Panasonic seria PV80 i PV8

ArtS007

New member
Bez reklam
Jeśli nie dostałeś na piśmie potwierdzenia zamówienia, to nic nie wskórasz. Wyobraźmy sobie następującą, hipotetyczną, sytuację. Dodajesz telewizor do koszyka. Chwilę po tobie (to w końcu internet), to samo robi kolejna osoba. Jak sądzicie, w jaki sposób musiałby działać system, aby to wszystko zarekestrować zgodnie z fizycznymi możliwościami dostępu do towaru. Pamiętajmy, że większość sklepów internetowych korzysta z nie swoich magazynów, więc ktoś musi najpierw sprawdzić, czy towar jest dostępny i potwierdzić zamówienie. Tak było w przypadku tego sklepu, gdyż wyraźnie powołują się na magazyn producenta. Dwie rzeczy jedynie kuleją: opinia pracownika, że telewizor jest dostępny oraz niezbyt ścisłe zapisy regulaminu.

Proponuję zejść trochę na ziemię i realnie podchodzić do zakupów, a nie przerzucać się od razu Rzeczniiem Praw Konsumenta, czy sądem. Robiąc zakupy w internecie musimy otrzymać potwierdzenie złożonego zamówienia. Ten element stanowi zawarcie umowy przedwstępnej. Wcześniejsze obietnice są funta kłaków warte, skoro sklep nie zobowiązał się do zrealizowania zamówienia.

Szczere wyrazy współczucia z powodu nieudanej transakcji, ale nie zapominajmy, że bardzo niska cena jest nierzadko wabikiem. Robiłem w przeszłości zakupy komputerowe w jednym z tutejszych sklepów. Zawsze dzwoniłem, czy mają dany towar, w jakiej cenie. I zawsze płaciłem na miejscu troszkę więcej, niż zapewniali przez telefon. Oczywiście mógłbym się upierać przy ustaleniach telefonicznych. Ale kwoty były nieduże, a droga przejechana. Szkoda nerwów. Niestety, wiele sklepów liczy na to, że skoro już podjęliśmy decyzję, to zapłacimy nieco więcej dla świętego spokoju. Z pewnością takich transakcji wcale nie jest tak mało.

ArtS :)
 

robiw

New member
Prawda jest taka, że kupując (tzn. klikając) zawarliście umowę między sprzedającym i kupującym (tzw. umowa na odległość) ale to zawarcie zachodzi gdy: "Potwierdzenia przyjęcia zamówienia przesłane przez właściciela sklepu do klienta, który złożył ofertę kupna jest rozumiane jako zawarcie umowy."... robiw
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Trochę niedokładnie to ująłeś. Samo kliknięcie nie jest momentem zawarcia umwocy, gdyż następuje ono, jak sam wspomniałeś, dopiero w momencie potwierdzenia zamówienia. Kliknięcie jest równoznaczne jedynie z oznajmieniem woli dokonania zakupu przez klienta.

ArtS :)
 

sanchopan

Banned
Niestety, nieprawda Art.
Jak w markecie masz cenę 2,50 zł a przy kasie 3,70 zł - to zwracają różnicę.
Jak hurtownia mi wystawiła monitor 22" za 159 netto, to MUSZĄ go sprzedać za tyle - mimo że widać, iż ktoś się pomylił i wstawił w złotówkach cenę z euro (i chyba bez marży).
A to że nie każdy sklep chce potem sprzedać, to... normalne: ja też bym nie chciał.:p
Ale mają obowiązek: potem już wszystko zależy od siły przebicia klienta..., albo braku tej siły.:D
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Sanchopan, jeśli jestem w MM, to idę do stoiska, biorę z półki towar i zasuwam z nim do kasy. W przypadku sklepu internetowego to branie towaru następuje w momencie uzyskania potwierdzenia. Ono definiuje również ostateczną cenę za produkt. Przezorne sklepy zastrzegają, że oferta na stronie nie jest ofertą w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Kupowanie w internecie jest podobne do kupowania na zamówienie.

ArtS :)
 

sanchopan

Banned
Nie wiem o jakie potwierdzenie inne chodzi jak nie o kasę. Może o jakieś dziwne sklepy chodzi - normalny jest taki, gdzie (jak na żywo) chodzisz po towarach i wrzucasz je do koszyka i udajesz się do kasy. To samo co w realu, choć siedzisz w fotelu.:D
A że sklep się wygina, to już niedziwne...
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Większość sklepów internetowych to takie, gdzie są półki z cenami i obrazkami. Po towar trzeba się udać do hurtowni. :)

ArtS :)
 

darek2313

New member
Prosze o podpowiedź , kupiłem w sklepie internetowym px80e i nie dostałem karty gwarancyjnej tylko zapwenienie ze faktura jest ta gwarancją w honorowana przez serwisy, natomiast pan z biura obsługi klienta Panasonic Polska nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć mi na to pytanie jak jest to z ta gwarancją.
 

Miran

New member
Witam
W piątek będzie 42PV80 i miałbym prośbę do użytkowników czy może ktoś polecić jakiś porządny wieszak ścienny w przystępnej cenie tzn.wieszaki panasonica za ponad 1000zł są zdecydowanie nie przystępne.
Ktoś mi polecał wieszaki firmy Barkan czy może to ktoś potwierdzić?
 

robiw

New member
Ja kupiłem fajny wieszaczek, dzięki któremu TV jest bardzo blisko ściany a do jego konstrukcji nie można mieć zastrzeżeń, cena coś koło 120zł...spoko... robiw
 

robiw

New member
sanchopan napisał:
Niestety, nieprawda Art.
Jak w markecie masz cenę 2,50 zł a przy kasie 3,70 zł - to zwracają różnicę.
Jak hurtownia mi wystawiła monitor 22" za 159 netto, to MUSZĄ go sprzedać za tyle - mimo że widać, iż ktoś się pomylił i wstawił w złotówkach cenę z euro (i chyba bez marży).
A to że nie każdy sklep chce potem sprzedać, to... normalne: ja też bym nie chciał.:p
Ale mają obowiązek: potem już wszystko zależy od siły przebicia klienta..., albo braku tej siły.:D

Niestety Arts ma rację, poczytaj sobie o "umowie na odległość" (choćby na stronie UOKiK) - sklep musi potwierdzić zamówienie, inaczej nie ma umowy...robiw
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
pytanie

Panowie / i panie / mam pytanie chcę podłączyć do PV80 komputer przewodem DVI - HDMI. Rozumiem, że w ten sposób będę mógł oglądać na TV materiał HD z komputera? I tu mam jeszcze pytanie może głupie, ale lepiej się upewnić. Znalazłem ciekawy kabelek HDMI - DVI. Ja potrzebuje DVI - HDMI, czy ma to znaczenie, w "którą stronę idzie sygnał", czy po prostu to oznaczenie przewodu i kolejność nie ma znaczenia?
 

ArtS007

New member
Bez reklam
darek2313 napisał:
Prosze o podpowiedź , kupiłem w sklepie internetowym px80e i nie dostałem karty gwarancyjnej tylko zapwenienie ze faktura jest ta gwarancją w honorowana przez serwisy, natomiast pan z biura obsługi klienta Panasonic Polska nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć mi na to pytanie jak jest to z ta gwarancją.
Panasonic wprowadził niedawno internetową gwarancję, więc rzeczywiście papieru nie ma. Mam tylko nadzieję, że Panasonic Polska uhonoruje Twoje prawa w razie kłopotów, gdyż telewizor PX nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji w Polsce. Nadzieja w tym, że np. w sieciach Saturn i MM również pokazały się modele PX. Z technicznego punktu widzenia nie różnią się one od PV, jednak zasady udzielania gwarancji, to zupełnie osobna sprawa.

ArtS :)
 

AlexFM

New member
Ponieważ magiczny przycisk szukaj nie "udzielił" mi odpowiedzi wiec pytanie zadam w tym wątku. W kilku miejscach czytałem, że dość często zdarza się u nas że przed sprzedażą plazmy czas pracy panelu jest resetowany lub cofany do wartości która sugeruje że TV jest świeżutki niczym bułeczki w piekarni o 5 nad ranem. Sprawdzałem wartość w menu serwisowym i pokazuje mniej więcej czas który plazma gra u mnie w domu i coś mi się wydaje że to do końca nie jest prawdziwa wartość. Jakieś sugestie ??

Druga sprawa to jaki tryb (ustawienia w pc) wybrać aby jak najmniej zostawiać śladów na panelu (chodzi mi o pasek windowsa na dolnej krawędzi). Najpierw ustawiłem dual-view w którym na plazmie nie pokazuje zupełnie paska menu tylko tapetę którą mam ustawioną. Niestety po odłączeniu kabla (dvi-hdmi) i ustawieniu źródła w tv na hdmi1 widzę "duchy" mojego paska systemowego. Jakaś podpowiedź ??

Alex
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
stałe i norytoryczneie w tych samych miejscach elementy - to nie dla plazmy.
Daj odświeżanie. Jeśli powstały niedawno powidoki powinny zniknąć.
 
Do góry