Heavy Rain

Peek

New member
Bez reklam
Ocena 8.5 zostaje, (przejrzałem zakończenia na youtube i chyba miałem najlepsze mozliwe) fabuła środka gry mogłaby być lepsza i bardziej wciągająca, graficznie super, potraktuje to jako miłą odmianę, ale chyba bym nie chciał, żeby gry poszły w tym kierunku.

Jednak po skończeniu gry dalej nie wiem:

1. Dlaczego Ethan tracił świadomość, co robił w tym czasie, dlaczego miał w ręku figurkę origami.
2. Dlaczego Norman po zakończeniu gry zaczął widzieć czołgi na żywo? Czyżby ześwirował?
3. Dlaczego trucizna wypita przez Ethana nie zadziałała.


Gadulinho, odpowiesz mi?
 
Ostatnia edycja:

gadulinho

New member
Bez reklam
1. Miał rozdwojenie jaźni czy coś takiego (wizyty u psychiatry), stąd te braki w pamięci, ale skąd figurki w ręce zanim dostał paczkę ? nie wiem, powinni to jakiś wytłumaczyć w późniejszych scenach. Może w dodatku będzie cos o tym.
2. Nie miałem takiej sceny ;-)
3. To była pewnie tylko próba czy Ethan posunie się aż tak daleko żeby uratować syna, Scot chciał tylko się przekonać co jest w stanie zrobić zdesperowany ojciec, puścił Ethana wolno.
 
Ostatnia edycja:

nolf

New member
Spojler na biało poniżej do pytania Peeka:

Ad1. Jak wyżej
Ad2. Na moje dragi się odbiły na jego psychice. Reasumując nie wiemy czy nie doprowadza go do śmierci lub obłędu.
Ad3. Morderca szukał ojca, który się poświeci i nie była ona naprawdę trująca. Chodziło tylko o sprawdzenie poświecenia. Tego co jego prawdziwy ojciec nie ogarnął. Była to ostateczna próba. Dlatego wcześniej ojcowie ginęli. Tak naprawdę nie chodziło o dzieci tylko o znalezienie ojca, który jest w stanie poświecić życie dla swojego dziecka.
 

Peek

New member
Bez reklam
Tak czy siak pozycja must have. Czy gra roku? Dla mnie nie, ale już niespodzianka roku jak najbardziej, bo tak naprawdę grania tam jest tyle co w MGS4, ale takie mają być te gry. Świetna historia, ze świetnym zakończeniem (chyba możliwym najlepszym u mnie!). Nie zagram drugi raz, dlatego, że w taką grę powinno się zagrać raz, a poza tym jestem już nią zmęczony. Praktycznie codziennie spędzałem nad grą 3h, ale tak naprawdę nie dlatego, że tak mnie wciągnęła, tylko dlatego, że chciałem się przekonać czy naprawdę całość pozostawi po sobie genialne wrażenie.

Co mnie urzekło?
- piękna grafika
- genialne wykorzystanie czujnika ruchu
- wybory, które mają konsekwencje
- długość gry
- Norman Jayden (Zdecydowanie najfajniejsza postać, najfajniejszy wątek, najfajniejsze śledztwo)
- Scott Shelby
- końcówka i zakończenie
- retrospekcje
- polski dubbing (choć w paru miejscach słaby, to generalnie zrobione świetnie, niema bardzo rażących błędów, są małe i jest ich... mało)

Co mnie zawiodło?
- Za mało czasu na podjęcie dobrej decyzji (czasami nie nadążałem z czytaniem a decyzje już wygasały)
- Mimo wszystko spodziewałem się bardziej wciągającej fabuły
- Madison Paige
- Ethan Mars (niby w przypadku tych dwóch postaci ważne są aspekty psychologiczne, lecz moim zdaniem są one troszeczkę nudne.
- Trochę niejasno napisane możliwości wyboru (2 razy zrobiłem to czego nie chciałem np raz kiedy ethan był w elektrowni wcisnąłem "odejdź" żeby bohater pozostał w elektrowni a odszedł od drzwi, a bohater odszedł od... elektrowni)

Podsumowując gra jest świetna, ale nie idealna, grałem w dużo lepszych gier w tej generacji, nawet w tym roku (Bioshock 2), mimo to gra jest jedyna w swoim rodzaju i głupotą będzie nie zagrać w nią mając PS3.

OCENA 8.5/10, 4+ w skali szkolnej.
 

Carbon_

New member
Bez reklam
Nie czytam waszych zakończeń, bo mam zamiar bawić się grą jeszcze długo, ale założę się, że moje dramaturgią bije wasze na głowę:

Madison Page demaskuje mordercę, ale ginie próbując ratować się z pożaru. Norman Jayden zginął w IWO, sporo się wyjaśniło. Lauren oraz ostatnia ofiara zabójcy również nie przeżyli. Ethan Mars został oficjalnie uznany zabójcą Origami i się powiesił. Shelby nadal spaceruje ulicami miasta.

Po takim zakończeniu dostałem po głowie ostrymi kadrami z napisami końcowymi oraz nerwową muzyką i długo siedziałem na kanapie patrząc się w telewizor. Moc.
 

Peek

New member
Bez reklam
Widziałem to zakończenie na youtube i w przeciwieństwie do mojego (najlepsze możliwe:D )jest to chyba najgorsze możliwe zakończenie, ale mam pytanie:
Jak to Jayden zginął w IWO??? Bo widziałem jak Blake założył okulary i zobaczył Jaydena.
 

gadulinho

New member
Bez reklam
Hehe, od dziś przestaje czytać ten wątek :p nie spodziewałem się tylu aż tak różnych zakończeń :)
 
Ostatnia edycja:

Carbon_

New member
Bez reklam
Co to znaczy najlepsze/najgorsze? Można mieć najbardziej pozytywne/najtragiczniejsze i w tych kategoriach je rozpatrywać. Dla mnie zakończenie to było genialne, bo w połączeniu z ostrymi kadrami z napisami końcowymi oraz nerwową muzyką było świetnie zwieńczającym grę przeżyciem. Naprawdę długo gapiłem się w telewizor i było to bezcenne. Filmy, które możemy postawić obok gry jak Siedem, W sieci zła czy Zodiak również nie mają pozytywnego zakończenia, co więcej czyniąc je lepszymi. Zakończenia są jednak integralną częścią całej przygody (innych scen a nawet całych rozdziałów !!) i dlatego nie można traktować ich oddzielnie.

Co do pytania:
Norman Jayden zginął podczas pracy z IWO, gdyż za długo desperacko szukał tam wskazówek. Na końcu Blake założył okulary i zobaczył Jaydena. Wcześniej Norman zobaczył tak znaną mu postać (kelnera), który kilka razy ostrzegał go iż nadmiar narkotyków (których nie odłożyłem) i IWO mogą okazać się zgubne. Grając dopiero powtórnie można powiązać niektóre rzeczy i co ważne zauważyć jak sprytny był morderca.
 

debeef

New member
Bez reklam
Nadal nie czytam Waszych (fajnie, że piszecie na biało) chyba na ps3site.pl czytałem, że zakończeń jest siedem, a tyle razy mogę grać...zobaczyłem tez za co są trophy do momentu w którym jestem przy drugim przejściu i niektóre są ciekawe...a niektóre wskoczą gdy drugi raz przechodzisz grę, bo gdzie zrobiłeś lub nie jedną rzecz zrobienie tej drugiej za drugim przejściem da Ci pucharek
 

Peek

New member
Bez reklam
Chodzi o to, że każda z postaci ma 2-3 możliwe zakończenia a 22 całkowite zakończenia to różne kombinacje zakończeń wszytskich postaci.
 

gecco

New member
heh no i zwiecha, a mam wrazenie ze bylem juz blizej niz dalej konca (po zlaniu murzyna na zlomowisku). gry nie moge odpalic po czepia sie o cos z trofeami. do tego przy zwisie poszedl moj dynamic theme i nie moge sie zalogowac dp psn. najbardziej mnie zmartwila ostatnia wiadomosc bo naczytalem sie roznych bzdur na temat bledu ktory dostaje z psn 8001050f. 95% informacji zwiastowalo usterke hardware a pewnie (bo nie mam jak sprawdzic) padl poprostu psn...
 

gadulinho

New member
Bez reklam
heh no i zwiecha, a mam wrazenie ze bylem juz blizej niz dalej konca (po zlaniu murzyna na zlomowisku). gry nie moge odpalic po czepia sie o cos z trofeami. do tego przy zwisie poszedl moj dynamic theme i nie moge sie zalogowac dp psn. najbardziej mnie zmartwila ostatnia wiadomosc bo naczytalem sie roznych bzdur na temat bledu ktory dostaje z psn 8001050f. 95% informacji zwiastowalo usterke hardware a pewnie (bo nie mam jak sprawdzic) padl poprostu psn...

PS3 Site Polska napisał:
W weekend po odpaleniu PS3 niektórych z użytkowników czekała niemiła niespodzianka. Nie dość, że nie mogli połączyć się z PSN to jeszcze nie działały im niektóre z gier. Niestety, problem cały czas nie został jeszcze rozwiązany...

Mimo iż gry takie jak Heavy Rain czy Demon's Souls nie potrzebowały wcześniej połączenia z internetem aby sprawnie działać, błąd 8001050F spowodował, że nie było szans by je uruchomić. Mało tego, wielu posiadaczy PS3 zauważyło także, że zegar konsoli sam przestawił się na rok 1999. Sony zapewniło , że jej inżynierowi już zajęli się tym problemem i mają nadzieje, że szybko uda się przywrócić funkcjonalność usługi. Będziemy Was na bieżąco informować, jeśli tylko pojawią się jakieś nowe fakty.

Źródło: 8001050F error dał się we znaki - PS3 Site Polska

No nic, gra jest świetna, ale zarówno edycja kolekcjonerska jak i ogólnie sama gra, która połowie osób się zacina, niedziałający soundtrack to już klapa. A ktoś ostatnio mówił, że SONY dba o swoje produkty... żałuję, że kupiłem SE, widziałem ostatnio SE z Bioshocka 2 i w tamten produkt trzeba było zainwestować.
 
Ostatnia edycja:

kapsell

New member
Bez reklam
Uff... i gra skonczona...
Nie da sie jej podsumowac jednym zdaniem.
To gra inna niz wszyskie w ktore gralem do tej pory.
Kilka reflekscji:
Ladunek emocji to to co bije z niej najbardziej.
Fabula niestety czasem nie trzyma sie kupy (bez szczegolow zeby nie spoilerowac :)
Filmowa narracja (ale multimedialnym filmem bym tej gry nie nazwal)
Moze mialem zbyt duze oczekiwania bo hype i zapowiedzi wydawcy byly bardzo wielkie.

To dobra gra - ale dla mnie tylko dobra.
BioShock 2 oceniam jednak wyzej (choc ciezko tu czynic porownania)
 

debeef

New member
Bez reklam
dziś ze względu na błąd z datą większość fatów nie uruchamia gier (wszystkie 40 i 60 i duża część 80-tek) moja na szczęście chodzi:)
 

gadulinho

New member
Bez reklam
I zasłużenie, dziwi mnie tylko, że za grafikę dali 7 (dodatkowo wśród minusów podali właśnie grafikę) a takiemu Bioshockowi 9, Yakuzie 3 8 (!). Co najmniej dziwne..
 
Ostatnia edycja:

Peek

New member
Bez reklam
Nigdy nie dałbym 10/10 tej grze!!! Nawet 9/10 bym nie dał!!! Odpowiednia ocena dla niej to 8.5 (chociaż wolę Nplusa, to w PSXie lepiej ją ocenili, bo 8+)
 
Do góry