O cudownym PS3-awaria winy użytkownika

dariuszd1

New member
Temat pomknął troszkę w innym kierunku..
Dodam od siebie (pisałem o tym już kiedyś) że PS3 w produkcjach mulitplatformowych wypada niemal zawsze gorzej. Ignorancją byłoby, gdyby ktoś zaczął pytać, jakie to tytuły multiplatformowe są słabsze na niej w porównaniu np. z xboxem. Znaczy to, że nie czyta recenzji ani nie przygląda się dostępnym porównaniom takich gier. O karcie graficznej wszyscy już chyba wiedzą wystarczająco dużo, jest ona nieco słabsza od xboxowej ale największym jej minusem jest możliwość korzystania z tylko 256 MB pamięci. Tutaj dużo lepiej wypada xbox (dzięki temu głównie widzimy w grach na nim ostrzejsze i lepsze takstury). Zgadzam się również z jednym z przedmówców, że nawet na przeciętnej maszynie dorze napisana gra (chodzi głównie o tytuły ekskluzywne) może wyglądać o niebo lepiej niż na innym sprzęcie o większych możliwościach. Tylko na PS3 jakoś na razie takich tytułów niewiele. Z niecierpliwością czekam na Uncharted 2 i Dirt 2, który niedawno zadebiutował demem oraz stanowi łakomy kąsek, tylko żeby ponownie się nie okazało, że taki DIRT 2 będzie lepiej wyglądał na innych platformach..(do czego akurat się już przyzwyczaiłem).
Jeżeli ktoś natomiast jeszcze się łudzi, że PS3 po ponad 2 latach obecności na rynku, stanie się jego niekwestionowanym liderem, to ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, że jest dosyć naiwny.
PS3 poniosła klęskę niejako już na starcie, gdy przekraczając linię, xbox był już po pierwszym okrążeniu. Jak na poczatku, tak i nadal polityka Msoftu jest bardziej zdecydowana i dynamiczna, konsola technologicznie lepsza (bądź łatwiejsza w programowaniu, jak kto woli) i dużo tańsza z większym zapleczem gier. Owszem, będą gry (G of W 3, Heavy Rain) które nakręcą sprzedaż konsoli i rynek niejednokrotnie przy takich okazjach usłyszy o niej ale ludzie, za parę lat będzie się już mówiło o kolejnej generacji konsol, a Msoft własnie taką polityką i takimi, a nie innymi działaniami przygotował i przygotowywuje sobie świetnie grunt na kolejny krok w przyszłości-czyli kolejną generację swojej konsoli, która przez pryzmat obecnych działań obu firm, jeszcze łatwiej i szybciej zdobędzie rzeszę wielbicieli i nabywców.
Pamietajmy również o tym, że inaczej jest gdy coś się psuje, bo jest maxymalnie zajeżdżane i wykorzystywane na maxa z powodu świetnych tytułów, a inaczej gdy sprzęt odmawia posłuszeństwa z powodu okresowego wycierania go z zalegającego na nim kurzu.
 
Ostatnia edycja:

cyber78

Member
Bez reklam
dariuszd1 napisał:
(...) O karcie graficznej wszyscy już chyba wiedzą wystarczająco dużo, jest ona nieco słabsza od xboxowej ale największym jej minusem jest możliwość korzystania z tylko 256 MB pamięci. (...)

Bzdura, zarówno Cell jak i RSX mają dostęp do obu obszarów pamięci.
Nie pisz głupot jak nie wiesz.
 

qazar

Member
Bez reklam
Źródła kolego podają co innego :"The PlayStation 3 uses the Sony, Toshiba, IBM-designed Cell microprocessor as its CPU, which is made up of one 3.2 GHz PowerPC-based "Power Processing Element" (PPE) and eight Synergistic Processing Elements (SPEs).[110] The eighth SPE is disabled to improve chip yields.[111][112] Only six of the seven SPEs are accessible to developers as the seventh SPE is reserved by the console's operating system.[112] Graphics processing is handled by the NVIDIA RSX 'Reality Synthesizer', which can output resolutions from 480i/576i SD up to 1080p HD.[104] The PlayStation 3 has 256 MB of XDR main memory and 256 MB of GDDR3 video memory for the RSX"
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
I niech tu ktoś jeszcze napisze że posiadacze jednej konsoli (np ps3) są w stosunku do niej obiektywni to chyba padnę ze śmiechu. Mnie osobiście drogi Cyberze78 totalnie wali ile pamięci ma mój x360 czy moja ps3. Takich rzeczy nie widzę gołym okiem ale za to bez problemu zauważam słabszą grafikę i/lub animację w grach multiplatformowych na ps3 w stosunku do xkloca. I całe to pieprzenie panów z firmy sony o megazaawansowanych bebechach ps3 zupełnie do mnie nie trafia kiedy odpalam kolejną grę na ps3 i widzę że niestety słabszy technologicznie kloc radzi sobie z nią o niebo lepiej. Bo ja zwykłym graczem jestem i tyle.
 

cyber78

Member
Bez reklam
To znalazłeś bardzo marne źródła :p
Zresztą z Twojego cytatu nie wynika, że RSX NIE może pisać i czytać do pamięci XDR, a jedynie, że DDR3 to pamięć dedykowana (i adekwatnie dla Cella).
Mało tego, Cell ma bardzo wolny odczyt z pamięci DDR więc jak przygotowuje obraz do wyświetlenia (np.: odtwarzanie video) to umieszcza go w XDR a następnie RSX czyta bezpośrednio z pamięci XDR i wyświetla na HDMI (RSX ma specjalne instrukcje do czytania tekstur z XDR ).

Mnogość mitów i przekłamań na temat PS3 jest wprost proporcjonalna do stopnia skomplikowania architektury.

SierzantHarris napisał:
I niech tu ktoś jeszcze napisze że posiadacze jednej konsoli (np ps3) są w stosunku do niej obiektywni to chyba padnę ze śmiechu. Mnie osobiście drogi Cyberze78 totalnie wali ile pamięci ma mój x360 czy moja ps3. Takich rzeczy nie widzę gołym okiem ale za to bez problemu zauważam słabszą grafikę i/lub animację w grach multiplatformowych na ps3 w stosunku do xkloca. I całe to pieprzenie panów z firmy sony o megazaawansowanych bebechach ps3 zupełnie do mnie nie trafia kiedy odpalam kolejną grę na ps3 i widzę że niestety słabszy technologicznie kloc radzi sobie z nią o niebo lepiej. Bo ja zwykłym graczem jestem i tyle.
Ale ja, po pierwsze nie twierdzę, że PS3 jest technologicznie czy jakkolwiek inaczej lepsze (lub gorsze) od XBoxa - są to bardzo różne maszyny. Wyjaśniam nieścisłości i niedomówienia.
A druga sprawa, to po prostu developerzy nie przykładają się robiąc multiplatformówki, i tyle (a nowy Batman potwierdza, że jak się chce to można zrobić dobrą multi).
XBox technologicznie jest bardziej podobny do PC i łatwo zrobić grę PC/XBox a trudniej przenieść na PS3.
Cała wina SONY jest taka, że nie zrobili PC bis, trzeba było wziąć od Intela quadcore, od NVidi mocną grafę, wewalić 2GB ram, i mutiplatformy byłyby lepsze na PS3.

PS: Ja kupując konsolę dokładnie wiedziałem jaki wady ma PS3 i jakie wady ma XBox (lub jak kto woli, jakie zalety ma PS3 a jakie XBox), i oczywiście nie kierowałem się mitem Cell'a .
 
Ostatnia edycja:

qazar

Member
Bez reklam
Masz lepsze źródło podaj, moje jest z wiki i pisze to co pisze, więc proszę zaprezentuj swoje źródła dotycząc korzystania z pamięci....

Nie zapominajmy, kto powiedział, "nowa generacja zacznie się w tedy gdy my tak powiemy" i "nasze gry będą chodzić w 120 klatkach animacji przy 1080p" A wyszło to co wyszło, co do batmana mam demko na ps3 i full na xbox360 i lepiej wygląda to na xbox360, ale możliwe że to wina dema....
 
Ostatnia edycja:

Snakeee

New member
Bez reklam
Gralem u znajomego w Batmana na xbox-a 360 (demo) i u siebie w to samo demo na PS3..... zadnej roznicy nie ma.
To ze developerzy nie potrafia pisac gier multi wie kazdy, PS3 jest trudniejsza w programowaniu ale nie oznacza to ze jest slabsza. Dziwne, ze niektorzy potrafia z tej konsoli wycisnac przeza... grafe a inni nie? Jak jest troche trudniej to mamy od razu placz...... od developera. Skoro inni potrafia to oznacza, ze dany developer jest do d.... i tyle.

Jesien-zima zapowiada sie na PS3 baaardzo obficie:cool:
 

k0val

New member
sorry ale co wy wyskakujcie z gramy robionymi tak samo na xoboxa jak i na ps3.Według mnie przez tego klocka ps3 jest hamowane w rozwoju graficznym w grach.Zamiast patrzeć na specyfikacje ps3 i porównywać go z pc(co jest dla mnie niedorzecznością ,pomijając że jest bez sensu ,bo cell to inna bajka 128 bitów i tak dalej) warto popatrzeć na przestarzałego xobxa 360(może ze względu na pośpiech i chęć zarobienia jak najwięcej mniejszym kosztem) i o dziwo co z niego dają jeszcze rade wycisnąć-bo jest łatwy do pisania gier ,ale wydaje mi się że to kwestia czasu zanim producenci zaczną bawić się cellem jak należy ostatnio pisało gdzieś że jest kilkanaście procent zaledwie jego mocy wykorzystywanych w grach co świadczy o jego potencjale.Bo właśnie gry są bardziej pisane pod xoboxa 360 i należy porównywać jego specyfikacje z pc a to już mówi samo za siebie.Dlatego ps3 nie może konkurować na razie na maxa z pc.Warto spojrzeć na exclusivy pisane specjalnie dla ps3 nie zwracające uwagi na xboxa takie jak uncharted(także przyszłą drugą cześć , krótkie filmiki z gameplay powalają)killzone 2, Motor Storm 2 ,Gran Turismo 5 ,Final Fantasy Versus XIII,Eyetoy PET ,a także niedługo Heavy Rain.Te tytuły są ścisłą czołówką w rankingu gier jeśli chodzi o grafikę a także o gameplay(czego brakuje sztucznemu tak często wychowalnemu crysisowi za grafikę której konsole nie mogły by pociągnąć a który ma się jednak na nie wkrótce pojawić)patrząc na to można dostrzec świetlną przyszłość dla gier na ps3.Jednak dopóki dla większości deweloperów zielone będą najbardziej się liczyły dopóty będzie xobox hamował rozwój pięknej grafiki na ps3 w wielu nowych grach.Dla chcącego nic trudnego.

Ps: Patrząc na ostatnie tendencje na forum proszę że jeśli ktoś chce pisać że jestem fan boyem to nie zabraniam,ale nich przy okazji rzuci jakieś konkretne argumenty ,forum jest do dyskusji a nie do obrażania innych

pozdrawiam:wink:
 

cyber78

Member
Bez reklam
Batman: Arkham Asylum: Console Comparison HD
http://www.gametrailers.com/player/55191.html
Ga wygląda bardzo podobnie, i bardzo ładnie na obu konsolach. Jak widać tekstury się zmieściły na PS3.

Jedno z ciekawszych i kompleksowo zebranych informacji o architekturze PS3:
http://www.edepot.com/playstation3.html
I cytat dotyczący obsługi pamięci:
"Because of the VERY slow Cell Read speed from the 256MB GDDR3 memory, it is more efficient for the Cell to work in XDR and then have the RSX pull data from XDR and write to GDDR3 for output to the HDMI display. This is why extra texture lookup instructions were included in the RSX to allow loading data from XDR memory (as opposed to the local GDDR3 memory). "

I jeszcze na temat różnic pomiędzy SRX a NVidia 7800GT:
"(...)Other RSX features/differences include:
o Extra texture lookup logic (helps RSX transport data from XDR)
(...)"

I jeszcze moja uwaga, to że XBox ma 512MB pamięci nie oznacza, że gra może wykorzystać całość dla karty graficznej, z tej samej pamięci korzysta CPU konsoli, kod gry też gdzieś musi się zmieścić. Tutaj po prostu programista nie musi tracić czasu obsługę dwóch różnych obszarów pamięci.

PS. RedAllert3 udowodnił, że jak się developer postara to wyciśnie więcej z PS3 niż z XBoxa , GhostBusters udowodnił, że jak developer jest słabiutki to będzie się zasłaniał trudnością okiełznania i mityczną mocą nie do odszukania.
 
Ostatnia edycja:

cyber78

Member
Bez reklam
Carbon_ napisał:
Red Alert na PS3 wyszedł prawie pół roku później.

Poza tym straszne dyrdymały tu wypisujecie :rolleyes:
Electronic Arts samo przyznało, że z powodu skomplikowania architektury PS3, oraz braku dobrego zespołu developerów nie byli w stanie wydać wersji na PS3 w tym samym czasie co na XBoxa i PC. Ale po ponad pół roku udało się, co najmniej tak dobrą wersję zrobić. Więc, czy PS3 jest gorsza od XBoxa czy po prostu inna?
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
X360 hamuje ps3...buhahaha. Ludzie, za grafikę odpowiada gpu a nie cpu więc czy Wy kiedyś przestaniecie pisać te bzdury o procentach wykorzystania tego nienadającego-się-do-gier cella? Killzone2 ładne fakt ale tekstury ma z poprzedniej epoki (jak z ps2) i to aż kłuło w oczy ale kto ma tylko ps3 tego nie dostrzeże. Co za k p. kijem w bambus. Zejdzcie na ziemie co niektórzy bo wam fanbojstwo przysłania pole widzenia. Jeszcze raz: X360 hamuje ps3...buhahahahahahahahaha, Geez ale niektórzy są naiwni...
 

k0val

New member
gościu nie wiem czemu się tak gorączkujesz i nakręcasz jak jakiś pięciolatek przecież to tylko sprzęt elektroniczny służący do rozrywki

jak tak kochasz tego xboxa to graj na nim ale nie musisz go tak czcić mnie osobiście odrzuca a zrazem jest według mnie jego największą porażką dodatkowo płatny dostęp do grania przez sieć jak Microsoft nie wzbogacił się na konsoli to chociaż tak chciał wycisnąć kasę z ludzi a jak dla mnie to właśnie gra przez sieć dają największą frajdę w konsoli i po co mam za to dodatkowo płacić jak płacę za neta a za konsole już na stracie zapłaciłem totalna porażka jak dla mnie takie coś!!!

jeśli chodzi o różnice w sprzęcie to oczywiste jest że xobox 360 ma słabsze bebechy i szybciej wysiądzie w miarę czasu ,to co widać na exclusivach w miarę czasu zobaczymy na tytułach pisanych pod wiele konsol lepiej wyglądających na ps3 możne nawet miażdżąco.Wystarczy tylko aby programistą zaczęło się po prostu chcieć pisać gry jak trzeba a nie iść na łatwiznę.
 

qazar

Member
Bez reklam
Ale to że xbox szybciej wysiądzie fanboye sony wieszczą od 2 lat i tak się nie dzieje, ciekawe dlaczego?
MS ma usługę płatną, ale jakością i zaawansowaniem o 2 poziomy stoi wyżej niż PSN i dziękuj MS za pierwszego live bo by bez niego w ps3 miał byś usługi sieciowe na poziomie PS2, czyli grzybnia i popelina
 

Kapral_Hicks

Klub HDTV.com.pl
vip
Nie sugerował bym się mocą graficzną ps3 tylko na podstawie RSX bo nie od dziś wiadomo że cell to również graficzny chip. Wiele efektów gdy ma się odpowiednią wiedzę idzie napisać znacznie szybciej dzięki cellowi. NP light bloom. Na xboxie czy pc trzeba odpalić 3 programy shaderów i operacje te obowiązuje kolejka, na ps3 z uwagi na wiele spe idzie to zrobić w jednym cyklu. Wypowiadał sie kiedyś o tym jeden programista na polygamii.

Szkopuł tkwi jednak w zdaniu "gdy ma się odpowiednia wiedzę", niestety ta tania nie jest. Engine Killzone powstawał kilka lat a i tak kosztował fortunę . Łatwo powiedzieć, developerzy nie umieją programować, że się nie przykładają ale prawda jest taka ze zwyczajnego dev. nie będzie stac na to. Tym samym my użytkownicy ps3 dostajemy gorsze tytuły multiplatformowe. Nic tu nie zmieni biadolenie że mogło by byc lepiej, gdyby tu i tu sie przyłożyli, liczy sie to co dostajemy. PS3 wyszło przeciw potrzebom rynku i tyle. Pewnie pomogły by dobre exclusivy ale ich też jak na lekarstwo i trzeba polegac na grach multiplatformowych.
 
Ostatnia edycja:

debeef

New member
Bez reklam
lata mijają i zmieniają się tylko marki...atari vs C=, Amiga vs Pc, Psx vs Saturn, Ps2 vs X-box jedynie nie zmienia się to że jeszcze nikt nikogo do swojej racji nie przekonał...
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Racja. Tylko że każdy wie jak jest naprawdę ale niektórzy udają że jest inaczej. Tak czy siak ponieważ mam też ps3 bardzo chcę by konsola ta totalnie mnie (czekam już 1,5 roku) zadziwiła i oczarowała. Niektórym wydaje się że jestem przeciwnikiem sony ale to bzdura i nic bardziej mylnego - ps3 nie daje mi się zwyczajnie polubić choć bardzo bym tego chciał. Tak więc czekam i czekał będę jeszcze jakiś czas ale wszystko ma swoje granice bo namydlone oczy trzeba kiedyś w końcu spłukać...chyba że będzie inaczej.
 

cyber78

Member
Bez reklam
A wracając do sedna tego wątku mam prośbę do "dariuszd1" , chociaż podejrzewam że od dawna nie śledzi tej przepychanki.

Otóż, pisałeś, że udało ci się otworzyć konsolkę i poprawić luty które spaprała fabryka. Masz jakieś zdjęcia z całej operacji którymi mógłbyś się podzielić? Może linki do stron z których korzystałeś, z instrukcją co po kolei odkręcić żeby dało się później złożyć.
Nigdy nie wiadomo kiedy i komu to się może przydać.

Poniżej link do strony z fotkami z wiwisekcji PS3 Slim, zaznaczono miejsca ze śrubkami, i kolejność demontażu.
http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation-3-Slim/1121/1#top

Pozdrawiam
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
No co Ty mówisz - patrz co on napisał:

dariuszd1 napisał:
(...)
Konsoli nie otwieramy sobie od tak poprostu jak PC-ta i nie czyścimy odkurzaczem, czy pędzelkiem oraz nie nakładamy nowej pasty, kiedy stara się zużyła
(...)


Pozdrawiam,
 

ps_user

New member
Bez reklam
Masta_J napisał:
Ja bym się na Twoim miejscu cieszył, zepsuła się dopiero rok po skończeniu okresu gwarancji.
Długo Ci posłużyła i za to należą się gratulacje dla Sony, przez te dwa lata służyła Ci wyśmienicie.
Skończyła swoje życie po dwóch latach i albo czas kupić następną albo obrazić się i kupić X'a.
Jak Ci się samochód zepsuje po gwarancji to też jedziesz do serwisu i robisz rozróbę bo trzeba zapłacić 3000 zł za naprawę i części?

Nie wiem czy autor już odszczekał tego posta bo dalej na razie nie czytałem, ale właśnie jestem po stwierdzeniu YLOD w mojej konsoli i nijak nie mogę wymusić w sobie oznak radości. Nawet pomimo tego, że konsola umarła AŻ rok po gwarancji. Zastanawiam się czy również w przypadku innych sprzętów również należałoby założyć wymianę głównych podzespołów np. po 2 latach użytkowania? Nikt, kto w jednym wcieleniu doświadczył zakupu np. samochodu, pralki, lodówki, telewizora, systemu audio itd. by tak nie powiedział.
Ja od sprzętu rtv, podobnie jak autor wątku, wymagam rozsądnej trwałości. Kupując Whirlpool'a nie spodziewam się że rok po gwarancji trzeba będzie wymienić silnik, oraz programator wraz z transformatorem i instalacją elektryczną. Takie awarie się nie zdażają masowo i akceptację możliwości ich wystąpienia uważam za postawę naiwną bądź fanbojską.

P.S. Kupię pastę, pożyczę nagrzewnicę, sprzedam PS3a zmartwychwstałe, kupię PS3 SLIM.a
 
Do góry