Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Utrzymanie takiej Rki, też bajka. No i gdzie tym pojedziesz, na autostradzie długo się nie pobawisz, bo jak kogoś lub ktoś Ci nie wyjedzie, to niebiescy dojadą i po prawku. Po mieście, już kompletny bezsens.
Dobre, na autobahna i do zabawy na torze w weekendy.
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Coupe rzeczywiście robi robotę.

Nie ma co wrzucać VAGa do jednego worka, bo taka Rka czy Cupra miażdżą tego Mercedesa w zakrętach jak i na prostej, ale pewnie w domyśle pisząc VAG myślałes o Passeratti w kombi ;)

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Nie pisalem o usportowionych modelach, wersjach specjalnych, czy tych, wyposazonych w mocne silniki, tylko o sachochodach Kowalskich . Ten mercedas (C350e) to samochod klasy Kowalskiego. Pisalem przede wszystkim o jego wlasciwosciach jezdnych. Mozesz mi wierzyc, badz nie, ale to nie jest jakies widzimisie, ale jednoglosny werdykt moich kolegow, ktorzy nie maja Passerati w kombi, tylko A5, A6, Suberb ale rowniez BMW (520D). Co do osiagow, to tez okazalo sie, ze cala konkurencja mimo eR-ek i czipow, skonczyla w tylnim lusterku.
Powtorze jeszcze raz. Temu samochodowi mozna odmowic estetyki, sposobu przyspieszania, czy skrzyni biegow, ale on poprostu JEZDZI jak nalezy. Moze pora sie sie przejechac i zweryfikowac opinie.
Ja bym sie nim wogole nie zainteresowal, jakbym sie przypadkowo nie nadzial na coupe, ani tym bardziej nie rozwazal kupna hybrydowego sedana, gdybym sie nim nie przejachal.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jakich silników brakuje w Skodzie czy Seacie, które ma VW? O Audi nie ma co mówić bo tam są silniki montowane wzdłużnie.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

teraz na 100% Ci nie powiem , pisałem o tym jak ze znajomymi szukaliśmy auta, ale tak o ile dobrze pamiętam, np Karoq nie ma 190 konnego silnika i nie ma 4x4 w ofercie , a np Tiguan jak najbardziej ma i teraz w tym po fejsie będzie miał ten sam silnik co Audi 190 koni w 4x4 .. plus w dieslu również będzie 190 koni i również 4x4, a nawet przy 150 koniach jest 4x4 jeśli chodzi o dizelka.. to taki jeden przykład, a jest ich więcej.. ale skoda się z tym nie kryje i nawet to mówią w salonach .. :) Taka polityka i ja to rozumiem.. Ja dzisiaj już bym nie kupił A3 , bo wolałbym octavię nową za dużo mniejsze pieniądze, porównywalnie wykonaną i wykończoną.
 

werf

Active member
Bez reklam
Utrzymanie takiej Rki, też bajka. No i gdzie tym pojedziesz, na autostradzie długo się nie pobawisz, bo jak kogoś lub ktoś Ci nie wyjedzie, to niebiescy dojadą i po prawku. Po mieście, już kompletny bezsens.
Dobre, na autobahna i do zabawy na torze w weekendy.

RS6 na tor ? nuda trochę.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Jakich silników brakuje w Skodzie czy Seacie, które ma VW? O Audi nie ma co mówić bo tam są silniki montowane wzdłużnie.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Zawsze mi sie kojazylo ze passat ma mocniejsze silniki niz superb.
Tak samo golf w stosunku do Leona.

przyklad
Passat 270km a superb 245km
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Utrzymanie takiej Rki, też bajka. No i gdzie tym pojedziesz, na autostradzie długo się nie pobawisz, bo jak kogoś lub ktoś Ci nie wyjedzie, to niebiescy dojadą i po prawku. Po mieście, już kompletny bezsens.
Dobre, na autobahna i do zabawy na torze w weekendy.

Armanig a zebys wiedzial. Dwie takie imprezy i rok zamulania na DK.

 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
teraz na 100% Ci nie powiem , pisałem o tym jak ze znajomymi szukaliśmy auta, ale tak o ile dobrze pamiętam, np Karoq nie ma 190 konnego silnika i nie ma 4x4 w ofercie , a np Tiguan jak najbardziej ma i teraz w tym po fejsie będzie miał ten sam silnik co Audi 190 koni w 4x4 .. plus w dieslu również będzie 190 koni i również 4x4, a nawet przy 150 koniach jest 4x4 jeśli chodzi o dizelka.. to taki jeden przykład, a jest ich więcej.. ale skoda się z tym nie kryje i nawet to mówią w salonach .. :) Taka polityka i ja to rozumiem.. Ja dzisiaj już bym nie kupił A3 , bo wolałbym octavię nową za dużo mniejsze pieniądze, porównywalnie wykonaną i wykończoną.

Karoq to nie chyba nie klasa Tiguana. Prędzej Tiguan = Kodiaq.

A3 racja. Nie podoba mi się w ogóle. Octavia lepsza pod każdym względem :D

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Nie pisalem o usportowionych modelach, wersjach specjalnych, czy tych, wyposazonych w mocne silniki, tylko o sachochodach Kowalskich . Ten mercedas (C350e) to samochod klasy Kowalskiego. Pisalem przede wszystkim o jego wlasciwosciach jezdnych. Mozesz mi wierzyc, badz nie, ale to nie jest jakies widzimisie, ale jednoglosny werdykt moich kolegow, ktorzy nie maja Passerati w kombi, tylko A5, A6, Suberb ale rowniez BMW (520D). Co do osiagow, to tez okazalo sie, ze cala konkurencja mimo eR-ek i czipow, skonczyla w tylnim lusterku.
Powtorze jeszcze raz. Temu samochodowi mozna odmowic estetyki, sposobu przyspieszania, czy skrzyni biegow, ale on poprostu JEZDZI jak nalezy. Moze pora sie sie przejechac i zweryfikowac opinie.
Ja bym sie nim wogole nie zainteresowal, jakbym sie przypadkowo nie nadzial na coupe, ani tym bardziej nie rozwazal kupna hybrydowego sedana, gdybym sie nim nie przejachal.

Ciężko w to uwierzyć, bo na papierze przegrywa z 272KM Passatem, który dalej jest zwykłym samochodem z 2 litrowym silnikiem. Nie wiem z jakimi wersjami porównywaliscie, ale pewnie nie tą. Co do Rki to miałem na myśli Golfa R. Nie ta klasa, ale idzie jak głupi i robi wiatrak z tego Mercedesa, zarówno pod względem właściwości jezdnych jak i czystego przyspieszenia. Porównywanie z dupy, ale to tylko sprostowanie co do Rki.

Kolejna sprawa, którą lubię w VAGach to możliwość modyfikacji tanim kosztem względem jakości jaką uzyskujemy. Do takie Passeratti robisz sam program + soft skrzyni za 2k zł i masz 360KM. Do tego 5k zł na regulowane zawieszenie KW i 6k zł na BBK. Masz samochód Kowalskiego, który przyspiesza lepiej niż ten Mercedes, lepiej się prowadzi i lepiej hamuje, a kosztuje kilkadziesiąt procent mniej. Tylko osoby, które robią mody to bardzo mały odsetek wszystkich użytkowników. Inna sprawa, że ciągle brak mu prestiżu Mercedesa. Złudnego, ale jednak.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Nie porownuj Mesia do VW. Calkiem inne wnetrze, nie ta liga.
Jak dla mnie porownywanie bez sensu.
Pisaliśmy o samej jeździe :) Porównanie bezsensu od samego początku ze względu na chociażby różnicę w cenie, ale popisać można.

Zerknij poniżej jak słabo Tesla wypadła ;D
333702e4b3c5777a79e9b8dccd035055.jpg


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Pisaliśmy o samej jeździe :) Porównanie bezsensu od samego początku ze względu na chociażby różnicę w cenie, ale popisać można.

Zerknij poniżej jak słabo Tesla wypadła ;D
333702e4b3c5777a79e9b8dccd035055.jpg


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Skiknij na jazde testowa tesla to przestaniesz sie podsmiechiwac i zobaczysz ze to kolejny kamien milowy w motoryzacji xD
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
bo taka Rka czy Cupra miażdżą tego Mercedesa w zakrętach jak i na prostej

Co do Rki to miałem na myśli Golfa R. Nie ta klasa, ale idzie jak głupi i robi wiatrak z tego Mercedesa, zarówno pod względem właściwości jezdnych jak i czystego przyspieszenia. Porównywanie z dupy, ale to tylko sprostowanie co do Rki.

Kolejna sprawa, którą lubię w VAGach to możliwość modyfikacji tanim kosztem względem jakości jaką uzyskujemy. Do takie Passeratti robisz sam program + soft skrzyni za 2k zł i masz 360KM. Do tego 5k zł na regulowane zawieszenie KW i 6k zł na BBK. Masz samochód Kowalskiego, który przyspiesza lepiej niż ten Mercedes, lepiej się prowadzi i lepiej hamuje, a kosztuje kilkadziesiąt procent mniej.

Kurła, wszystko lepiej i jeszcze tańszy :D

Tylko osoby, które robią mody to bardzo mały odsetek wszystkich użytkowników. Inna sprawa, że ciągle brak mu prestiżu Mercedesa. Złudnego, ale jednak.

Jprd, aleś popłynął :D

Jakby Ci to zobrazować, co myślę, ale bez wdawania się w dyskusję, bo to nie ma kompletnie sensu.

Może tak - ten poniżej, to miażdzyciel który właśnie wyprzedził Mercedesa, ma wszystko, właściwości, na zakrętach, na prostej, przyspieszenie, prowadzenie, hamowanie i co najlepsze kosztuje kilkadziesiąt procent mniej, a wiesz co ma ten na na dole? Wyjeba...e :D Tyle w temacie

11npt9.jpg


3AD4B7362026845739D8960F9ADA20BDF203FF9E
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Ciężko w to uwierzyć, bo na papierze przegrywa z 272KM Passatem, który dalej jest zwykłym samochodem z 2 litrowym silnikiem. Nie wiem z jakimi wersjami porównywaliscie, ale pewnie nie tą. Co do Rki to miałem na myśli Golfa R. Nie ta klasa, ale idzie jak głupi i robi wiatrak z tego Mercedesa, zarówno pod względem właściwości jezdnych jak i czystego przyspieszenia. Porównywanie z dupy, ale to tylko sprostowanie co do Rki.

Kolejna sprawa, którą lubię w VAGach to możliwość modyfikacji tanim kosztem względem jakości jaką uzyskujemy. Do takie Passeratti robisz sam program + soft skrzyni za 2k zł i masz 360KM. Do tego 5k zł na regulowane zawieszenie KW i 6k zł na BBK. Masz samochód Kowalskiego, który przyspiesza lepiej niż ten Mercedes, lepiej się prowadzi i lepiej hamuje, a kosztuje kilkadziesiąt procent mniej. Tylko osoby, które robią mody to bardzo mały odsetek wszystkich użytkowników. Inna sprawa, że ciągle brak mu prestiżu Mercedesa. Złudnego, ale jednak.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Jestes mistrzem papieru i cudzych opinii. Niestety o realnym swiecie zdajesz sie wiedziec niewiele, nie tylko tym ktory Cie otacza, ale tez tym bardziej odleglym
Nie wiem, co moze 272 konny Passat i nigdy sie nie dowiem. Wiem, ze nie ma takiego komfortu co MB, nie prowadzi sie i nie hamuje lepiej. Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Opisuje realia mojego swiata, w ktorym 4 mln rynek jest taki, a nie inny i nie wszytskie marki, modele i warianty sa dostepne. Przy tym wybor pomiedzy typem, calkowitym kosztem, czy preferencjami, jest sprawa idywidualna. Ciebie kreci to, ze sobie wgrasz progam, czy przerobisz zawieszenia, Ja mam 600 Nm na dziendobry i fabryczna pneunatyke. Ciebie ciesza dodatkowe kucyki, z ktorych nie skorzystasz, a najwyzej zaimponujesz zmotoryzowanym kolegom. Jednak gro ludzi, zwlaszcza to piekniejsze jakos nie dostrzega w tym wiekszego prestizu. Fatalnie, ze tego nie rozumiesz, a do wymiany zdan podchodzisz jak do kontestu na dlugosc ogorka.Nie wiem co sklania Cie do wyboru Twoich porownan, wg mnie od czapki, skoro przemilczales te, ktre IMHO bylby by zasadne. Ja podalem porownania racjonalne i realne. Byc moze moi koledzy mieli za miekkie jaja albo za krotkie nozki. Faktem jest ze dwoch z pracy juz zmienilo samochody. Bo przeciez nie moga miec "krotszych". ;) Pozostanmy lepiej przy wspolnej konkluzji, ze ten samochod to brzydkie kaczatko.
Szerokosci, bez radarow.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Armanig , bardzo dobrze odwzorowujące zdjęcia potencjalnych klientów na dane auta.. nic nie trzeba pisać.. Dla mnie osobiście mercedes to synonim komfortu i piękna na swój sposób oczywiście i bez względu czy ma się "głupią" A klasę czy już nie wspomnę o S klasie człowiek czuje się ze jest w czymś innym, w czymś lepszym i fajniejszym.. A każdy sobie kupi to na co go stać i nie tylko mam na myśli zakup, ale i utrzymanie takiego auta.. Nigdy bym nie zamienił Gwiazdy na inne czy też np. na VV nawet z 800 końmi na pokładzie.
Co nie zmienia faktu, że np poliftingowy Tiguan naprawdę mi się podoba i kto wie czy kiedyś żona nie będzie takim autem śmigać, pożyjemy zobaczymy..

Choć np jeśli mówimy o takim autku to i ten lew by japę otworzył, miałem okazję czymś takim się przejechać.. :) :blagam:


https://autokult.pl/15007,kolejne-dziecko-amg-mercedes-cls-63-amg-z-silnikiem-v8-bi-turbo
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jestes mistrzem papieru i cudzych opinii. Niestety o realnym swiecie zdajesz sie wiedziec niewiele, nie tylko tym ktory Cie otacza, ale tez tym bardziej odleglym
Nie wiem, co moze 272 konny Passat i nigdy sie nie dowiem. Wiem, ze nie ma takiego komfortu co MB, nie prowadzi sie i nie hamuje lepiej. Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Opisuje realia mojego swiata, w ktorym 4 mln rynek jest taki, a nie inny i nie wszytskie marki, modele i warianty sa dostepne. Przy tym wybor pomiedzy typem, calkowitym kosztem, czy preferencjami, jest sprawa idywidualna. Ciebie kreci to, ze sobie wgrasz progam, czy przerobisz zawieszenia, Ja mam 600 Nm na dziendobry i fabryczna pneunatyke. Ciebie ciesza dodatkowe kucyki, z ktorych nie skorzystasz, a najwyzej zaimponujesz zmotoryzowanym kolegom. Jednak gro ludzi, zwlaszcza to piekniejsze jakos nie dostrzega w tym wiekszego prestizu. Fatalnie, ze tego nie rozumiesz, a do wymiany zdan podchodzisz jak do kontestu na dlugosc ogorka.Nie wiem co sklania Cie do wyboru Twoich porownan, wg mnie od czapki, skoro przemilczales te, ktre IMHO bylby by zasadne. Ja podalem porownania racjonalne i realne. Byc moze moi koledzy mieli za miekkie jaja albo za krotkie nozki. Faktem jest ze dwoch z pracy juz zmienilo samochody. Bo przeciez nie moga miec "krotszych". ;) Pozostanmy lepiej przy wspolnej konkluzji, ze ten samochod to brzydkie kaczatko.
Szerokosci, bez radarow.

Zawsze tak było, że część osób patrzy pod kontem osiągów auta itp., inni mają to na drugim planie, liczy się wiele innych rzeczy, że taki Producent coś nam oferuje..
Aczkolwiek to nie oznacza, że takie auta nie maja odpowiednik silników, na drugim forum wrzuciłem kiedyś filmik jak jakiś duży suv od Merasia ścigacza bije na łeb i na szyję ze świateł.. gdzie kierowca ścigacza zachęcał do "zawodów" kierowcę tego mesia.. zdziwienie motocyklisty bezcenne.

Generalnie ta moc w autach jest na wyrost hołdowana w wielu aspektach, bo na dzisiaj mając powiedzmy 200-300 KM naprawdę pozwala to na swobodne poruszanie się po ulicach..
To tak jakby kupić sobie np denona wrzucić w niego odpowiednie trafo tak aby miał powiedzmy ze 2x300 W w 4 omach i właściciel ma się poczuć jakby miał integrę od np Maka, Passa, Accu, Gryphona itp.. :) Nigdy ten Denon nie bezie takim urządzeniem.. tak samo nigdy VW nie będzie Mercedesem, BMW, Audi itp.. już raz próbowali z jednym modelem i wyszło im to jak wyszło, klapa na maksa..
dzisiaj nawet Volvo jak ostatnio rozmawiałem w salonie ze sprzedawcą, nie nie koniecznie chcą się porównywać do tych producentów.. bo prościej jest im być gdzieś pomiędzy.... i tam szukać klientów..
 
Do góry