Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
No i teraz się rozumiemy ;)
Myślę, że taki Dodge daje nieporównywalnie więcej frajdy.
To typowa zabawka (czyt. wykidajło i postrach ulicy) dla dużych chłopców.
Nie sądziłem, że na ulicy pośród tych wszystkich europejczyków robi takie wrażenie. Te filmy na YT nie oddają tego.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Armanig ty to ostatnio jakis niewyzyty: onkyo, klipsch, mustang teraz dodge. ::

Ja lubie te druga strone motoryzacji.
Elektryk czy luksusowa hybryda to calkiem inny swiat. O ile w mustangu "jestes" gowniarzem ktory chce poszpanowac rykiem silnika (co drugi powie co za wariat czy debil) , to w elektryku podjezdzasz niezauwazony, ludzie dostrzegaja cie w ostatnim momencie, strzelaja karpia bo nie wiedza co to za auto przejechalo i dlaczego nie bylo slychac. Te duze oczy, otwarta szczeka i w glowie zagadka: "co to?".
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dokładnie, taki sam jest właśnie Klipsch. To Mustang w czystej formie.
Pisałem o tym nie raz. To czysty fun.

Ja już mam powoli dosyć tej całej poprawności.

Tu też nie chodzi o szpan (litości), to nie Aventador.
Ja zwyczajnie lubię konkrety, a pięknie zestrojony wygar w V8 (w przypadku Mustanga jest to tłumik "Corsa"), to orgia dla uszu, a ten w Dodgu jeszcze lepszy.
To tak jak z motorami, mnie nie rajcują dopieszczone ścigacze, a właśnie klasyczne Choppery.

Co do elektryków, tudzież hybryd, to nic do nich nie mam, ale dla mnie to auta bez charakteru, taki znak naszych czasów.

Tutaj gość prowadzi dobry kanał motoryzacyjny, sporo nowoście testuje (fachowo) i jakiś czas temu spełnił swoje marzenie kupując właśnie Mustanga, obala wiele mitów i fajnie wyjaśnia laikom na czym ta cała zabawa polega. Zaraził juz pół Polski Mustangiem.
Jest też zawodowym muzykiem, co istotne w przypadku testów nagłośnienia w aucie i chyba wrażliwości, bo to zazwyczaj idzie w parze. Nie ma tu mowy o żadnym szpanie.

[youtube]PbVokWSlnzM[/youtube]
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Czarny scenariusz dla Tesli w naszym pięknym kraju.

]


Hahaha... Pajac mial zasieg 20km zostawil auto zalaczone przez cala noc (internet, gpsy, alarmy) rano wsiadl i chcial ujechac 20km. Gratuluje glupoty.

Koles tez bladego pojecia nie ma jak wlacza sie tryb holowania na rozladowanym aucie.

[youtube]ldnbPmaOEkY[/youtube]

No tego ze jedziemy pod ladowarke (nie firmowa) i jest ona nieczynna, no to nie stety. Na to rady nie ma.
Odnoscie ladowarek Tesli supercharger to masz w aucie na biezaco, ktore sa sprawne czy sa wolne itp.
 

Greymir

New member
A dlaczego Mercedes do swojego elektryka zaczął ładować dźwięk silnika który można słuchać z systemu audio? Bo kierowcy zaczęli przysypiać przy wyższych prędkościach...tak go wygluszyli.. absurd pogania absurd.

Po miesiącu w Norwegii i naoogladaniu się wszelkiego rodzaju elektryków stwierdzam że do nich to pasuje, naród spokojny, cichy to i samochody bez ikry. Chociaż nie powiem, Tesli na autostradzie jadąc Volvem 2.0 nie dało rady nawet dogonić.

Osobiście nie czuje potrzeby elektryka, w najbliższych 5 latach nie dobudujemy infrastruktury, która by chociaż w procencie dogoniła osiągnięcia Norwegów. Nie te zarobki, nie ta technologia.

Elektryki/hybrydy są fajne, ale nudne do bólu.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
A dlaczego Mercedes do swojego elektryka zaczął ładować dźwięk silnika który można słuchać z systemu audio? Bo kierowcy zaczęli przysypiać przy wyższych prędkościach...tak go wygluszyli.. absurd pogania absurd.

A co za roznica czy spalinowy czy elektryczny? Przy duzych predkosciach i jeden i drugi halasuje tak samo (dzwiek opon i oporu powietrza) dzwiek silnika spalinowego jest maly w stosunku do reszty, wiec elektryk nie ma tu nic do rzeczy.


Ja powiem tak, jak ktos nie jedzie dalej niz 170km od "domu" (350km zasiegu) to mozna zaszalec i kupic tesle. W innym wypadku spalinowy.
 

Greymir

New member
A co za roznica czy spalinowy czy elektryczny? Przy duzych predkosciach i jeden i drugi halasuje tak samo (dzwiek opon i oporu powietrza) dzwiek silnika spalinowego jest maly w stosunku do reszty, wiec elektryk nie ma tu nic do rzeczy.

Rozumiem że wspomniany wyżej Mustang V8 będzie hałasował przy powiedzmy 150 km/h tak samo jak elektryczna Tesla? Wątpię, ale nie dowiem się bo nie mam ani jednego z tych aut :) jeżeli porównamy np. Aurisa w dieslu to może by było podobnie :)

P.s. średnia długość podróży w Polsce to 12,4 km. Ale wszyscy doskonale wiemy jak to jest z tymi średnimi :???:
 

Henry

Active member
Bez reklam
Kumpel jakiś czas temu Teslą X z UK przyjechał i mówił, że jakichś strasznych niedogodności nie odczuł, nie jechał też jakoś znacząco dłużej niż zwykłym autem.
Trasę tak rozplanował aby postoje, ze względu na dzieciaki robić przy stacjach ładowania.

Wyżej wspominano o Norwegii i ilości elektryków tam jeżdżących, trzeba pamiętać, że akurat Norwegia stoi bardzo wysoko pod kątem niezależności energetycznej i bardzo taniej w wytworzeniu "energii zielonej"
Dochodzą do tego jeszcze specjalne dopłaty do aut elektrycznych, ale to już chyba w całej Skandynawii.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Tez nie mam mustanga, ale ostatnio troche jezdze v8 w dizlu i tesla. Oba auta przy 150 slychac tylko szum, silnika nie slychac.

Henry no ale minus taki ze trzeba planowac trase. W dodatku trafisz ze ladowarki zajete i bedziesz #&$#& ze musisz czekac pol godziny. W tym roku tesla planuje postawic nascir ladowarek i orlen 16, Greenway tez ostro buduje ladowarki. Praktycznie w wiekszosci hoteli udostepniaja ladowanie.... no ale... nie jest to tak jak z benzyna.

Szkoda ze tesla ma "wedlog mnie" glupie podejscie. Ladowarki stawiaja tylko swoje tzn. dzierzawia plac i stawiaja swoja infrastukture. Jak ktos ma CPN i chcialby kupic sobie ladowarke tesli to nie moze bo nie sprzedadza.

Ale plus taki ze auta laduje sie za free na stacjach tesli. Wiec "jazda za free", przegladow nie praktycznie nie masz, eksploatacja to tylko opony i wycieraczki. Wiec jak ktos chce otworzyc Taxi w miescie gdzie jest ladowatka tesli to..... :)
 
Ostatnia edycja:

Greymir

New member
Tez nie mam mustanga, ale ostatnio troche jezdze v8 w dizlu i tesla. Oba auta przy 150 slychac tylko szum, silnika nie slychac.

Henry no ale minus taki ze trzeba planowac trase. W dodatku trafisz ze ladowarki zajete i bedziesz #&$#& ze musisz czekac pol godziny. W tym roku tesla planuje postawic nascir ladowarek i orlen 16, Greenway tez ostro buduje ladowarki.

W takim razie uznaje sprawę za zamkniętą bo skoro masz porównanie to nie ma co dalej ciągnąć tematu.

W najbliższych latach Główny Urząd Statystyczny będzie prowadził badania odnoście elektromobilności, ilości ładowarek i całej infrastruktury technicznej dla samochodów typu plug-in i elektrycznych. Dodatkowo z prognozami na przyszłe lata więc wyjaśni się na czym tak na prawdę stoimy.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Zobaczysz w ciagu 2 - 3 lat elektromobilnosc ruszy z kopyta jak nic innego. Wlasnie buduja sie mega fabryki z zapleczem do budowy aut

Tesla zrzekla sie sporej czesci swoich patentow pod pretekstem aby elektromobilnosc latwiej i szybciej sie rozwijala. (miec monopol i oddac go za free Musk to "porabany" czlowiek)


Wszystkie koncerny teraz dukaja nad elektrykami, mam kumpla w monachium konstruktor w samochodowce to mowi ze masakra na tym punkcie jest.

Pozostaje tylko zrobic tania i dostepna ladowarke z szybkim ladowaniem (tesla ma takie w posiadaniu supercharger2), tak aby kazdy CPN mogl ja kupic (przeciez do kazdego cpn chyba idzie srednie napiecie) wiec zaplecze jest.

Dac jakies rabaty na prad dla elektromobilnosci i jedziem z koksem. Budowa auta elektrycznego to proscizna w porownaniu do spalinowki.

Komoletnie nie widze przyszlosci dla aut spalinowych, Wkoncu musi to klapnac zreszta... musialbym poszukac ustawy niemieckie i chinskie bo wydaje mi sie ze planuja od 2030r zakaz produkcji aut spalinowych, gdzies cos o tym czytalem.

masz
https://www.google.pl/amp/s/www.spidersweb.pl/2017/09/chiny-zakaz-samochodow-spalinowych.html/amp



Chiny ogłosiły właśnie wbicie kolejnego gwoździa do trumny samochodów napędzanych paliwami kopalnianymi. Tamtejsze władze chcą w niedalekiej przyszłości zakazać sprzedaży samochodów napędzanych paliwami tego rodzaju. Dla producentów samochodów to jedna z najważniejszych wiadomości w tym roku.


Podobne zapowiedzi padły również ze strony takich państw, jak Wielka Brytania czy Francja. Oba europejskie kraje zobowiązały się zakazać sprzedaży samochodów spalinowych do 2040 r.

Według zapowiedzi nowego holenderskiego rządu, kraj ten pozbędzie się z ulic samochodów napędzanych silnikami diesla i benzynowymi w ciągu najbliższych kilkunastu lat. To kolejny kraj, po Wielkiej Brytanii, Francji czy Indiach, który składa podobną deklarację.


Prezes firmy, Akio Toyoda, już we wrześniu 2017 roku podkreślił, że Toyota jest „nieco spóźniona” w segmencie samochodów elektrycznych. Szczególnie, że Chiny wprowadzają globalne ograniczenia emisji dla producentów, a Indie planują całkowite wyrzucenie z rynku nowych aut spalinowych od 2030 roku

Myslicie ze te wszystkie slowa to puste slowa?

A tu ciekawy sposob jak zmusic koncerny do sprzedawania elektrykow:

Od 2018 roku wszyscy producenci samochodów sprzedawanych w Chinach muszą mieć w swej ofercie przynajmniej 8 procent samochodów elektrycznych. W roku 2019 ich udział powinien wynieść 10, a w następnym 12 procent. To bardzo surowy wymóg. Jeśli producenci nie wywiążą się z narzuconych im norm zostaną ukarani przymusowym ograniczeniem sprzedaży, przed czym mogą się bronić kupując specjalne certyfikaty, podobne do certyfikatów na handel emisjami. Poinformował o tym monachijski dziennik "Süddeutsche Zeitung".

https://m.autocentrum.pl/publikacje/naszym-zdaniem/chiny-lider-elektromobilnosci-na-swiecie/


Armanig szybko kupuj tego Dodga bo za 10 lat sobie juz takim nie pojezdzisz oplaty cie zrujnuja!!!! Jak nie teraz to juz nigdy :)
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Takie legendy jak Mustang/Dodge nigdy nie umrą, to jest tak, jak z smarwatchami, kto ma kupić ten kupi, ale ja tam wolę tradycje ;)

Tymczasem paskuda pierwszego sortu:

[youtube]sBTduczd5QA[/youtube]
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Nie umra... Eko panstwa je wykoncza.

Berlin, Hannover czyste strefy wprowadza i mustaniem nie wjedziesz,

Homologacji producent nie dostanie i nowego mustanga nie wyprodukuja bo nie da sie go zarejestrowac. Kup mi nowa Audi A8 z 4 litrowym dizlem. Czekali az do stycznia czy dostana zgode z UE, no ale clean disel nie dostal zgody mimo euro 6, do nowej bmw 7 to wrypali 4 turba i 3 litry silnjk zeby cos wykrzesac z tego auta, bo zakaz produkcji wiekszych. Wiec pojdziesz do salonu obejzec nowa a8 a tam tylko 3 litry i 15 centymetrow pustej przestrzeni przygotowanej na 4 litrowy silnik.

Dojda jeszcze wyzsze oplaty za podatki, ubezpieczenia i inne takie. I spalinowki umra smiercia naturalna
 

Henry

Active member
Bez reklam
Myślę, że nie będzie tak źle,
Wyczytałem niedawno, że Bosch mimo wszystko będzie pracował nad dieslem, ich nowe rozwiązanie daje emisje NOx na poziomie kilkunastu mg/km, sporo poniżej wymaganych norm.
Podobno Daimler z nimi współpracuje w tym zakresie i niedługo inni się przyłączą, a jeszcze nie tak dawno wieszczyli koniec diesla.

Obecnie natomiast najgorszy jest ten cholerny downsizeing, np Forda Edga nie kupisz w Europie z topowym silnikiem, Mondeo nie zamówisz już 2.0 w benzynie, a do tego obowiązkowym będzie filtr cząstek stałych też dla aut Pb i na koniec jeszcze AD Blue :(

btw. Ten Rolls i tak nie przebije Bentleya i Multipli ;)
 

werf

Active member
Bez reklam
Jakoś nie czuje fenomenu amerykankich legend motoryzacji .Jakiś czas temu pod pałacem był zlot tego gruzu .
 

Attachments

  • 85D39E98-C629-4B92-AE84-28B4F6E10ACA.jpg
    85D39E98-C629-4B92-AE84-28B4F6E10ACA.jpg
    104,8 KB · Wyś: 21

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To był zdaje się zlot Mustangów, wolałbyś zlot Bmw, VW? ;)

Co do amerykańskiej motoryzacji, to lubię je tak samo jak europejską, ale trudno im odmówić fantazji, wystarczy sięgnąć kilkadziesiąt lat wstecz i spojrzeć na te dzieła sztuki które schodziły z taśmy.
Te wszystkie krążowniki, muscle cary, to zupełnie inny świat.

Już nie wspomnę o customach, wystarczy spojrzeć na kolekcję Jamesa Hetfielda z Metallici.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Masakra, ale rozumiem, że pozytywna?

Ano pozytywna.

W polsce chyba nie ma takich firm co zawodowo robia takie coda? Tuningi karoserii itp.
Kiedys byl fajny program Pimp My Ride :)

Jakies kilka lat temu szukalem w polsce firmy ktora, podjelaby sie zrobienia - wymiany podzespolow od japonskiego tuningera Wald, a konkretnie chodzilo o ta przerobke:

https://lexusenthusiast.com/2011/02/09/lexus-ls-600hl-sports-line-black-bison-body-kit-by-wald/

Ale nie znalazlem nikogo konkretnego co by sie podjal tego.

Tu strona producenta
http://www.wald.co.jp/english/
 
Ostatnia edycja:
Do góry