HR to gra wobec ktorej nie mozna przejsc obojetnie. Tak wiec ja rowniez wrzuce swoje uwagi i spostrzezenia. Mnie gra przypadla do gustu i to bardzo, z drugiej strony fakt, nie jest ona niestety dopracowana do perfekcji... z trzeciej jednak strony nie przeszkadza to az tak bardzo w odbiorze gry gdyz, moim zdaniem, jej cel zostal osiagniety.
Co mi się podobało:
a) Praca kamery (malo kto na to zwraca uwage - ale ujecia sa fantastyczne)
b) Historia i podejmowanie decyzji - historia jest ciekawa i decyzje ktore musimy podjac w trakcie gry nie sa jednoznaczne, a nawet wiecej - nie ma dobrych decyzji,
c) Sterowanie (nie wyborazam sobie zeby mozna byla ta gre zrobic lepiej niz przy uzyciu QTE - dobrego QTE)
d) Ograniczony czas na podjęcie decyzji - swietna sprawa ktora odroznia ta gre od wiekszosci przygodowek. Gra wymusz podjecie decyzji w okreslonym czasie i jest to swietny patent gdyz nie ma mozliowsci przeklikania wszystkich dostepnych opcji w danym momencie. Czujemy presje i musimy podjac jakas decyzje, ktorej konsekwencje musimy poniesc. (Jezeli ktos nie zdazdy przeczytac czegos, to trudno, trzeba bylo grac w jezyku natywnym dla siebie
e) ari - patent wnoszący troche kolorow do gry

pomimo lekkiego zabarwienia SF nie wpływa on na realność rozgrywki (generalnie wszystko co można przy jego pomocy zrobić można by było zrobić w alternatywny sposób, natomiast ten jest bardziej widowiskowy/interesujacy)
f) muzyka i dźwięk - ten element doprowadzony jest do perfekcji, odglosy oraz muzyka tworza niepowtarzalny klimat
g) filmowość gry
h) elementy które niekoniecznie pchaja fabułe do przodu, jest kilka rozdziałów które nie zawierają znaczących elementów dla fabuły lub ich przejście z góry wiemy jak sie skonczy
i) emocje - tak ta gra dostarcza niesamowitych emocji,
h) fajne smaczki w roznych zakonczeniach
Co mozna by poprawić
a) Scenariusz
Nie da sie ukyrc jest kilka luk lub nieścisłości w scenariuszu. Objawi się to w taki sposób iż w pewnym momencie pojawiają się opcje nie wiadomo skąd (prawdopodobnie z rozdziałów/ścieżek które w naszej grze nie wybraliśmy) i nie specjalnie pasuja do koncepcji, która do tej pory obraliśmy.
b) postaci - jak podkreśla większość recenzentow oprocz Ethana pozostałe postaci nie są aż tak mocno zarysowane i nie jesteśmy w stanie się z nimi zidentyfikować (troszke szkoda),
c) napisy koncowe... powinny zawierac scenaki ktore przeszlismy my w "naszym filmie"
d) czasami naprawde nic nie trzeba robic ze sterowaniem (niektore elementy przechodza sie same - nie za czesto ale sie zdarza)
Co mozna by bylo zrobic inaczej (niekoniecznie lepiej)
a) watek detektywistyczny - wbrew pozorom nie jest to kryminal, jak ktos chce sie pobawic w Sherlocka Holems to raczej nie jest gra dla niego, historia praktycznie rozwiazuje sie sama i nawet znanie rozwiazania nie psuje zbytnio rozgrywki
Inne uwagi (techniczne)
- w pewnych sytuacjach (nie bylo ich zbyt duzo) postacie zaslanialy dostepne opcje
- grafika w pewnych momentach byla nierowna (aczkolwiek tez nie bylo to zbyt wiele miejsc gdzie byla kiepska - w wiekszosci swietan/rewelacyjna)
- problem z glosnoscia dubbingu (PL)
Nie bede ocenial tej gry w skali punktowej bo jak dla mnie nie bardzo ma to sens... gra jest na tyle oryginalna/niestandardowa ze kazdy powinien sam wyrobic sobie o niej zdanie i jakos nie bardzo wiedze mozliwosci porownywania jej z takimi produkcjami jak BioShock czy Uncharted (oprocz czysto technicznych)... To sa inne poziomy abstrakcji...