TCL Seria P60

Status
Zamknięty.

Koksiu11

Klub HDTV.com.pl
vip
Tak jak piszesz. Wyjdzie do niego aktualizacja i dużo rzeczy zostanie dodane i poprawione. Na ta chwile za te pieniądze tv super i nie ma się co zastanawiać tylko brać.
 

nodeb7

New member
Ja również się nie czuje wywołany, stwierdzam fakty, co prawda i tak go zamówie, bo konkurencji nie ma.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Mi się jeszcze ani razu nie zawiesił:) do tego cały czas system śmiga jak rakieta, a posiadam telewizor już około 3 miesięcy. Ja wróciłem do poziomu czerni 50 bo biorąc pod uwagę plusy i minusy wolę jednak mieć ciemniej bo to powoduje ogólne lepsze wrażenia przy oglądaniu. Muszę przyznać racje osobie która tu napisała, że te problemy to w zasadzie nie problemy i naprawdę producent wypuscil dopracowany sprzęt. Nie obyło się bez kilku rzeczy, sam czekam na aktualizacje likwidująca problem z HDR w grach na Xbox one s ale suma sumarum fajny sprzęcik. Oczywiście jak by producent pozbył się tych wszystkich dupereli to było by wręcz kozacko ale na to potrzeba czasu. Miałem Tv boxa który był już wręcz idealny ale to po roku czasu różnych łatek i aktualizacji. Mam nadzieje ze tu tez tak będzie i większość niedoróbek zostanie w czasie usunięta, oby. Tu na forum jest temat o serii KS Samsunga i powiem wam że tam cuda wianki niezłe odchodzą a przecież sprzęt nie jest za małe pieniądze.

No właśnie... to prawda, to też jest kluczowe, że w sprzętach za kilka tysięcy więcej, problemy czasem są nawet większe.
 

Pneumat2

New member
Sprzęt elektroniczny, szczególnie wyświetlacze do różnych urządzeń to w dzisiejszych czasach strasznie ciężki temat. W iphonach odbarwienia, plamy, bad pixele, w Tv też bywa nie lepiej, ogólnie z matrycami to dużo maja problemów producenci. Wychodzi na to że te procesy technologiczne to są słabe w xhuj
 

Navyman

Banned
Jest kilka problemów i nie ma co dyskutować czy są czy nie. Najgorsze jest to, że u jednych są a u drugich nie pomimo, że dotyczy to tego samego TV z tym samym release softu. Podobna sytuacja występuje w smartfonach zarówno z iOS czy Androidem na pokładzie. Pół biedy gdy trafiło na młodego człowieka przyzwyczajonego do "wieszającego" się urządzenia ale gorzej z osobami starszymi. Przerabiałem to z TV Sony, który zakupiłem dla moich rodziców. Był to model z początku przygody Sony z Androidem i zwiechy oraz restarty TV bez żadnej przyczyny powodowały ich irytację. Przyzwyczajeni byli do tego, że włączasz TV i hula. Musiałem zmienić im na Samsunga bo ojciec się wkurzał gdy musiał TV odłączać z zasilania. Anyway... ciekaw jestem na ile nasze uwagi zgłaszane tu do Kikiego mają pokrycie w realnej reakcji ze strony TCL w Żyradowie. Domniemywam, że Żyrardów jest tylko "składaczem" tego co przysyłają im Chińczycy. Soft pewenie opracowuje francuski zespół przejętego przez TCL-a Thomsona. Być może już teraz chinole sami grzebią w sofcie mając know-how od Francuzów. Wszak programistów w Chinach nie brakuje. Chciałbym się mylić. Ale nie ważne czy w Chinach czy w Polsce - ważne jest to czy to co tu zgłaszają użytkownicy ma jakikolwiek feedback u TCL. Nie urodziłem się dziś i wiem, że w takiej sytuacji odpowiedź sprzedawcy może być z automatu "tak oczywiście" aby uspokoić aktualnych a co najważniejsze potencjalnych nabywców TV marki TCL. I tu jest zasadnicza prośba do Ciebie Kiki skoro masz z nimi bezpośredni kontakt abyś na bieżąco zgłaszał im te uwagi. Z pewnością będzie to z korzyścią zarówno dla użytkowników jak i firmy. Czasami fabryka nie wszystko wyłapie a dopiero codzienne użytkowanie wykazuje bugi w sofcie. Mając na uwadze to, że współczesne TV to małe komputery i dodanie jakiejś funkcjonalności lub poprawienie błędu w oprogramowaniu nie wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi w płycie głównej poprzez dodanie specjalizowanego scalaka a jedynie upragdem softu więc takie działanie nie naraża firmy na potężne koszty. Chyba każda firma dąży do jak największej sprzedaży a można ją osiągnąć poprzez produkcję sprzętu, który działa bezbłędnie. Jak mawiał Steve Jobs: uruchamiasz urządzenie i bum! IT JUST WORKS! No blue screen (odniesienie do dobrze znanego ekranu zwiechy w Windows). Taki feedback jest ważny bo sami wiemy jak działają infolinie - piszesz maila a softwareowy bot ci odpowiada "Dziękujemy za Twoją opinię. Nasz zespół niezwłocznie się tym zajmie". I mówiąc obrazowo pewien pan odkłada twoje zgłoszenie na półkę z napisem "Do pilnego rozpatrzenia" - teraz następuje odjazd kamery a ta półka jest jedną z setek półeczek w wielkim hangarze. Tak przy okazji to miałem sposobność rozmawiać z developerem piszącym aplikacje na urządzenia mobilne oparte na Androida. Facet ciskał gromy właśnie na zawieszający mu się TV z Androidem. Nie mógł tego zrozumieć, jak można tak długo czekać na update softu w telewizorach. On sam szybko reaguje na uwagi zgłaszane co do jego programu aby dalej istnieć jako developer. Przecież w takich koncernach z pewnością jest cały zespół programistów opracowujących soft (a skoro tak długo im schodzi to zatrudnijcie więcej programistów!) A najbardziej nie mógł zrozumieć braku update dla starszych TV. Ok, zarówno w smartfony jak i TV co rok są odświeżane ale... TV nie zmieniamy tak często jak telefonów. A najważniejsze były słowa, że upgrade softu TO NIE JEST pisanie pisanie kodu od nowa tylko modyfikacja istniejącego! To jest po prostu swego rodzaju wymuszanie przez firmę przesiadki na nowy sprzęt. Niecna praktyka z obszaru smartfonów jest teraz niestety stosowana na rynku TV.
 

Pneumat2

New member
Jest kilka problemów i nie ma co dyskutować czy są czy nie. Najgorsze jest to, że u jednych są a u drugich nie pomimo, że dotyczy to tego samego TV z tym samym release softu. Podobna sytuacja występuje w smartfonach zarówno z iOS czy Androidem na pokładzie. Pół biedy gdy trafiło na młodego człowieka przyzwyczajonego do "wieszającego" się urządzenia ale gorzej z osobami starszymi. Przerabiałem to z TV Sony, który zakupiłem dla moich rodziców. Był to model z początku przygody Sony z Androidem i zwiechy oraz restarty TV bez żadnej przyczyny powodowały ich irytację. Przyzwyczajeni byli do tego, że włączasz TV i hula. Musiałem zmienić im na Samsunga bo ojciec się wkurzał gdy musiał TV odłączać z zasilania. Anyway... ciekaw jestem na ile nasze uwagi zgłaszane tu do Kikiego mają pokrycie w realnej reakcji ze strony TCL w Żyradowie. Domniemywam, że Żyrardów jest tylko "składaczem" tego co przysyłają im Chińczycy. Soft pewenie opracowuje francuski zespół przejętego przez TCL-a Thomsona. Być może już teraz chinole sami grzebią w sofcie mając know-how od Francuzów. Wszak programistów w Chinach nie brakuje. Chciałbym się mylić. Ale nie ważne czy w Chinach czy w Polsce - ważne jest to czy to co tu zgłaszają użytkownicy ma jakikolwiek feedback u TCL. Nie urodziłem się dziś i wiem, że w takiej sytuacji odpowiedź sprzedawcy może być z automatu "tak oczywiście" aby uspokoić aktualnych a co najważniejsze potencjalnych nabywców TV marki TCL. I tu jest zasadnicza prośba do Ciebie Kiki skoro masz z nimi bezpośredni kontakt abyś na bieżąco zgłaszał im te uwagi. Z pewnością będzie to z korzyścią zarówno dla użytkowników jak i firmy. Czasami fabryka nie wszystko wyłapie a dopiero codzienne użytkowanie wykazuje bugi w sofcie. Mając na uwadze to, że współczesne TV to małe komputery i dodanie jakiejś funkcjonalności lub poprawienie błędu w oprogramowaniu nie wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi w płycie głównej poprzez dodanie specjalizowanego scalaka a jedynie upragdem softu więc takie działanie nie naraża firmy na potężne koszty. Chyba każda firma dąży do jak największej sprzedaży a można ją osiągnąć poprzez produkcję sprzętu, który działa bezbłędnie. Jak mawiał Steve Jobs: uruchamiasz urządzenie i bum! IT JUST WORKS! No blue screen (odniesienie do dobrze znanego ekranu zwiechy w Windows). Taki feedback jest ważny bo sami wiemy jak działają infolinie - piszesz maila a softwareowy bot ci odpowiada "Dziękujemy za Twoją opinię. Nasz zespół niezwłocznie się tym zajmie". I mówiąc obrazowo pewien pan odkłada twoje zgłoszenie na półkę z napisem "Do pilnego rozpatrzenia" - teraz następuje odjazd kamery a ta półka jest jedną z setek półeczek w wielkim hangarze. Tak przy okazji to miałem sposobność rozmawiać z developerem piszącym aplikacje na urządzenia mobilne oparte na Androida. Facet ciskał gromy właśnie na zawieszający mu się TV z Androidem. Nie mógł tego zrozumieć, jak można tak długo czekać na update softu w telewizorach. On sam szybko reaguje na uwagi zgłaszane co do jego programu aby dalej istnieć jako developer. Przecież w takich koncernach z pewnością jest cały zespół programistów opracowujących soft (a skoro tak długo im schodzi to zatrudnijcie więcej programistów!) A najbardziej nie mógł zrozumieć braku update dla starszych TV. Ok, zarówno w smartfony jak i TV co rok są odświeżane ale... TV nie zmieniamy tak często jak telefonów. A najważniejsze były słowa, że upgrade softu TO NIE JEST pisanie pisanie kodu od nowa tylko modyfikacja istniejącego! To jest po prostu swego rodzaju wymuszanie przez firmę przesiadki na nowy sprzęt. Niecna praktyka z obszaru smartfonów jest teraz niestety stosowana na rynku TV.

Trudno tu się z czymkolwiek nie zgodzić. Mi się wydaje, że z działu technicznego TCL w pl idzie do francuzów( z jednym głównym technikiem pisałem mailowo) a oni pewnie odsyłają do Chin gdzie jest główna siedziba TCL i tam pewnie programiści to kminią. Też osobiście uważam, że czas oczekiwania na aktualizacje trwa stanowczo za długo i pewnie opieszałość też wchodzi w grę. W Chinach to pewnie programista pracuje 23 h i śpi godzinę a we Francji pracuje po 6h i mają mnóstwo czasu a nawet miesięcy zeby wydać aktualizacje hehe. Na pewno tez stosują takie czarne zagrywki żeby tylko nowy sprzęt kupować ale myślę, że przez 2 lata od zakupu czyli na okres gwarancji to wsparcie techniczne w tym aktualizacje to powinny być wręcz obowiązkowe.
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Na PVR - dostałem odpowiedź już wcześniej i podali że nie planują.
Przypuszczam , że będzie w P70 i zapewne będzie to różnica w opisie licząc gradację modeli. Chyba, że ktoś jak ostatnio w S7906 - odblokuje nagrywanie.
Właśnie jestem w kontakcie z fabryką i wszystkie wasze ważne uwagi przekazuję właśnie dla dobra wspólnego.

Proszę je szczegółowo precyzować i takie przesyłam do właściwych rąk.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Faktycznie jest dużo opisów na amazon.de:

"W tym trybie, TCL przewyższa nawet mój OLED TV. Jeśli to nie jest obsługiwany, 4K i HDR10 są dalekie od normy, ale także oferuje 720p strumieniowego bardzo dobrą jakość obrazu."

"Najczarniejszy czarny podobny do Sony, który jest bardzo dobry"

"Nie ma chmur. Czas reakcji itp (dla graczy konsolowych znaczenie) Syn potwierdził również doskonale. Lepsze niż nasz droższy OLED LG..."

"Obraz jest naprawdę świetny."...

"Obraz jest po prostu super."

"W naszym przypadku U43P6046 TCL zastąpił stary (4 lata telewizor Panasonic). W porównaniu do tego, obraz znacznie bardziej kontrast i kolory wyglądają genialne."

https://www.amazon.de/product-review...&sortBy=recent

"Obrazy są ostre i wyraźne, czy z Blu-ray, czy kanały HD lub strumieniowe (Netflix), masz wspaniały obraz, kolory są jasne, wysoki kontrast, a jednocześnie absolutnie naturalne i ogólny obraz tak dobry, że czasami prawie 3D-like efekt.
Nawet konwencjonalna zawartości TV bez pełnej rozdzielczości HD osiągnąć imponującą jakość obrazu."

"Ale dźwięk jest bardzo dobry dla takiego małego telewizora: Zarówno basy i wysokie tony są wyważone i brzmi niezwykle jasne."
https://www.amazon.de/gp/product/B06...pf_rd_i=761254
 

Rossi90

New member
Ja od wczoraj jestem już posiadaczem modelu u55p6064 nabytego u Krzysztofa.

O samym telewizorze jeszcze dużo napisać nie mogę, ale o samym zamówieniu ze sklepu Kikiego jak najbardziej. Złożyłem zamówienie późnym wieczorem w niedzielę a telewizor wczoraj po południu stał już u mnie w mieszkaniu, realizacja bardzo szybka i rzetelna. Przeprowadzana kalibracja i prośby specjalne przez Marka za co niezmiernie dziękuję. Naprawdę rzetelna firma i większość dużych molochów elektromarketów powinno się uczyć takich nawyków.

Co do samego TV po pierwszym wieczorze oglądania: na początek poszły materiały 4k z YouTube, Netflix, jakość super. Mam porównanie w firmie, ponieważ od roku rodzice mają poprzedni model 55s7906. Jednak później kiedy emocje opadły zauważyłem problem o którym wczesniej pisaliście a mianowice na czerni występujące artefakty w postaci takich kwadratów (przepraszam za określenie, ale jestem amatorem w tej dziedzinie :) ) efekt ten eliminuje w moim jak i Waszym przypadku podniesienie poziomu czerni (po kalibracji ustawione było 51) na początku ustawiłem 53, wyeliminowało większość tych "zjawisk" ale pozostawało jeszcze trochę, dopiero na poziomie 57 eliminuję się wszystkie te zjawiska, tylko niestety na tym poziomie nie ma już tak głębokiego koloru czarnego jak ustawianiach z kalibracji a szkoda, bo jest to duża różnica. Miejmy nadzieję że TCL może coś z tym podziała, chyba że jest to już uzależnione od matrycy i nie da rady nanieść na to poprawek.
 

Fanatyk19

New member
Na PVR - dostałem odpowiedź już wcześniej i podali że nie planują.
Przypuszczam , że będzie w P70 i zapewne będzie to różnica w opisie licząc gradację modeli. Chyba, że ktoś jak ostatnio w S7906 - odblokuje nagrywanie.
Właśnie jestem w kontakcie z fabryką i wszystkie wasze ważne uwagi przekazuję właśnie dla dobra wspólnego.

Proszę je szczegółowo precyzować i takie przesyłam do właściwych rąk.
czyli co seria p60 nie będzie już wspierana ??


Ja od wczoraj jestem już posiadaczem modelu u55p6064 nabytego u Krzysztofa.

O samym telewizorze jeszcze dużo napisać nie mogę, ale o samym zamówieniu ze sklepu Kikiego jak najbardziej. Złożyłem zamówienie późnym wieczorem w niedzielę a telewizor wczoraj po południu stał już u mnie w mieszkaniu, realizacja bardzo szybka i rzetelna. Przeprowadzana kalibracja i prośby specjalne przez Marka za co niezmiernie dziękuję. Naprawdę rzetelna firma i większość dużych molochów elektromarketów powinno się uczyć takich nawyków.

Co do samego TV po pierwszym wieczorze oglądania: na początek poszły materiały 4k z YouTube, Netflix, jakość super. Mam porównanie w firmie, ponieważ od roku rodzice mają poprzedni model 55s7906. Jednak później kiedy emocje opadły zauważyłem problem o którym wczesniej pisaliście a mianowice na czerni występujące artefakty w postaci takich kwadratów (przepraszam za określenie, ale jestem amatorem w tej dziedzinie ) efekt ten eliminuje w moim jak i Waszym przypadku podniesienie poziomu czerni (po kalibracji ustawione było 51) na początku ustawiłem 53, wyeliminowało większość tych "zjawisk" ale pozostawało jeszcze trochę, dopiero na poziomie 57 eliminuję się wszystkie te zjawiska, tylko niestety na tym poziomie nie ma już tak głębokiego koloru czarnego jak ustawianiach z kalibracji a szkoda, bo jest to duża różnica. Miejmy nadzieję że TCL może coś z tym podziała, chyba że jest to już uzależnione od matrycy i nie da rady nanieść na to poprawek.
Czy to rzeczywiście da się wyeliminować czy to jest WADA tego TV nie do poprawy ?
 

Buzol

New member
Czy ktoś wie jaki wpływ na TV ma opcja "natychmiastowe włączanie"? W ustawieniach da się to zaznaczyć i wtedy TV wyłacza się i włącza w sekundę bez ekranu z logo i animacją android. Zastanaiwam się jednak czy nie jest to coś w rodzaju uśpienia i czy wtedy TV nie pobiera więcej prądu podczas czuwania oraz czy przez to nie zapcha się w końcu RAM który nie będzie czyszczony jak przy wyłączaniu.
 

Navyman

Banned
Wracając do artefaktów to jest to ewidentne wada- błąd w oprogramowaniu obróbki obrazu. Kupujesz TV o którym wiesz, że fanie "świeci" i ma dobrą czerń (o którą tak wszyscy się starają) i nagle sam musisz ją zredukować (a różnica w obrazie między 51 a 57 jak wspomniał Rossi90 jest spora) aby usunąć jakieś artefakty. No wkurzające. Szkoda bo TV ma potencjał a cena jest zachęcająca. Mam nadzieję, że to poprawią z tym, że może to być proces długotrwały bo grzebanie w algorytmach obróbki obrazu to już grubsza sprawa. Z tego względu mogą również odpuścić. Oby nie.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Ja się tego akurat nie podejmę, ponieważ teraz próbowałem i ciężko to porównanie adekwatnie uchwycić na zdjęciach, a nie chcę manipulować wynikami. Może ktoś umie zrobić takie wierne porównanie, bo mi się nie udaje:/
 

Pneumat2

New member
Czy ktoś wie jaki wpływ na TV ma opcja "natychmiastowe włączanie"? W ustawieniach da się to zaznaczyć i wtedy TV wyłacza się i włącza w sekundę bez ekranu z logo i animacją android. Zastanaiwam się jednak czy nie jest to coś w rodzaju uśpienia i czy wtedy TV nie pobiera więcej prądu podczas czuwania oraz czy przez to nie zapcha się w końcu RAM który nie będzie czyszczony jak przy wyłączaniu.

nie tam.. u mnie to funkcjonuje na co dzień i nie ma żadnego zapychania RAM. 3 WaTy może pobierze więcej ale czy to ma jakieś większe znaczenie??:)
 

Rossi90

New member
Co do porównania, nie mam lepszego aparatu niż ten wbudowany w telefonie także nie wiem czy wyłapie to migawka i będzie widoczne na zdjęciu, ale spróbuje dziś wieczorem to zrobić.
 

Pneumat2

New member
Pobawcie się tymi ustawieniami czerni pomiędzy 50 i 57 a nawet 50 i 45 i zobaczycie ile szczegółów pojawia się więcej na ciemnych scenach. to taka wada ala zaleta:p jak mam na 57 ustawione to widzę szare pole a jak wezmę na 50 albo np.49 to jak gram w gta to na ciemnym aucie widzę wiecej szczegółów:) obróćmy tą wadę w zaletę, chociaż lepiej nie bo wtedy nie będzie szansy na aktualizacje:p
 
Status
Zamknięty.
Do góry