HD w UPC

skow999

New member
a ja ostatnio zauważyłem (w zasadzie usłyszałem) bardzo dziwne zachowanie dekodera.

Mianowicie w trybie standby czasem śle sygnał po kablu optycznym - wyłączając dekoder nie wyłączyłem amplitunera i jakież było moje zdziwienie gdy po godzinie nagle zacząłem słyszeć reklamy;)
 

and2000

New member
mam hd od ok 4 tygodni i już 3 dekoder-oczywiście z powodu "wieszania"-ten trzeci chodzi 2 tygodnie i jest ok- trzeba wymieniać aż się trafi dobry- wygląda,że to nie tylko kwestia softu
 

mp_lasso

New member
Tak jak pisałem wcześniej tylko pewna seria dekoderów HD ma problemy z wieszaniem i jest to spowodowane softem (tak poinformowano mnie na partyline).
 

slew

New member
mp_lasso napisał:
Tak jak pisałem wcześniej tylko pewna seria dekoderów HD ma problemy z wieszaniem i jest to spowodowane softem (tak poinformowano mnie na partyline).
Cytuje wypowiedz technika UPC: "średnio z tego co obserwuję to jeden na 10 dekoderów jest walnięty SPRZĘTOWO. Wiesza sie i nie wiadomo co z tym zrobić. Nikt nie wie czemu tak jest".
 

mp_lasso

New member
Czyli mam 10% szans na otrzymanie wieszającego się dekodera. No to widocznie mam zarąbistego farta bo już mam trzeci dekoder który się wiesza.
 
Ostatnia edycja:

oziek

New member
Przełączałem przed chwilą kanały ( w przerwie meczu Polaków) i zauważyłem że na C+ na filmie "Przebudzenie miłości" mam polskie napisy z fatalną synchronizacją . Czy są one przypadkowo włączone czy może są one już od dawna, tylko ja nie zauważyłem ?
 

Kris_H

New member
Wieszający się MediaBox HD (Philips)

Od kilku tygodni mam MediaBoxa z HD (ten czarny). Od samego początku przestałem go wyłączać po tym jak zaczął się wieszać i rano musiałem go resetować poprzez chwilowe wyłączenie kabla zasilającego . (Była to sugestia biura obsługi UPC pokrywająca się z informacjami innych użytkowników tego urządzenia zaczerpniętymi z internetu).
Od kilku dni postanowiłem dokładniej przyjrzeć się temu zjawisku (wieszaniu się po długotrwałym pobycie w trybie "standby").
U mnie to wygląda tak: Po wyłączeniu z pilota na panelu pojawia się zegar z aktualna godziną. Po kilku-kilkunastu godzinach gdy podchodzę do dekodera pokazuje on nieaktualną już godzinę (prawdopodobnie z momentu jego zawieszenia) i nie reaguje na przyciski. I w tym momencie zwykle go resetowałem (przewód z gniazdka i z powrotem) i to pomagało do następnego dłuższego wyłączenia :).

Przedwczoraj po takim zwisie nie resetowałem go tylko postanowiłem poeksperymentować i naciskałem w przypadkowej kolejności różne klawisze na pilocie i dekoderze (UPC, wyłącznik na pilocie, numery kanałów i na panelu wszystkie cztery klawisze) - pewnie wystarczyło aby nacisnąć jeden klawisz np. nr kanału lub UPC aby to samo wywołać ale jak sie zawiesiło to człowiek traci panowanie i naciska wszystko jak leci :)

Po tym, zgasł zegar na panelu i wyświetlacz był pusty. Odczekałem jeszcze kilka minut i MediaBox sam się odpalił.

Dzisiaj znowu "udało" mi się zastać zawieszonego MediaBoxa i wybudziłem go tą samą metodą - co prawda metoda jest bardziej czasochłonna niż resetowanie poprzez wypinanie przewodu zasilającego ale świadczy to o tym że tak całkiem to się ten dekoder nie zawiesza i jest nadzieja, że nowa wersja oprogramowania zapowiadana na 11 kwietnia wyleczy tą przykrą dolegliwość.

Czy zaobserwowaliście podobne zachowanie Waszych dekoderów ?
 

plesniak

New member
oziek napisał:
Przełączałem przed chwilą kanały ( w przerwie meczu Polaków) i zauważyłem że na C+ na filmie "Przebudzenie miłości" mam polskie napisy z fatalną synchronizacją . Czy są one przypadkowo włączone czy może są one już od dawna, tylko ja nie zauważyłem ?

To samo było na simpsonach, co najmniej 30 sekund opóźnienia.
 

mp_lasso

New member
Kris_H napisał:
Od kilku tygodni mam MediaBoxa z HD (ten czarny). Od samego początku przestałem go wyłączać po tym jak zaczął się wieszać i rano musiałem go resetować poprzez chwilowe wyłączenie kabla zasilającego . (Była to sugestia biura obsługi UPC pokrywająca się z informacjami innych użytkowników tego urządzenia zaczerpniętymi z internetu).
Od kilku dni postanowiłem dokładniej przyjrzeć się temu zjawisku (wieszaniu się po długotrwałym pobycie w trybie "standby").
U mnie to wygląda tak: Po wyłączeniu z pilota na panelu pojawia się zegar z aktualna godziną. Po kilku-kilkunastu godzinach gdy podchodzę do dekodera pokazuje on nieaktualną już godzinę (prawdopodobnie z momentu jego zawieszenia) i nie reaguje na przyciski. I w tym momencie zwykle go resetowałem (przewód z gniazdka i z powrotem) i to pomagało do następnego dłuższego wyłączenia :).

Przedwczoraj po takim zwisie nie resetowałem go tylko postanowiłem poeksperymentować i naciskałem w przypadkowej kolejności różne klawisze na pilocie i dekoderze (UPC, wyłącznik na pilocie, numery kanałów i na panelu wszystkie cztery klawisze) - pewnie wystarczyło aby nacisnąć jeden klawisz np. nr kanału lub UPC aby to samo wywołać ale jak sie zawiesiło to człowiek traci panowanie i naciska wszystko jak leci :)

Po tym, zgasł zegar na panelu i wyświetlacz był pusty. Odczekałem jeszcze kilka minut i MediaBox sam się odpalił.

Dzisiaj znowu "udało" mi się zastać zawieszonego MediaBoxa i wybudziłem go tą samą metodą - co prawda metoda jest bardziej czasochłonna niż resetowanie poprzez wypinanie przewodu zasilającego ale świadczy to o tym że tak całkiem to się ten dekoder nie zawiesza i jest nadzieja, że nowa wersja oprogramowania zapowiadana na 11 kwietnia wyleczy tą przykrą dolegliwość.

Czy zaobserwowaliście podobne zachowanie Waszych dekoderów ?

U mnie jak dekoder się zawiesza w standby to zostawia aktualną godzinę, albo w ogóle nic się nie wyświetla. Na pierwszym dekoderze miałem tak jak ty czyli jak się zawieszał to wyświetlał nieaktualną godzinę, monter poprawił sygnał docierający do dekodera (wymienił rozdzielacz (splitter)) i dla pewności wymenił dekoder, ale powiedział że pewnie pomogła by tylko poprawa sygnału.
A co do wstawania dekodera po wciskaniu wszystkich klawiszy, to u mnie też tak jest, ale nigdy nie mam zdrowia żeby czekać na włączenie się dekodera w ten sposób.
 

gryzio

New member
Nowy cennik UPC

Hehe

Na stronkach naszego dostawcy pojawil sie nowy cennik usług.
Ci co mieli nadzieje na nowe płatne pakiety to mogą od razu nadzieję tą przenieść na bliżej nieokreślone miejsce w przyszłości.

A dla pozostałych zagadka z cyklu:
Wytęż wzrok i znajdź 3 szczegóły, którymi cennik ten różni się od poprzedniego :p

Cennik ważny od wczoraj - więc następnego pewnie już w tym kwartale nie będzie :twisted:
 

lepp

New member
Bez reklam
Faktycznie, ale raz są raz nie ma i strasznie szybko się zmieniaja, grunt, żę coś się dzieje, może za jakiś czas będą działały normalnie
 

zsoi3

New member
Bez reklam
gryzio napisał:
Ci co mieli nadzieje na nowe płatne pakiety to mogą od razu nadzieję tą przenieść na bliżej nieokreślone miejsce w przyszłości.

nikt nie mial nadziei tylko na forach sa marketingowcy z upc, co upowszechniaja marketing szeptany

po co dodawac nowe kanaly? wystarczy paru gostkow, co beda sciemniac - a wielu sie nabierze i wezmie cyfrowke lub przedluzy umowe. proste?
 

plesniak

New member
Do góry