Mimo wszystko te wpisy o 4K 60FPS (powtórka z rozrywki, to samo było przed premierą PS4 Pro) brzmią śmieszne. Macie świeży przykład dotyczący gry ARK: Survival Evolded.
Parę gier będzie chodzić w 4K 60FPS, ale cała reszta będzie jak znam życie w 30 FPSach z opcją w zależności od zaawansowania grafiki i silnika gry: 1440p checkerboard / skalowanie 1080p do 4K / 4K natywne, natomiast poza exami to wątpię żeby ktoś jeszcze dodatkowy profil dla gier tworzył pod 1080p / 60 FPS.
Mimo, że nie jestem jakimś super zwolennikiem PC to jednak fajnie mieć możliwość dany tytuł ograć albo w 1080p 60FPS (na co pozwala w sumie na Ultra nawet GTX 1060 6GB) albo w 4K 30FPS. Jak ograłem ostatnio parę gier w 60 FPSach i odpaliłem tytuł na PS4 Pro z 30FPS, to ciężko mi się było przestawić.
Gadka z czerwca 2017:
"Zamiast celować w 30 fps, tak jak na reszcie konsol, w przypadku Xbox One X celujemy w 60 fps. W przypadku PS4 Pro przez większość czasu będziecie oglądać 30 klatek animacji na sekundę w 1080p. Inaczej będzie na Xbox One X, gdzie zobaczycie dwa razy płynniejszą animację, na poziomie 60 fps, przy rozdzielczości 1080p. Możemy nawet pójść z frameratem wyżej niż 60 fps, ale nie zależy nam na tym (m.in. w związku z tym, że większość wyświetlaczy jest ograniczona na poziomie 60Hz)."
Stan rzeczy na 2 miesiące później..bliżej premiery konsoli:
"Niestety chyba nie wszystko poszło po myśli studia Wildcard. Reżyser gry Jeremy Stieglitz ujawnił, że na Xbox One X ARK: Survival Evolved działa w rozdzielczości natywnej 1440p i z płynnością 30 fps, z ustawieniami opcji graficznych odpowiadającymi "High" na PC.
Autorzy zaznaczyli, że ARK: Survival Evolved może działać na Xbox One X w 60 fps, ale wtedy musimy zadowolić się rozdzielczością 1080p i ustawieniami graficznymi Medium."
Parę gier będzie chodzić w 4K 60FPS, ale cała reszta będzie jak znam życie w 30 FPSach z opcją w zależności od zaawansowania grafiki i silnika gry: 1440p checkerboard / skalowanie 1080p do 4K / 4K natywne, natomiast poza exami to wątpię żeby ktoś jeszcze dodatkowy profil dla gier tworzył pod 1080p / 60 FPS.
Mimo, że nie jestem jakimś super zwolennikiem PC to jednak fajnie mieć możliwość dany tytuł ograć albo w 1080p 60FPS (na co pozwala w sumie na Ultra nawet GTX 1060 6GB) albo w 4K 30FPS. Jak ograłem ostatnio parę gier w 60 FPSach i odpaliłem tytuł na PS4 Pro z 30FPS, to ciężko mi się było przestawić.
Gadka z czerwca 2017:
"Zamiast celować w 30 fps, tak jak na reszcie konsol, w przypadku Xbox One X celujemy w 60 fps. W przypadku PS4 Pro przez większość czasu będziecie oglądać 30 klatek animacji na sekundę w 1080p. Inaczej będzie na Xbox One X, gdzie zobaczycie dwa razy płynniejszą animację, na poziomie 60 fps, przy rozdzielczości 1080p. Możemy nawet pójść z frameratem wyżej niż 60 fps, ale nie zależy nam na tym (m.in. w związku z tym, że większość wyświetlaczy jest ograniczona na poziomie 60Hz)."
Stan rzeczy na 2 miesiące później..bliżej premiery konsoli:
"Niestety chyba nie wszystko poszło po myśli studia Wildcard. Reżyser gry Jeremy Stieglitz ujawnił, że na Xbox One X ARK: Survival Evolved działa w rozdzielczości natywnej 1440p i z płynnością 30 fps, z ustawieniami opcji graficznych odpowiadającymi "High" na PC.
Autorzy zaznaczyli, że ARK: Survival Evolved może działać na Xbox One X w 60 fps, ale wtedy musimy zadowolić się rozdzielczością 1080p i ustawieniami graficznymi Medium."