Sony XH9005, XH9077, XH9096 czym one się różnią?

pit24316

Member
Przymierzam się do tego TV-ika ale przerażają mnie problemy z tym modelem. Czy najnowsza aktualizacja oprogramowania, bodajże z wczoraj nic nie poprawiła? Na uwadze mam jeszcze Samsunga 65Q80T. Co wybrać?
 

r4m

New member
Jeżeli przerażają Cię problemy z tym tv to zastanów się czy chcesz przez najbliższe kilka lat męczyć się i wku* czy chcesz mieć spokój i wybrać TV z którym nie ma wiecznych problemów. Sorry, ale naprawdę nie rozumiem już jak można jeszcze chcieć kupić ten TV skoro tyle osób pisze o problemach z nim związanych. To tyczy się wszystkich osób czytających to forum jak i inne źródła które mówią o licznych problemach i nadal zastanawiających się jeszcze nad XH90... Nie rozumiem tego naprawdę...
 

sharezz

New member
A ja rozumiem i nawet nie chodzi o to redukcje dysonansu, o co możemy być podejrzani (No bo w końcu go kupiliśmy). Mi dziś minęło 14 dni, czyli już zwrócić go nie mogę, ale pomimo problemów z soundbarem nie planowałem go oddać.
Po pierwsze jest to spowodowane jakością obrazu, która bije na głowę czy Samsungi, czy LG w podobnych pieniądzach. O markach typu philips, sharp, toshiba i inny tcl nawet nie ma co wspominać.
Po drugie system - szybkość + multum aplikacji i możliwości androida + skróty Sony + Apple AirPlay = to jest petarda. I to po prostu działa, testowałem już różne telewizory, miałem miboxa, firesticka, ale to jak działa android na Sony jest po prostu szybie, wygodne i bezproblemowe.
Po trzecie - problemy tu opisywane dotyczą wąskiej grupy osób. Bo A. W sieci najwiecej odzywają się malkontenci, B. Ci którym wszystko działa, nie maja potrzeby ani się logować, ani pisać ze im działa. Nawet tutaj, kilka postów wyżej - ile osób twierdzi, ze im się ten telewizor restartował? A ile, że im się nie restartowal? Idąc dalej, mój przypadek i opóźnień dźwięku na soundbarze - ile osob ma soundbar? O jaki? Ile go łączy przez hdmi? A ile przez optyczny? Ile z nich zauważy jakieś opóźnienia?
I zupełnie na koniec porównajmy jakie jazdy maja osoby, który kupiły TCLa, Philipsa albo inne opisane na pozostałych subforach. I wyjdzie wtedy, ze ten wcale nie jest jakoś tak bardzo „awaryjny”. Oczywiście, Panasonic, Samsung, czy Lg może się okazać bardziej bezproblemowy, ale tez bardziej wykastrowany. Albo nie maja jakiś aplikacji, albo Dolby vision, albo są na IPS, albo maja plamy na matrycy i jakieś dziwne poświaty. Nawet osoby które rok temu kupiły GX800, na zamkniętym i dość ascetycznym systemie przez pierwsze trzy miesiące skarżyły się na „cracking voice”, naprawiony dopiero w którejś aktualizacji.
Tak wiec nie przesadzajmy, to tylko sprzęt RTV. Czy warto go kupić? W cenie 3 tys za 55 i 4 tys za 65 - jak najbardziej tak. Konkurencji nie widzę. W razie co jest 14 dni na zwrot.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dobry sprzęt .
Dla innych lepiej gra Philips, LG czy Samsung.
Modele XH to raczej tylko po serwisowe, bo już dwa lata nie są produkowane.
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dobry sprzęt .
Dla innych lepiej gra Philips, LG czy Samsung.
Modele XH to raczej tylko po serwisowe, bo już dwa lata nie są produkowane.

Czy ja dobrze rozumiem że tegoroczne modele XH są po serwisowe? Chodzi o Sony czy o inną markę?

Ja miałem parę restartów TV mimo że pracował z 10-15 godzin, poza tym w trybie standby słychać było takie "klikanie", taki sam dźwięk jak włączasz/wyłączasz telewizor. Wczoraj pobrało mi nową aktualizację która w teorii niweluje te problemy i chyba również te z obsługą soundbarów. Od tamtego momentu ani jednego restartu. Ale pytanie czy to na dłuższą metę rozwiązuje problem.......

https://www.sony.pl/electronics/sup..._xh92xx-series/kd-65xh9096/downloads/00017073
 

sharezz

New member
Mam ten update od czwartku i u mnie się nic nie zmieniło. Ale też mój się nie restartował wcześniej, ani nie zawieszał.
A kiki się chyba walnął, XH jest tegoroczny, XF jest dwuletni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

miszka87

New member
Mi dziś wywaliło dźwięki z dekodera. Na YT jest systemowe także, a cyfrowy Polsat nie podaje dźwięku na kino. Aktualizacja jest na 6.04, pomógł reset ustawień.
 

kater-acme

New member
Nawiązując do moich wcześniejszych zmagań - zauważyłem, że jak jest sama belka podpięta, to dźwięk nie znika. I nawet nie muszę po uruchomieniu TV zmieniać wyjścia dźwięku na system audio.

Niestety podpięcie dekodera powoduje powrót wszystkich problemów.

Jutro jadę po drugi porządny kabel HDMI, a wieczorem teraz postaram się jeszcze hard reset zrobić, do gołego. Spróbuję jeszcze zaktualizować firmware soundbara i pogmerać z kolejnością podłączania gratów, jak Creative to sugeruje.

Tak czy siak nic co próbowałem nie rozwiązuje tego w 100%.

A w ogóle sądzicie, że np. zamiana soundbara na Sony może by coś pomogła?

Ewentualnie odejście od soundbara i inwestycja w jakiś amplituner / AVR? No to inna kasa zupełnie i w zasadzie to pytam teoretycznie, bo budżetu na takiego kloca + kolumny nie mam...
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
A ja rozumiem i nawet nie chodzi o to redukcje dysonansu, o co możemy być podejrzani (No bo w końcu go kupiliśmy). Mi dziś minęło 14 dni, czyli już zwrócić go nie mogę, ale pomimo problemów z soundbarem nie planowałem go oddać.
Po pierwsze jest to spowodowane jakością obrazu, która bije na głowę czy Samsungi, czy LG w podobnych pieniądzach. O markach typu philips, sharp, toshiba i inny tcl nawet nie ma co wspominać.
Po drugie system - szybkość + multum aplikacji i możliwości androida + skróty Sony + Apple AirPlay = to jest petarda. I to po prostu działa, testowałem już różne telewizory, miałem miboxa, firesticka, ale to jak działa android na Sony jest po prostu szybie, wygodne i bezproblemowe.
Po trzecie - problemy tu opisywane dotyczą wąskiej grupy osób. Bo A. W sieci najwiecej odzywają się malkontenci, B. Ci którym wszystko działa, nie maja potrzeby ani się logować, ani pisać ze im działa. Nawet tutaj, kilka postów wyżej - ile osób twierdzi, ze im się ten telewizor restartował? A ile, że im się nie restartowal? Idąc dalej, mój przypadek i opóźnień dźwięku na soundbarze - ile osob ma soundbar? O jaki? Ile go łączy przez hdmi? A ile przez optyczny? Ile z nich zauważy jakieś opóźnienia?
I zupełnie na koniec porównajmy jakie jazdy maja osoby, który kupiły TCLa, Philipsa albo inne opisane na pozostałych subforach. I wyjdzie wtedy, ze ten wcale nie jest jakoś tak bardzo „awaryjny”. Oczywiście, Panasonic, Samsung, czy Lg może się okazać bardziej bezproblemowy, ale tez bardziej wykastrowany. Albo nie maja jakiś aplikacji, albo Dolby vision, albo są na IPS, albo maja plamy na matrycy i jakieś dziwne poświaty. Nawet osoby które rok temu kupiły GX800, na zamkniętym i dość ascetycznym systemie przez pierwsze trzy miesiące skarżyły się na „cracking voice”, naprawiony dopiero w którejś aktualizacji.
Tak wiec nie przesadzajmy, to tylko sprzęt RTV. Czy warto go kupić? W cenie 3 tys za 55 i 4 tys za 65 - jak najbardziej tak. Konkurencji nie widzę. W razie co jest 14 dni na zwrot.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ciekawa wypowiedz, niemniej czuje ze uderza tez do mnie. Ja nie nie nalezy do grupy "A" czyli malkontentow, ktorzy wylewaja żale na forach. Tylko stwierdzam fakty, ktore dotykaja mojego egzemplarza! Moja cierpliwosc skonczyla sie w ten w weekend po dwoch kolejnych samoczynnych restartach. I mam w dupie to czy ten tv ma milion aplikacji i świetny obraz. Nie bede sie spokojnie przygladal jak tv mi regularnie sie sam wy/załącza. Zgłosilem do serwisu i mają go zabrać, więc raczej sobie tego nie wymyśliłem. Wydajac grube pieniadze masz prawo wymagac duzo.
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ciekawa wypowiedz, niemniej czuje ze uderza tez do mnie. Ja nie nie nalezy do grupy "A" czyli malkontentow, ktorzy wylewaja żale na forach. Tylko stwierdzam fakty, ktore dotykaja mojego egzemplarza! Moja cierpliwosc skonczyla sie w ten w weekend po dwoch kolejnych samoczynnych restartach. I mam w dupie to czy ten tv ma milion aplikacji i świetny obraz. Nie bede sie spokojnie przygladal jak tv mi regularnie sie sam wy/załącza. Zgłosilem do serwisu i mają go zabrać, więc raczej sobie tego nie wymyśliłem. Wydajac grube pieniadze masz prawo wymagac duzo.

Te restarty miałeś po najnowszej aktualizacji z 26/11 ?
 

Mateuszsz

New member
Testuje kilka dni mój egzemplarz. Śmiga wszystko OK! Produkcja z listopada. Jedyny mankament to po prostu jak telewizor jest wyłączony to dysk się uruchamia od czasu do czasu - ale tak mają wszystkie SONY ! Po prostu będę odpinał dysk i wpinał tylko jak będę chciał coś obejrzeć.
 

miszka87

New member
U mnie za każdym razem to samo brak dźwięku z dekodera na kino, a z YT czy konsoli jest. Za słaby kabel HDMI? Czy podłączyć tylko przez kabel optyczny?
 

kater-acme

New member
U mnie za każdym razem to samo brak dźwięku z dekodera na kino, a z YT czy konsoli jest. Za słaby kabel HDMI? Czy podłączyć tylko przez kabel optyczny?

U siebie jak daję przez optyka to działa super - no ale wtedy potrzebny pilot do soundbara.

Nie sprawdzałem jedynie opcji kabel HDMI + optyk. Ale nikt nigdzie tak nie podpowiada, i na zdrowy rozsądek to spowoduje albo jakiś pogłos albo kaszankę z dźwiękiem :(
 

miszka87

New member
Tylko jak podłącze po samym optyku nie przesyła dźwięku. Gdzieś coś muszę przestawić w tv? A dwa jak jestem w opcjach dźwięku i tam earc wezmę na wyłączony to wraca dzodzwiek a jak jest aby automat wyrzuca. Da radę to jakoś zapisać? Wszytko działa do momentu wyłączenia kina
 

kater-acme

New member
Z tego co czytam to jak nie masz soundbara z eARC, to lepiej to wyłączyć w opcji.
Jak Ci nie daje sygnału po optyku to sprawdź czy masz na dźwięk na compressed i PCM. Sorki, mylą mi się te opcje, a TV nie mam pod ręką teraz. Generalnie kiszka jest z HDMI i ARC, ale to nie tylko ten model, nie tylko Sony, tu dużo zależy od kabla HDMI. Gadałem wczoraj z kumplem z branży eventowej, no siedzi gość w A/V, mówi że nie ma reguły z kablami bo możesz mieć taki za 20 zł i będzie super, a czasem trzeba faktycznie taki za 100 zł kupić. To samo z samymi wyjściami, kolejnością podłączania... loteria :(
 
Do góry