Auro-3D.

Pakolo

Active member
Bez reklam
Z linku krzysztofa najbardziej podoba mi się następujący fragment:

"Współczujemy jedynie audiofilom, którzy już albo za chwilę dowiedzą się, że zapłacili masakryczne pieniądze za coś, co kosztuje grosze..."

Tak właśnie wyobrażam sobie typowego audiofila:D
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Gwiazdka. :)

Nadarzyła się okazja, więc… wymieniłem ampli i woofera. A przy okazji trafił się ekstra „mały”, nieprzewidziany bonus za free.





PS Kolego @lolo2, czy pamiętasz? „My 13.4.12 "Franken-SWAtmos" living room”.
Swego czasu pytałeś o pewną sprawę. Mając sporo czasu na rozważania i analizę swoich zakupów, a tym bardziej teraz, przez pryzmat dwóch amlitunerów, przyjrzałem się tamtemu KD. I zdaje się, że wiem, jak to rozwiązać. Tzn. nie wiem, jak zrobił to tamten Gość lecz wiem, jak zrobiłbym to ja. Początkowo myślałem, że to AVR-X7200WA steruje wszystkim. Ale z tego co widzę, to robi to razem z AVR-X5200W, zaś Yamaha RX-V3067, służy jako wzmacniacz mocy. Rozwiązaniem jest tu odpowiedni odtwarzacz BR – ja takowy posiadam. To znaczy taki, który dysponuje dwoma gniazdami wyjściowymi HDMI - po jednym z gniazd podłączamy pod każdego z Denonów. Tak więc, oba amplitunery dekodują to samo, w tym samym czasie. Zastanawiało mnie jeszcze sterowanie głośnością. Ale jeśli są to amplitunery jednej marki, i prawie takie same, więc wystarczy jeden pilot do jednoczesnego sterowania głośnością ich obu.
Mając teraz do dyspozycji dwa amplitunery, może sam spróbuję pobawić się w powyższe rozwiązanie. Tzn. w moim przypadku, Denon posłużyłby mi do dekodowania kodeków i zasilania kanałów górnych oraz woofera, zaś Onkyo, jako wzmacniacz mocy, przez wejścia RCA multichannel, zasilałby kanały dolne. Tylko nie wiem, czy nie będzie problemu ze sterowaniem głośnością. Tyle teorii. Może kiedyś. ;)
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Jak sa bluray z dwoma / trzema wyjsciami hdmi to 13.4.12 to nie problem, tam nie ma ze ktorys ampli steruje pozostalymi. Tam kazdy aplituner dostaje ten sam sygnal po hdmi i w konfiguracji glosnikow ma ustawione inne glosniki i podlaczone do zaciskow sa te glosniki, ktorych nie maja pozostale amplitunery. Bynajmniej ja bym to tak zrobil.


On ma ampli tej samej firmy, ten sam system kalibracji / mikrofon, opoznjenie dziwieku da sie wyregulowac chyba w amplitunerze (jakby wyzszy model szybciej dekodowal a inny wolniej) a poziom glosnosci to juz do tego filmu nawet ruszyl bym dupe i manualnie ustawil ta sama wartosc na wszystkich amplitunerach :)

Ty masz co teraz?
Marantza 7010 i jeszcze denona 4400 dokupiles?
 
Ostatnia edycja:

LuckyS

New member
Jeśli jeden/dwa ampli będą "robić" za same końcówki (po RCA) to nie ma problemu i potrzeby regulacji głośności indywidualnie. Tylko wstępnie ustawia się na nich "na sztywno" np -10dB a samą regulacją ogólnej głośności zajmuje się ampli/procesor. Tak samo z kalibracją - należy ją wykonać na ampli "sterującym"; po RCA nie ma możliwości regulacji /w przypadku AVR 255/ odległości. Być może u innych producentów nie ma takich ograniczeń. Po HDMI wszystkie opcje powinny być dostępne ale problem regulacji głośności pozostaje.
Jest jeszcze opcja sterowania przez gniazdo REMOTE (o ile każde z urządzeń takowe posiada) ale nie próbowałem i nie mam pojęcia czy sygnały na tym złączu są kompatybilne pomiędzy różnymi producentami. I najważniejsze: jak to funkcjonuje. Teoretycznie powinno się sprawdzić przy regulacji głośności.

Podobne połączenie (SR-> RCA-> HK) sam posiadam z tą różnicą że skupiam się na Atmosie i DTS X bez Auro czyli to łatwiejsze połączenie :)
HK zasila tylko górę a SR tylko dół. Regulacja głośności tylko SR a HK ustawiony na sztywno.
edit:HDMI - zapomniałem o funkcjach CEC i ARC :( które powinny załatwić sprawę regulacji głośności.
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
@lolo2, nie znam tej „ryciny”. Ale jeśli to ten sam Gość, to jak widać, nie liczy się z kosztami. Kto bogatemu zabroni? Ja pisałem odnośnie trzech amplitunerów. Tutaj mamy aż cztery. Tyle tylko, że przez to „zagranie” wyeliminował splitery.

Co do BR z trzema HDMI. O ile wiem, nie ma takowych. Tzn. nie ma z trzema gniazdami wyjściowymi. Owszem, są z trzema gniazdami, ale dwa z nich to „OUT”, a jedno „IN”. Np. CA. Poza tym, odnośnie tego, o czym pisałem wcześniej. Nie widzę sensu podłączania Yamahy przez HDMI. Przecież i tak nie zdekoduje ona Auro. To może zrobić jedynie Denon i Marantz. ;-)
 

Rafal7

Banned
Ile w sumie ma być tych kolumn podłączonych?
Ile do Auro i Atmos?
Czy w Auro wykorzystuje się tą samą konfiguracja kolumn oprócz tego Vogl?
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Maksymalne konfiguracje to:
Auro-3D –10.1
Atmos – 11.1
Wspólna, podstawowa konfiguracja dla obu to 5.1,
To, co widać powyżej to dwie, całkowicie oddzielne i niezależne konfiguracje dla obu kodeków.

I jak to się ma do splitera Kolegi @bomarek? Rozwiązanie prostsze, łatwiejsze i praktyczniejsze, a przy tym znacznie tańsze.

Jednak, Polak potrafi. ;-)
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Maksymalne konfiguracje to:
Auro-3D –10.1
Atmos – 11.1
Wspólna, podstawowa konfiguracja dla obu to 5.1,
To, co widać powyżej to dwie, całkowicie oddzielne i niezależne konfiguracje dla obu kodeków.

I jak to się ma do splitera Kolegi @bomarek? Rozwiązanie prostsze, łatwiejsze i praktyczniejsze, a przy tym znacznie tańsze.

Jednak, Polak potrafi. ;-)

Yamaha sluzy tylko za koncowke mocy chyba. Sercem systemu sa 3 Denony.

Atmos 11.1? Chyba nie dokonca, bo mam demowki z atmosem 7.2.6 albo 9.2.6.

Jeszcze jedno pytanie "chyba fundamentalne" mnie nurtuje. Czy jak mamy film zakodowany np. W Atmosie. To oznacza ze ten film ma sciezke dzwiekowa w 5.1.2 lub 5.1.4 lub 7.1.2 lub 7.1.4 lub 9.1.2? Ze dla azdego kanalu jest zapisany dzwiek z osobna? Gdzie to pisze ktora z tych 5 sciezek jest na plycie?
Czy jest druga mozliwosc i kodek atmos "to algorytm" ktory pozwala na podlaczenie nieskonczonej ilosci glosnikow, chodzi mi o to ze w atmosie nie ma osobnych sciezek dla kazdego glosnika a jest tylko wzor do obliczania z jakiej strony w jakim czasie ma byc dzwiek. Dzieki temu w amplitunerze mozemy wybierac czy maja byc sufitowe srodkowe, czy przednie i tylne, czy przednie i za sluchaczem itp.
 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
Raczej ta druga opcja. W podstawie do Atmosa masz prawie zawsze dolby Thrue HD 7.1
Górę oblicza amplituner. Tzn są jeszcze metadane dla głośników górnych, których używa amplituner do obliczania.
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Yamaha sluzy tylko za koncowke mocy chyba. Sercem systemu sa 3 Denony.

Atmos 11.1? Chyba nie dokonca, bo mam demowki z atmosem 7.2.6 albo 9.2.6.

Jeszcze jedno pytanie "chyba fundamentalne" mnie nurtuje. Czy jak mamy film zakodowany np. W Atmosie. To oznacza ze ten film ma sciezke dzwiekowa w 5.1.2 lub 5.1.4 lub 7.1.2 lub 7.1.4 lub 9.1.2? Ze dla azdego kanalu jest zapisany dzwiek z osobna? Gdzie to pisze ktora z tych 5 sciezek jest na plycie?
Czy jest druga mozliwosc i kodek atmos "to algorytm" ktory pozwala na podlaczenie nieskonczonej ilosci glosnikow, chodzi mi o to ze w atmosie nie ma osobnych sciezek dla kazdego glosnika a jest tylko wzor do obliczania z jakiej strony w jakim czasie ma byc dzwiek. Dzieki temu w amplitunerze mozemy wybierac czy maja byc sufitowe srodkowe, czy przednie i tylne, czy przednie i za sluchaczem itp.

7.1.2 - Sciezka dzwiekowa w Dolby Amos zawiera dane reprezentujace 2 kanaly "sufitowe", tj prawy i lewy. W zaleznosci od posiadanego sprzetu, mozesz zmatrixowac je 2/4/6, bo tyle kanalow moga renderowac procesory klasy kina domowego. Jezeli masz lokal i kase na sprzet profesjonalny, to mozesz miec tych kanalow tyle, co w kinie. tzn np 2x5 albo 2x10 sufitowych. Jezeli jednak pytasz o sygnal to zawsze ( poki co) jest to 7.1.2
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Yamaha sluzy tylko za koncowke mocy chyba. Sercem systemu sa 3 Denony.
Zgadza się. Podobnie jak w systemie z trzema amplitunerami, o którym pisałem.
Atmos 11.1? Chyba nie dokonca, bo mam demowki z atmosem 7.2.6 albo 9.2.6.
Ależ to o niczym nie świadczy. Mówimy tu o wspólnej podstawie w warunkach Kina Domowego. A który to amplituner potrafi dekodować większa ilość ścieżek niż te, które podałem wcześniej? Nie mylmy amplitunerów z procesorami. ;-)
 
Do góry