Od kilku tygodni mam MediaBoxa z HD (ten czarny). Od samego początku przestałem go wyłączać po tym jak zaczął się wieszać i rano musiałem go resetować poprzez chwilowe wyłączenie kabla zasilającego . (Była to sugestia biura obsługi UPC pokrywająca się z informacjami innych użytkowników tego urządzenia zaczerpniętymi z internetu).
Od kilku dni postanowiłem dokładniej przyjrzeć się temu zjawisku (wieszaniu się po długotrwałym pobycie w trybie "standby").
U mnie to wygląda tak: Po wyłączeniu z pilota na panelu pojawia się zegar z aktualna godziną. Po kilku-kilkunastu godzinach gdy podchodzę do dekodera pokazuje on nieaktualną już godzinę (prawdopodobnie z momentu jego zawieszenia) i nie reaguje na przyciski. I w tym momencie zwykle go resetowałem (przewód z gniazdka i z powrotem) i to pomagało do następnego dłuższego wyłączenia
.
Przedwczoraj po takim zwisie nie resetowałem go tylko postanowiłem poeksperymentować i naciskałem w przypadkowej kolejności różne klawisze na pilocie i dekoderze (UPC, wyłącznik na pilocie, numery kanałów i na panelu wszystkie cztery klawisze) - pewnie wystarczyło aby nacisnąć jeden klawisz np. nr kanału lub UPC aby to samo wywołać ale jak sie zawiesiło to człowiek traci panowanie i naciska wszystko jak leci
Po tym, zgasł zegar na panelu i wyświetlacz był pusty. Odczekałem jeszcze kilka minut i MediaBox sam się odpalił.
Dzisiaj znowu "udało" mi się zastać zawieszonego MediaBoxa i wybudziłem go tą samą metodą - co prawda metoda jest bardziej czasochłonna niż resetowanie poprzez wypinanie przewodu zasilającego ale świadczy to o tym że tak całkiem to się ten dekoder nie zawiesza i jest nadzieja, że nowa wersja oprogramowania zapowiadana na 11 kwietnia wyleczy tą przykrą dolegliwość.
Czy zaobserwowaliście podobne zachowanie Waszych dekoderów ?