5 lat gwarancji - regulamin

Bebol

New member
To, że TDX uczestniczy w tej dyskusji jest w jakimś sensie dla mnie zrozumiałe, bo Sony to jego konkurencja jak się domyślam (pewnie jest w jakimś stopniu związany z Samsungiem, może je sprzedaje, ciężkow powiedzieć dobrze by było jakby się do tego ustosunkował sam). Natomiast ciebie HQ do końca nie rozumię, dostałeś kasę, zgodziłeś się na takie załatwienie sprawy (nie pisz proszę, że nie miałeś wyjścia..) i nadal ziejesz ogniem.. Jak już jesteś tak drobiazgowy, to wiesz pewnie, że to może podpadać pod oczernianie firmy (lub coś w podobie), bo tak to może teraz wyglądać. Piszesz, kategorycznie, że Sony złamało warunki umowy, a nie masz w ręku wyroku sądowego w tej sparwie, więc opanuj się troszkę proszę cię bardzo. Nie to żebym kogoś straszył, ale twoje wywody coraz mniej przypominają opinie klienta (do ktorych każdy ma prawo), tylko konkretne oskarżenia. Niedpuszczasz do siebie myśli, że Sony załatwiło sprawę zgodnie z prawem (ciężko przecież powiedzieć, jaki wyrok wydałby sąd w Polsce, a co dopiero ten w Angli).

Powtórzę raz jeszcze, ja staram się podejśc do tematu obiektywnie i nie wykluczam, że wygrałbyś sprawę przed sądem, aczkolwiek jak już gdzieś to napisałem wcześniej troszkę byłoby to groteskowe.

PS. Jak cię wcześniej uraziłem (z tym żaleniem się) to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru.
 

Bebol

New member
Kłamiesz. Popatrz choćby na swoje posty nr.15, 17, 22.
A Ty weź choćby do ręki słownik języka polskiego a potem napisz coś o kompromitacji.
Żeby obrażać innych to najpierw trzeba sobą jakiś poziom reprezentować.

Nie kłamię, bo napisałem tam (15), że moim zdaniem jest się o co szarpać, ale ja nie jestem sędzią i moje zdanie nie jest jakąś wyrocznią. W 17 chyba powtórzyłem to co napisałem wcześniej, postu 22 nie czytałem..

Czepiasz się jakiś literówek, to nie jest żaden argument naprawdę.
 

Bebol

New member
W 22 rzeczywiście masz rację tak napisałem....ale nie to do końca miałem na myśli tak ja wcześniej o tym wspominałem, cały czas chodzi mi o to, że można się z nimi sądzić i wszystko w temacie. Reszta to sprawą w sądzie i to on wyda wyrok nie my.
 

tdx

New member
Bez reklam
To, że TDX uczestniczy w tej dyskusji jest w jakimś sensie dla mnie zrozumiałe, bo Sony to jego konkurencja jak się domyślam (pewnie jest w jakimś stopniu związany z Samsungiem, może je sprzedaje, ciężkow powiedzieć dobrze by było jakby się do tego ustosunkował sam).

Bebol kolejny Twój błędny wniosek...
Nie pracuje w Samsungu ani w żaden pośredni lub bezpośredni sposób nie jestem związany z tą firmą... :)

Natomiast ciebie HQ do końca nie rozumię, dostałeś kasę, zgodziłeś się na takie załatwienie sprawy (nie pisz proszę, że nie miałeś wyjścia..)

A jakie miał inne wyjście?

...że Sony załatwiło sprawę zgodnie z prawem...

Z prawem masz na myśli trzymając się warunków gwarancji?
Napisz wg którego jej punktu?
 

Bebol

New member
A w jakim punkcie złamało umowę?. Tam gdzie jest napisane, że "może" naprawić lub wymienić??. Też TDX jesteś pewny swego na 100%, że masz rację?. Ja nie jestem cały czas pewien, dlatego nie bawię się w sąd. Cały czas to wam tłumaczę a wy ciągle swoje...że Sony złamało warunki umowy i jest to niezaprzeczalny fakt. Niestety tak nie jest, dopuki nie orzeknie tak sąd. Koniec kropka.

Co do twojej pracy w Samsungu to miło, że się ustosunkwałeś do tego, bo wiesz jak to wygląda i nie mówie tu tylko o tym wątku.

HQ mógł się sądzić jak był przekonany o swoich racjach (inny kolega chociaż podjął rękawicę). Efekt był jaki był, ale jakby się ktoś uparł to mógłby pociągnąć sprawę dalej w Anglii i nie toczylibyśmy teraz tych teoretyczych sporów, bo tak je trzeba nazwać.

PS. Czyli co, tylko wy macie monopol na wyciąganie trafnych wniosków??.

Poza tym zaczyna już mnie to męczyć, prawda i tak pewnie leży gdzieś po środku..zarówno co do kwestii formalnej (złamali warunki, czy nie) jak powiedzmy to "moralnej", czyli czy Sony wyrządziło koledze HQ aż tak wielką krzywdę, żeby tak o tym klepać na forum.
 
D

Deleted member 121090

Guest
To, że TDX uczestniczy w tej dyskusji jest w jakimś sensie dla mnie zrozumiałe, bo Sony to jego konkurencja jak się domyślam (pewnie jest w jakimś stopniu związany z Samsungiem, może je sprzedaje, ciężkow powiedzieć dobrze by było jakby się do tego ustosunkował sam). Natomiast ciebie HQ do końca nie rozumię, dostałeś kasę, zgodziłeś się na takie załatwienie sprawy (nie pisz proszę, że nie miałeś wyjścia..) i nadal ziejesz ogniem.. Jak już jesteś tak drobiazgowy, to wiesz pewnie, że to może podpadać pod oczernianie firmy (lub coś w podobie), bo tak to może teraz wyglądać. Piszesz, kategorycznie, że Sony złamało warunki umowy, a nie masz w ręku wyroku sądowego w tej sparwie, więc opanuj się troszkę proszę cię bardzo. Nie to żebym kogoś straszył, ale twoje wywody coraz mniej przypominają opinie klienta (do ktorych każdy ma prawo), tylko konkretne oskarżenia. Niedpuszczasz do siebie myśli, że Sony załatwiło sprawę zgodnie z prawem (ciężko przecież powiedzieć, jaki wyrok wydałby sąd w Polsce, a co dopiero ten w Angli).

Powtórzę raz jeszcze, ja staram się podejśc do tematu obiektywnie i nie wykluczam, że wygrałbyś sprawę przed sądem, aczkolwiek jak już gdzieś to napisałem wcześniej troszkę byłoby to groteskowe.

PS. Jak cię wcześniej uraziłem (z tym żaleniem się) to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru.
Skoro TDX jest z konkurencji bo się udziela w tym temacie, to Ty jesteś z Sony, bo jesteś tu najbardziej aktywny. Jeśli kierujemy się taką logiką to innego wytłumaczenia nie ma:)
W żadnym poście nie napisałem ani słowa nieprawdy, z chęcią się przed sądem z Sony spotkam.
Jakoś się nie boję. To tak w ogóle myślę, że byłby fajny temat dla takiego Faktu czy programu Uwaga. Może jakby sprawa traktowania nas klientów przez tą firmę stała się głośna to wreszcie byłby z tego jakiś efekt. Bo na dzień dzisiejszy, to jak koledzy pisali, nawet nie wszyscy sprzedawcy w Sony Center udzielają prawidłowych informacji o warunkach gwarancji.
Jakoś nie chce mi się wierzyć ,że nie wiedzą że np. Sony nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Zresztą jakby nawet nie wiedzieli, to to icjh w żadnej mierze nie tłumaczy. Klient ma prawo do rzetelnej informacji przed zakupem towaru.
Bebol
Ja Ciebie dobrze,, rozumię''.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

tdx

New member
Bez reklam
3.3. W ramach usługi świadczonej w zakresie Serwisu Extra i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie i Umowie Sony zobowiązuje się naprawić Produkt, chyba że:
a) Sony nie będzie w stanie uzyskać części zamiennych niezbędnych do przeprowadzenia naprawy Produktu lub
b) koszt wymiany Produktu na nowy jest niższy od kosztu naprawy.
3.4. Sony będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy Produktu w możliwie najkrótszym terminie. W przypadkach, gdy Sony uzna, że naprawa Produktu nie jest możliwa w szczególności w sytuacjach opisanych w punkcie 3.3. lit. a)–b) powyżej Produkt może zostać wymieniony na taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach technicznych. Produkt posiadający Usterkę Techniczną przejdzie wówczas na własność Sony.


Oznacza to że Sony w myśl gwarancji naprawia TV, jeśli nie może naprawić (nieopłacalność naprawy/brak części [tu się kłania korzystanie ze znaku eco label]) wymienia na nowy....
Jeśli nie może wymienić na nowy (model już nie jest produkowany) wymieniają na model o zbliżonych parametrach technicznych....

Chyba jest to jasne do tej pory?
 
D

Deleted member 121090

Guest
W 22 rzeczywiście masz rację tak napisałem....ale nie to do końca miałem na myśli tak ja wcześniej o tym wspominałem, cały czas chodzi mi o to, że można się z nimi sądzić i wszystko w temacie. Reszta to sprawą w sądzie i to on wyda wyrok nie my.
Tu się z Tobą zgadzam.
Też uważam, że Ty sam nie wiesz, co piszesz.
 

Bebol

New member
Napisz jeszcze raz po polsku bo po prostu nie rozumiem co chciałeś napisać., ,,takżę'', ,, skonfornować''?!
Gwarancja i jej zapisy są dla nas! My jesteśmy klientami, i naprawdę to nie jest skomplikowana umowa. Łatwo ją zrozumieć nawet jak nie jesteśmy za bardzo oblatani w zawiłościach prawnych. To że Ty jej nie rozumiesz, nie znaczy że my też nie. Nie mierz wszystkich własną miarą.

Przykro mi że nie rozumiesz, inni chyba nie mają z tym problemu, bo do tej pory tylko ty zgłaszasz takie obiekcje..a nie jest to mój pierwszy post na tym forum. Ale do rzeczy. Napisałeś, że umowa nie jest skomplikowana, ale chyba nie przeczytałeś jej ze zrozumieniem, bo nie byłbyś tak mocno zdziwony, że trzeba się z nimi sądzić w Angli (Lolek to ogarnął już na samym wstępie i był tego świadomy). Jest też możliwość, że zmienili to trakcie, ale tego nie wiem... Poza tym podobny problem miał kolega który chciał się sądzić, też na to nie wpadł (jego prawni o zgrozo też nie), a ponoć nie jest to takie skomplikowane.. Więc proszę nie pisz mi tu takich rzeczy, że mierzę wszystkich swoją miarą. Ja w odróżnieniu od ciebie, dopuszczam różne możliwości i nie odbieram wam prawa do sądzenia się, a tym bardziej nie feruje wyroków sądowych. Ty dopuszczasz tylko jedną możliwą wersję. Sony złamało warunki umowy i koniec..
 

Bebol

New member
Skoro TDX jest z konkurencji bo się udziela w tym temacie, to Ty jesteś z Sony, bo jesteś tu najbardziej aktywny. Jeśli kierujemy się taką logiką to innego wytłumaczenia nie ma:)
W żadnym poście nie napisałem ani słowa nieprawdy, z chęcią się przed sądem z Sony spotkam.
Jakoś się nie boję. To tak w ogóle myślę, że byłby fajny temat dla takiego Faktu czy programu Uwaga. Może jakby sprawa traktowania nas klientów przez tą firmę stała się głośna to wreszcie byłby z tego jakiś efekt. Bo na dzień dzisiejszy to jak koledzy pisali nawet nie wszyscy sprzedawcy w Sony Center nie udzielają prawidłowych informacji o warunkach gwarancji.
Jakoś nie chce mi się wierzyć ,że nie wiedzą że np. Sony nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Zresztą jakby nawet nie wiedzieli to to icjh w żadnej mierze nie tłumaczy. Klient ma prawo do rzetelnej informacji przed zakupem towaru.
Bebol
Ja Ciebie dobrze,, rozumię''.

TDX nie jest z Samsunga, przecież nie napisałem że jest, tylko że się domyślam, jak się okazło niesłusznie. Ja z Sony nie jestem. Udzielam się tylko w tym wątku, TDX doradza jeszcze gdzie indziej, stąd moje przypuszczenia.

Ja nie zarzucam ci kłamstwa w odróżnieniu od ciebie w stosunku do mnie. Jabyś czytał uważnie, to byś znał moje stanowisko.

Co do Uwagi tid to myślę, że pomysł nie jest zły.
 

Bebol

New member
3.3. W ramach usługi świadczonej w zakresie Serwisu Extra i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie i Umowie Sony zobowiązuje się naprawić Produkt, chyba że:
a) Sony nie będzie w stanie uzyskać części zamiennych niezbędnych do przeprowadzenia naprawy Produktu lub
b) koszt wymiany Produktu na nowy jest niższy od kosztu naprawy.
3.4. Sony będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy Produktu w możliwie najkrótszym terminie. W przypadkach, gdy Sony uzna, że naprawa Produktu nie jest możliwa w szczególności w sytuacjach opisanych w punkcie 3.3. lit. a)–b) powyżej Produkt może zostać wymieniony na taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach technicznych. Produkt posiadający Usterkę Techniczną przejdzie wówczas na własność Sony.

Oznacza to że Sony w myśl gwarancji naprawia TV, jeśli nie może naprawić (nieopłacalność naprawy/brak części [tu się kłania korzystanie ze znaku eco label]) wymienia na nowy....
Jeśli nie może wymienić na nowy (model już nie jest produkowany) wymieniają na model o zbliżonych parametrach technicznych....

Chyba jest to jasne do tej pory?

Sęk w tym, że tylko sąd może o tym zadecydować i piszę to po raz kolejny, bo nie dociera to do was.. Ja mogę przyznac wam nawet rację, że Sony złamał warunki gwarancji, ale i tak nic to nie zmieni, bo moje zdanie jest nieistotne, tak samo jak twoje, czy HQ. Sąd jest od takich spraw!!. A puki co, nie wydał wyroku w tej materii.. Jest przecież jeszcze kodeks cywilny więc jest co rozkminiać, sam regulamin to nie wszystko.
 
D

Deleted member 121090

Guest
3.3. W ramach usługi świadczonej w zakresie Serwisu Extra i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie i Umowie Sony zobowiązuje się naprawić Produkt, chyba że:
a) Sony nie będzie w stanie uzyskać części zamiennych niezbędnych do przeprowadzenia naprawy Produktu lub
b) koszt wymiany Produktu na nowy jest niższy od kosztu naprawy.
3.4. Sony będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy Produktu w możliwie najkrótszym terminie. W przypadkach, gdy Sony uzna, że naprawa Produktu nie jest możliwa w szczególności w sytuacjach opisanych w punkcie 3.3. lit. a)–b) powyżej Produkt może zostać wymieniony na taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach technicznych. Produkt posiadający Usterkę Techniczną przejdzie wówczas na własność Sony.


Oznacza to że Sony w myśl gwarancji naprawia TV, jeśli nie może naprawić (nieopłacalność naprawy/brak części [tu się kłania korzystanie ze znaku eco label]) wymienia na nowy....
Jeśli nie może wymienić na nowy (model już nie jest produkowany) wymieniają na model o zbliżonych parametrach technicznych....

Chyba jest to jasne do tej pory?
Bebol i czego tu nie rozumiesz?
Co jest dla Ciebie niejasne?
Napisz, pomożemy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Sęk w tym, że tylko sąd może o tym zadecydować i piszę to po raz kolejny, bo nie dociera to do was.. Ja mogę przyznac wam nawet rację, że Sony złamał warunki gwarancji, ale i tak nic to nie zmieni, bo moje zdanie jest nieistotne, tak samo jak twoje, czy HQ. Sąd jest od takich spraw!!. A puki co, nie wydał wyroku w tej materii.. Jest przecież jeszcze kodeks cywilny więc jest co rozkminiać, sam regulamin to nie wszystko.
O nie, przepraszam Cię bardzo.
Moje zdanie jest istotne.
Twoje jak tak chcesz ,, puki co'' może nie być. Twoja sprawa.
 

tdx

New member
Bez reklam
Po co wiec gwarancja ktorej sie nie respektuje :)

Mozna bylo napisac w przypadku nieoplacalnosci /niemoznosci dokonania naprawy klientowi zostanie zwrocona gotowka za jaka nabyl produkt w dniu zakupu...
Tyle

Wysłane z mojego GT-I9100
 
D

Deleted member 121090

Guest
TDX nie jest z Samsunga, przecież nie napisałem że jest, tylko że się domyślam, jak się okazło niesłusznie. Ja z Sony nie jestem. Udzielam się tylko w tym wątku, TDX doradza jeszcze gdzie indziej, stąd moje przypuszczenia.

Ja nie zarzucam ci kłamstwa w odróżnieniu od ciebie w stosunku do mnie. Jabyś czytał uważnie, to byś znał moje stanowisko.

Co do Uwagi tid to myślę, że pomysł nie jest zły.
No jasne, że nie zarzucasz mi kłamstwa bo ja nigdzie nie podawałem nieprawdziwych informacji.
Ty tak!
 

Bebol

New member
Po co wiec gwarancja ktorej sie nie respektuje :)

Mozna bylo napisac w przypadku nieoplacalnosci /niemoznosci dokonania naprawy klientowi zostanie zwrocona gotowka za jaka nabyl produkt w dniu zakupu...
Tyle

Wysłane z mojego GT-I9100


Problem w tym, że to wy uważacie że się nie respektuje (nie ma prawomoocnego wyroku sądu w tej sprawie, przynajmniej ja takiego nie znam).

I w tej kwestii się zgadzam z toba, pisałem już o tym wcześniej. Jednak Samsung nie ma też takiego zapisu, a cieżko mi jest uwierzyć, że nigdy nie oddał kasy klientowi.. Ale nie o to chodzi. Ja wam nie odbieram prawa do kwestionowania zachowania Sony, tylko ostatecznie o tym decyduje sąd w nie ty, czy HQ- ile mam razy to wam powtarzać..

A swoją drogą twierdzenie uparcie, że Sony złamało zapisy gwarancji, bez wyroku sądu to nie, jest kłamstwo??. Ja daleki jestem o takich stwierdzeń, ale HQ zaczyna troszkę przeginać bagietę..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
I znowu piszesz o swoich przypadkach całkowicie nie związanych z tematem. Tu piszemy o gwarancji Sony!!! Masz jakiś konkretny przykład na ten temat togo zapodaj.U mnie Rzecznik stwierdził złamanie warunków gwarancji. EWIDENTNE.I chciał się sprawą urzędowo zająć, bo była jasna.
Natomiast zgadzam się z Tobą, że nie warto tego było robić. Musiałbym być z rok bez TV, bo ani kupić nowy a oni mi potem dają wreszcie coś na wymianę, ani oglądać zepsuty. Nie warto było,to tylko TV.
Więc podziękowałem im za współpracę i teraz kupuję produkty innych firm.
W jednym wypadku pytałem sie o gwarancje sonego i tam napisałem to wyraznie co mi odpowiedziano, drugi przypadek jest podobny bo chodzi o firme, która jest zarejestrowana za granica tak jak Sony... A Ty wybrales i kupiles innej marki tv i bardzo dobrze bo postapiles zgodnie ze swoim sumieniem, mnie kiedyś potraktują zle - rowniez kupie innej marki tv. Tylko jestem swiadomy tego co zrobiłem i jaka jest gwarancja tej firmy na ich tv... I zalu nie będę miał o gwarancje tylko o to jak mnie potraktuja ... jeśli cos takiego wyjdzie. Bo sama gwarancja ich jest dla mnie czytelna, jasna i mi odpowiada ,a nie jestem prawnikiem...
 
Do góry