Kamery SONY HDR-SR12E, SR11E , SR10E

Sdolas

New member
Ślimak
Czy w Twoim canonie masz ręczny wpływ na przysłonę skoro robiłeś na f/2.8 i f/8 ? W Twoich przykładach widzę kompletne zaprzeczenie zasad optyki, ostrość i GO powinny rosnąć wraz z przymykaniem przysłony a na przykładach jest odwrotnie, sorry ale coś mi tu nie gra, czy mógłbyś to wyjaśnić ?
 

Sdolas

New member
espero napisał:
...Gdybym zrobil zrzut ekranu 1920*1080 z filmu tego samego ujecia obraz bylby super. Uwazam, ze jest to jakis blad w oprogramowaniu kamery...
Przeliczając 1920x1080 daje ok 2 mpx a aparat robi 10,1 mpx czyli pięciokrotnie większa rozdzielczość. Tu akurat nie sądzę byś miał rację z tą super jakością. Podobnie jak Ślimak ciekaw jestem efektu.
 

Raflik

New member
Mam pytanie jak przekłada sie matryca ccd do 3ccd, czy jest to az tak wyrazna roznica? Porownujac Panasonica SD9 do Sony SR10 gdzie mamy 1Lux a sony 5Lux min. oswietlenie. jeszcze dzis chce zamowic SR10 ale duzo bedzie nagrywania w pomieszczeniach, a tam jest wiadomo ciemniej. Czytajac posty napotkalem na opinie ze obraz panasonica jest jasniejszy. Warto placic 400zł wiecej za sony?
 

slimak

New member
Bez reklam
Sdolas napisał:
Ślimak
Czy w Twoim canonie masz ręczny wpływ na przysłonę skoro robiłeś na f/2.8 i f/8 ?
Tak mam preselekcje czasu lub przysłony, ale to nie są moje zdjęcia. Moje prywatne eksperymenty potwierdzają, że tak samo zachowuje się mój Canon hv10.

W Twoich przykładach widzę kompletne zaprzeczenie zasad optyki, ostrość i GO powinny rosnąć wraz z przymykaniem przysłony a na przykładach jest odwrotnie, sorry ale coś mi tu nie gra, czy mógłbyś to wyjaśnić ?
W normalnych aparatach fotograficznych (lustrzankach) jest tak jak mówisz. W kompaktach i amatorskich kamerach FIZYCZNA wielkość otworu przysłony, aby uzyskać przesłonę np. f8 jest o wiele MNIEJSZA niż w lustrzankach, co powoduje dyfrakcję światła. Małe piksele dodatkowo nasilają to zjawisko.
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction-photography.htm

Czyli polepszenie ostrości uzyskane przymykaniem przysłony do np.f8 jest mniejsze niż strata ostrości spowodowana przez dyfrakcje światła.
P.S. Zdjęcia z hf100 mają po 2 mpx (1920x1080) czy to z f2,4 jest gorsze od zdjęć espero 10 mpx f4?

http://slimak.republika.pl/hv10.htm
 
Ostatnia edycja:

Sdolas

New member
slimak napisał:
P.S. Zdjęcia z hf100 mają po 2 mpx (1920x1080) czy to z f2,4 jest gorsze od zdjęć espero 10 mpx f4?
W sumie sam możesz porównać zerkając no tą fotkę co podał spero
http://rapidshare.com/files/151813206/DSC00100.JPG.html
Osobiście uważam że różnica jest tak duża że nie ma co porównywać.
Po analizie zdjęć które robiłem SR11 nie jestem w stanie na szerokim kącie przy żadnej z przysłon uzyskać takiej ostrości jak z tego Canona.
Gdybym zmienił ogniskową na wyższą jest szansa na taką jakość ale na szerokim kącie to tylko można pomarzyć :(
slimak napisał:
Czyli polepszenie ostrości uzyskane przymykaniem przysłony do np.f8 jest mniejsze niż strata ostrości spowodowana przez dyfrakcje światła.
Intrygują mnie Twoje wypowiedzi bo odnoszę wrażenie ( na pewno to jeszcze raz dokładnie sprawdzę ) że na szerokim kącie zdjęcia są ostrzejsze na f/4 niż na f/2.8
slimak napisał:
W normalnych aparatach fotograficznych (lustrzankach) jest tak jak mówisz. W kompaktach i amatorskich kamerach FIZYCZNA wielkość otworu przysłony, aby uzyskać przesłonę np. f8 jest o wiele MNIEJSZA niż w lustrzankach, co powoduje dyfrakcję światła. Małe piksele dodatkowo nasilają to zjawisko.
Wczoraj trochę nad tym myślałem i masz rację. W obiektywie KIT'owym zakres przysłony jest załóżmy f?/3.5 do f/22 i więcej a w kamerze od f/1.8 do f4 - sądzę ale nie mam pewności że f/4 jest przysłoną maksymalną. Najlepsza ostrość w obiektywie KIT'owym przypada na f/9-f/11 i powyżej pewnie jest jak piszesz że na spadek wpływa dyfrakcja. Trudno to odnieść do kamery bo nie wiadomo dokładnie jaki jest zakres przysłon i jaka jest najostrzejsza i dodatkowy minus że w SR11 przysłona nastawiana jest automatycznie przez kamerę.
Ślimak co Twoim zdaniem może wpływać na bardzo dużą różnicę w jakości między szerokim a wąskim kątem ? Czyżby specyfika optyki :roll:

Kolejny pomysł mi naszedł. Skoro mam wątpliwości do celności AF spróbuję zrobić kilka fotek na MF :eek:k:.
 
Ostatnia edycja:

Sdolas

New member
Raflik napisał:
Mam pytanie jak przekłada sie matryca ccd do 3ccd, czy jest to az tak wyrazna roznica? Porownujac Panasonica SD9 do Sony SR10 gdzie mamy 1Lux a sony 5Lux min. oswietlenie. jeszcze dzis chce zamowic SR10 ale duzo bedzie nagrywania w pomieszczeniach, a tam jest wiadomo ciemniej. Czytajac posty napotkalem na opinie ze obraz panasonica jest jasniejszy. Warto placic 400zł wiecej za sony?
Co do różnicy w matrycach to nie odpowiem ale co do lux'ów to na pewno te wartości musisz pomnożyć sobie kilkudziesięciokrotnie. Te wartości to czysty marketing, fakt jest taki że może i faktycznie w tak kiepskim oświetleniu ( przy świecy ) coś tam te kamery nakręcą tylko pytanie z jaką jakością. SR 11 ma faktycznie w instrukcji 5 lux'ów, trudno mi teraz przeilczyć waty na lux'y ale z mojej obserwacji wynika że optymalne oświetlenie do uzyskania ładnej jakości obrazu to ok 100-120 W oświetlenia łącznie. Taka ilość na pewno nie daje 5 lux"ów.
 

mobor

Banned
koledzy - zeby rozmawiac o luxach trzeba znac najpierw definicję 1 luxa

A jest to ilosc swiatla jakie daje płomień świecy z odległości 1 metra


Producenci wcale nie naginają tych wartosci. Podają jedynie że jest mozliwa rejestracja zapisu np 2 lx ALE przy migawce 1/5 i Gain +18dB ...
Obraz zostaje zarejestrowany ? oczywiscie ! Nikt jednak nigdzie nie gwarantuje ze bedzie to jakosc taka jak przy dobrym oswietleniu- tu chodzi tylko o sam fakt ze rejestracja jest mozliwa.
Optimum dla filmowania jest zawsze znacznie wyzej na np 3-4 tys /i wiecej/ luxów
 

bankrootghost

New member
mobor napisał:
A jest to ilosc swiatla jakie daje płomień świecy z odległości 1 metra

osobiście bardzo wątpię, czy podana przez Ciebie definicja jest prawdziwa (tak delikatnie mówiąc).
Zwróć uwagę, że to Forum czyta sporo osób i ktoś może naprawdę tak pomyśleć ....
 

slimak

New member
Bez reklam
Sdolas napisał:
Intrygują mnie Twoje wypowiedzi bo odnoszę wrażenie ( na pewno to jeszcze raz dokładnie sprawdzę ) że na szerokim kącie zdjęcia są ostrzejsze na f/4 niż na f/2.8

Na hv10 zdjęcia na f2,4 są bardziej ostre od f8 jak jest na f4 nie wiem. Mnie bardziej interesuje tryb filmowy na którym mam wrażenie, że f1,8 daje najostrzejszy obraz. Między f1,8 – f4,8 prawie nie ma różnicy. Powyżej f5,2 różnica jest już oczywista i łatwa do zauważenia na telewizorze.
W Twoim przypadku jesteś ograniczony z dwóch stron. Z jednej strony dyfrakcja z drugiej słaby obiektyw. Przypominam o jakość obiektywu świadczy między innymi to, że potrafi ostro rysować nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie, jak widać w sony nie potrafi.



Ślimak co Twoim zdaniem może wpływać na bardzo dużą różnicę w jakości między szerokim a wąskim kątem ? Czyżby specyfika optyki :roll:

Dokładnie. Zrobienie optyki z dobrym szerokim kontem jest trudne i drogie, a i tak zbliżenia będą bardziej atrakcyjnie wyglądały od szerokiego planu.

Działanie automatyki w HV10 Podczas filmowania.
1/50 f1,8
1/50 f2,0
1/50 f2,2
1/50 f2,4
1/50 f2,6
1/50 f2,8
1/50 f3,2
1/50 f3,4
1/50 f3,7
1/50 f4,0
1/50 f4,4
1/50 f4,8
1/50 f5,2

11 kroków zmiany ekspozycji cały czas:
1/50 f5,6

1/60 f5,6
1/75 f5,6
1/90 f5,6
1/100 f5,6
1/120 f5,6
1/150 f5,6
1/180 f5,6
1/210 f5,6
1/250 f5,6
1/250 f6,2
1/250 f6,7
1/250 f7,3
1/250 f8,0
1/300 f8,0
1/350 f8,0
1/400 f8,0
1/500 f8,0
1/500 f8,7
1/500 f9,5
1/500 f10
1/500 f11
1/500 f12
...
..
.
1/2000 f19
.???

Jak widać Canon preferuje f5,6 jako kompromis między ostrością a naturalnością obrazu.
 
Ostatnia edycja:

Sdolas

New member
Slimak jestem pod wrażeniem ;). Robiłem wiele zdjęć i jedyne przysłony z exifu to f/2.8 , 3,6 ( tylko kilka fotek ) i 4. Uzyskanie na mojej kamerze takich danych jak Ty podałeś zupełnie nie możliwe. Szkoda że w tej dyskusji nikt z posiadaczy SR11 - 12 mnie nie wesprze. W sumie to jeszcze nie sprawdzałem fotek w trybie kamery, zawsze robiłem w trybie apararu. Z ciekawości jeszcze przelecę jeszcze raz instrikcję i menu kamery, może wpadnę na jakiś ciekawy trop. Z jednej strony robię to z czystej ciekawości bo i tak mam aparat do zdjęć ( 400d ;)) ale są tacy co na wyjazd nie zabiorą aparatu bo kamera robi fotki. I tu może być duże rozczarowanie :(
 

slimak

New member
Bez reklam
Sdolas napisał:
Z jednej strony robię to z czystej ciekawości bo i tak mam aparat do zdjęć ( 400d ;)) ale są tacy co na wyjazd nie zabiorą aparatu bo kamera robi fotki. I tu może być duże rozczarowanie :(

Jak będzie bardzo mocno świecić słonce i kamera podczas filmowania włączy f6,2 lub więcej to też będziesz rozczarowany. Moje przemyślenia tyczą się w 100% filmowania, a że podobnie będzie w przypadku zdjęć to przypadek ;-)
 

Sdolas

New member
Obyś się mylił bo do tej pory mając w .... aparat z samej kamery jestem bardzo zadowolony. No może jedynie ta stabilizacja :( ale to już kwestia podszkolenia ręki ;)
 

nagdob

Member
Bez reklam
Sdolas napisał:
Slimak jestem pod wrażeniem ;). Robiłem wiele zdjęć i jedyne przysłony z exifu to f/2.8 , 3,6 ( tylko kilka fotek ) i 4. Uzyskanie na mojej kamerze takich danych jak Ty podałeś zupełnie nie możliwe. Szkoda że w tej dyskusji nikt z posiadaczy SR11 - 12 mnie nie wesprze. W sumie to jeszcze nie sprawdzałem fotek w trybie kamery, zawsze robiłem w trybie apararu. Z ciekawości jeszcze przelecę jeszcze raz instrikcję i menu kamery, może wpadnę na jakiś ciekawy trop. Z jednej strony robię to z czystej ciekawości bo i tak mam aparat do zdjęć ( 400d ;)) ale są tacy co na wyjazd nie zabiorą aparatu bo kamera robi fotki. I tu może być duże rozczarowanie :(

Ja powiem tak (HDR -SR12E): Rzeczywiście ze zdjęciami jest dziwnie. Z moich spostrzeżeń wynika, ze najważniejszym parametrem na jakość zdjęć jest balans bieli, ale też nie do końca. Fakt faktem, że najlepszą powtarzalność dobrych zdjęć uzyskiwałem ręcznie regulując balans bieli (funkcja jednym przyciskiem), a nie innymi parametrami. Próbowałem naprawdę różnych konfiguracji parametrów, statyw, bez statywu, plener, dom, ludzie, drzewa i nie ma metody. Jedne zdjęcia są naprawdę dobre, inne nie dają się oglądać. Zauważyłem również, że błysk lampy najlepiej ustawić na minimum, w przeciwnym razie oczy wyglądają ja u wampira (są bardzo szkliste).
 

marcinaudi

New member
Ja mam pytania z innej beczki wybieram sie na Sensantion White impreza typowo w ciemnym otoczeniu z dużą ilością różnorodnych mocnych świateł stroboskopów itd. Jak najlepiej ustawić ustawenia w kamerze czy wszystko na auto czy może jakoś inaczej.

I jak ustawić funkcje na auto bo z instrukcji mało wiem mam ustawienia:

1. Przes. AE do wyboru włącz/wyłącz w której pozycji jest pozycja auto.

2. Przesun. WB tak samo włącz/wyłącz też nie wiem jak ustawić na auto.

3. Obiektyw do wyboru są ustawienia Wyłącz, Obiektyw szer. Teleobiektyw, jeżeli nie mam dodatkowego obiektywu to mam ustawić na funkcje wyłącz?

Pytania wsumie banalne ale zależy mi na dobrych ustawieniach także będe wdzięczny za szczegółowe informacje.
 

nagdob

Member
Bez reklam
marcinaudi napisał:
Ja mam pytania z innej beczki wybieram sie na Sensantion White impreza typowo w ciemnym otoczeniu z dużą ilością różnorodnych mocnych świateł stroboskopów itd. Jak najlepiej ustawić ustawenia w kamerze czy wszystko na auto czy może jakoś inaczej.

I jak ustawić funkcje na auto bo z instrukcji mało wiem mam ustawienia:

1. Przes. AE do wyboru włącz/wyłącz w której pozycji jest pozycja auto.

2. Przesun. WB tak samo włącz/wyłącz też nie wiem jak ustawić na auto.

3. Obiektyw do wyboru są ustawienia Wyłącz, Obiektyw szer. Teleobiektyw, jeżeli nie mam dodatkowego obiektywu to mam ustawić na funkcje wyłącz?

Pytania wsumie banalne ale zależy mi na dobrych ustawieniach także będe wdzięczny za szczegółowe informacje.

Na stronie SONY jest instrukcja.
 

sali128

New member
Witam!!

Prosze o wyrozumialosc gdyz mam 20 min dziennie dostep do internetu przez satelite bo jestem na statku,a to nie jest tanie.

Kupilem hdr-sr11 i mam pytanie czy jest jakas prosta metoda na "zgranie" w jeden plik wielu plikow nagrywania (kamera ciagle zapisujee nowe pliki gdy sie wcisnie "stop")

Pozdrawiam
 

blady82

New member
prosze mi powiedziec jaki kombajn jest potrzebny do tej kamerki (komputer)

jakie wymagania srednie musi miec zeby w amire sprawnie zgrac 2h filmu i nagrac na dvd

dla przykladu jak ktos moze niech poda ile zajmuje to komus na wlanym komputerze i jakim sprzetem dysponuje
dzieki wielkie

i jeszcze jedno pytanie czy bez zgrywania na komputer i wypalania na bd
mozna bezposrednio podpiac kamerke pod tv i cieszyc sie ogladaniem w rozdzielczosci hd?
 
Ostatnia edycja:

huling

New member
blady82 napisał:
i jeszcze jedno pytanie czy bez zgrywania na komputer i wypalania na bd
mozna bezposrednio podpiac kamerke pod tv i cieszyc sie ogladaniem w rozdzielczosci hd?

Znalazłeś tą kamerę?;)
Przecież podłączanie do TV opisane jest w instrukcji na str. 46 - 53.
 

blady82

New member
huling napisał:
Znalazłeś tą kamerę?;)
Przecież podłączanie do TV opisane jest w instrukcji na str. 46 - 53.

a czy ja gdzies napisalem ze posiadam ta kamerke?
mam zamiar ja kupic dlatego mam pare pytan
moze dla niektorych banalne jednak ja w temacie kamer nie siedze
 
Do góry