Można powiedzieć, że mnie zainspirowałeś do sprawdzenia i małego upgrade'du
Dziś wymieniłem zwykłe żywiczne na metaliczne i od razu z radiatorkiem.
Zmiany jakie zaobserwowałem:
1. Błyskawiczna wymiana klocków. Radiatorek stanowi swego rodzaju prowadnicę, więc równolegle się wkłada. W zwykłych klockach nie zawsze się trafia za pierwszym razem.
2. Jeśli chodzi natomiast o siłę czy szybkość hamowania metalicznych vs żywiczne to żadnych różnic nie zauważyłem. Przynajmnoej na razie. Tak samo szybko i z taką samą siłą zatrzymuję koło w miejscu. Czyżby to była jednak była różnica w samym systemie hamulców (trasa klamki - zaciski) ??? Nie mam pojęcia.
3. Więcej miejsca w portfelu...
Następnym razem będą pewnie zwykłe, chyba ,że w jakimś trudniejszym terenie coś sie zmieni. Ale wygląda jak XTR teraz![]()
Może po prostu, przy Twojej wadze, nie ma tak dużej różnicy i żywiczne wystarczają, a może metaliki muszą się po prostu dotrzeć? Najważniejsze że sprawdziłeś na własnej skórze. Choćby dla samych radiatorków (wyglądają bardziej profi), warto było wydać te parę złotych.
Tak jak pisałem, ja już do żywicznych nie wrócę.![]()
Wymiana sama klocków na metaliczne nie zawsze pomoże na większą siłę hamowania. Tarcze również są dedykowane do różnych rodzajów klocków![]()
No i wszyscy mają rację
Rabit, Cezary, wymian ciąg dalszy.
To co pisałem wcześniej to prawda, czyli, że po wymianie klocków z okładzinami żywicznymi na metaliczne i w dodatku z radiatorkiem nie odczułem żadnych różnic w sile, szybkości hamowania, krótszej drogi, itp.
Jednak Cezary przypomniał mi, że faktycznie są różne rodzaje tarcz. Sprawdziłem i moje, powiedzmy OEMowe Shimano SM-RT54S 180mm przód i 160 mm tył były niestety Resin Pad Only...
Stąd pewnie nieodczuwalna różnica przy wymianie samych klocków.
Pomyślałem, czy w takim razie wracam do żywicznych czy wymieniam tarcze na odpowiednie do metalicznych klocków? Używanych klocków już nie zwrócę, a na odsprzedaży staciłbym zbyt dużo. Zdecydowałem się na zakup tarcz SM-RT99, trójwarstwowe, alu radioator, alu pająk, tym razem na tył 180 mm, więc konieczna była też wymiana adapterka do zacisków ze 160 mm na taki do tarcz 180 mm.


Już po zamontowaniu i kilku minutowej jeździe testowej w stroju mocno roboczym
Nie jest to różnica spora na WOW, nie jest to wymiania konieczna, ale jednak rower zatrzymjue sie szybciej, szybciej wytraca prędkość lub nie trzeba takiego docisku by zblokować koło.
Czyli podsumowując:
- tarcze ze zwyłych stalowych na trójwarstwoe z alu powierzchnią
- tarcze ze zwykłym zintegrowanym pająkiem na alu
- tarcze bez radiatora na takie z radiatorem
- tarcza z tyłu z 160 mm na 180 mm
- klocki z żywicznych na metaliczne
- klocki bez radiatora na takie z radiatoriem
I znów się zaczyna, jak z audio
Ostatnia edycja: