Nowe kamery od Sony !!!

Shinzon

New member
Alcatraz, oczywiście masz rację. Nie ważne jest czy do odtwarzania wykorzystywany jest Blu-Ray, czy komputer z dobrym playerem. Chodziło mi jedynie o fakt, że widziałem przypadki gdy ktoś przy kiepskiej konfiguracji (nie ważne czy to komputer czy TV) krytykował jakość obrazu z kamery HD AVCHD twierdząc, że przy ruchach kamerą na boki obraz jest rozmazany. Obraz HD dodatkowo mocno skompresowany AVCHD po prostu wymaga mocnej konfiguracji do odtwarzania. Tak się akurat składa, że większość konfiguracji komputerowych ma wąskie gardło w postaci monitora, który nie jest zoptymalizowany do wyświetlania filmów HD, w przeciwieństwie do telewizora HD, który tylko i wyłącznie do tego jest przeznaczony.
 

jackpe

New member
Shinzon nie tak dawno pisałem że ten wątek niekontrolowanie szybko się rozwija i od tego czasu nabiłeś następne 100 :)postów. A potem się dziwicie, że ktoś pyta o proste rzeczy bo jego oczy nie dają rady wytrzymać tak dużej ilości literek nagromadzonych na tak małej przestrzeni :) No tak trzymać to za dwa miechy Sony w nowych kamerach dobije do 1000. Może się wtedy ktoś na jakiś bonus załapie:) A co będzie za pół roku? Po targach będziemy pisali w wątku" Jeszcze nowsze kamery od Sony?" A ten zmienimy na stare kamery od Sony. No chyba że Sony zaprezentuje kamery 3D więc i problem tytułu się sam rozwiąże:)
 

siloeamistad

New member
hmmm

Odebrałem dzisiaj kamerkę. Trzeba przyznać - fajny kawałek pozlepianych tworzyw :) Od wtorku przejdzie 14-dniowy test w Grecji :) a później zdam relację :)
 

jackpe

New member
Alcatraz napisał:
Tak więc myślę, że możemy powrócić do tematu kamer HX500/520 bez potrzeby kończenia każdego postu stwierdzeniem w stylu "najlepszym zestawem do HD jest jednak telewizor i blue ray, nikt mi nie powie, że tak nie jest":D
Alcatraz z chęcią wrócę do tego tematu tylko dorzucę swoje 3 grosze. Choćbym nie wiem jak się starał / bardzo prawdopobone jest, że do tej pory coś robię źle / to podłączenie lapka Compaq 8710p / na prawdę nie najgorszy sprzęt / przez HDMI do telewizora daje mi o duuuużo gorszy obraz jak bezpośrednie zdekodowanie tego samego pliku w telewizorze z karty SD czy HDD. Rożnica jest naprawdę ogromna. Ten sam plik oglądany na monitorze laptopa / 17 cali / jest całkiem całkiem. Myślę, że stwierdzenie Shinzona zawiera w sobie też trochę wygody użytkownika. Po prostu wypala płytkę, wrzuca w odtwarzacz i nie myśli o reszcie typu rozdzielczości,ustawienia,podłączenia. Tu ma po prostu piękny obraz osiągnięty szybko i prosto. Mnie po jakimś czasie takiej zabawy też się już znudziło takie połączenie typu komp+telewizor / przede wszystkim właśnie ze względu na jakość obrazu/ i również raczej dość szybko dołączę do tego odtwarzacz Blue-ray.
No a teraz już piszmy, piszmy o XR500/520 bo nas inaczej wygonią z tego wątku:)
 

Shinzon

New member
Ja uważam, że ten wątek zasłużył na przejście do przykleionych. Jednak się niefortunnie nazywa "Nowe kamery od SONY !!!". Jak Jackpe słusznie zauważył za chwile mogą to być już stare kamery SONY. Wątek głównie toczy się wokół SONY XR500/XR520 i myślę, że zawiera już kopalnię wiedzy stąd może moderator mógłby do nazwy "Nowe kamery od SONY !!!" dodać "XR500/XR520" i przenieść do przykleionych to byłoby fajnie :).
 

Shinzon

New member
siloeamistad napisał:
Ja chciałem właśnie napisać, że fatalny obraz. Rozumiem, że WB na auto i stąd te fatalne kolory? Dla mnie to jest największy mankament tej kamery - dzisiaj mam ją odebrać, a co trafię na filmik to kiszka w kolorach nie z tej ziemi :( Mam nadzieję, że custom WB rozwiąże mi ten problem i nie będę miał takiej niebieskiej zimnicy :)

Siloeamistad mam nadzieję, że nowa SONY sprawuje się dobrze. Odnośnie fatalnych kolorów to chciałem dać jeden przykład. Chciałem raz nakręcić pociąg. Nagle odpaliłem kamerę i uruchomiłem nagrywanie. Kamera się jeszcze nie dostosowała do oświetlenia po nagłym otworzeniu ekranu LCD (XR500 tak odpala i błyskawicznie jest gotowa do nagrywania). Stąd kolory fatalne. Chwilę później jak kamera się dostosowała to kolory były jak najbardziej naturalne. Oczywiście trwało to chwilę zanim automatyka zadziałała.

http://img12.imageshack.us/img12/7156/test01c.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/2005/test02.jpg
 

Alcatraz

New member
Tylko pociąg zniknął...;) A ile to czasu "chwila", zanim automat wszytsko ustawi? Czy zawsze jest to podobny przedział czasowy (w sekundach)? W mojej straszej kamerce Sony (miniDV) wystarczą dwie sekundy, praktycznie takie problemy nie występują.
 

Shinzon

New member
Jest to różnie i czasem trwa kilka, a nawet kilkanaście sekund. W tym konkretnym przypadku pociąg zdążył śmignąć. Problem ten występuje najdotkliwiej w sytuacji, gdy nagrywamy np. w świetle sztucznym. Potem gasimy kamerę. Kamera "pamięta" ostatnie automatyczne ustawienie. Potem zmieniamy rodzaj oświetlenia przy wyłączonej kamerze i otwieramy nagle LCD i zaczynamy nagrywać. Wtedy dostosowanie się rzeczywiście może trwać nawet kilkanaście sekund, ale nie jest to reguła. Należy pamiętać, że jak wprowadzimy już kamerę w ustawienie automatyczne w świetle dziennym to nie ma już problemów. W przypadku nagrania z pociągiem było to moje pierwsze nagranie tego dnia, a wcześniej kręciłem w domu wieczorem. A wiadomo ... leci pociąg to chciałem złapać szybko kamerę i nagrywać.

Podsumowując jak się XR500 kręci w świetle sztucznym i przejdzie się do dziennego to należy kamerze dać możliwość automatycznego przestawienia się przez kilkanaście sekund i dopiero wtedy rozpocząć nagrywanie. Uniknie się wtedy nagrań w nienaturalnych kolorach, a jak kamera złapie rodzaj oświetlenia to później każde kolejne nagranie jest prawidłowe.

Dodam na koniec, że obie klatki jakie wstawiłem we wcześniejszym poście były z nagrania zrobionego na pełnej automatyce bez żadnych ustawień ręcznych.
 
Ostatnia edycja:

Alcatraz

New member
Jedno pytanie. Czy ten efekt widać w wizjerze lub na lcd? Mam na myśli to czy wydać, że po otwarciu obiektywu kamera jeszcze się nie dostosowała a po kilku sekundach poprawia obraz? Jeśli widać to pół biedy, gorzej jeśli dzieje się to "na wyczucie". Wtedy nie wiemy czy jest już dobrze czy nie.

Drugie pytanie - czy ona potrafi dostosowywać się z tymi ustawieniami w takcie nagrywania czy tylko "na postoju"? Może w obu sytuacjach?
 

Shinzon

New member
@Alcatraz

XR500 ma fenomenalny ekran LCD. Duży (3.2 cala) i o wysokiej rozdzielczości ponad 900.000 punktów. Najnowszy Canon i Panasonic dla porównania mają 2.7 cala i około 200.000 punktów. Jakoś w testach się tego nie podkreśla specjalnie. Oczywiście przejście z zimnych kolorów indoor na outdoor bardzo ładnie widać na ekranie LCD i nie ma z tym problemów, no chyba że kamerą bawi się jakaś stara babcia, która generalnie nic nie widzi ;-)

To czy kamera może przejść na inny tryb (np. z nagrywania w świetle sztucznym na dzienne) wydaje mi się, że nie zależy od tego czy nagrywa, czy nie, ale dla pewności to jeszcze raz sprawdzę.
 
Ostatnia edycja:

siloeamistad

New member
hmmm

No muszę powiedzieć, że ze sprawowania X500 dostaje ode mnie lepszą ocenę niż myślałem, że dam :)

WB - można zmienić bardzo szybko, nawet na totalny custom, sama również nie radzi sobie aż tak źle, jak myślałem. Rewelacji nie ma ale jest nieźle. Mam jeszcze Canona 20D i ta lustrzanka robi nieraz większe błędy w WB niż x500.

X500 ma niestety tendencję do prześwietlania - jeszcze nie rozgryzłem czy można kazać jej jakoś uśrednić pomiar itp. do tej pory radzę sobie ręczną korektą, która dzięki kółeczku jest wystarczająco łatwa.

To manualne kółko natomiast kompletnie nie nadaje mi się na ustawianie ostrości. Toż to trzeba się nakręcić jak durny :) Gdzie temu do rozwiązań z Panasonica. AF natomiast oceniam całkiem nieźle. Po kilku latach z produktami TAMRONA - AF w X500 to piorun :)

Ostrość obraz miodzio - i na Full HD i moim HD ready SZAJSUNGU :) jest super. Przynajmniej jeśli mowa o ostrości obrazu. Ruch - całkiem nieźle. Bez większych błędów - przynajmniej w odniesieniu do konkurencji. /Nie miałem niestety okazji zagłębić się samemu w zabawę Panasiem i Canonem - porównuję więc po części to, o widziałem w necie).

Czasem x500 robi jakiś dziwaczny błąd z "w miarę" jednolitym tłem. Obraz zaczyna się jakoś dziwnie zlewać, drżeć czy coś takiego. Jak kiedyś to nagram - nie omieszkam wkleić :)

Ogólne wrażenie całkiem niezłe.

Minus za ogniskową, która niestety mocno prosi się o dokupienie konwertera przynajmniej na 0,7. To jednak domowa kamerka, która powinna uwzględniać fakt, że szersze spojrzenie przyda się bardziej niż mega zoom.

...i minus za zawartość kartonika. To już niestety standard w SONY. Brak kabelka HDMI, kiepskie aku (w topowej kamerce mogli się szarpnąć na fh70), ładowarka do osobnego aku to już moim zdaniem minimum... a skoro już nic z wymienionych to choćby jakaś szmatka do czyszczenia :)

Kamerka kosztowała mnie 4590 (kupowałem na raty) - pewnie kupiłbym jeszcze raz gdybym podejmował decyzję dzisiaj.

pozdrawiam
 

Shinzon

New member
Zgadza się. Konwerter szerokokątny do XR500 to podstawa jak się nagrywa w domu, a nawet i w plenerze. XR500 ma minimalnie węższe pole widzenia od SR11, która i tak miała już je dość wąskie.

Konwerter mam zawsze w torbie i często z niego korzystam. Kupiłem model SONY VCL-HGA07 i jestem z niego bardzo zadowolony. Generalnie prawie nie sposób odróżnić nagrania z tym konwerterem i bez poza oczywiście szerszym polem widzenia.

http://www.sony.pl/product/cac-lenses---filters/vcl-hga07
 

verooko

New member
Polecam również RAYNOXa HD Super Wide -5050PRO 0,5X

Życzę dobrego światła ;) takiego bez mega kontrastów, ponieważ wtedy wszystkie szare komórki w naszych puszkach zawodzą i trzeba wybrać dobry kompromis w korekcie ekspozycji i WB.

Przy obrazach w ciemnych pomieszczeniach lekko podbijaj kolor(żywe), na zewnątrz kolory naturalne.
 

Shinzon

New member
Rzeczywiście RAYNOX ma niezły wybór konwerterów dla SONY (czy to model SR12 czy XR520 bez znaczenia bo gwint ten sam)

Konwerter 0,7x
http://www.digitaltoyshop.co.uk/pro...NOX_DCR-730_WIDE_ANGLE_0_7X_for_Sony_HDR-SR12

dcr730_web.gif


Konwerter 0,5x
http://www.digitaltoyshop.co.uk/pro..._HD-5050PRO_WIDE_ANGLE_0_5X_for_Sony_HDR-SR12

hd5050_web.gif


Konwerter 0,3x (FISH EYE)
http://www.digitaltoyshop.co.uk/pro...=RAYNOX_HD-3032PRO_FISH_EYE_for_Sony_HDR-SR12

hd-3030pro_web.gif


No i jeszcze jest coś na większy ZOOM (ale już chyba nie Raynox)

Konwerter 3x
http://www.digitaltoyshop.co.uk/pro...DE_3X_(ZOOM)_TELEPHOTO_LENS_for_Sony_HDR-SR12

telefoto_3x.gif


Konwerter 4x
http://www.digitaltoyshop.co.uk/pro...DE_4X_(ZOOM)_TELEPHOTO_LENS_for_Sony_HDR-SR12

tele4x.gif


WIĘCEJ FAJNYCH ZABAWEK DLA SONY SR12 poniżej:

parafront.gif
hood.gif


http://www.digitaltoyshop.co.uk/prodtype.asp?pt_id=1407&lg=1&c=Accessories_Sony_HDR-SR12

EDIT

Przepraszam SONY XR520 ma własną stronę. Jest tu sporo gadgetów dla różnych kamer. Można wybrać po lewej stronie.

http://www.digitaltoyshop.co.uk/prodtype.asp?pt_id=1775&lg=1&c=Accessories_Sony_HDR-XR520
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
Mnie kusi ten Raynox HD-5050PRO , glownie, ze ma 0.5x, tylko jak z jakoscia, ten sonowki dzieki SHIZON-owi podpinalem u siebie i fakt, ze z jakoscia bylo tak, ze nie odroznienia czy bez czy z konwerterem (poza jak juz bylo wspomniane ogniskowa), a tutaj zakupie i w plecy z kaska
 

Shinzon

New member
Oczywiście ten Raynox HD-5050PRO 0.5x to bardzo ciekawa propozycja. 0.7x daje jakieś 40% więcej pola widzenia, a 0.5x już 100%. Na ceneo.pl widzę, że ceny tego konwertera zaczynają się od 360 zł.

http://www.ceneo.pl/508247

W sumie tanio jak w porównaniu do SONY VCL-HGA07. Jak słusznie zauważył BelYaal pytanie jak z jakością.

Verooko czytałem, że masz kamerę Canon HG21. Rozumiem, że używasz Raynox HD-5050PRO z tą kamerą. Czy możesz wrzucić na forum (np. przez speedshare) jakieś nagranie z kamery z wykorzystaniem tego konwertera. Najlepiej plik bezpośrednio z kamery bez jakiś tam konwersji to mniejszych rozdzielczości. Kilka sekund filmu (do 30MB) powinno wystarczyć.

EDIT

Znalazłem w necie trochę ocen konwertera Raynox HD-5050PRO:

http://www.buzzillions.com/reviews/...amcorders-a-37mm-reviews#bz-model-reviewTitle

http://www.buzzillions.com/reviews/...rs-a-37mm-reviews?prRo=5#bz-model-reviewTitle

http://www.amazon.com/Raynox-HD-5050-Definition-Camcorders-Adapter/product-reviews/B000EVS7GY
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
Wolalbym jednak rowniez pliczek, najlepiej z i bez konwertera.
Dodatkowo jesli mozna prosic, to gdybys np zrobil tak, ze masz samochod, to uzywajac konwertera zrob na nim zoom-a na tablice rejestracyjna aby kamerka przeszka przez caly zakres ogniskowych do tele i jak wtedy tez sie spisuje konwerter bym zobaczyl
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Alcatraz napisał:
To nie do końca jest tak. Tu nie chodzi o pokazanie zestawu, który będzie odtwarzał filmy tak jak odtwarzacz blue ray. Po pierwsze to nie musi być w ogóle blue ray. Istnieją sprzętowe playery, które odtwarzają większość popularnych formatów. Wystraczy podpiąc pendrive lub dysk przenośny, podłaczyć urządzenie do telewizora i masz dokładnie to samo co z blue ray.

tak to bardzo ciekawe, a mozesz wymienic nazwe, bo jakos sie nie spotkalem z czyms co odtworzy strukture, za to wiem ze ma byc w przyszlosci w extrem ale z tego co wiem dalej nie, samo odtwarzanie plikow to od dawna odtwarzaja.

Po nastepne - Wygoda

Co do cen kamery, to widze ze cena okolo 1tys $ sie trzyma, tak jak u nas 4500zl

co do konwertera to swietna sprawa, tylko teraz widze ze w moim przypadku upierdliwe zakladanie, nie tak jak w modelach na "zatrzask"
 
Do góry