Gran Turismo 5

Peek

New member
Bez reklam
Z tego co widziałem na screenach i filmikach to będą zawody w drifcie, ale śladów po oponach (zwracałem na to uwagę) ani na screenach ani na Prologu nie stwierdziłem:( .
 

dienekes' shade

New member
SierzantHarris napisał:
Wy Panowie ciągle o tej grafice, a mnie bardziej interesuje np. to czy w Gt5 model jazdy i fizyka nie będą "na szynach" jak w poprzednich częściach i czy będę mógł sobie tak jak w forzie (1 lub 2) po wyłączeniu "wspomagaczy" popalić gumę, porobić "kółeczka" oraz "ósemki" i ogólnie czy w grze będzie możliwy drift. Właśnie przez brak takiej możliwości podtytuł "the real driving simulator" wzbudzał grymas na mojej twarzy.
A mnie bardziej niż grafika - dźwięk, który obok "real", nawet nie leżał :(

Sierżancie, a powiedz, grałeś w ogóle w GT5:p z włączoną fizyką na Pro? Bo po tym, co czytam, śmiem twierdzić, że nie ;)

Poważnie, w GT5:p można kręcić i ósemki i bączki, a drift doczekał się oddzielnego trybu. Oto próbka:

http://www.youtube.com/watch?v=LRYAsAZInX4&feature=related

Gość się konkretnie ślizga :eek:k:

Gdyby to M3 brzmiało jak M3... Ehs, marzenia :(

Warunek: WYŁĄCZ fizykę Normal, WŁĄCZ Professional :mrgreen:
 

Bambolo82

Banned
@ Peek: faktycznie, w GT 5 Prologue nie ma śladów po gumach, tzn. są takie tesktury na asfalcie ale nie nanoszą się nowe w trakcie wyścigu, w tym aspekcie możnaby oczekiwac aby GT 5 się poprawiło

@sierżantharris: ustawienia elektronicznych wspomagaczy jazdy są w GT 5 Prologue rozbudowane; na wymaksowanych faktycznie samochód prowadzi się jak po sznurku, ale jak już zjedziemy z ustawieniami ABS i ESP to już naprawdę samochód bryka jak się patrzy :). Do tego w GT 5 Prologue jest też przełącznik fizyki: "standard" oraz "professional". Na tym pierwszym pojazd wiele wybacza, ale już na tym drugim driftowanie czy nawet pokonywanie zwykłych długich łuków toru na dużej predkości wymaga już wyczucia, pulsacyjnego hamowania w odpowiednim momencie (chodzi o to aby wyjechać z zakrętu a przy tym być najszybszym na wyjściu z niego) i wielu godzin treningu i zdecydowanie czuć symulacyjne zacięcie znane z serii Gran Turismo; z kierownicą wrażenia są bardzo fajne (nawet z tanszą, nie koniecznie G25).

Na G25 dochodzi do tego symulacja sprzęgła, co zwyczajnie wymaga klasycznej już nauki jazdy, ale wrazenia są super i człowiek poci się nie miłosiernie :eek:

Najbardziej lubię wyścigi online w 16 typa z fizyką na proffesional + każdy indywidulanie stuningowany. Naprawdę po 3-4 okrązeniach pot ścieka z czoła, bo wyścigi są naprawdę "real driving". Najmniejszy błąd i wypadasz z wyścigu, bo wsród dobrych wyjadaczy Gran Turismo różnice w okrązeniach wynoszą 300-400 tysięcznych sekundy, a przejechanie przez trawkę (a raczej próba wyjechnia z niej na jałowym biegu) to jakieś nawet 2-3 sekundy straty i dalej jedzie się już tylko dla samego uczestnictwa w nadzieji że ktoś przed tobą też zaliczy wypad z toru.

Także GT 5 Prologue potrafi być "real", aż do bólu. Nie mówiąc już, że aby uczestniczyć w wyścigach na serio trzeba zrobić licencje (przejśc liczne proby czasowe i zrecznościowe), bo inaczej ścigamy się w prostych wyścigach dla maksymalnie 8 graczy online, bez tuningu, na owalnych torach i bez dostępu do najlepszych aut. Także, aby wypowiadać się o "realności" GT 5 Prologue, trzeba minimum przejść wszystkie licencje, nauczyc się tuningu i przez kilkadzieisąt godzin uczyć się jezdzić na "profesional". Myśle ze to zniechęca wielu graczy, ale dla hardcorowców GT 5 Prologue jest po prostu świetny.

Super sprawą jest też to że wyniki okrązen są na zywo rejestrowane na serwerze, a powtorki najlepszych "okrązeń" w wykonaniu najlepszych kierowcow mozna ogladać (w celach edukacyjnych). Jedziesz sobie bolidem ferrari F1 w trybie "Time Attack", pocisz się i wyciszasz live czas...wyświetlacz podaje Ci że masz w tej danej chwili 6578 czas na świecie, a tracisz do pierwszego 545 tysięcznych sekundy. Jedziesz dalej, kręcisz czas 4356 przy stracie 399 tysięcznych sekundy i dochodzisz do wniosku że aby się dalej poprawić musisz podłubać w tuningu....poprostu kocham ten klimat wyścigu w GT 5 Prologue :eek:k:
 

centomaniak

New member
tdu 2 ,pogodzi wszystkich , to będzie gierka, ona dopiero ustanowi poprzeczkę tak jak jej poprzedniczka tdu mineło już trochę od wyjścia jej , a do dziś jest niepokonana użytkownicy g25 którzy mieli okazję grać więdzą o czym mowa , gt5 chowa sie w każdym aspekcie no może ta grafa fajniejsza ale to tyle ,
 
Ostatnia edycja:

-AS-

New member
bored+baby.bmp
 

Peek

New member
Bez reklam
@centomaniak
Z tym TDU2 to pojechałeś...TDU to gra z przeznaczeniem na PC, nie ma szans konkurowania z takimi exclusivami na konsole nowej generacji jak Forza Motorsport 3 czy Gran Turismo 5. Przynajmniej to moje zdanie, ale myslę, że wielu przyzna mi rację.
 

Bambolo82

Banned
Respect Centomaniak, ale Test Drive pewnie nie ma nawet 10% budżetu jaki wydano w Microsofcie czy Sony na produkcję ich flagowych ścigałek.

Znalazłem na Youtube szokujące wideo pokazujące jak obłednie wygląda GT 5 Prologue. Uwaga, TO NIE JEST RENDER :eek: :http://www.youtube.com/watch?v=y3Bv37Bl5bw&feature=related

Zwrocie uwagę co widać w kokpicie bolidu z kamery zewnetrznej jak kierowca zmienia w miejscu biegi. Ruszają się nawet jego paluszki na manecie F1 którymi manipuluje i ktore też są animowane realtime. Zobaczcie jak wygląda gra światel na kołach, ktore skręcają w miejscu i załamania raytracingu na karoserii. Trudno to odróznic od rzeczywistości, prawda?

Dobra, teraz wyobrazcie sobie 16 takich bolidów razem na torze, scigających się online, 16 zywych graczy, renderowanych realtime przez PS3 w GT 5 Prologue i jak to wszystko wygląda na 92" ekranie w Full HD 1080p, 60 klatek na sekunde + nieskompresowane audio 7.1 w LPCM na dobrym systemie audio.

Tak bedzie wyglądała prawdopodobnie Forza 3 (być może z mniejszą liczbą aut) i GT 5.

@Carbon: masz rację; system kar szwankuje w Prologue; puknięcie z tyłu po starcie faktycznie może zepsuć wyścig; trzeba trafić na dobrych kierowców albo ostroznie zgubić debili na pierwszym trydniejszym łuku (łatwe, bo slabeusze nie potrafią wejśc w zakręt i wyjedzają z niego na drugim biegu) i dalej scigać sie tylko dobrana ekipa bo dublowane samochody są "duchami" i juz nikogo nie "pukną"

Errata: w przypadku bolidu F1 jest ograniczenie do "tylko" 8 aut; no ale i tak OBŁĘD!
 
Ostatnia edycja:

Carbon_

New member
Bez reklam
Bambolo, jak dla mnie GT 5 P online jest zupełnie niegrywalne. Debile, tudzież inni szaleńcy niczym japońscy samurajowie jednym ciosem samochodu są w stanie zrzucić nas na koniec wyścigu, a przy hamowaniu przed zakrętem lekkie puknięcie w tył przez takiego delikwenta pozbawia nas wszelkich złudzeń. Oczywiście nie ma mowy o jakiejkolwiek karze dla agresora. Za to karę dostaniemy my gdy zetniemy zakręt w niedozwolonym miejscu albo zbyt mocno odbijemy od bandy. Z wyścigiem nie ma to nic wspólnego.
 
Ostatnia edycja:

Bambolo82

Banned
@Carbon: masz rację; system kar szwankuje w Prologue; puknięcie z tyłu po starcie faktycznie może zepsuć wyścig; trzeba trafić na dobrych kierowców albo ostroznie zgubić debili na pierwszym trydniejszym łuku (łatwe, bo slabeusze nie potrafią wejśc w zakręt i wyjedzają z niego na drugim biegu) i dalej scigać sie tylko dobrana ekipa bo dublowane samochody są "duchami" i juz nikogo nie "pukną"

Probowano to poprawić w kolejnych SPEC'ach, ale w moim odczuciu po update-cie SPEC III jest nawet gorzej. Kary sa naprawde restrykcyjne i czasem wydaja się nieuczciwe (obrywa ten niewinny, którego umyślnie staranowano).

W kazdej sieciowce trafiają sie debile, ktorzy jakoś obchodza sytem i nie potrafia się bawić z innymi ludzmi. Mam nadzieje ze GT 5 będzie sobie lepiej z tym radzić.

Errata: w przypadku bolidu F1 jest ograniczenie do "tylko" 8 aut; no ale i tak OBŁĘD!
 

Bambolo82

Banned
Mam dla was fajne wideo, ktore dokładnie pokazuje że symulacja sprzęgła w GT 5 Prologue na kierownicy G25 działa i potrafi symulować zaawansowane tricki stosowane przez zawodowych kierowców przy driftingu: http://www.youtube.com/watch?v=6g2YS5jA4m8&feature=related

Wyrażnie widać, że na G25 w GT 5 Prologue nie ruszymy bez nacisnięcia sprzegła, nie zmienimy ani nie zredukujemy biegu, "kopnięcie" sprzęgła lub szybsze puszczenie powoduje "bączki" etc. To jest własnie "REAL DRIVING SIMULATOR". Naprawdę ta symulacja działa!

Jazda po paru piwach daje śmieszne efekty na G25. Poza śmiertelnymi.

W grze wyścigowej bez symulacji sprzegła, nie jest możliwe doznac takich wrażeń.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Sprzęgło = real driving symulator

No to wypada tylko pogratulować pojęcia.
Jeśli coś startuje do miana RDS to ma być takie pod każdym możliwym względem - jak wiadomo takie nie jest.

[EDIT]
Z datą premiery GT5:
http://www.ps3site.pl/playcom-gt5-w-tym-roku-niemaloficjalnie/19020/

jest pewnie tak samo jak z datą premiery Max Payne 3 - informacje podało jakźe bardzo wiarygodne Play.com:
http://www.joystiq.com/2009/06/22/max-payne-3-allegedly-gets-european-release-date-rockstar-disag/

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
Ktoś w Play.com, jakkolwiek nieładne byłoby to z punktu widzenia niecierpliwego gracza, wiedział, jak popełnić darmową reklamę ;)

Osobiście, choć na Gt5:p patrzę wilkiem za szkaradny dźwięk silników i opon (standard dla PolyPHONY), złapałem zajawkę na ów tytuł. Co prawda w złości sprzedałem go za psie pieniądze, ale z pomocą przyjedzie Kumpel i jego zakurzona kopia :D

Sporo czytałem nt porównań wrażeń z jazdy w Gt5:p vs. FCTP i opinie graczy zadają się potwierdzać moje odczucia - FCTP, paradoksalnie, dużo lepiej współpracuje z DF GT niż gra, dla której ta gierownica została stworzona :hmm: Niestety, żeby się o tym przekonać, trzeba pograć w obie pozycje, a wielu fanów Gt5:p o tej drugiej nawet nie słyszało. Stąd, partnerami do rozmowy być, niestety, nie mogą.
 

Bambolo82

Banned
Spoko. Twórcy poprostu stawiają sobie za cel dostarczenie maksimum wrażeń z jazdy autem i pewnie dlatego przez kilkanaście lat podpisują taką maksyma swoje gry. Kolejne generacje sprzętu umozliwiają coraz lepsza symulację, ale...hej ;) ...to nadal tylko gra komputerowa.

Jazda samochodem bez sprzęgła w zasadzie nie wiele różni się technicznie (symulacyjnie) od jazdy melexem (wóżkiem golfowym), elektrycznym wóżkiem inwalidzkim, gokartem etc. Na tym wideo które dałem, widać jakie wspaniałem wrażenia symulacyjne może oferować GT 5 Prologue. Ruszanie ze sprzęgłem, blokowanie pracy skrzyni biegów, jazda na "jałowym", "kopanie" sprzegła przy drift'cie, redukcje biegów ze sprzegłem, tempo puszczania sprzęgła, płynna manipulacja sprzęgłem, hamowanie silnikiem - to wszystkiego nie ma Forza czy inna scigałka, a ma GT 5 Prologue (jeżeli ma to mnie poprawcie...).

Fajnie że GT 5 Prlogue to oferuje. Jedyny problem to konieczność dokupienia najdrozszej kierownicy G25.
 

dienekes' shade

New member
Hamowanie silnikiem dostępne jest w każdej grze, pod warunkiem, że wiemy co ono oznacza i włączymy manualną skrzynię biegów ;) W samym Gt5:p sprzęgło doczepione jest, jakby, "na dziko" (inicjowanie trójkątem). Zapewne dlatego, że na rynku istnieją bodaj 2 urządzenia peryferyjne, z których to G25 jest znacznie tańsze (nie jest najdroższym urządzeniem tego typu), a i tak, stosunkowo drogie.

Oczywistym jest, że producenci gier myślą o większości graczy, a skoro ta nie posiada choćby najprostszych kierownic, poświęcanie zbyt wiele uwagi nie najmłodszej już G25, najzwyczajniej nie ma miejsca.

Zobaczymy jak ta kwestia zostanie potraktowana w Gt5.

Nie szedłbym tak daleko z nazwaniem samochodów wyposażonych w 2 pedały (gaz + hamulec) mianem "melexów". Wspaniałe BMW M3 CSL Loaded nie posiada tegoż pedału, a na Zielonym Piekle zjadło wszystkie super auta z Zondą i Veyron' em na czele.

Nadto, jazda "propagatorem" Gt5:p - Nissanem GTR przy wykorzystaniu sprzegła to śmiech na sali. A przykładów jest o wiele więcej. Konkluzja nasuwa się sama.
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Czy chodzi o Cella?
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Melex...Bambolo i jakiekolwiek pojęcie o fizyce i prowadzeniu samochodu...

Shade - o tym drifcie w gt to wiem bo w czwórce też się dało ale chodziło mi konkretnie o model jazdy który na tych filmikach wygląda znajomo i trochę (imo) ciągle nierealistycznie (kto grał w gt i forzę wie na czym polega różnica)...niestety. Obym się mylił ale w moim odczuciu a objechałem z serią gt dookoła ziemię, model jazdy od części trzeciej jest ten sam (z grubsza). Dla tych zas, którzy w forzę nie grali napiszę tylko że grając w nią pierwszy raz miałem takiego banana na twarzy jakiego nie miałem nigdy wcześniej przy żadnej ścigałce i było to spowodowane zaimplementowaniem w Forzie najlepszego (imo) modelu jazdy jaki kiedykolwiek powstał w grach.


...aaaa....dawać je już obie...aaargh
 

-AS-

New member
pu.i.wp.pl.jpeg Te wasze przepychanki pt Forza vs GT, albo GT vs swiat, sa tak nudne, ze chyba w ogole przestane czytac ten watek do momentu wydania GT5. Pocieszam sie, ze to taka polska natura, aby sie bez sensu klocic o bezsensowne drobiazgi, aby sie tylko klocic. Najlepsze jest to, ze po paru miesiacach przepychanek w tym watku, nic sie nie zmienilo, dalej te same posty o tej samej tresci od tych samych osob: "forza jest lepsza", "nie prawda, GT jest lepsze", "forza jest lepsza, bo ma lepsza fizyke", "ale palnales, to GT ma lepsza fizyke", "ale forza ma lepsza grywalnosc"... 'i tak w kolko, do z....'. Czy Wy nie mozecie zrozumiec, ze w tej dyskujsi nie ma zwyciezcow i przegranych??? Dla jednego to jest lepsze, dle innego tamto i nikt nikogo tu do niczego nie przekona.

Jako, ze jest to watek o GT5, byloby fajnie, jakbysmy trzymali sie tematu GT5. Wiem, ze nie jestem moderatorem i nie mam nic do powiedzenia; ja po prostu Was ladnie prosze.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

mataman

New member
Bez reklam
Prosic mozna zawsze aleeee.......

Gdyby nie te jak ujołes przepychanki było by nudno :D Tak przynajmniej coś sie dzieje na forum :) A że kochane polyphony tak sie streszcza z wydaniem gry to nie ma innych tematów.
 

Dawidowski1000

New member
I tak mijają kolejne lata a już zdąrzyłem się zestarzeć i kupić własną małą wyścigówkę. Do czasu pojawienia się pełnego GT5 pewnie zostane dziadkiem:D :D :D

Pozdro
 
Do góry