Amplituner z dolby atmos+głośniki 7.1 budżet około 12000

Ruxpin

New member
Ok widzę że mamy dużą dowolność w przypisywaniu. To proszę jeszcze o info czy poniższe konfigi są w sr7010 oraz rx-a3040/2040 możliwe, przy podpięciu frontów w bi-amp:
5.1.4 (bi-amp) lub 5.1.2 (bi-amp) + zone2 .
Zakładamy opcję tylko z końcówek ampli, bez użycia pre out'ów.

Zobaczymy ale wydaje mi się, że nie bo przy podłączeniu 5.1 bi amp już skonsumujemy 7 końcówek, więc pozostaną już tylko 2 (?).
 

Ruxpin

New member
Słuchajcie - może mi to ktoś wyjaśni, bo nie mogę pojąć o co chodzi lub czy ja coś źle robię. Z takim problemem spotkałem się już kiedyś chyba w Denonie A/V. Oczywiście dotyczy to Marantza SR7010.

Otóż moja wątpliwość polega na tym, że nie mogę uzyskać konfiguracji w której dźwięk byłby emitowany przez FRONT w pełnym paśmie przy jednoczesnym korzystaniu z SUBa.

Jeśli ustawię to w manualnych ustawieniach, to SUB działa a przy frontach w ustawieniu widnieje napis "pełne pasmo", ale w rzeczywistości nie jest do kolumn frontowych wypuszczane pełne pasmo.
Dopiero wykluczenie w ustawieniach istnienia suba w moim systemie umożliwia podanie na fronty pełnego pasma (przy RF7II spiętych z MM7025 to ewidentnie słychać kiedy grają całym dołem a kiedy są okrojone).

W automatycznym ustawieniu (Audyssey) kiedy zaznaczam istnienie suba w systemie, to natychmiast fronty zmieniają swoje ustawienie na "odcięcie 40Hz" i można już tylko podnieść poziom odcięcia (60,80,100 Hz itd.) ale już nie da się przełączyć na "pełne pasmo".

Czy wie ktoś może dlaczego tak jest, a także jak to ominąć?
 

Ruxpin

New member
Kolejna sprawa, która mnie intryguje (albo wręcz irytuje) w SR7010, to sterowanie subem.

W ustawieniach audio jest zakładka "basy" gdzie można ustawić poziom suba (-12 do +12).

Pod klawiszem "option" na pilocie kryje się menu podręczne, w którym między innymi znajduje się zakładka "regulacja kanałów". Tu znowu znajduje się m.in. suwak (potencjometr), którym można wysterować poziom suba (-12 do +12), ale jest to sterowanie niezależne od ww.

Ponad to jest przecież jeszcze sterowanie poziomem kanału suba w ustawieniach konfiguracyjnych.

Nie bardzo rozumiem po co to jest tak porozkładane na kilka niezależnych menu. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zechciał mi wyjaśnić dlaczego tak to jest zrobione i jak z tego korzystać praktycznie.
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Słuchajcie - może mi to ktoś wyjaśni, bo nie mogę pojąć o co chodzi lub czy ja coś źle robię. Z takim problemem spotkałem się już kiedyś chyba w Denonie A/V. Oczywiście dotyczy to Marantza SR7010.

Otóż moja wątpliwość polega na tym, że nie mogę uzyskać konfiguracji w której dźwięk byłby emitowany przez FRONT w pełnym paśmie przy jednoczesnym korzystaniu z SUBa.

Jeśli ustawię to w manualnych ustawieniach, to SUB działa a przy frontach w ustawieniu widnieje napis "pełne pasmo", ale w rzeczywistości nie jest do kolumn frontowych wypuszczane pełne pasmo.
Dopiero wykluczenie w ustawieniach istnienia suba w moim systemie umożliwia podanie na fronty pełnego pasma (przy RF7II spiętych z MM7025 to ewidentnie słychać kiedy grają całym dołem a kiedy są okrojone).

W automatycznym ustawieniu (Audyssey) kiedy zaznaczam istnienie suba w systemie, to natychmiast fronty zmieniają swoje ustawienie na "odcięcie 40Hz" i można już tylko podnieść poziom odcięcia (60,80,100 Hz itd.) ale już nie da się przełączyć na "pełne pasmo".

Czy wie ktoś może dlaczego tak jest, a także jak to ominąć?

W Marantzach tak własnie jest. Sub jest po to by uzupełniać niedobory a nie dublować (możesz zdublowac suba tylko) więc ustawienie zwrotnicy kolumn wpływa na odcięcie suba.
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ruxpin żeby sub grał (stereo) razem w frontami ustawionymi na full bad to musiałbyś w menu w ustawieniach suba przestawić na lfe + main. Jeśli dobrze pamiętam. Już sporo czasu nie mam kina domowego.
 

Ruxpin

New member
Ruxpin żeby sub grał (stereo) razem w frontami ustawionymi na full bad to musiałbyś w menu w ustawieniach suba przestawić na lfe + main. Jeśli dobrze pamiętam. Już sporo czasu nie mam kina domowego.

No właśnie nie.

Dopiero wyłączenie w menu suba i przełączenie na Bypass L/R w audyssey uwalnia pełne pasmo...
 

Ruxpin

New member
Yamaha wróciła z serwisu. Ponoć zmieniono jej soft i już nie ma usterki.
Trochę ją dzisiaj pomęczyłem i faktycznie działa bez zarzutu.
Inna sprawa, że ktoś na innym forum zwrócił mi uwagę abym zmienił system połączeń kablowych (rezygnując z ARC i sterowanie HDMI, które ponoć potrafią płatać figle).

No Marantz SR7010 niestety nie zajmie miejsca Yamahy. Wyparła go bez większego problemu. Do muzyki jest w moim odczuciu nieporównywalnie lepsza. Budowana przez nią przestrzeń (głębia) sceny i porządek są dla mnie wzorcowe. Jakby ktoś miał ochotę poznać więcej szczegółów, to proszę o info. Nie chcę się narzucać i Was zamęczać moimi opiniami.

Jedyny (nowy) wyraźny punkt dla SR7010 względem RX-A3040 to jego skaler, który ewidentnie poprawiał jakość (detaliczność i barwy) ale i płynność obrazu (mam TV 65 cali UHD). Uruchomienie skalera w RX-A3040 wyraźnie wręcz pogarsza jakość obrazu, więc najlepszym ustawieniem dla sekcji video w RX-A3040 jest ustawienie "direct".

Ponieważ zmieniłem system okablowania i teraz wszystkie źródła przez HDMI podpinam do A/V i dopiero stąd idzie transmisja do TV, to zauważyłem inną przewagę - tym razem na korzyść Yamahy - w postaci możliwości przełączania źródła przerzucanego przez passthru sygnału w trakcie kiedy A/V jest wyłączony. To jest fajna funkcja. W SR7010 można ustawić albo jedno konkretne źródło, któe zawsze będzie transmitowane przy wyłączonym A/V, albo ustawić na transmisję ostatniego, które było włączone przed zgaszeniem A/V. Wg mnie Yamaha robi to lepiej i daje większe możliwości.

Co do RX-A3040 w kd, to będę testował na nowo i na pewno dam znać jak wyszło. Dlatego na nowo, że skasowali mi w serwisie cały komplet moich własnych ustawień. Zatem skorzystam z automatu Yamahy (YPAO) i wtedy rozeznam jak to jest względem SR7010.

Gdyby ktoś był zainteresowany 10cio dniowym Marantzem SR7010, to zapraszam do kontaktu na priv.
 

Ruxpin

New member
Druga sprawa - dla mnie wielka nowość - zmieniam okablowanie na "konkrety".

Kupiłem listwę Gigawatt - pierwsze odsłuchy zdumiewające. Nie spodziewałem się, że to aż tak wielkie może mieć znaczenie. Po prostu jakbym z innej półki sprzęt kupił. Magia!

Czekają jeszcze na montaż kable HDMI Wireword:
Ultraviolet (5m A/V-TV)
Chroma (1m BD-A/V, Sat-A/V i Apple-A/V).

Skrobnę więcej jak się z tym wszystkim oswoję, osłucham i opatrzę.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Ciekaw jestem jakby w tym porównaniu wypadł odpowiednik twojej Yamahy ze stajni D/M czyli np X6200 lub X7200.
Wydaje mi się, że SR7010 można porównać bezpośrednio z A 2050 ;)
 

maciekplacek

New member
Ruxpin, co prawda zamówiłem 6009 i jeszcze nie zapłaciłem ale zapytam o cenę 7010?
Przy okazji gratuluję listwy, ile takie cudo kosztuje?
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Ciekaw jestem jakby w tym porównaniu wypadł odpowiednik twojej Yamahy ze stajni D/M czyli np X6200 lub X7200.
Wydaje mi się, że SR7010 można porównać bezpośrednio z A 2050 ;)

Myślę, że to nie jest do końca tak.

Tu nie ma przepaści pomiędzy modelami, tylko po prostu kwestia moich subiektywnych odczuć i emocji. Miałem RX-A2040 i jestem przekonany, że też wygrałaby z SR7010 - podkreślam: w moich oczach (uszach). Nie twierdzę, że Yamahy są lepsze. Twierdzę, że mnie jest bliżej z Yamahą niż Marantzem.

Marantzowi ciężko jest coś zarzucić. Menu to kwestia zapewne przyzwyczajenia. Brzmienie ma świetne, tylko inne niż Yamaha. A moc - jest deklarowana od początku jako niższa niż mają Yamahy (RX-A2040 i RX-A3040), więc "ten model tak ma".
 

Ruxpin

New member
Aha - jeszcze jedna uwaga do powyższych rozważań:

pamiętajmy, że RX-A3040 jest nomen omen jakieś 2kzł droższa od SR7010.

Za taką różnicę, to można kupić kolejny bardzo przyzwoity A/V.

Byłoby zatem dość głupio gdyby RX-A3040 odstawał od SR7010 - nieprawdaż?

A skoro są dość równe, to właśnie subiektywna ocena słuchającego będzie zawsze clue wyboru.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Tę moc mam na myśli, nie miałem możliwości słuchania ani 3040/3050 czy Denonów powyżej X5xxx, natomiast wydaje mi się, że topowe modele Denka znacznie lepiej by się spisały od SR7010...
a kwestia "ucha" to sprawa indywidualna, więc nie ma sensu dyskutować o niej ;)

edit. Wiele osób chwali Yamahy z serii 3 właśnie za moc i podobno grają nie gorzej od wzmacniaczy, ja natomiast w przypadku Marantza widzę różnicę między ampli, a dwukrotnie tańszym wzmacniaczem (na + dla wzmacniacza)
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Tę moc mam na myśli, nie miałem możliwości słuchania ani 3040/3050 czy Denonów powyżej X5xxx, natomiast wydaje mi się, że topowe modele Denka znacznie lepiej by się spisały od SR7010...
a kwestia "ucha" to sprawa indywidualna, więc nie ma sensu dyskutować o niej ;)

Pisałem wcześniej - najlepszy Denon w moich rękach to AVR3313. Wg mnie SR7010 gra lepiej. Może i wrzasku mniej robi, ale dużo dłużej zachowuje czystość, dynamikę i pełne pasmo z głębokim dołem bez zadyszki.

Jak gra 4520 czy 7200 nie mam pojęcia... Ale sądzę, że dużo w tym wszystkim marketingu, a gra pewnie nieco lepiej, a nie "z innej bajki".
 

Ruxpin

New member
Ruxpin, a co byś polecił z listw zasilających do 500zl?

Słuchaj - ja nie mam pojęcia.

Nigdy nie miałem takiej listwy, bo różne słyszałem opinie, a kiedy słyszę niejednoznaczne informację, to wybieram te drogi, które są tańsze, wychodząc z założenia, że skoro nie ma jednoznacznego poparcia dla jakiejś teorii, to nie warto w nią inwestować.

Dotychczas używałem jakiejś listwy ProfiGold kupionej w internetowych salonach Denon, ale to raczej jest typowa przepięciówka.

Ten obecnie kupiony Gigawatt, to taka próba "w ciemno" i wbrew mojej nadmienionej teorii.

Taki strzał - jak się okazuje w 10tkę.

Nie poradzę Ci nic, bo nie chcę legend tworzyć. Nie znam tematu.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Słyszysz różnicę między "zwykłym przedłużaczem" czy chociażby listwą Profigolda a Gigawatem? Możesz to opisać w stylu, ociepla, wyostrza.., itp.? Co konkretnie się poprawiło?
 
Do góry