Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie i naprawdę nie jest to opłacalne, choć teraz już znacznie taniej to wychodzi niż kiedyś, ale mało ludzi brało więc musieli zjechać z cen... w 2013 roku za tv w granicach około 10 tyś cena ubezpieczenia wynosiła w granicach 2 tyś zł +- 200 zł...Do tego jak liczą amortyzację to naprawdę jest to mistrzostwo świata.. Nikt też nie da odpowiedzi z takiego ubezpieczenia kto taki sprzęt naprawia z kim mają umowy podpisane czy to jest naprawdę profesjonalny zakład czy Pan Wacek który ma warsztacik za rogiem ulicy...
 

Rafal7

Banned
Mojemu znajomemu popsuł się laptop a właściwie padł w nim dysk, no poszedł do RtvEuroAgd bo też miał wykupione ubezpieczenie, i pracownik sklepu powiedział że musi zadzwonić do ubezpieczyciela i z nimi rozmawiać, pracownik zapytał kiedy laptop się popsuł, kolega odpowiedział a ten powiedział żeby w żadnym wypadku nie mówił że pozniej niż dwa dni do tyłu bo ubezpieczenia nie uznają
 
D

Deleted member 121090

Guest
marcopolo26
Skoro napisali ekspertyzę wyjętą z .... czterech liter, nie widząc nawet analizowanego TV i jeszcze tyczącą się innego modelu w innym rozmiarze, to od razu bym poszedł do prawnika niech wystosuje pismo przedprocesowe. Będzie miał łatwą robotę. Świetnie brzmi określenie:,, dokładna analiza sprzętu'':)
Ale jednocześnie ty masz o tyle gorszą sytuację, że na razie nikt u Ciebie nie potwierdził występowania defektu, jak u poprzedników, gdzie jasno to napisał serwis.
Potrzebna by Ci była ekspertyza rzeczoznawcy potwierdzająca że masz tę wadę.
Czyżby po naszej pisaninie, Samsung zmienił tryb postępowania?
Chyba zauważyli, ze to pismo o defekcie nie podlegającym gwarancji, to gwóźdź do trumny sprzedawcy, który otrzyma niezgodność towaru z umową.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

marcopolo26

New member
@HQ150 masz rację ale jeszcze spróbuję coś ugrać z samsungiem, dostałem przed chwilą taką oto odpowiedź:

"Rozumiem Pana w tej sytuacji skontaktuje się z serwisem w celu wyjaśnienia tej sytuacji.
Po otrzymaniu informacji i wyjaśnień z serwisu przekaże je Panu w formie maila.
Proszę więc o cierpliwość i oczekiwanie na kontakt z mojej strony."

czekam na dalszy rozwój sprawy, robi się z tego niezła telenowela...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Powodzenia zatem.
Oby się okazało, że wreszcie poszli po rozum do głowy.
 

nemko

New member
Witam.
A u mnie było tak, w poniedziałek telefon na infolinię, dwie godziny później telefon z serwisu, że będą w czwartek (dzisiaj) z nową matrycą w godz. 14.00-1600. Czy mi odpowiada? Pewnie. Dziś o 14.15 podjechał serwis wymienił matrycę, plamy zniknęły. Ktoś powiedziałby: No i fajnie....Problem w tym, że telewizor UE 46F6400 ma wymienianą matrycę z powodu plam już TRZECI raz. Kupiłem go w grudniu 2013, pierwsza wymiana 04.2014, druga- 12.2014 i trzecia dziś. Panu serwisantowi na do widzenia powiedziałem: no to do grudnia. Gwarancja kończy sie w grudniu tego roku, na samą matrycę NIE MA GWARANCJI. Tak więc po terminie gwarancji zostajemy z zaplamionym TV. Na infolinii złożyllem wniosek o wymianę telewizora z powodu 3 naprawy tej samej usterki, Pani przyjęła. Jak serwis zadzwonił, że będzie mi wymieniał matrycę, zadzwoniłem na infolinię i Pan powiedział, że nie mają takiego wniosku bo nie przyjmują takich wniosków ustnie. Ostrzegam wszystkich u kogo pokażą się plamy na matrycy (u mnie dwa razy pionowe smugi z prawej strony i raz pozioma w 1/3 wysokości od dołu) jest to WADA FABRYCZNA dużych matryc. Ja mam zamiar pisać wnioski do Samsunga o wymianę TV na nowy, jak ktoś ma inne pomysły to będę wdzięczny za sugestie.

Jeżeli telewizor był w serwisie w celu naprawy tej samej usterki, i gdy gwarancja na niego się zakończyła a usterka pojawiła się ponownie, to producent jest zobowiązany na jej usunięcie. Czyli gwarancja się nie kończy. Niestety nie mogę podać stosownego paragrafu bo na tę chwilę nie pamiętam. Ale na bank tak jest w jakiejś ustawie!!!!
 
Ostatnia edycja:

Rafal7

Banned
Powiedzcie, te plaom widać tylko na planszach testowych o jednolitym kolorze czy przy normalnym oglądaniu tv przy ruchach kamery?
 

Henry

Active member
Bez reklam
Jeszcze w kwestii wad w Samsungach, pojawiają się informacje o problemach z matrycami z serii F...
- czy także zauważacie tą nieszczelność i zbierający się kurz?
Jeśli tak, to trochę dziwna sprawa, bo to seria poprzedzająca felerną, jak się okazało serię H, a dziwne dlatego, że te TV użytkowane są już przez długi okres i jeśli byłyby problemy, to pewnie wielu z nas już by je sygnalizowało.
Sam posiadam serię F i kupując go zdawałem sobie sprawę z jego niedociągnięć jak i zalet, a przed zakupem dokładnie go sprawdziłem i przetestowałem. Wystarczyło skorzystać z informacji i materiałów do testowania zamieszczonych przez kolegę TDX'a aby uniknąć ewentualnego rozczarowania.
 

lukasz177

New member
Podaję namiary na moje złoma, który już jutro pojedzie kurierem do sklepu gdzie został zakupiony. Miał jechać we wtorek ale mi nie pasowało.

Samsung UE46F6400
S/N: ZAP13SHF200881Y

EDIT:

Samsung musiałby zrobić akcję serwisową jak robią producenci samochodów. Wtedy wyszedłby z twarzą :) Ale im chyba na tym nie zależy. Zależy jednak im na tym by nabić klientów w butelkę. By znaleźć jeleni, którzy kupią wadliwy TV i po 10 miesiącach zostaną sami z problemem (powracającym).

Reklama dźwignią handlu. Działa to w 2 strony. Jednak ważniejsze dla przyszłych, potencjalnych klientów są opinie obecnych użytkowników. I jeśli Ci dowiedzą się prawdy, na pewno nie zakupią już TV producenta Samsung.
 
Ostatnia edycja:

pewal

New member
Jeszcze w kwestii wad w Samsungach, pojawiają się informacje o problemach z matrycami z serii F...
- czy także zauważacie tą nieszczelność i zbierający się kurz?
Jeśli tak, to trochę dziwna sprawa, bo to seria poprzedzająca felerną, jak się okazało serię H, a dziwne dlatego, że te TV użytkowane są już przez długi okres i jeśli byłyby problemy, to pewnie wielu z nas już by je sygnalizowało.
Sam posiadam serię F i kupując go zdawałem sobie sprawę z jego niedociągnięć jak i zalet, a przed zakupem dokładnie go sprawdziłem i przetestowałem. Wystarczyło skorzystać z informacji i materiałów do testowania zamieszczonych przez kolegę TDX'a aby uniknąć ewentualnego rozczarowania.
Witam. No kilku już sygnalizowało UE46F6400 pojawił się kilka razy. W moim przypadku serwis wymienił matrycę TRZY razy. Jak kupowałem swojego (15.12.2013) to nigdzie nie znalazłem nic o problemach z tym TV. Problem pojawił się gdy Serwisy zaczęły odmawiać wymiany tych matryc. Swoją drogą ciekawe ile płacą za matrycę skoro opłaca się im wymieniać ją 3 razy w TV za 2600 PLN. No i na koniec pytanie: Ktoś wie czy pomimowywiązania się gwaranta z naprawy sprzętu (3 razy ta sama usterka) mogę ścigać sklep w ramach ustawy o wymianę TV? Pozdro
 
D

Deleted member 121090

Guest
To do klienta należy wybór ścieżki z jakiej chce skorzystać. To Ty decydujesz, czy wybierasz gwarancję czy Ustawę.
Ale jak naprawiano Ci TV na gwarancji, to chyba nie możesz teraz zażądać automatycznie zwrotu kwoty kwoty zakupu od Sprzedawcy, bo TV padł Ci już trzy razy.
To chyba nie przejdzie.
 

pewal

New member
To do klienta należy wybór ścieżki z jakiej chce skorzystać. To Ty decydujesz, czy wybierasz gwarancję czy Ustawę.
Ale jak naprawiano Ci TV na gwarancji, to chyba nie możesz teraz zażądać automatycznie zwrotu kwoty kwoty zakupu od Sprzedawcy, bo TV padł Ci już trzy razy.
To chyba nie przejdzie.

Dzięki za odpowiedź. Dzwoniłem kilka minut temu do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Częstochowie i Pani Rzecznik powiedziała, że jak najbardziej mogę. Jeden warunek. Ponownie musi wystąpić ta sama usterka, wtedy do Media Markt, oni mają nawet specjalne druki (cyt. "niech pan zwróci uwagę żeby w druku było napisane, że zgodnie z ustawą..... z powodu niezgodności towaru z opisemm...") i nie powinno być problemów. Nie wiem, czy to zgodne z zasadami ale bardzo dziękuję Pani Rzecznik za bardzo rzeczową i wyczerpującą odpowiedź w tym temacie. Biorąc pod uwagę częstotliwość występowania tej usterki w moim TV w listopadzie lub grudniu ponownie będzie ta sama akcja. Myślę, że ta informacja przyda się wszystkim zainteresowanym. Tylko co kupić w zamian?Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce ze wszystkimi co olewają Nas i naszą kasę. Oczywiście śledzę wątek i jak coś to dam znać. Na fejsie też mój głos się ukazał a moi znajomi publikują go dalej. Dziwne, że nie stsuje się zasady, że zadowolony klient powie o tym 10 innym, niezadowolony powie to 100 swoim znajomym. Pozdrawiam
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wg mnie też jest to niemożliwe chybaże w gwarancji jest zapis o tym że np. jak dane urządzenie się popsuje 4-5 razy w ciągu 24 miesięcy to należy się wymiana..
Dobrze że Ustawa to już reguluje i jak urządzenie 2 razy się rozsypie to już należy się wymiana..
 

Piwek80

Member
Sprawdź zapisy w karcie gwarancyjnej. W przypadku telefonów komórkowych po 3 naprawach z wymianą części jeżeli znowu coś się zepsuje można ubiegać się o wymianę na nowy w ramach gwarancji. Ni wiem jak jest w przypadku TV ale wydaje mi się, że powinno być podobnie. Usterki nie muszą być takie same, ważne aby wymagały wymiany części.
 

Henry

Active member
Bez reklam
@pewal, u ciebie także ten kurz za matrycą czy to usterka innego rodzaju?
Jeśli tak, to już powoli wyłania się obraz modeli, gdzie te problemy występują.
Wygląda na to, że te "dziadowskie" matryce Szajsung montował/ montuje w niższych modelach, czyli w najbardziej popularnych.
 

pewal

New member
O rany, tyle pytań a ja piszę jednym palcem, wiek niestety.
1. w Karcie gwarancyjnej jest zapis:pkt 4cyt. ....w przypadku stwierdzenia przez Atoryzowany Serwis braku możliwości naprawy, produkt zostanie wymieniony na nowy, ten sam model lub model o zbliżonych , nie gorszych parametrach w punkcie serwisowym...Dalej jest że można dostać "Akceptację Wymiany" co upoważnia do wymiany w sklepie albo zwrotu pieniędzy. Nie jest napisane ile razy można go naprawiać i co. To jest kolejny temat do dyskusji, dostaję nową matrycę na dzień przed końcem gwarancji i mam na nią 1 dzień gwarancji(do końca gwarancji TV).
2. Z opisu i Waszych zdjęć oraz nieoficjalnych rozmów z serwisantami wynika, iż TAK JEST TOKURZ DOSTAJĄCY SIĘ DO MATRYCY przez otwory wentylacyjne i dalej przez gniazda diód LED podświetlających matryce, które to gniazda są najczęściej uszczelnione złej jakości filtrami (cytuję serwisantów). Wczoraj widziałem YV od środka, bo wymiana odbyła się u mnie w domu i faktycznie są tam takie otwory rozmieszczane regularnie na całej matrycy i wygląda to dosyć logicznie.
Jeszcze odnośnie gwarancji, Pani Rzecznik powiedziała, że korzystanie z gwarancji producenta jest bardzo niekorzystne dla klienta ze względu na to, że producent ma wiele "klauzul wyłączenia odpowiedzialności". To chyba znaczy, że jak coś siędzieje to od razu z Ustawy ....
Pani powiedziała również, że fakt trzykrotnej naprawy tego samego elementu jest wręcz dowodem, że towar nie jest zgodny z opisem. Jak to wyjdzie zobaczymy....w grudniu. Pozdrawiam
 

nemko

New member
Przecież naprawa u Samsunga opiera się tylko i wyłącznie na wymianie uszkodzonego podzespołu. Wycieranie kurzu jest u nich usługą ekstra, nie uchodzi tak wielkiej firmie bawić się w sprzątaczkę.

Z mojego doświadczenia (nadal ciągle mizernego) wiem jedno. Jak Ci zepsuje się urządzenie, to najkorzystniejsza dla Ciebie jest ustawa z tytułu niezgodności towaru z umową, ustawa o naprawach gwarancyjnych jest już dużo gorsza.

I jeżeli oddałeś swój sprzęt w łapki serwisów, to zapomnij o niezgodności towaru z umową. Tak swego czasu powiedziano mi w Państwowej Inspekcji Handlowej.

Nie traktuję tego (i Wam też radzę) jako pewnik, gdyż swego czasu pytając o sprawy gwarancyjne w sprawie telefonów otrzymałem błędną informację.

Ponieważ jesteśmy tylko ludźmi min omylnymi z natury, radzę samemu wnikliwie czytać ustawy i regulaminy, albo zdać się na wiedzę dobrego prawnika, aby później uniknąć przykrych niespodzianek.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
dzisiaj byłem w Euro agd rtv i były trzy tv serii 6 przypatrywałem się im dobrze w żadnym nie widziałem plam i co dziwne bo jednak w takim sklepie jest troszkę kurzu a pomimo tego nie było tych plam... tv stoją podobno już dobre kilka miesięcy... tak się zastanawiam od czego to może zależeć co jest nie tak w tych modelach że w jednych to występuje a w drugich nie nawet w warunkach sklepowych... ma ktoś jakiś pomysł???
 
Do góry