Auro-3D.

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Widzę, że Kolega już mnie ubiegł. ;)

No cóż. Jeśli coś używamy zgodnie z jego przeznaczeniem, to nie mamy powodu do obaw. Osobiście, dużo „eksperymentuję” ze sprzętem. W tym przypadku, wyjścia te wykorzystywałem do podłączania wentylatorka, który chłodził Marantza. Pisałem też kiedyś o tym. Pewnie nic by się nie stało, gdybym nie odłączał ich na „gorąco” - do kilku razy sztuka. Ot, po prostu. A sama usterka, to nic poważnego. I bez triggerów da się żyć, jeśli niepotrzebne. Lecz w kontekście splitera Kolegi @bomarka, są niezbędne.

Przy okazji wiadomo już, jak się zabrać w przypadku jego „rozbebeszania”. ;-) Oczywiście, mam też do niego „serwisówkę”. Bez tego, nie ma szans na jakąkolwiek naprawę.
 

LuckyS

New member
Dzięki za wyjaśnienia; swoją drogą... też mam dodatkowe chłodzenie nad SR jako że elektronika nie lubi ciepła...
20cm (max 860obr) wentylator w obudowie własnego autorstwa z frontem szklanym ;) zbliżonym wizualnie do HK (który stoi wyżej i pracuje na rzecz górnych głośników jako budżetowa końcówka) a wentylator uruchamiany jest do tej pory wyjściem sterującym (230v+zasilacz) z AVR255. Oczekuję na moduły sterujące pracą wentylatora. Jeden z regulacją obrotów w zależności od temp a drugi tylko on/off przy zadanej temp. Zobaczymy który się lepiej sprawdzi. I właśnie jeden z triggerów ma załączać to ustrojstwo - oczywiście przez przekaźnik.
PS. Kiedyś też używałem bezpośredniego napięcia z triggera do napędu wentylatora ale tam max prąd był 0.5 A (poczciwy Benq W500). W "nowszych" sprzętach drastycznie obniżyli SR7010 150mA, HW65-
chyba 100mA :(
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Otóż to: „elektronika nie lubi ciepła”. ;-)
Chodziło mi o to, aby nie robić chłodzenia z dodatkowym zasilaniem (kable, zasilacze i inne duperele), lecz aby robił to sam amplituner (chłodzenie własne wymuszone). Stąd mój pomysł z wykorzystaniem triggerów. Lecz, nie dało to rady. Jednak nie byłbym sobą, gdybym zaniechał tego pomysłu. ;-) Oczywiście nie kto inny, jak mój dobry Kolega @bomarek, którego niekiedy doprowadzam do irytacji swoimi pomysłami :D, przy okazji pozdrawiam, właśnie rozkminił zagadnienie, nie wdając się w szczegóły, w oparciu o serwisówkę. Tak więc, kwestia czasu, kiedy to zrobimy. :)
 
Ostatnia edycja:

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Otóż to: „elektronika nie lubi ciepła”. ;-)
Chodziło mi o to, aby nie robić chłodzenia z dodatkowym zasilaniem (kable, zasilacze i inne duperele), lecz aby robił to sam amplituner (chłodzenie własne wymuszone). Stąd mój pomysł z wykorzystaniem triggerów. Lecz, nie dało to rady. Jednak nie byłbym sobą, gdybym zaniechał tego pomysłu. ;-) Oczywiście nie kto inny, jak mój dobry Kolega @bomarek, którego niekiedy doprowadzam do irytacji swoimi pomysłami :D, przy okazji pozdrawiam, właśnie rozkminił zagadnienie, nie wdając się w szczegóły, w oparciu o serwisówkę. Tak więc, kwestia czasu, kiedy to zrobimy. :)

Czy zwrociles uwage, ze Twoj SR grzeje sie rowniez w trybie standby, nawet w trybie ECO?
 

RAF1977

Banned
Tryb nie ma znaczenia. Znaczenie ma na ile ohm masz ustawione.
Najlepiej ustawić na 4. No chyba że jesteś pewien że Twoje kulumny mają faktycznie 6 lub 8 ohm.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
No cóż. Być może tak jest, jak piszesz. Lecz mnie to nie dotyczy. Kwestia używania/wykorzystywania urządzenia. U mnie albo gra – zasilanie, albo nie – zero zasilania. Niema stanów pośrednich, jałowych (standby, CECe i inne tego typu), bo nie używam. I pewnie dlatego, nawet tego nie zauważę. A zapewniam, że to, co chcę zrobić spowoduje, że ampli będzie zawsze ledwie ciepły, bez względu na obciążenie. Przetestowane na triggerach.
Tylko zdaje się, że nie zdążę już chyba tego zrealizować, gdyż najprawdopodobniej nastąpi zmiana warty - SR już klepnięty.
 
Ostatnia edycja:

LuckyS

New member
Nt. temperatur mogę się trochę wypowiedzieć ponieważ... monitoruję :) i mam świra pod kątem schładzania elektroniki;)

Sprzęt jest w szafce (mojego autorstwa tak projekt jak i wykonanie) częściowo otwartej (tył + kawałek boku + ew. front). Wnętrze o wymiarach w68 x s60 x g55 cm.

W środku od dołu: SR 7010 + 6cm "panel" w wentylatorem + AVR 255 + Turbodekoder (czarny) NC+ obok dekodera termometr.
Nie jest to sprzęt laboratoryjny ale podgląd na temperatury jako taki przekazuje.

Jedna z czujek jest na Maranztu druga na Harmanie wraz z wyświetlaczem.

Temperatury i zależności (uśrednione - notatek nie prowadzę ;) )
SR STB 24-27 st.C ; AVR (went. OFF) STB 26-29 st.C, NC+ sama z siebie grzeje nonstop (dalej nie będę jej wymieniał)
SR ON temp maks. 41 st.C ; AVR (went OFF) STB maks 44 st.C
SR ON temp maks. 30-35 st. C ;AVR (went ON) ON. maks 38-39.
Temperatury oczywiście mocno zależne od temp w pokoju.
Dla porównania w tych samym warunkach sam HK potrafił nagrzać wnętrze szafki (bez dodatkowego went.) do nawet 55st.C
Odsłuch pomiędzy -40 do maks - 27dB (SR) i sztywne -15dB (AVR) na 8 ohm kolumnach.
edit: Muszę kiedyś sprawdzić na ustawieniu 4ohm w SR aktualnie jest std czyli pewnie 8ohm
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Przy okazji zgłębiania tematu. Okazało się, że najnowsze Denony i Marantze, mają okrojone Pre Outy. Lecz myślę, że w tym przypadku, jest to mało istotna strata. Chyba, że komuś by na tym zależało.
 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
Aaa, szerokie fronty. No czytałem wcześniej, że odchodzą od tego, bo chyba tylko audyssey dsx je obsługuje...
Osobiście mi zbędne.
 
Ostatnia edycja:
Do góry