Nowe kamery od Sony !!!

LCC

New member
@Shinzon, chcesz mieć na kompie jakość HD i super płynność to plik z kamery m2ts czy mpg odtwarzaj w rozdzielczości ekranu 1920x1080 przy 50Hz lub 100Hz. Standardowo w kompie jest 60Hz i dlatego nagrania mają kiepską płynność.
 

Shinzon

New member
LCC pewnie masz rację. Problem w tym, że mój monitor w rozdzielczości 1920x1200 ma odświeżanie albo 59Hz albo 60Hz i żadnej innej wartości nie mogę w systemie ustawić. A więc nie bardzo mam jak to sprawdzić. Mój telewizor HD ma 100Hz no i oczywiście obraz chodzi pięknie.
 

Alcatraz

New member
Witam

Naprawde fajne klipy pokazowe, dzięki:) Nie wiem dlaczego pisałeś, że klip w standardowej rozdzielczości (SD) jest rozciągnięty do 16:9? Według mnie wszystko jest OK. Przy okazji zastanawiałem się nad klikoma sprawami... Powiedzcie mi szczerze: czy nie przeszkadza Wam, że w kamerach z dyskiem każde nowe ujęcie to nowy plik na dysku? Można się w końcu pogubić z tyloma plikami... trzeba sklejać, żeby jakoś to oglądać. Czy osobie przyzwyczajonej do kasetki będzie to bardzo przeszkadzało?

Druga rzecz dotyczy podesłanego klipu w standardowej rozdzielczości. Zaimportowałem go sobie (a dokładniej próbowałem) do Adobe Premiere 6 i... zapomniałem, że nie da się tego zrobić ponieważ plik ma dźwięk w formacie 5.1! Sta od razu pytanie. Czy można ustawić format dźwięku na normalne stereo i nagrywac w tens sposób (zarówno w HD jak i SD)?

Pozdrawiam
Alcatraz
 

Shinzon

New member
Dla mnie fakt, że każde nagranie to odrębny plik to super zaleta:

1) Po pierwsze jak jakieś nagranie jest kiepskie to kasuję plik ... dwie sekundy i spokój. A jak całe nagranie byłoby jednym plikiem to nieudane ujęcie trudno odszukać i wyciąć. Często zdarza mi się, że nagrywam wiele ujęć i np. dziesiąte ujęcie źle wypaliło, bo rodzina się źle ustawiła i trzeba nagrać jeszcze raz. W tym momencie odpalam kamerę ponownie, a nieudane ujęcie/plik kasuję. Pojedyncze pliki można łatwo łączyć w większe i dzielić jak się chce więc to nie problem.

2) Jeżeli z jednego wyjazdu mam powiedzmy 40 ujęć i byłby to jeden gigantyczny plik to obróbka tego na komputerze (wczytanie pliku do programu, wyświetlenie, poruszanie się po pliku) byłoby bardzo dużym obciążeniem dla komputera i obróbka trwałaby wieki. Teoretycznie na XR520 plik jeden mógłby mieć wielkość 240GB bo taki jest dysk. Nie wiem, czy system plików pozwoliłby na taką wielkość. Pewnie kamera i tak plik taki podzieliłaby na mniejsze zgodnie z systemem plików (nie pamiętam ile to jest, chyba 2GB ale może się mylę).

Może kiedyś wprowadzą jako opcja możliwość nagrywania od nowego pliku lub doklejanie do istniejącego, ale nie wiem czy to się przyda. Zawsze jak nagrywamy już coś 30 min i kolejne ujęcie chcielibyśmy dokleić i akurat będzie nieudane to znowu jest problem z wycięciem czegoś takiego z dużego pliku. Poza tym co robić dalej po złym ujęciu? Dalej doklejać czy zacząć od nowego pliku? Obcinanie plików z poziomu kamery nie wydaje mi się wygodnym rozwiązaniem.

Kamery na dysk/kartę w przeciwieństwie do taśmy mają tą przewagę, że można mieć dostęp do dowolnego ujęcia natychmiast a nie przewijać i szukać. Stąd obecne rozwiązania w kamerach na kartę/dysk uważam za najbardziej zaawansowane i takie w zupełności mi odpowiadają.
 
Ostatnia edycja:

BelYaal

New member
Alcatraz i sie potem dziwisz, ze mowie, ze jestes len :)
Mowilem poczytaj instrukcje, w kamerz jest mozliwosc przelaczania albo na dzwiek stereo, albo 5,1
Pozatym w adobe wlasnie przeszkadzalo mi to, ze nie moglem zaimplementowac wlasnie dzwieku 5,1, jak go mam, to chcialbym uzywac, tym bardziej, ze mam w domu 5,1.
Pinacle 12 pozwala mi na to i tego uzywam.
Co do pliczku SD, to chodzilo mi, ze odtwarzajac go na kompie, programy wlasnie go tak widzialy, na TV fakt, wygladal normalnie.
Natomiast co do wielu pliczkow, to rowniez wole kilka, przewijanie AVCHD, wyszukiwanie czegos tam i ciecie przy duzym pliku, faktycznie byloby mordega i strasznie mulilo komputer.
A kamera pomimo ciaglego nagrywania, gdzies czytalem, chyba tez w instrukcji, podzieli wlasnie pliki i zgadujac, ze jest tam FAT32, to na tym systemie plikow maks to jakies 4,5 gigałek
 
Ostatnia edycja:

Alcatraz

New member
No, uparty jesteś:) Takim sposobem to można zamknąć Forum, bo wszystko można poszukać w internecie (chociaż zdjęcie z XR500 znalazłem na razie jedno - jeśli znasz jakieś linki godne polecenia, lub może zrobiłeś juz jakieś...) i instrukcjach. Rozmowy z innymi użytkownikami to tylko objaw lenistwa. No ale nie o tym chciałem...

O stereo pytałem ponieważ juz kilka razy czytałem "o czymś" w instrukcjach a na końcu okazywało się, że tak jak piszą czyli "bez powiadomienia" jakaś funkcja została zmieniona. Dlatego wolę się upewnić u kogoś kto ma pod ręką konkretny sprzęt.

Natomiast jeśli chodzi o pliki oraz ich zalety i wady. To oczywiście dobrze, że nie robi jednego, wielkiego pliku np. 120GB. Mnie raczej chodziło o to, że jeśli np. filmuję małe sceny (po 10-20 sekund) to po "jednym dniu zdjęciowym" mam na dysku 100 pliczków - które i tak muszę wszystkie importować do progrmau jeśli chcę je montować albo jakoś łaczyć (co jak czytałem na tym Forum, nie odbywa się całkiem bezproblemowo). Tu wygodnieszym rozwiązaniem byłaby pauza w nagrywaniu. Rejestruję sobie 10 sekund ---> pauza, przechodzę w inne miejsce ---> nagrywam dalej w tym samym pliku. Wtedy mam wszystko w ładnych i poręcznych plikach, których jednak jest o połowę mniej. No ale jest jak jest.

Teraz ceny. No to jest katastrofa:( 1500 zł więcej tylko dlatego, że ktoś uważa Polskę za bogaty kraj. Co prawda nie wiem czy te ceny, które podawałeś - np. około 3000 zł za XR500 zawierają już te wszystkie przepisowe podatki ale myślę, że i tak wychodzi sporo taniej. Tylko to ryzyko...

Przy okazji - Adobe Premiere Pro CS4 rozpoznaje już DD 5.1, wszelkie formaty HD itd.

Pozdrawiam
Alcatraz
 

BelYaal

New member
Fotek nie robilem, bo jak wspomnialem, dla mnie to nie ta jakosc, niby kamera sama robi podczas krecenia, gdy sie komus japa cieszy, no ale sprawdzilem to tylko, ze dziala i wylaczylem.

Co do problemowosci laczenia plikow AVCHD, to czegos takiego nie odczulem, robi to programik dolaczony do kamery, jak tez Pinacle i jedynie ma sie dyskomfort zazynania sprzetu, gdy sie to robi.
A pauza... nadal bede za plikami mniejszymi, bo zdazalo mi sie zmieniac ich kolejnosc, a naprawde obrobka duzego avchd, dopiero wtedy zarzyna sprzet.
 

LCC

New member
@Vasquez, rzeczywiście Twój pliczek prosto z kamery przy 1920x1080 przy 50hz na TV LCD 100Hz chodzi bardzo płynnie (tak jak powinno być), ale już po kompresji w Vegasie do MPEG2 lub M2TS coś się kisi. Dziwna sprawa bo wszystko robie tak samo jak z moją SR12 i tu mam ok.

PS. Ładnie nad tym Jeziorem Głębokie :)
 
Ostatnia edycja:

vasquez

New member
LCC napisał:
@Vasquez, rzeczywiście Twój pliczek prosto z kamery przy 1920x1080 przy 50hz na TV LCD 100Hz chodzi bardzo płynnie (tak jak powinno być), ale już po kompresji w Vegasie do MPEG2 lub M2TS coś się kisi. Dziwna sprawa bo wszystko robie tak samo jak z moją SR12 i tu mam ok.

PS. Ładnie nad tym Jeziorem Głębokie :)

Heh no tak to Jeziorko "Głębokie"
problem w tym, że jak dam ten plik na PENDRIVE i zaniose do mojego ps3, to obraz sie również kisi (rwie przy przesówaniu poziomym - widać to na drzewach i innych pionowych obiektach - WYGLĄDA TO NIE DO ZAAKCEPTOWANIA)

Co ciekawe..sciagnalem z tego wątku pliczek jakis z tej samej kamerki tylko NTSC icicle10.mts i lazi plynnie nawet na PC :(
 

Alcatraz

New member
Witam

LCC, dlaczego napisałeś
ale już po kompresji w Vegasie do MPEG2 lub M2TS
- przeciez ten plik już jest M2TS, to o jakiej kompresji pisałeś?

Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia na innym odtwarzaczu niż PC ale zastanawiam się czy wpływ na taki efekt, który opisujesz może mieć bitrate ustawione w kamerze (tryb HQ, SP, LP itd.)? A przy pionowym ruchu nie ma problemu?
 

LCC

New member
No właśnie jest problem, pliczek jest M2TS jako oryginał i ten chodzi płynnie u mnie na kompie. Jednak gdy go zrenderuje przez Vegasa do MPEG2 lub M2TS MP4 to już rwie na maksa. Nie mam pojęcia co to może być.
 

vasquez

New member
LCC napisał:
No właśnie jest problem, pliczek jest M2TS jako oryginał i ten chodzi płynnie u mnie na kompie. Jednak gdy go zrenderuje przez Vegasa do MPEG2 lub M2TS MP4 to już rwie na maksa. Nie mam pojęcia co to może być.
rekompresja mnie nie interesuje na dzien dzisiejszy tak jak pliki prosto z kamery...
Szczegolnie ze sciagnalem 2 pliki z tej samej kamery ale z USA (NTSC) i plynnosc jest idealna (nie to co u mnie)
PLIZ JEZELI KTOS MA TA KAMERE W PALU TO PROSZE O SAMPLE DO POROWNANIA...Moze mam kamere spaprana? huh?
 

vasquez

New member
BelYaal napisał:
a popatrz dokladnie ze dwie strony wczesniej

This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

This limit is reached.

To download this file, the uploader either needs to transfer this file into his/her Collector's Account, or upload the file again. The file can later be moved to a Collector's Account. The uploader just needs to click the delete link of the file to get further information.

to tyle o jezeli chodzi o probki na rapidshare....

jescze znalazlem jeden klip ale byl to statyczny obraz..wiec nie mozna na nim nic porownac..
 

Shinzon

New member
Rapidshare jest do bani. Darmowa wersja pozwala ściągnąć plik 10 razy i później jest blokada.

Dziś razem z BelYaal spotkaliśmy się i robiliśmy testy kamer SONY SR11 oraz SONY XR500. Poniżej załączam pliki z testów:

STABILIZACJA

SR11
http://www.speedyshare.com/631325490.html

XR500
http://www.speedyshare.com/743635796.html

SŁABE OŚWIETLENIE

SR11
http://www.speedyshare.com/954770664.html

XR500
http://www.speedyshare.com/278391224.html

Powstał mały problem, gdyż kamera XR500 nie była ustawiona na 1920x1080 ale jedynie na 1440x1080 (miała prawdopodobnie ustawiony niższy bit rate). Niestety przed testami nie sprawdziłem ustawień na XR500 i tak wyszło. Jednak myślę, że ustawienia na XR500 nie miały dużego znaczenia przy ocenie stabilizacji i nagrywania w słabym oświetleniu.

Podsumowując zarówno przy stabilizacji jak i przy nagrywaniu w słabym oświetleniu XR500 wypada znacznie lepiej od SR11.
 
Ostatnia edycja:

Alcatraz

New member
Chwila... Czyli u kolegi Vasquez plik m2ts prosto z jego kamery nie chodzi płynnie zarówno na kompie jak i na stacjonarnym odtwarzaczu? Natomiast u kolego LCC ten sam plik działa płynnie wszędzie ale przestaje działać dobrze po wyeksportowaniu z programu Vegas, czy tak?

A jak jest z otwarzaniem prosto z kamery (po hdmi) u kolegi Vasquez? Próbowałeś sprawdzić w ten sposób? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić co w same kamerze mogłoby powodowac taki efekt. Chyba, że plik nagrywany byłby na kartę - wtedy np. może jakieś uszkodzenie karty.

Vasquez - gdzie kupowałeś kamerę? Wysyłkowo czy osobiście (nowa czy z drugiej ręki)?
 

vasquez

New member
Alcatraz napisał:
Chwila... Czyli u kolegi Vasquez plik m2ts prosto z jego kamery nie chodzi płynnie zarówno na kompie jak i na stacjonarnym odtwarzaczu? Natomiast u kolego LCC ten sam plik działa płynnie wszędzie ale przestaje działać dobrze po wyeksportowaniu z programu Vegas, czy tak?

A jak jest z otwarzaniem prosto z kamery (po hdmi) u kolegi Vasquez? Próbowałeś sprawdzić w ten sposób? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić co w same kamerze mogłoby powodowac taki efekt. Chyba, że plik nagrywany byłby na kartę - wtedy np. może jakieś uszkodzenie karty.

Vasquez - gdzie kupowałeś kamerę? Wysyłkowo czy osobiście (nowa czy z drugiej ręki)?

NIe mam jak sprawdzić na razie prosto z kamery, gdyż nie mam kabla mini-hdmi...zgrywam na pena i z pena odtwarzam, lub na PC przez powerdvd
kamera jest nowa- kupowana w sklepie internetowym, ale u kolesia u ktorego juz wydalem 15000 na aparaty itp..dodatkowo ma ten sklep 5 min na piechte ode mnie, wiec mialem mozliwosc "obmacania" kamery i nie sadze by koles mnie chcial wykiwac...

CO ustalilem do tej pory....
-> Pliki z tego modelu ale NTSC chodza na pc i ps3 zajebiscie
-> z mojej kamery pliki wygladaja ladnie do momentu w ktorym przesunalem kamere w poziomie..wtedy wszystko co pionowe sie krzaczy i wyglada to tak jakby na zmiane przeskakiwaly kratki z filmu (rozdwajaja sie na pare milisekund rzewa, slupy itp - wyglada to WUJOWO)..
-> Moj material testowalem na ps3 i na pc (powerdvd9)...Reenkodowalem go rowniez w VEGASIE na wszystkie mozliwe sposoby, by zobaczyc czy przez rekompresje pozbede sie tego efektu
-> Stara kamera SD lazi bez problemu i ultraplynnie...

Mam nadzieje ze mam zwalony model, ale o tym sie przekonam jezeli ktos laskawie z posiadaczy tej kamery (w wersji PAL) zamiesci mi przykladowy ORYGINALNY, niezmieniany pliczek MTS z kamery, w ktorym wystepuje przesuniecie horyzontalne kamery w dowolnym kierunku...

Dzieki!
 
Do góry