Amplituner z dolby atmos+głośniki 7.1 budżet około 12000

Ruxpin

New member
Ruxpin. Kolejne zagadnienie o którym nikt nie mówi/pisze. Czy twoje M lub Y daje możliwość zmiany przypisania terminala głośnikowego ? Przykładowo, nie wykorzystuję terminali surround back i chce tam przypisać kolumnę front atmos ... da radę ? Jakby coś niejasno , to rozwinę myśl :)

Nie wiem dlaczego Kolega krzysztofradio naguje takową możliwość?

Otóż właśnie przetestowałem i SR7010 jak najbardziej jest to możliwe. Ustawiłem kanały podstawowe dla typowego 5.1. Pozostałe 4 końcówki mocy można wówczas przypisać do w zasadzie dowolnych dodatkowych głośników, np. pod SURRBACK podpisując przednie "atmosy", a pozostałe dwie np. jako sufitowe (przednie lub tylne). Można też "luźne" 4 końcówki przypisać do "atmosów" front i rear.

To znaczy generalnie jest tak, że mamy do dyspozycji mamy 9 końcówek i możemy z nimi zrobić w sumie wszystko (jedyne obostrzenie, że podstawą musi być 5.1 (lub .2 oczywiście - drugi sub nie stanowi problemu w żadnym ustawieniu) - nie da się np. zrobić 3.1 + coś dalej (atmos/sufit).

Ponadto można z tego co widzę można uzyskać też to samo co wyżej przy zastosowaniu wzmacniacza zewnętrznego, czyli np. wyprowadzić atmosy czy sufity przez wyjścia PRE OUT i przypisać tym wyjściom odpowiednie kanały. Ogromna jest dowolność.

Gdyby jakieś jeszcze ustawienie wzbudzało niepewność czy zainteresowanie, to proszę pytać. Sprawdzę i odpiszę.

Co do Yamahy, to - nie wiem czy będziecie widzieli w tym większe zastosowanie, ale - ma jeszcze taki bajer, że można stworzyć pojedynczy kanał (w zasadzie kanały) dla np. tylnego surroundu (jeśli chcemy mieć z tyłu tylko jedną kolumnę z braku miejsca, możliwości poprowadzenia kabla i cholera wie jeszcze jakiego, ale jest taka możliwość) lub co jeszcze ciekawsze (chyba?) pojedynczych głośników sufitowych czyli np. jeden nad frontem, jeden w środku, jeden na tyle salonu. Poza tym jest tak samo.

Jeśli coś nie dopisałem ważnego bardzo proszę dopytać.
 

Ruxpin

New member
Aha - jeszcze to co już wcześniej wspominałem. Nie umiem nadal przełączyć Marantza w tryb PRE OUT FRONT, czyli jakby z założenia tracę w tych konfiguracjach dwie końcówki mocy na kanały frontowe, pomimo, że ich nie używam. To trochę głupie ponieważ praktycznie obecnie wykorzystuję trzy kanały (przednie główne idą przez MM7025) a pomimo tego SR7010 nie pozwala mi wykorzystać więcej niż 4 dodatkowych końcówek. Chyba, że nie doszedłem jeszcze do czegoś.

RX-A3040 posiada funkcje wykluczenia amplifikacji kanałów frontowych poprzez zaznaczenie, że są "gonione" przez PRE OUT (i zewnetrzny wzmak) i wówczas pozostaje do rozdysponowania jeszcze kolejnych 6 końcówek (trzy "idą" na centralny i surroundy).

Nie wiem czemu SR7010 tego wariantu nie dopuszcza?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To, że przy 9 końcówkach można wykonać różne konfiguracje, to żadna nowość. 5.1.4, 5.1.2, 7.1.2
Widz polega na tym, że przy końcówce (zewnętrznej) podłączonej pod fronty, końcówka z ampli nie może być wykorzystana do zasilenia pary sufitowych.
Chcąc uzyskać 11.1 (7.1.4) potrzebna jest zewnętrzna końcówka do pełnego Atmosa, przy czym ta zewnętrzna końcówka będzie się marnować, bo zamiast iść na fronty, idzie na pare sufitowych.
Tak jest w SR7009, dlatego Krzychu o tym wspomniał, w SR7010 ponoć faktycznie da się przekierować. Czyli taką MM7025 dajemy pod fronty, a tą z ampli przekierowujemy na dodatkową parę sufitowych.
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Ruxpin, ja nikomu nie bronię szukania dobrego stereo w A/V. Najwyższy model Marantza jaki miałem był z serii 6000 i on niestety nie zagrał nigdy tak dobrze w stereo jak wzmacniacz. Z drugiej strony nigdy nie szukałem dobrego stereo w ampli bo potrzebowałem klocek do którego mam podpięty tuner tv i PS4. Możliwe że najwyższe modele A/V dają radę, nigdy nie miałem i się nie wypowiadam.

No to "żółwik" skoro się rozumiemy.

Powiem tak - generalnie jestem tego samego zdania co Ty - że A/V w stereo nie da rady.

Jednak ktoś mi kiedyś rzucił wyzwanie w postaci przesłania do testów A/V Arcama i naprawdę ciężko było mi zarzucić jakiś konkretny mankament, odeprzeć taki atak. Faktycznie ten Arcam to umiał. Faktycznie posiadałem wtedy jeszcze swojego Arcama stereo A38 i cykliczna zamiana jego z Arcamem 750 nie dawała pogorszenia jakości dźwięku ani samych emocji ze słuchania płynących. Ponieważ A38 nie miał sterowania tonacją, a 750 owszem, to wychodziło na to, że nawet co poniektóre utwory lepiej oddaje A/V bo można w nim podciągnąć basy (jak zwykle u mnie...!). Jedyną wadą tego A/V była (i nadal chyba jest) kosmiczna cena.

Idąc za ciosem kupiłem Arcama 450 (na tyle starczyło mi monet w kieszeni) i ... rozczarowanie, bo to już całkiem inny sprzęt.

Temat załatwił na jakiś czas CA 751R, który naprawdę w stereo gra zarąbiście (np. przywołanego w tej dyskusji Denona 15xx po prostu zjada). Kłopot pojawił się przy napędzaniu RF7II, ale to wbrew kultowiczom Klipscha naprawdę ciężkie do napędzenia kolumny (sorry Winetou, ale taka jest prawda). Tylko jedną sprawę poruszmy: wg wskazań mojej listwy zasilającej liczącej zużycie prądu kiedy "dawałem po oporach" CA751R potrafiło przepalić do 5A w czasie rzeczywistym czyli o ile dobrze liczę jakieś 1200-1300 wat (zakładając, że sieć daje faktycznie 230V). Dla porównania: obecnie SR7010 z MM7025 jak mocno przygrzmocę skacze na potencjometrze pod 3-3,4A, a RX-A3040 z tym samym MM7025 pokazywał do 4,6A.

Ciekawostka: mam gdzieś jeszcze zdjęcie na pamiątkę jak CA751R i CA851W wykręciły razem wynik 9,9A... Pewnie gdybym ten wynik utrzymał dłuższy czas, to przewody stałyby się gorące...

Zbójecki tandem. Szkoda, że nie może grać ze sobą. Za cenę kilkunastu tysi byłby to zestaw ciężki do ogrania.




Natomiast - co już pisałem - ja sam nie wymyśliłem RX-A3040 do stereo. Ktoś mi to (jak przyznałem wcześniej - handlowiec TOP HiFi) podrzucił do posłuchania i rozważenia i miał faktycznie rację, bo z moich doświadczeń, to tylko Yamaha RX-A3040 jest A/V, który w tej cenie potrafi tak zagrać (nawet z ciężkimi do napędzenia kolumnami) w stereo, że większość wzmacniaczy w klasie +/- 6-7 kzł zaczyna się wstydzić, a to jest mega osiągnięcie (napisałem WIĘKSZOŚĆ, nie wszystkie - żeby nie było, bo oczywiście są takie, z którymi żaden A/V nie "fiknie" bez dopiętej końcówki mocy).
 

Ruxpin

New member
To, że przy 9 końcówkach można wykonać różne konfiguracje, to żadna nowość. 5.1.4, 5.1.2, 7.1.2
Widz polega na tym, że przy końcówce (zewnętrznej) podłączonej pod fronty, końcówka z ampli nie może być wykorzystana do zasilenia pary sufitowych.
Chcąc uzyskać 11.1 (7.1.4) potrzebna jest zewnętrzna końcówka do pełnego Atmosa, przy czym ta zewnętrzna końcówka będzie się marnować, bo zamiast iść na fronty, idzie na pare sufitowych.
Tak jest w SR7009, dlatego Krzychu o tym wspomniał, w SR7010 ponoć faktycznie da się przekierować. Czyli taką MM7025 dajemy pod fronty, a tą z ampli przekierowujemy na dodatkową parę sufitowych.

To teraz widzę, że to ja nie rozumiem.

Krótko mówiąc chcesz zrealizować to co pisałem, że umie RX-A3040 (front spętany z końcówka mocy zewnętrzną i pozostaje do wzięcia jeszcze dziewięć kanałów w dowolnej konfiguracji - czyli wszystkie, które są w RX-A) - tak?

Bo rzeczywiście w tym sensie, to w SR7010 nawet z podpiętą końcówka mocy na front, pozostaje już tylko siedem kanałów - pomimo, że dwie kolumny frontowe są napędzane z zewnętrznego wzmaka.
Ewentualnie można podłączyć 9 końcówek z SR7010 + wzmak zewnętrzny, ale wtedy ten zewnętrzny wzmak nie może napędzać frontów jeśli ma to być 11 kanałów. O tym mówimy?
 

Ruxpin

New member
To, że przy 9 końcówkach można wykonać różne konfiguracje, to żadna nowość. 5.1.4, 5.1.2, 7.1.2
Widz polega na tym, że przy końcówce (zewnętrznej) podłączonej pod fronty, końcówka z ampli nie może być wykorzystana do zasilenia pary sufitowych.
Chcąc uzyskać 11.1 (7.1.4) potrzebna jest zewnętrzna końcówka do pełnego Atmosa, przy czym ta zewnętrzna końcówka będzie się marnować, bo zamiast iść na fronty, idzie na pare sufitowych.
Tak jest w SR7009, dlatego Krzychu o tym wspomniał, w SR7010 ponoć faktycznie da się przekierować. Czyli taką MM7025 dajemy pod fronty, a tą z ampli przekierowujemy na dodatkową parę sufitowych.

OK - przetestowałem. Można.

Przy trybie 11.1 (.2) można przypisać zewnętrzną końcówkę mocy (u mnie MM7025 - dla pewności, że się rozumiemy) do kanałów frontowych głównych, a resztę końcówek do pozostałych kanałów.

Czyli możliwości zewnętrznej końcówki mocy nie będą marnotrawione.

Ale można to tylko uruchomić przy trybie 11.1 (.2), w którym PRE OUT można przypisać dowolnie.
 

Ruxpin

New member
Nie rozumiem natomiast w dalszym ciągu dlaczego nie ma możliwości w SR7010 softwerowego przypisania końcówki mocy do frontu przy mojej konfiguracji (5.1).

To znaczy grać - gra przez PRE OUT tylko czemu tego nie można odhaczyć w adresowaniu wzmacniaczy?

Bo idąc za ciosem i tokiem rozmowy, wychodzi na to, że gdybym chciał hipotetycznie podłączyć 7.1 w salonie, a oprócz tego strefy, to MM7025 nie będzie mógł stać w salonie lecz siłą rzeczy musi być w którejś ze stref.
 

Daniyal9

New member
OK - przetestowałem. Można.

Przy trybie 11.1 (.2) można przypisać zewnętrzną końcówkę mocy (u mnie MM7025 - dla pewności, że się rozumiemy) do kanałów frontowych głównych, a resztę końcówek do pozostałych kanałów.

Czyli możliwości zewnętrznej końcówki mocy nie będą marnotrawione.

Ale można to tylko uruchomić przy trybie 11.1 (.2), w którym PRE OUT można przypisać dowolnie.


A jak bedzie z koncowka mocy - wzmacniacz Marantz PM 14s1 SE? Tak samo jak z MM7025?(planuje wymiane na SR7010).
:confused:
 

Ruxpin

New member
A jak bedzie z koncowka mocy - wzmacniacz Marantz PM 14s1 SE? Tak samo jak z MM7025?(planuje wymiane na SR7010).
:confused:

Funkcjonalnie będzie super, bo widzę "power amp direct in" we wskazanym wzmacniaczu.

Dla mnie powstaje jedynie pytanie, czy moc wskazanego przez Ciebie wzmacniacza będzie wystarczająca dla Twoich (czy Twoich kolumn) potrzeb, albo inaczej, czy to po prostu będzie miało sens. Nie znam tego wzmacniacza, nie słuchałem go w życiu, ale na Twoim miejscu zrobiłbym próbę porównawczą w odsłuchu SR7010 i PM14s1SE - żeby się nie okazało, że to nieduża różnica będzie (?). Zakładam, że ten wzmacniacz chcesz wykorzystywać do stereo już bezpośrednio z pominięciem SR7010, ale on naprawdę fajnie i mocno gra, więc czy warto.

(patrz mój post nt. porównania ARCAMA A38 (stereo) z AVR750 (A/V) - bo w tamtym przypadku podłączanie A38 jako końcówki mocy dla AVR750 byłoby dużą pomyłką)
 

Daniyal9

New member
Funkcjonalnie będzie super, bo widzę "power amp direct in" we wskazanym wzmacniaczu.

Dla mnie powstaje jedynie pytanie, czy moc wskazanego przez Ciebie wzmacniacza będzie wystarczająca dla Twoich (czy Twoich kolumn) potrzeb, albo inaczej, czy to po prostu będzie miało sens. Nie znam tego wzmacniacza, nie słuchałem go w życiu, ale na Twoim miejscu zrobiłbym próbę porównawczą w odsłuchu SR7010 i PM14s1SE - żeby się nie okazało, że to nieduża różnica będzie (?). Zakładam, że ten wzmacniacz chcesz wykorzystywać do stereo już bezpośrednio z pominięciem SR7010, ale on naprawdę fajnie i mocno gra, więc czy warto.

(patrz mój post nt. porównania ARCAMA A38 (stereo) z AVR750 (A/V) - bo w tamtym przypadku podłączanie A38 jako końcówki mocy dla AVR750 byłoby dużą pomyłką)

Sluchalem PM8005 w porownaniu z SR7009 i faktycznie roznica byla minimalna dlatego zdecydowalem sie na PM 14s1 SE ktory daje rade z moimi kolumnami. Zastanawiam sie tylko czy bede w stanie wykorzystac ten wmacniacz jako koncowke mocy na fronty bez dokupowania nowej koncowki do ATMOSA w SR7010. Teraz juz mam podlaczonego pod Pre outa w SR7009.
Pozdrawiam.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
OK - przetestowałem. Można.
Przy trybie 11.1 (.2) można przypisać zewnętrzną końcówkę mocy (u mnie MM7025 - dla pewności, że się rozumiemy) do kanałów frontowych głównych, a resztę końcówek do pozostałych kanałów.
Czyli możliwości zewnętrznej końcówki mocy nie będą marnotrawione.

Dokładnie o tym piszę. Przy 11.1 (7.4.1), fronty zasila końcówka (np.MM7025), a końcówka z frontów (od ampli) zasila pare sufitowych.

Ale można to tylko uruchomić przy trybie 11.1 (.2), w którym PRE OUT można przypisać dowolnie.

Co jest logiczne. W przypadku 7.2.1, do wykorzystania mamy 9 końcówek ampli, ale jeżeli chcemy zasilić zewnętrzną końcówką fronty, to odłączamy końcówkę z ampli i po sprawie.

Dlatego ja w SR7009 do frontów mam MM7025 (końcówka od frontów z ampli zmarnowana), do jednej pary sufitowych mam następną MM7025 (druga para idzie już z końcówki z ampli), a do reszty używam MM7055.
SR7010 jak widać, potraktowało to bardziej po ludzku i swobodnie można przypisać końcówkę która defaultowo zasilała fronty.
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Dokładnie o tym piszę. Przy 11.1 (7.4.1), fronty zasila końcówka (np.MM7025), a końcówka z frontów (od ampli) zasila pare sufitowych.



Co jest logiczne. W przypadku 7.2.1, do wykorzystania mamy 9 końcówek ampli, ale jeżeli chcemy zasilić zewnętrzną końcówką fronty, to odłączamy końcówkę z ampli i po sprawie.


OK...ale (raz jeszcze):


gdybym chciał hipotetycznie podłączyć 7.1 w salonie, a oprócz tego strefy, to MM7025 nie będzie mógł stać w salonie lecz siłą rzeczy musi być w którejś ze stref.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jakie masz obecnie dostępne tryby? W SR7010 (czy w każdym innym nowym modelu) z DTS jest mały problem, ale to przy upmixie z materiału DTS.
To jest to o czym pisałem wcześniej. Kwestia czasu i aktualizacji.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Sluchalem PM8005 w porownaniu z SR7009 i faktycznie roznica byla minimalna dlatego zdecydowalem sie na PM 14s1 SE ktory daje rade z moimi kolumnami.
Właśnie dlatego odsłuchy są tak ważne i dokonywanie wyborów na podstawie własnych odczuć ;)
Dla mnie różnica na korzyść wzmaków była kolosalna i jest w dalszym ciągu...
Natomiast już różnica między PM8005 vs PM14 była praktycznie żadna ;)
 

sosek

New member
Ok widzę że mamy dużą dowolność w przypisywaniu. To proszę jeszcze o info czy poniższe konfigi są w sr7010 oraz rx-a3040/2040 możliwe, przy podpięciu frontów w bi-amp:
5.1.4 (bi-amp) lub 5.1.2 (bi-amp) + zone2 .
Zakładamy opcję tylko z końcówek ampli, bez użycia pre out'ów.
 
Do góry