5 lat gwarancji - regulamin

Bebol

New member
Dlatego napisałem, że ciężko jest wyciągać jakieś szersze wnioski w tej sprawie. A czy jakby się trzymał ustaleń literalnie (tak jak ustaliliśmy zrobił generalnie wszystko ze sztuką, widocznie pozostałe warianty były nieopłacalne dlatego oddali kasę), to by nie stracił klienta??. Nie wiemy tego, mogłoby być to samo, albo i gorzej ciężko powiedzieć co by było gdyby.
 

tdx

New member
Bez reklam
To zapytaj HQ150 czy jak by mu zaproponowali model o niegorszonych parametrach czy by chciał kasę....

Bo mi się wydaje że został by przy SONY
 

Bebol

New member
No okej, ale jak mu nie zaproponowali to widocznie nie było to możliwe, poza tym wiesz jak jest, jeden powie, że TV który mu zaproponują jest okej, a drugi powie, że nie.. wydaje mi się, pojęcie "niegorszy" daje pewne możliwości interpretacji i tu jest pewien szkopuł...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie dostrzegacie chyba meritum tamtej sprawy

Producent złamał warunki SWOJEJ gwarancji (którą sam napisał, nikt go do tego nie przymuszał) i tego dotyczył główny zarzut....

Nie wiem jakie ma znaczenie czy to 5 czy 2 czy 50 lat gwarancji....

Przecież misją SONY nie jest to by klient który zaufał firmie w czasie gwarancji usłyszał:
Oddamy Panu pieniądze bo przez ostatnie 2 lata nie zrobiliśmy nic co by dorównało temu co Pan wtedy kupił

I coś do czego można przyrównać Wasze myślenie

Telewizja radziecka kręci film o dobroci Stalina. Jedno z ujęć; Do Stalina podchodzi małe dziecko i mówi:
- Wujku, daj cukierka.
- Won ty s.....u! - Krzyczy Stalin
W tym momencie kamera kieruje obiektyw na planszę z napisem: A mógł zabić!

Super porownanie i adekwatne do tematu ...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Mam wrażenie że w dalszym ciągu nie myślisz o prestiżu marki...
Dla mnie to strzał w stopę
Ktoś kto kupił SONEGo (powiedzmy że tani nie był) dostał pieniądze i co kupi znowu Sonego tyko nowszy model???

Raczej nie....

Zobacz jak wyszedł problem z TV nie full HD 3D to samsung nie oddawał kasy....
http://www.hdtv.com.pl/forum/936299-post143.html

i kolejny

http://www.hdtv.com.pl/forum/954072-post146.html

Tak kupie sonego raz jeszcze jak mi sie popsuje i jesli dalej tak bede zadowolony z obrazu jak jestem w tej chwili. Malo tego jak oddadza mi 100% kasy jaka dalem to nawet dobra wodke im postawie...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W dyskusji chodzi o to że forsa nie zawsze jest najważniejsza

Moim zdaniem trzymając się warunków umowy SONY powinien naprawić, wymienić model sztuka za sztukę albo dać model wyższy...

2 posty wyżej podałem przykłady że się da....

Kolego jak moga dac wyzszy model, zastanow sie skoro w gwarancji jest napisane ze wymienia na model o porownywalnych parametrach, a nie lepszych ....wiec jak moga dac lepszy tv. To wg Ciebie jak teraz rozwali mi sie moj tv to powinni dac mi tv 4k-tak ? Lub powinni dla mnie zrobic taki tv skoro juz wyszedl z produkcji... Chyba Kolego na kacu byles jak to pisales..
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Anegdota o Stalinie fajna, znałem już ją wcześniej, ale chyba nijak ma się do tematu. Meritum sprawy jest mi jak najbardziej znane, Sony nie dotrzymało zapisów swojej gwarancji i napisze to jeszcze raz: myślę, że jest to powód do szarpania się z nimi, jeśli ktoś w ramach sportu lubi takie rzeczy (biorą pod uwagę fakt, że proponowali kasę). Pytanie jest tylko takie, co by powiedział na to sąd, jakby doszło do sprawy. Ja prawnikiem nie jestem, ale czy wypłacając kasę Sony złamał warunki gwarancji??. Dla mnie nie jest to takie oczywiste (wbrew pozorom i zapisom w gwarancji), pamiętajmy że dochodzą do tego (chyba :) ) jeszcze zapisy kodeksu cywilnego i one mogą tu być decydujące (jakby nie patrzeć szkoda została naprawiona w postaci kasy). Problem jest tylko to, że nie było o tym mowy w gwarancji. Poza tym, to wszystko brzmi trochę groteskowo... przyznajcie panowie, sadzić się z firmą która mi oddała kasę zamiast naprawiać TV, czy wymienić na inny. Co do ecolabel to faktycznie z tego co piszesz wygląda to trochę jak "pic na wodę", ale jak pisałem wcześniej, wolałbym zwrot kasy, niż naprawę, czy wymianę na inny.

Z innej beczki TDX z ciekawości pytam, jak sprawa gwarancji wygląda w Samsungu, bo z tego co czytam jesteś obcykany w tej marce?. Znasz zapisy o których tu dyskutujemy (naprawa, zwrot kasy, wymiana itd.?) oraz gdzie należy kierować ew. pozwy?.
Tak Sony złamało warunki gwarancji. Co do KC to zasada jest taka, że w sprawach nieuregulowanych daną umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy KC. A kwestia wymiany na inny TV była jasno w gwarancji omówiona.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Na mój "chłopski rozum" dla Sony taniej będzie dać nawet droższy TV niż oddać ci kasę. Pamiętajmy, że Sony (czy też inny producent) nie płaci za produkcję TV powiedzmy 10000zł tylko dużo mniej. Tyle płaci klient uwzględniając marże sprzedawcy, swoją (producenta) i inne koszty. A jak odda kasę, to nie ma gwarancji, że kupisz kolejny TV Sony.
Też się mi tak wydawało.
Sony ma jednak inny rozum.
 

tdx

New member
Bez reklam
Znowu możesz zapytać czy HQ150 czy proponowano mu inny model jeśli tak to jaki i porównać go z Z5500...

Ja staram się unikać "okrągłych słów", "interpretacji" bo one zawsze kończą się na forum...

lolek126 a w jednym lub 2 postach nie dało rady?
ad 1 post Cóż przenośnie nie muszą trafiać do każdego....
ad 2 post nie kupisz bo już nie będzie takiego modelu jaki masz... :)
ad 3 post samsung jakoś dał, masz klinki do postów użytkowników...
Sugeruje samemu wytrzeźwieć....
 
D

Deleted member 121090

Guest
A interpretować zachowania możemy sobie dowolnie w każdą stronę. Tak jak napisałem wcześniej, bardziej się opłaca dać nowy Tv niż oddać kasę, tak więc dla mnie oznacza to, że Samsung woli nie podejmować ryzyka, że klient kupi coś innego i dlatego wymienia na inne...To jest moja interpretacja. Można.Można. Rozumiesz o co mi chodzi?
Po to właśnie jest gwarancja, żeby sobie nie interpretować każdy w inną stronę jak Ty to robisz.
Są paragrafy i ich trzeba się trzymać.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wszystkim TDX nie dogodzisz, wiesz przecież o tym, dostałby inny Tv też mógłby narzekać że za słaby.. To, że o Sonym ktoś wylał swoje żale na forum (jak już mam nadzieje ustaliliśmy, nie do końca zasadnie) nie znaczy, że Sony też nie załatwia w taki sposób reklamacji, Nie wierzę też, że Samsung wszystkim daje wyższe modele, (poza tym, 1000zł dla Samsunga to jak już pisałem, nie to samo co 1000zł dla Kowalskiego). Nawet jakby dawał, to chwała mu za to, ale na litośc boską nie oznacza to, że Sony dając równorzędny model lub nawet zwracając kasę zachowuje się jak świnia wobec klienta... a w takim świetle zostało to przedstawione. Wiadomo przecież, że zawsze można coś zrobic lepiej, ale bądźmy sprawiedliwi w naszych osądach.

Poza tym, te dwie sprawy, mają taką samą moc "dowodową", jak ta jedna w temacie Sony...nie można na ich podstawie mówić, że Samsung wszystkim daje wyższe modele, tak samo jak ciężko jest powiedzieć, że Sony oddaje wszystkim kasę..
Nie bądź nieuprzejmy.
Nie wylewałem swoich żali,tylko szczerze piszę o moich doświadczeniach z tą firmą. Po to są fora.
A wnioski niech sobie każdy wyciągnie sam.
 

Bebol

New member
Ja niczego sobie nie interpretuję, przeczytaj raz jeszcze to co wcześniej napisaliśmy to zrozumiesz do czego to było nawiązanie. Rozumiem, że dalej stoisz przy swoim, że wypłata kasy za tv była łamaniem twoich praw wynikających z gwarancji i że (jak się domyślam) na 100% wygrałbyś sprawę w sądzie jakby się odbyła?.
 

tdx

New member
Bez reklam
Bebol nie wiem która instalacja Cię interesuje i w jakim kraju bo na pewno nie w PL....

Chodzi tylko o to że GWARANT złamał warunki własnej gwarancji (którą sam dobrowolnie udzielił)...

To że działał w moim mniemaniu na szkodę własną to jest inna kwestia....
 

Bebol

New member
To czy działał przeciwko sobie, czy nie to jest osobna sprawa. Pełna zgoda. A to czy, złamał warunki gwarancji, czy też nie, może ocenić tylko właściwy sąd, czego puki co nie zrobił, więc dziwią mnie takie kategoryczne stwierdzenia z waszej strony. Jeśli tak jest to rozumiem, że Samsung jeśli miał podobne przypadki zwrotu kasy, jest taką samą świnią jak Sony tak?.
 

miniasy

New member
Sorki, że się wtrącę do dyskusji, ale czytam ten, jak i inny podobny "Nie polecam TV Sony" już jakiś czas.

Uważam, że Kolega HQ150, wciąż próbuje niektórym uzmysłowić jeden podstawowy fakt - On neguje to, że Sony najzwyczajniej nie dotrzymało zapisów umowy i nie poświęciło odrobiny uwagi, by Mu to w normalny sposób wyjaśnić (przyznać się, że nie mogą się wywiązać z zapisów w Umowie, bo..., więc proponują następujące rozwiązanie... itp.).

Krytykujący Go, spróbujcie zrozumieć, że nie zawsze proponowane rozwiązanie musi nam odpowiadać.
Dla jednego, oddanie pieniędzy za używany telewizor, będzie szczytem marzeń. Dla innych będzie to np.:

* stracony czas na poszukiwanie nowego modelu,
* nerwy, czy wybiorę równie dobry tv, co wcześniej,
* jeżdżenie, szukanie - dodatkowe koszty paliwa, biletów na przejazdy,
* a może ktoś nie jest mobilny? jest przykuty do łóżka, nie może wychodzić z domu? a kupowanie przez internet i odsyłanie w ciągu 10 dni, to wciąż dodatkowe perturbacje...

Warto czytać między wierszami i dopuszczać poglądy innych. A to, że ktoś opisze swoje problemy, to tylko plus dla nas, bo możemy wyciągnąć z tego wnioski, które mogą nam pomóc.
 

Bebol

New member
A tak w ogóle to jest napisane w regulaminie tej gwarancji extra, że Sony może a nie że wymieni jęsli mam być małostkowy:) możliwa w szczególności w sytua
cjach opisanych w punkcie
3.3. lit. a)

b) powyżej Produkt może zostać wymieniony na
taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach
technicznych.
 

Bebol

New member
Sorki, że się wtrącę do dyskusji, ale czytam ten, jak i inny podobny "Nie polecam TV Sony" już jakiś czas.

Uważam, że Kolega HQ150, wciąż próbuje niektórym uzmysłowić jeden podstawowy fakt - On neguje to, że Sony najzwyczajniej nie dotrzymało zapisów umowy i nie poświęciło odrobiny uwagi, by Mu to w normalny sposób wyjaśnić (przyznać się, że nie mogą się wywiązać z zapisów w Umowie, bo..., więc proponują następujące rozwiązanie... itp.).

Krytykujący Go, spróbujcie zrozumieć, że nie zawsze proponowane rozwiązanie musi nam odpowiadać.
Dla jednego, oddanie pieniędzy za używany telewizor, będzie szczytem marzeń. Dla innych będzie to np.:

* stracony czas na poszukiwanie nowego modelu,
* nerwy, czy wybiorę równie dobry tv, co wcześniej,
* jeżdżenie, szukanie - dodatkowe koszty paliwa, biletów na przejazdy,
* a może ktoś nie jest mobilny? jest przykuty do łóżka, nie może wychodzić z domu? a kupowanie przez internet i odsyłanie w ciągu 10 dni, to wciąż dodatkowe perturbacje...

Warto czytać między wierszami i dopuszczać poglądy innych. A to, że ktoś opisze swoje problemy, to tylko plus dla nas, bo możemy wyciągnąć z tego wnioski, które mogą nam pomóc.

Problem w tym, że to jeszcze nie jest fakt, tylko subiektywna opinia kolego HQ odnośnie złamania, bądź nie warunków gwarancji..Tak jak pisałem wcześniej sąd tego jeszcze nie ocenił i pewnie nie oceni..

PS. HQ nie neguje, tylko twierdzi :)
 

tdx

New member
Bez reklam
To w punkcie pierwszym może napisać jeśli ja mam być dokładny że:
SONY może a nie musi stosować się do zapisów własnej gwarancji :D
 

Bebol

New member
Kurcze ja na prawdę próbuje być obiektywny, i jestem w stanie zrozumieć kolegi rozgoryczanie, ale jego reakcja na tą całą sytuację, założenie wątku z tytułem przestrzegam przed kupowaniem produktów Sony.. (czy jakoś tak:) ) jest dla mnie mocno przesadzona...Jakby odesłali go w kwitkiem to okej, ale zwrócili kasę, a HQ się czepia zapisów w regulaminie, które jak już mamy być dokładni to piszą o możliwości wymiany... Produkt może zostać wymieniony na taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach
technicznych. Może zostać wymieniony (tryb przypuszczający, jeśli dobrze pamiętam z podstawówki), a to chyba nie to samo, co zostanie wymieniony. Zresztą, moją opinię podzielił chcąc nie chcą TDx, że Sony łachy nie robiło oddając kasę..czyli sam taką możliwość dopuszcza i pewnie nie raz się z nią spotkał.
 
Do góry