Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Sztuką jest lecieć driftem na automacie bez lewarka w tunelu, a z przyciskami w trybie manualnym na kierownicy. Mimo to, zima to piękny czas dla tylnonapędowców.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Henry wiadomo że to zależy od punktu siedzenia ... ale ja tak jak Armanig wolałbym przysłowiowego golasa Mesia E klasę czy BMW 5 ( tym bardziej że jak się kupuje takie auta to wiadomo co ma się pod pojęciem golasa) niż wypasionego po sam sufit Superba a takowym często mi się zdarza jeździć tylko częściej po Wawie w trasie byłem raptem dwa razy... i nie kierowałem kierowca mnie wiózł... ale swoja ocenę mam. Superb ma jedną zaletę nad Paskiem że jest większy i wydaje się wygodniejszym autem... ale zarówno ani Paska ani Superba bym nie kupił przed 55 rokiem życia - dla mnie te samochody to na emeryturę można kupić... lub do firmy ....


Oby taki golas miał odpowiedni silnik, skrzynia automat ( Armanig za namówienie na automat powinienem ci dobrą wódkę postawić - coś pięknego) plus kilka niezbędnych rzeczy i nawet sekundy bym się nie zastanawiał nad marką samochodu :) A jak ktoś kupuje BMW 5 czy Mesia E klasę to wiadomo jaki to jest golas.:blagam:... Superby emeryci i Prezesi niech kupują :) z większym uwzględnieniem tych drugich :)
 
Ostatnia edycja:

Caparzo

New member
Bez reklam
Jak gorszy? Nie od dziś wiadomo, że przedni napęd jest dla dziewczynek.

No bo już sie bałem o ciebie :bober::blagam: ktoś gdzieś kiedyś napisał/powiedział "gdyby napęd na przód był lepszy, chodzili byśmy na rekach ;)" ( oczywiście nie mówimy tutaj o 4x4 lub AWD :D )


A co to dziewczynki nie lubia byc pchane?
Tylni naped to czysta przyjemnosc, do chwili kiedy nadejdzie zima.

Nie zauważyłem, abym miał w zime problemy, mimo 1,7 tony całej masy z pustym bagażnikiem ;)
wręcz powiem że mi zima pomaga, gorzej za to mi sie jeździ z napędem na przód zimą ;)
A że często odwiedzam Czechy zimą na snowboard to tym bardziej nie zdarzyło mi się nie podjechać.

Jak ktoś nie umie taczką jeździć to na prostej drodze wywali gruz z niej ;)
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Caparzo
W kwestii taczek musze polegac na Twoim doswiadczeniu i wiedzy. W kwestaich motoryzacyjnych, cale szzescie nie musze.
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Nie wiesz że Mercedes i Renówka to chu... nie ciężarówka
Polecam pustego Craftera ew Sprin.. na świeżutkim śniegu
Sprinter z 2003 najlepsza fura jaką mamy do dzisiaj 616tysi przebiegu i nie dotykane sinik, skrzynia, sprzęgło itd... wtryski na początku leciały co zimę 2 standardowo jak jeszcze mieliśmy chrzczone paliwo na stacjach :) teraz spokój.

Co do napędów w busach, patrzę na to tak, bus jest od wożenia towaru, a nie powietrza, a taki zapakowany z tylnym jest mobilniejszy od zapakowanego z przednim :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie wiem jak to jest w busach ale jeśli chodzi o osobowe z tylnym napędem to kilka razy jeździłem BMW oczywiście nowszymi BMW dla jasności:) i powiem szczerze że ja nie zauważyłem jakiegoś dyskomfortu nawet zimą - tyle jest tam różnej elektroniki co pilnuje tor jazdy i generalnie żeby samochód jechał "prosto" że ja bym się tego nie obawiał. Mesiami wszystkimi co jeździłem to tak się złożyło że wszystkie miały 4x4 :) i dla mnie jest to idealne rozwiązanie.. Ale Mesia z tylnym napędem jakby dawali za przyzwoite pieniądze też bym brał w ciemno :)
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Heh. Takie przyklady, to sobie nozna w buty wlozyc.
Ja np znam jednego goscia , ktory pozbyl sie mercedesa, wlasnie dlatego, ze zima spod roboty nie mogl bez pomocy ruszyc.
Kazdy ma wlasne opinie odnosnie problemu, na bazie wlasnej percepcji i doswiadczen , a naped na 4 kola w osobowkach zapewne implementuja, zeby wiecej kasy wyciagnac od biednego klienta, ktory nie umie taczki prowadzic.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Myślę że Ci co kupują w osobowych czy w suvach napęd 4x4 to nie są Koledzy tacy biedni - uwierz na słowo mi to naprawdę kosztuje ta przyjemność żeby mieć 4x4 ... a nie wiem czy wiesz kiedyś w C+ jest taki program o samochodach marki premium i mówili że 4x4 w mercedesie to ponad 60% klientów kupuje właśnie taka opcję... oczywiście mowa o wszystkich modelach a nie o konkretnym jednym...
Dla mnie 4X4 od czasu kiedy pierwszy kupiłem taki samochód to nie wyobrażam sobie samochodu bez tej opcji...
A propo tylnego napędu zgadzam się z Tobą że nie każdemu podejdzie to kwestia gustu i upodobań i tego jak człowiek czuje dany samochód..
Kilka lat temu jechałem z facetem w okolicach zalewu Zegrzyńskiego nowiutką BMW 5 na ulicy nie było śniegu ale czysto też nie było - jak spojrzałem na zegary ile jedziemy to myślałem że zawału dostane po tych zakrętach - jak wiesz o czym mówię to wiesz jaka jest tam droga, od kontrolek różnych trakcji itp. to aż czerwono było ale samochód jechał naprawdę stabilnie i nie było widać że coś jest nie tak pomimo że napęd na tył...
To było dobrych kilka lat temu - teraz elektronika i bezpieczeństwo w BMW jest jeszcze lepsza ...
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Lapidarnie podana, uniwersalna prawda, a tyle zlych emocji i nieporozumien.
Nie wyobrazam sobie, zeby komukolwiek, kto choc raz sprobowal, nie przypadl do gustu tylni naped. Sam go uwielbiam..
Nie bardzo rozumiem sens tekstow o taczkach, czy o tym ze w poslizgi wpadaja jedynie zli kierowcy. Fizyka jest oczywista. Zadziwiajace, ze nie dla wszystkich. technicznie zorientowanych mezczyzn.
Ja sie wycofuje z tej pogawedki.
 

werf

Active member
Bez reklam
Sprinter z 2003 najlepsza fura jaką mamy do dzisiaj 616tysi przebiegu i nie dotykane sinik, skrzynia, sprzęgło itd... wtryski na początku leciały co zimę 2 standardowo jak jeszcze mieliśmy chrzczone paliwo na stacjach :) teraz spokój.

Co do napędów w busach, patrzę na to tak, bus jest od wożenia towaru, a nie powietrza, a taki zapakowany z tylnym jest mobilniejszy od zapakowanego z przednim :)

To prawda Black,mnie bardziej chodziło o emocje z jazdy bokiem 7 metrowym autem :)na granicy cyrkla
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście Bubufat masz rację że w poślizg wszyscy wpadają bo to jest fizyka + umiejętności im lepsze tym mniejsza szansa... ale jak jest lustro na drodze to widziałem i samochód 4x4 który nie poradził sobie i leciał po drodze jakby miał napęd tylko na jedną oś... a to był samochód 4x4... co nie oznacza że z tego powodu można mówić że nie opłaca się kupować samochodów z napędem 4x4 .. jest to fajna sprawa i daje podwyższone poczucie bezpieczeństwa i nie raz się przydaje nawet jeśli droga jest czysta....bo każdy zakręt który pokonuje się z większą prędkością w takim samochodzie jest bezpieczniej..
 
Ostatnia edycja:
Do góry