TCL Mini-LED 65C825 - test, recenzja - czyli nadchodzi pogromca Oled TV ? Co jest prawdą a co mitem !

Czy ktoś ma taki problem jak w załączonym pliku? Pojawiają się kolorowe kreseczki na YouTubie i na dekoderze UPC. Po wyłączeniu tv i odczekaniu chwili działa ok.
Poza tym jak to jest z tymi 120hz? Bo ja ani na dekoderze ani na ps5 nigdy takiego komunikatu nie widziałem tylko 50/60hz.
 

Attachments

  • IMG_20220611_213559.jpg
    IMG_20220611_213559.jpg
    917,8 KB · Wyś: 34

Gorbi

Member
Ja miałem i na nowszych jak odpaliło się TV a następnie dekoder, który był całkowicie wyłączony

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 

Dilo81

Member
Poza tym jak to jest z tymi 120hz? Bo ja ani na dekoderze ani na ps5 nigdy takiego komunikatu nie widziałem tylko 50/60hz.
W PS5 masz ustawione 120 Hz na automatyczne? Wiem, że gdy TV był jeszcze na Androidzie, to w opcjach HDMI też coś trzeba było ustawić, żeby 120 fps uaktywnić. Wtedy telewizor wyświetla info o trybie 120.
Niemniej jednak, szybko te 120 Hz wyłączyłem, bo ten telewizor bezproblemowo tego w pełnym 4K nie obsługuje, a poza tym mi wcale takiej różnicy w stosunku do 60 to nie robi, żeby przedkładać to nad lepszą warstwę wizualna w grze. No i przełączanie się konsoli między trybami z gaśnięciem obrazu też mega irytujące.
 

Tomasz76

New member
Czy ktoś ma taki problem jak w załączonym pliku? Pojawiają się kolorowe kreseczki na YouTubie i na dekoderze UPC. Po wyłączeniu tv i odczekaniu chwili działa ok.

Wgrałem wersję v440 z pliku image, posiadam UPC z dekoderem Horizon i u mnie tego rodzaju problemy nie występują. Co więcej mam wrażenie że obraz na TV wygląda zdecydowanie lepiej. Szczególnie w aplikacji UPC Go wyglądają jakby bitrate był lepszy być może tylko wrażenie, a może to zasługa przebudowanej aplikacji.

Nie wiem czy po aktualizacji robiłeś reset shop I reset all, jeśli nie to od tego bym zaczął. Być może jakieś ustawienia kolidują z poprzednią wersją.

hej panowie macie może Disney+? działa wam dolby atmos?

Tak działa, a przynajmniej pokazuje się znaczek.

Natomiast mam masę innych problemów z tą wersją, generalnie mimo że system ładuje się szybciej już żałuję że przeszedlem z Android TV na Google TV. W skrócie majac wersję v440 napotkałem następujące problemy:

- nie działa asystent głosowy z poziomu pilota ( działał tylko do pierwszego resetu, bez względu czy mam ustawiony polski czy angielski język menu TV ).
- szare tło na propozycjach treści z Prime Video
- zdecydowanie cichszy dźwięk, trzeba dodać jakieś 5 poziomów wyżej by było tak samo głośno
- pierdyliard reklam na YT zawsze 2 na start i kolejne 2 co 2 minuty, takiego przegięcia z ilością reklam dawno nie widziałem.
- obraz potrafi zlagowac przy wejściu w opcje obrazu ( pewnie problemy z overlayem ).
- przy próbie sparowania TV i ustawieniu konta TCL przez aplikację, wyrzuca błąd i brak obsługi polskiego języka ( wcześniej tego nie było ).

Może ktoś wie jak naprawić kafelki prime i przywrócić asystenta głosowego z pilota ? Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
 

Borygo77

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja mam go od dwóch dni na jakimś starszym sofcie v413..
Bardzo zadowolony. Jedna rzecz nie działa jak bym chciał :p

Podłączyłem ampli po optyku jak poprzedniego szitsunga i nie mogę wyłączyć dźwięku z wbudowanego soundbara. Dźwięk po optyku idzie do ampli ale nie działa regulacja głośności. Włączanie i wyłączanie ampli również a z samsungiem działało. W opcjach nie widzę w ogóle nic związanego z optykiem. Mam do wyboru wewnętrzne głośniki lub auto.

Jutro dotrze sound extractor i to będzie docelowe połączenia więc odpuscilem zabawę na dziś.
Może ktoś używa optyka i podpowie co jest nie tak? ;)

@Tomasz76 dlaczego w ogóle używasz wbudowanej aplikacji youtube? :D Zainstaluj smarttube i będziesz przeszczesliwy :p
 

Waldi_82

Klub HDTV.com.pl
VIP
Może ktoś wie jak naprawić kafelki prime i przywrócić asystenta głosowego z pilota ? Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.[/QUOTE]

U mnie nie ma żadnych z powyższych problemów. Ale zrobiłem reset z menu serwisowego. Potem jeszcze reset do ustawień fabrycznych bo miałem różne dziwne kwiatki. Po tym wszystko ok.
No nie mam atmos w disney+ ale to chyba nie wina tv, bo w netfilxie, hbo, amazon atmos jest....
 

Borygo77

Klub HDTV.com.pl
VIP
Waldi a jak taki reset wykonać? ;) U mnie asystent też nie działa. Pokazue ze z tym kontem nie działa mimo iż wywalałem i włączałem kila razy konto
 

Waldi_82

Klub HDTV.com.pl
VIP
Waldi a jak taki reset wykonać? ;) U mnie asystent też nie działa. Pokazue ze z tym kontem nie działa mimo iż wywalałem i włączałem kila razy konto

zanim zrobisz reset aby asystent działał musisz włączyć w ustawieniach google asystent twoje wyniki

-ustawienia
-konta i logowanie
-wchodzisz w swoje konto
-astent google
-twoje wyniki
ja to miałem wyłączone i też mi asystent nie działał
 

Borygo77

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mam to włączone. Serio próbowałem wszelkiego rodzaju ustawień i nie trybi asystent. Pierdzieli ze aktualnie asystent jest nie dostępny dla tego konta. Nie próbowałem się bawić mikrofonem w TV ale wiem że jest włączony.

Pytam o ten serwisowy reset? Jak wchodzicie do trybu serwisowego? Czy oba są w jednym miejscu? Nie ma mnie w domu wiec teraz nie sprawdzę ;)
 

Tomasz76

New member
@Tomasz76 dlaczego w ogóle używasz wbudowanej aplikacji youtube? :D Zainstaluj smarttube i będziesz przeszczesliwy :p

Można mnie nazwać głupcem lub idealistą ale dopóki reklamy pojawiały się co 5 do 10 minut i to raczej co któryś tam film, chciałem być fair w stosunku do twórców kontentu ( z tego też żyją ) oraz w jakiś sposób wspierać google. No ale teraz to jest przegięcie są momenty gdzie blok dwóch reklam jest co minutę i często nie da się ich pominąć a 2 reklamy z możliwością pominięcia po 5 sekundach są na każdym filmiku. Niestety, jeśli chce pozostać na google TV będę zmuszony sięgnąć po inna apke i cała idea wsparcia pójdzie się... Brawo Google ! Idźcie w tą stronę :fool:

Tomasz76 a pisałeś do Marka ?
Z

Jeszcze nie, myślałem że sobie sam poradzę ale jak widać poległem i pewnie będę pisał na dniach.

zanim zrobisz reset aby asystent działał musisz włączyć w ustawieniach google asystent twoje wyniki

-ustawienia
-konta i logowanie
-wchodzisz w swoje konto
-astent google
-twoje wyniki
ja to miałem wyłączone i też mi asystent nie działał

Hmmm tego nie sprawdzałem, może u mnie to coś pomoże :hmm:
 
Do góry