka a w sumie nic się nie zepsuło : ) Wytrzymałość tradycyjnie 250 zaczynają stukać ten dobił do 300.

Tu jest hit nie ma co mają jaja chłopaki ,szkoda że niemieckim politykom ich brak bo materiału do testów mają teraz w ch.... https://businessinsider.com.pl/moto...oncerny-odpowiadaja-na-oskarzenia-nyt/cx3llmc
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
250km to juz mnie nie dotyczy raczej, tak dlugo auta nie mam zamiaru trzymac. Moze uda mi sie dobic do 160 - 180km.

Co za niemcy, Bayern, VW, BMW nosz kurna jak te koncerny sobie leca w kulki. Niemcy rzadza cala unia i nikt im nie podskoczy.... polacy juz pierwsza sprawe odszkodowan za VW przegrali, smiech na sali.
 

werf

Active member
Bez reklam
Wywal znaczy wykasuj na zera ,każdy serwis od bmw powinien ci to zrobić. Odłączanie prądu nic nie da to nie te czasy : )
 
Do góry