Onkyo TX-RZ830. W końcu 7.1.4 (11.1)!

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
:) Ja poproszę o opinie. Kolega ma RZ810 i dużo testów za sobą, a teraz ja mam Rz830:) jestem ciekaw Twojego zdania.
Osobiście polecam, ampli naprawdę wart swojej ceny. Jestem pozytywnie zaskoczony.

Nie wierzę, żeby było gorzej. Niemal niemożliwe, ale zestawie na wybranych swoich kawałkach, moment wyjdzie co z trawie piszczy ; )

Armanig pisz śmiało swoje porównania bo nas ciekawskich jest więcej od tych zaczepialskich.
Onkyo RZ830 z końcówkami Marantza miałoby to sens? Końcówki onkyo drogie stąd moje pytanie:)

Ma sens, ale nie w kontekście cena/jakość, a w przypadku Klipscha nie pakowałbym się.
No chyba, że ktoś konkretnie gra i te seanse latają na referencyjnej skali cały czas.
Do bardziej wymagających skrzynek już jak najbardziej, poprzednie moje na końcówkach Marantza ledwo zipały, także bardzo dużo zależy od skrzynek.

Armanig - żartownisiu :D W tej galerii na którą wszyscy od lat czekają? :D
Abstrahując od galerii, jaki masz obecnie setup głośnikowy na tym Onkyo 810? 5.1.2? 7.1? Nie czujesz niedosytu względem 7.1.4 ?

Zochu, masz galerię w galerii, przecie wszystko jest ; )

Obecny setup to 11.1 (czyli 7.1.4), taką mam fizycznie konfigurację w pokoju i tak korzystałem na Marantzie z końcówkami od lat.
Teraz przy Onkyo 810 korzystam (mam podłączone) z 7.1 i 5.1.2
Nie da się nic innego zrobić na 810, można podłączyć więcej i wybierać jedną z dwóch opcji (7.1 lub 5.1.2)
Głównie latam na 7.1, ale mogę przełączyć w locie i mieć 5.1.2

Czy mi brakuje? Lepiej mieć więcej jak mniej, teraz ponownie będę miał 7.1.4, no i zobaczymy jak to lata na nowym onkyo + wzmak 9070.

Po za tym, że Onkyo w modelu 830 zrobiło to co powinno być już w serii 810 (czyli 9 kanałów + możliwość rozbudowy, ale znowu RZ1100 nie miałby racji bytu), to jedne rzecz mi się nie podoba, mianowicie brak możliwości przeniesienia końcówek, czyli mój wzmak 9070 będzie się marnował na jakiś mało wymagającej parze w suficie, zamiast zasialać fronty. Tak można zrobić u Marasia, no, ale jakość grania w KD u Onkyo daje radę.


armaniq jak będziesz chciał się pozbyć srebrnego onkyo daj znać proszę :)

Myślę, że na dniach, ale cena może Ci nie pasować ; )

A coś Ty się przyczepił do klasy D? :D

Cezary, mądrzejsi czytają ze zrozumieniem ; )
Gdybyś Ty czytał z uwagą, to wiedziałbyś, że rozmawiamy TYLKO i wyłącznie o klasie D w kontekście RZ1100. Także, ja Cię bardzo proszę, weż no Ty przeczytaj jeszcze raz na spokojnie co napisałem wcześniej.
Znajdż choćby jedną negatywną moją wypowiedż na temat klasy D która by NIE dotyczyła RZ1100.
Gdybyś czytał uważnie, to zauważyłbyś, że wszystkie moje wypowiedzi dot. klasy D tyczą się tylko i wyłącznie Onkyo.
Onkyo nie zrobiło tego tak, jak trzeba i tyle w temacie. Wystarczy odsłuchać, zamiast pisać elaboraty.
Ja wiem czym się charakteryzuje dobre "De", co zresztą pisałem już lata temu, ale my tu piszemy o klasie D w RZ1100, co sam zauważyłeś we wcześniejszym poście.
 

Pakolo

Well-known member
Bez reklam
Armanig
Dzięki za odpowiedź. Pytałem o końcówki Marantza, ponieważ w przyszłym roku będę się wprowadzał do obecnie budowanego domu i kino postawie na Onkyo+Klipsch. Z początku będzie to grało w salonie 28m2, a finalnie w salce kinowej na poddaszu- jak sobie ją z biegiem czasu wyskrobie, około 30m2.

Co myślisz w ogóle o wrzuceniu Na fronty RP280 a surroundy np RP260 zamiast typowych surroundow klipscha?
 

jurass

Banned
Zadam pytanie jako purysta w pewnych sprawach. Może to nie idealny wątek do tego, być może było to już dyskutowane, ale nie było mnie tu jakiś czas i nie widzę nic takiego w miarę na wierzchu, a ta kwestia jest w zasadzie istotą tego wątku. Sam jestem na etapie budowy małego, testowego systemu UHD HDR Atmos. Z uwagi na wielkość pomieszczenia i inne kwestie będzie to 5.1.2, ale kiedyś pewnie trzeba będzie zmodyfikować system w głównym, większym pomieszczeniu. Otóż, po co nam 7.1.4, skoro 99% ścieżek Atmos/DTS:X to 7.1 czyli 5.1.2, a przynajmniej ja innych nie widziałem, mamy więc tylko 7 dyskretnych kanałów (pomijając LFE). Rozumiem, że może to mieć znaczenie w dużych pomieszczeniach, gdzie mamy więcej niż jeden rząd miejsc siedzących, coś jak w kinie, żeby podać przypadek ekstremalny. Ale jaki to ma sens dla większości pomieszczeń jakie mamy do dyspozycji w naszych domach? I co to będą za sygnały podawane przez amplituner do tych dodatkowych kanałów? Skoro dyskretnych ścieżek jest 7, a ampli rozkłada to na 11 kanałów, to czy nie zahaczamy też o aspekt referencja a preferencja?
 
Ostatnia edycja:

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Zadam pytanie jako purysta w pewnych sprawach. Może to nie idealny wątek do tego, być może było to już dyskutowane, ale nie było mnie tu jakiś czas i nie widzę nic takiego w miarę na wierzchu, a ta kwestia jest w zasadzie istotą tego wątku. Sam jestem na etapie budowy małego, testowego systemu UHD HDR Atmos. Z uwagi na wielkość pomieszczenia i inne kwestie będzie to 5.1.2, ale kiedyś pewnie trzeba będzie zmodyfikować system w głównym, większym pomieszczeniu. Otóż, po co nam 7.1.4, skoro 99% ścieżek Atmos/DTS:X to 7.1 czyli 5.1.2, a przynajmniej ja innych nie widziałem, mamy więc tylko 7 dyskretnych kanałów (pomijając LFE). Rozumiem, że może to mieć znaczenie w dużych pomieszczeniach, gdzie mamy więcej niż jeden rząd miejsc siedzących, coś jak w kinie, żeby podać przypadek ekstremalny. Ale jaki to ma sens dla większości pomieszczeń jakie mamy do dyspozycji w naszych domach? I co to będą za sygnały podawane przez amplituner do tych dodatkowych kanałów? Skoro dyskretnych ścieżek jest 7, a ampli rozkłada to na 11 kanałów, to czy nie zahaczamy też o aspekt referencja a preferencja?

To tak nie dziala. Tzn Atmos tak nie dziala.
Nie ma sciezek dla kanalow sufitowych tylko sa metadane, czyli informacje o obiekcie wytwarzajacym dzwiek.
Metadane sa przetwarzane przez procesor i w zaleznosci od konfiguracji (czyli ilosci glosnikow sufitowych) przetwarzane na odpowiedni sygnal ktory zapewnia wrazenie przemieszczania sie dzwieku.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Sprawdź spory wątek "Atmos" - gdzieś tu jest na forum, tam masz też dobre przykłady, wszystko też wyjaśnione.
 

jurass

Banned
Sprawdź spory wątek "Atmos" - gdzieś tu jest na forum, tam masz też dobre przykłady, wszystko też wyjaśnione.


No właśnie jakoś nie widziałem tego wątku i nie wiem, gdzie go szukać na razie, chociaż słyszałem, że takowy jest, ale zakopany pewnie i pewnie ma z pińcet stron. Co do zasady, to prześlizgiwałem się oczami po określeniach "object based", ale nie dociekałem co to tak naprawdę znaczy. Krótka uwaga rafa wyjaśnia mi wszystko, a przynajmniej daje odpowiedź na moje wątpliwości.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Armanig
Dzięki za odpowiedź. Pytałem o końcówki Marantza, ponieważ w przyszłym roku będę się wprowadzał do obecnie budowanego domu i kino postawie na Onkyo+Klipsch. Z początku będzie to grało w salonie 28m2, a finalnie w salce kinowej na poddaszu- jak sobie ją z biegiem czasu wyskrobie, około 30m2.

Co myślisz w ogóle o wrzuceniu Na fronty RP280 a surroundy np RP260 zamiast typowych surroundow klipscha?

Myślę, że jak wrzucisz RP260 na tyły, to pozamiatasz. Świetny pomysł i kupe ciśnienia, a ja bardzo cenie sobie robotę jaką robią tylne, co często jest olewane.
 

Pakolo

Well-known member
Bez reklam
Myślę poważnie o RP260 na boki i tyły do bazy 7.1 bo można używki wyrwać w dobrych pieniądzach.
 

Pakolo

Well-known member
Bez reklam
Idealny byłby set 6 kolumn RP280, ale to do większego pomieszczenia bo na 30m2 mogłoby to zabić słuchacza:D
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Zaletą Klipsch jest ich bardzo wysoka skuteczność co powoduje że moga być zasilane niezbyt mocnymi wzmacniaczami.
Oczywiście wydajność prądowa zawsze jest pożądana niezależnie od tego.
 
Do góry