Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jak porownac moc tego suva do np Jeepa?
Jeep Grand Cherokee Trackhawk, "717 KM, moment 881 Nm, Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zajmować mu zaledwie… 2,7 sekundy" I to wszystko na niemieckiej skrzyni biegow 8 stopniowej ZF.


Wiec Lolek ten meras tylko prezentuje sie Szpanerstwem w postaci gwiazdy na masce, dobrym dizajnem i ladnym wnetrzem (aczkolwiek tego nie brakuje rowniez Urusowi) . Konstrukcyjnie jest to auto sprzed 10 laty.


Lolo, nie każdy kieruje się papierowym 0-100 km/h kupując auto. Myślałem że to wyznacznik dla 11-latków którzy oceniają moc auta na podstawie tego "ile ma na liczniku" :)
Poza tym jakością wykonania ta G klasa zjada grand cheerokee na śniadanie.
To tak jakby porównywać rolls royce ze skodą superb. Po co kupować rollsa skoro miejsca z tyłu na nogi jest tyle samo w skodziance.

W Mercu chodzi głownie o lans, gelenda jest od lat najbardziej pożądanym autem terenowym na świecie. Ponadto kupując takie auto dostajemy super zaawansowany technicznie i super wykonany wóz, dzięki czemu przyspieszenie do setki schodzi na drugi plan.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
. Ponadto kupując takie auto dostajemy super zaawansowany technicznie i super wykonany wóz, dzięki czemu przyspieszenie do setki schodzi na drugi plan.

Zaawansowany technicznie? Chyba nie czytales ze zrozumieniem mojego postu.

Co w nim zaawansowanego technicznie?


Mam kolegow ze studiow co pracuja teraz w automotive w monachium i stad mam najswiezsze wiadomosci. Mercedes i BMW to dzisiaj najbardziej zacofane marki technicznie. Sa 3 - 5 lat do tylu za konkurencja. Nalane mieli na elektryki i dopiero teraz otwieraja oddzialy zajmujace sie elektrykami.

Moim zdaniem, to ty zachowujesz sie jak 11 latek. Widzisz gwiazde na masce i odrazu popuszczasz po rajtuzach.
Piszesz ze zaawansowany technicznie a mercedes najzwyczajnie klamie odnosnie mocy, bo ta ich moc nie ma przelozenia na stan faktyczny. 1500 niuta ograniczone do 1200? Poprostu dla testow podkrecili sprezarke a nastepniej jej sfolgowali aby nic sie nie zepsolo.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To jak porównywanie Rolexa ze wszystkomającym smartwatchem Samsunga.
Nie o to chodzi.
Przecież to leGenda, lans, prestiż, oldskul, a do tego wystarczająco pod butem do frajdy, a tutaj dodatkowo sygnowany logiem Brabusa, wisienka na torcie.
Czego chcieć więcej. Nikogo nie interesuje sekunda w lewo, czy prawo. Specyficzne auto w dzisiejszych czasach, dla świadomych klientów, nikt z nich nie spojrzy na Jeepa, tego co najwyżej można porównywać do Suvów Mercedesa, a nie do słynnej "G".
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Sie czepiliscie tego jeepa. Porownujcie do suva za podobna cene czyli np. Lambo Urus.

Pokazalem wam dane jeepa tylko dlatego aby pokazac wam jak slaby technicznie jest meras gdy podniesiesz jego maske. Zebyscie zwrocili uwage na ten belkot marketingowy z pogrubionymi napisami "1500 niutonometrow ograniczone do 1200".


Nic do historii G klasy nie mam, podoba mi sie ta bryla. Ale nic poza tym.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeszcze lepiej, Urus - ultra nowoczesny Suv vs stary, 40 - letni dzik na sterydach. Daj do porównania jakiegoś Wranglera po tuningu, Hammera, Range Rovera w budzie z 70 lat, a nie ultranowoczesne przecinaki.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jak jakas dosyc slawna firma typu Brabus bieze sie za tuningowanie i ostatecznie wychodzi na to ze z krowy zrobili zaledwie cielencie..... No sorryy.

Z inzynierskiego punktu widzenia to klapa po calosci. Co z tego ze w ulotce 900 koni czy ograniczone 1200 niuta. Jak to jedzie wolniej od analogicznego suva od lambo gdzie koni i niutonometrow jest kilkSET mniej.

Dla mnie to skucha inzynierska. Mercedes zamiast sie rozwijac to sie uwstecznia. Juz czas wymienic dzial rozwoju.


Jak porownac moc tego suva do np Jeepa?
Jeep Grand Cherokee Trackhawk, "717 KM, moment 881 Nm, Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zajmować mu zaledwie… 2,7 sekundy" I to wszystko na niemieckiej skrzyni biegow 8 stopniowej ZF.


Wiec Lolek ten meras tylko prezentuje sie Szpanerstwem w postaci gwiazdy na masce, dobrym dizajnem i ladnym wnetrzem (aczkolwiek tego nie brakuje rowniez Urusowi) . Konstrukcyjnie jest to auto sprzed 10 laty.

Ja inaczej podchodzę do tego auta to znaczy tak jak kiedyś, kiedyś z Armanigiem pisałem mi to auto nie podoba się i nawet jakbym np w lotto wygrał to kupiłbym inne auto, a na tego nawet bym nie spojrzał, nie moja bajka, ale ludzie kupują ,którzy mają kasę i czują ten dizajn..
Natomiast to co zauważyłem to Ty masz mega parcie na niutonometry, sekundy itp.. nie wiem gdzie Ty to wykorzystujesz, natoamist myśle, że jak byś pojeździł każdego dnia np po Warszawie to duża szansa, że bardzo szybko byś skończył z jazdą na 3 miesiące :), bo coraz więcej nieoznakowanych policyjnych aut w Stolicy.. A i wiecej generalnie ma być fotoradarów.. A od lipca jak pamiętasz dzień noc jeździmy 50 km/h.. i nawet przy takich autach jak my mamy to osiągnięcie setki to jest naprawdę chwila, więc co dopiero mając takiego Mercedesa i po h... komu mieć przyspieszenie np 3.1 co to by zmieniło dla tego auta ? Nic dalej byłby takim samym autem dla jednych byłby fajnym, a dla innych brzydki , jak np dla mnie. Nike wspominając o tym, że Lolo kto kupuje takie auto dla niutonometrów i przyspieszenia ??? :)
I tak generalnie podsumowując nie można tego samochodu porównać do Ursusa bo to zupełnie inna konstrukcja inne opływy powietrza i waga tego auta od Ursusa to jest różnica na niekorzyść Merca o około 300-400 kg A to jest kosmos różnica i te dwa czynniki powodują , że dla mnie to i te 3,8 s to jest szał i naprawdę , chyba wszystko wyciągnęli co mogli, aby takie zrobić przyśpieszenie.
I oczywiście ja nigdy mercedesa, BMW, Audi itp. nie porównałbym do Lambo, Porszaka, Ferrari itp//

A propo sprzedaży aut to wiesz jakoś mercedes nie musi narzekać na C klasę.. patrz gdzie jest Audi odpowiednik A4.. To też inżynierów muszą zmieniać.. ? Sorki, że tak roztrzepane..

Pozycja Marka Model Sprzedane egz. w 2019 Sprzedane egz. w 2018
1 VW GOLF 204,550 211,512 -3.3
2 VW TIGUAN 87,771 74,749 17.4
3 MERCEDES C-CLASS 64,403 62,784 2.6
4 VW POLO 61,286 70,488 -13.1
5 VW PASSAT 59,322 70,007 -15.3
6 VW T-ROC 58,898 35,299 66.9
7 FORD FOCUS 58,261 49,279 18.2
8 SKODA OCTAVIA 55,210 58,444 -5.5
9 OPEL CORSA 51,708 47,848 8.1
10 AUDI A4, S4, RS4 50,740 53,340 -4.9
11 MINI MINI 50,019 50,494 -0.9
12 FORD KUGA 49,625 42,276 17.4
13 MERCEDES A-CLASS 44,189 35,252 25.4
14 AUDI A6, S6, RS6 44,037 37,170 18.5
15 OPEL ASTRA 43,892 45,932 -4.4
16 BMW 3 SERIES 43,327 34,514 25.5
17 FORD FIESTA 43,316 47,224 -8.3
18 MERCEDES E-CLASS 43,265 43,113 0.4
19 AUDI A3, S3, RS3 42,609 45,901 -7.2
20 SKODA FABIA 42,099 44,900 -

Lolo i żeby nie było naprawdę mam w głębokim poważaniu jak sprzedaje się mercedes, bo mam naprawdę duży dystans do tego co posiadam.. chodzi o fakt, że pewne auta ludzie, kupują z pewnych powodów i nie patrzą na niutonometry i sekundy.. I takim samochodem jest to konkretne auto. Co ciekawe na innym forum wrzuciłem dokładnie ten sam link i rozmowa w zupełnie innym kierunku poszła, ale ile ludzi tyle może być zdań i ja to szanuje, tak samo jak Twoje zdanie do którego masz prawo.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Z innego forum skopiowałem tam jest elegancko, ale jak sie kopiuje to tak wychodzi jak tutaj.. na pewno ręcznie Gość tego nie wklepał :) Mnie tylko dziwi, że Toyoty nie ma.. Natomiast tak generalnie mi to lotto co się sprzedaje, kupuje to co mi się podoba, a auta C klasy są najlepiej sprzedającymi się w mercedesie od lat, więc to też jakoś mnie nie dziwi.. Dzisiaj świetnego CLA w AMG widziałem, pieknie auto wyglądało, widać, że też pod konkretne zamówienie było robione..
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ja
Natomiast to co zauważyłem to Ty masz mega parcie na niutonometry, sekundy itp.. nie wiem gdzie Ty to wykorzystujesz, natoamist myśle, że jak byś pojeździł każdego dnia np po Warszawie to duża szansa, że bardzo szybko byś skończył z jazdą na 3 miesiące :), bo coraz więcej nieoznakowanych policyjnych aut w Stolicy.. A i wiecej generalnie ma być fotoradarów.. A od lipca jak pamiętasz dzień noc jeździmy 50 km/h.. i nawet przy takich autach jak my mamy to osiągnięcie setki to jest naprawdę chwila, więc co dopiero mając takiego Mercedesa i po h... komu mieć przyspieszenie np 3.1 co to by zmieniło dla tego auta ? Nic dalej byłby takim samym autem dla jednych byłby fajnym, a dla innych brzydki , jak np dla mnie. Nike wspominając o tym, że Lolo kto kupuje takie auto dla niutonometrów i przyspieszenia ??? :)
.

Zle, zle zle.

Lolek zle zauwazyles. Ja patrze tylko z technicznego punktu widzenia. Nie interesuje mnie dizajn, ani gwiazda. Chodzilo mi tylko o ta cala szopke. Ze robia reklame jaki on nie jest mocny, jaki wspanialy, musieli moment ograniczyc aby nie urwalo mostu od tego nadmiaru mocy.
A tu podjezdza Jeep, firma zart w porownaniu do mesia, praktycznie cale auto poskladane jak klocki lego z randomowych elementow o nie tak wybujanej medialnie mocy i zjada merasia. W dodatku jeepa zlozyli za 480 000zlotych.

No ale skonczmy temat. nie chce mi sie pisac 4 raz tej samej opinii. Kto nie rozumie i tak nie zrozumie.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
+1 :D Oglądałem C-Klasse i to nie moja bajka kompletnie.

Ja o maly wlos mialem E-klase 2.0 zamiast audika. Umowa juz lezala na biurku prezesa, ale na szczescie wyszlo jak wyszlo.


Znajomy teraz szuka jakie auto kupic zamiast audi a8 4.2 tdi bo lizing mu wyszedl i jest problem. Nie ma nic ciekaweo do kupienia....
Jest jeden faworyt "pseudo" hybryda ale zobaczymy..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dziwne, nie moge znalezc tego rankingu. I nie ma w nim zadnego japonca i koreanca. Dla mnie to Fake.

Tu masz raczej bardziej prawdziwy ranking

https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/


Wszyscy wiemy dlaczego mercedes C klasa jest wysoko. Wkoncu to prawdziwe auto dla niemieckiego emeryta xD

Myślę, że kupują Ci którzy lubią to auto i wiek nie ma tu żadnego znaczenia, a emeytów niemieckich wielu widziałem w dużo lepszych autach niż c klasa i jak jezdzę na wczasy to dobrze widać na co ich stać i wielu na c klase by nie spojrzeli, bo po prostu stać ich na lepsze auta.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
+1 :D Oglądałem C-Klasse i to nie moja bajka kompletnie.

Którego masz na myśli, chyba nie W205 w pakiecie AMG, a te starsze?
Poka konkurencje, pewnie A4/BMW3, bo widzę tu jakieś stereotypy o emerytach ; )

Dla mnie Francja elegancja, klasa i z zadziorem, mały dzik, ale gusta i guściki, wiadomo.
Ja tam uważam, że Mercedes zamiata z designem od lat, zupełnie zmienił wizerunek.

Lolo, A8, to A8 ; )
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Którego masz na myśli, chyba nie W205 w pakiecie AMG, a te starsze?
Poka konkurencje, pewnie A4/BMW3, bo widzę tu jakieś stereotypy o emerytach ; )

Dla mnie Francja elegancja, klasa i z zadziorem, mały dzik, ale gusta i guściki, wiadomo.
Ja tam uważam, że Mercedes zamiata z designem od lat, zupełnie zmienił wizerunek.

Lolo, A8, to A8 ; )

Porownujac Audi do mesia - - - wykonanie w srodku tu nawet nie bede polemizowal, bo przegram z marszu xD


Armanig ale A8 jest juz tylko w 3 litrowym dizelku i szczerze slabo to bryka. Wyjde na fanboja audi ale w zamysle jest to:

[youtube]Vju3-7q1Kp4[/youtube]



I teraz Lolek sie ucieszy. !!! JEST TO DIZEL W HYBRYDZIE !!!!

Morawiecki, cymbal obnizyl cla na hybrydy i elektryki no ale nie wie co to hybryda. Wiec Audi zaczelo produkowac dizle w hybrydzie. :) :) :)

9.5% cla brzmi przyjemnie i cena robi sie nawet nawet za to autko.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo myślę, że nie tylko ja się cieszę, że hybrydy są stosowane w dizelkach. Pytanie jak to będzie się sprawowało. Ford w najnowszej Kudze, która będzie miała zaraz premierę w RP również jest taka hybryda z silnikiem 150 KM.
"FAN BOJEM" Audi możesz być, ważne jest , aby mieć do tego zdrowe podejście, bo dzisiaj wiele jest fajnych aut i nikt zdrowy nie powie, że dane auto to jest the best i kropka.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo myślę, że nie tylko ja się cieszę, że hybrydy są stosowane w dizelkach. Pytanie jak to będzie się sprawowało. Ford w najnowszej Kudze, która będzie miała zaraz premierę w RP również jest taka hybryda z silnikiem 150 KM.
"FAN BOJEM" Audi możesz być, ważne jest , aby mieć do tego zdrowe podejście, bo dzisiaj wiele jest fajnych aut i nikt zdrowy nie powie, że dane auto to jest the best i kropka.


Dla mnie hybryda to samochod z silnikiem (nepedem) elektrycznym, celem tego rozwiazania w moim wyobrazeniu ma byc ekologia, mniejsze zuzycie paliwa itp.


Zmienienie alternatora i calej instalacji na 48v zamiast 12v (no przeciez alternator to silnik elektryczny) i podpiecie do niego baterii o pojemności 10 Ah w celu wspomagania napedzania sprezarki... mamy nazywac hybryda?


Zaraz wszyscy beda stosowac to w 3 litrowych dizlach tylko dlatego aby ugrac 9.3% cla od naszego panstwa.

Jak politycy krzyczeli o elektromobilnosci to mialem troszeczke inne wyobrazenia na temat "tych" samochodow.

Teraz bedziemy oszukiwac sie sami. Ale za to statystyki jak pewedruja do gory ile to "hybryd" jest zarejestrowane. Jaka Polska jest eko i wogole.... ciekawe czy niemcy tez to rejestruja jako "hybryda" xd
 
Ostatnia edycja:

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Którego masz na myśli, chyba nie W205 w pakiecie AMG, a te starsze?
Poka konkurencje, pewnie A4/BMW3, bo widzę tu jakieś stereotypy o emerytach ; )

Dla mnie Francja elegancja, klasa i z zadziorem, mały dzik, ale gusta i guściki, wiadomo.
Ja tam uważam, że Mercedes zamiata z designem od lat, zupełnie zmienił wizerunek.

Lolo, A8, to A8 ; )
Dokładnie, akurat zarówno nowy merc C klasa jak i nowe BMW 3 zamiatają designem nowe audi A4.

A wracając do Gelendy, to pisząc że jest zaawansowana technologicznie miałem na myśli naszpikowanie najnowocześniejszymi bajerami dostępnymi na rynku mimo zewnętrznej kanciastej budy.
Osobiście nie kupiłbym takiego auta, co nie zmienia faktu że Mercedes niejednokrotnie zawstydził inne marki pokazując możliwości terenowe G klasy. Poza tym Gelenda jest jak Rolex. Nie ważne że jest droga, skoro i tak się świetnie sprzedaje.

I nie jestem 11 latkiem, bo jeżdzę na codzień V8 z 2 turbinami i szczerze mam głęboko czy ma on 400 czy 500 koni i 600 czy 800 Nm, dla mnie osiągi są aż z zapasem wystarczające, mogę tym wszystko i wszystkich bezpiecznie wyprzedzić i to się dla mnie liczy. Nie patrzę na papier i cyferki bo co za różnica czy auto ma 3,2 s czy 3,8 s do 100 km/h skoro najbardziej wykorzystuje się zakres prędkości 60-120 a nie 0-100. Noo chyba że lubisz sobie starty ze świateł xD
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie, akurat zarówno nowy merc C klasa jak i nowe BMW 3 zamiatają designem nowe audi A4.

A wracając do Gelendy, to pisząc że jest zaawansowana technologicznie miałem na myśli naszpikowanie najnowocześniejszymi bajerami dostępnymi na rynku mimo zewnętrznej kanciastej budy.
Osobiście nie kupiłbym takiego auta, co nie zmienia faktu że Mercedes niejednokrotnie zawstydził inne marki pokazując możliwości terenowe G klasy. Poza tym Gelenda jest jak Rolex. Nie ważne że jest droga, skoro i tak się świetnie sprzedaje.

I nie jestem 11 latkiem, bo jeżdzę na codzień V8 z 2 turbinami i szczerze mam głęboko czy ma on 400 czy 500 koni i 600 czy 800 Nm, dla mnie osiągi są aż z zapasem wystarczające, mogę tym wszystko i wszystkich bezpiecznie wyprzedzić i to się dla mnie liczy. Nie patrzę na papier i cyferki bo co za różnica czy auto ma 3,2 s czy 3,8 s do 100 km/h skoro najbardziej wykorzystuje się zakres prędkości 60-120 a nie 0-100. Noo chyba że lubisz sobie starty ze świateł xD

Ja podobnie podchodzę nie ma znaczenia dla mnie tego typu moc, bo to co już jest i tak jest ponad to co człowiek potrzebuje.
A4 dizajnowo jest taka ,a nie inna mi się nie podoba, w środku również uważam, że mercedes jest ładniejszy i cenowo też wychodzi dobrze.

Ale G klasa mi się nie podoba z wyglądu, ale to co potrafi to auto w terenie to można popatrzeć na różnych filmikach..
Jakieś dwa tygodnie temu miałem okazję jechać nową Q3 z silinikiem 150 KM z manualem i z normalnym wyposażeniem jak mi gość powiedział cenę za ile ja kupił to myślałem, że wyskoczę ... za około 20-30 tyś mniej kupuje się dużo lepiej wyposażonego CX40, który dla mnie jest fajniejszym autkiem. I coraz mniej dziwię się, że ludzie sięgają po samochody używane, patrząc na niektóre ceny.
Dla mnie hybryda to samochod z silnikiem (nepedem) elektrycznym, celem tego rozwiazania w moim wyobrazeniu ma byc ekologia, mniejsze zuzycie paliwa itp.


Zmienienie alternatora i calej instalacji na 48v zamiast 12v (no przeciez alternator to silnik elektryczny) i podpiecie do niego baterii o pojemności 10 Ah w celu wspomagania napedzania sprezarki... mamy nazywac hybryda?


Zaraz wszyscy beda stosowac to w 3 litrowych dizlach tylko dlatego aby ugrac 9.3% cla od naszego panstwa.

Jak politycy krzyczeli o elektromobilnosci to mialem troszeczke inne wyobrazenia na temat "tych" samochodow.

Teraz bedziemy oszukiwac sie sami. Ale za to statystyki jak pewedruja do gory ile to "hybryd" jest zarejestrowane. Jaka Polska jest eko i wogole.... ciekawe czy niemcy tez to rejestruja jako "hybryda" xd

W Fordzie nazywają dizelki z elektrykiem - miękką hybrydą, dopiero za rok ma być taka typowa hybryda jak jest np w Toyocie czy też w Lexusie..
Dwóch moich znajomych ma nowe Ravki w hybrydzie i większość ich jazdy jest po mieście i są bardzo zadowoleni ze spalania jak i z samego auta.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
I coraz mniej dziwię się, że ludzie sięgają po samochody używane, patrząc na niektóre ceny.

Generalnie, to zakup droższego auta mija się z celem.

Robi się tak:

Kupuje się mieszkanie, oczywiście w miejscowości gdzie stosunek ceny do wynajmu jest odpowiedni.
Mieszkanie się wynajmuje i auto leasinguje/wynajmuje/kredytuje - zwał jak zwał, bez wdawania się w szczegóły.

Za zysk z wynajmu, można jeżdzić przyzwoitym samochodem.

Gdyby ktoś nie skumał o czym mowa:
Zakup nowego auta, to ogromna strata przy sprzedaży.
Przy założeniu, że auto w salonie kosztuje 200k, to po 36msc. tracimy min. 30%.
Niech to będzie dla równego rachunku te 50.000zł.
Tyle ląduje do śmieci, dosłownie, bo tyle nas kosztuje przyjemność korzystania z auta przez te 3 lata.

Kupując mieszkanie, opłacamy z uzyskanego zysku "wynajem" auta, a po 36msc. oddajemy auto.
Rachunek:
Dalej mamy mieszkanie, które nie dość, że nie traci, to zyskuje z roku na rok. Pomijając fakt, że jest "bańka" obecnie, ale to nie temat na takie dyskusje, założenie natomiast nie zmienia się (w uproszczeniu).
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Generalnie, to zakup droższego auta mija się z celem.



Robi się tak:



Kupuje się mieszkanie, oczywiście w miejscowości gdzie stosunek ceny do wynajmu jest odpowiedni.

Mieszkanie się wynajmuje i auto leasinguje/wynajmuje/kredytuje - zwał jak zwał, bez wdawania się w szczegóły.



Za zysk z wynajmu, można jeżdzić przyzwoitym samochodem.



Gdyby ktoś nie skumał o czym mowa:

Zakup nowego auta, to ogromna strata przy sprzedaży.

Przy założeniu, że auto w salonie kosztuje 200k, to po 36msc. tracimy min. 30%.

Niech to będzie dla równego rachunku te 50.000zł.

Tyle ląduje do śmieci, dosłownie, bo tyle nas kosztuje przyjemność korzystania z auta przez te 3 lata.



Kupując mieszkanie, opłacamy z uzyskanego zysku "wynajem" auta, a po 36msc. oddajemy auto.

Rachunek:

Dalej mamy mieszkanie, które nie dość, że nie traci, to zyskuje z roku na rok. Pomijając fakt, że jest "bańka" obecnie, ale to nie temat na takie dyskusje, założenie natomiast nie zmienia się (w uproszczeniu).

Tylko trzeba mieć 200k na mieszkanie w gotówce. Nie każdy może sobie na to pozwolić lub nawet nie chce.

Druga sprawa to uda Ci się wynająć mieszkanie za 200k zł z zyskiem na poziomie 3200 zł, aby opłacić ratę leasingu? ;)

W teorii fajne, w praktyce niekoniecznie.
Z wyrzucaniem pieniędzy w błoto też ciężko się zgodzić. Przecież użytkujesz samochód jaki chciałeś. To samo można napisać np. o projektorze. Dlaczego Bipo kupił JVC za 20k zł i wyrzucił pieniądze w błoto zamiast kupić garaż, wynająć go i z wynajmu spłacać projektor? :E

P.s.
"Generalnie, to zakup droższego auta mija się z celem."
Nie zawsze trzeba mieć cel, bo jaki cel jest w zakupie Lambo, albo chociażby RS6 za 900k zł i po dwóch, trzech latach sprzedaż za 300k zł? Żaden. Ot fun z posiadania takiej fury, a utrata 600k zł dla kogoś takiego jest kompletnie bez znaczenia.
 
Ostatnia edycja:
Do góry